It is currently Thu Mar 28, 2024 10:14 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kandidater til Månedens Idiot juli 2008
PostPosted: Wed Jul 09, 2008 9:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
9. juli 2008:

Svartelistene til gfsr har visst gjort et hopp på ca 1000 besøk det siste døgnet. Det kan kanskje skyldes at Fædrelandsvennen brakte en artikkel i går ettermiddag:

Svartelistes på internett
Publisert: 08.07.2008 - 18:27

Avisen snakker om at kollegaen Farsunds Avis oppdaget listene i begynnelsen av dene måneden. Ja, det er dramatisk journalistikk, det – listene er jo ca 5 år gamle på internett. Det blir sus over det når journalister "oppdager", særlig i agurktiden.

Og i denne artikkelen gjør sandelig et "nytt" politisk parti seg gjeldende med en framifrå kandidat til i-pris: Demokratene. Han psykologiserer barnevernsofrene også, du verden så innsikts-fantasifullt. Altså:

Kandidat til i-prisen i juli 2008:
Politiker Odd Jørgensen, Demokratene, Kristiansand

Jeg ser av artikkelen at han allerede figurerer på svartelister, men uttalelsene her i artikkelen er allikevel såpass bra at han fortjener et kandidatur.

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ivar Lindal
PostPosted: Fri Jul 11, 2008 3:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg nominerer med dette ordføreren i Lindesnes, Ivar Lindal, til måndens idiotpris, for hans uttalelser til Lindesnes avis fredag den 11. juli 2008.

Ivar Lindal sier selv at han har stor tillit til den jobben de gjør, om barnevernet.

Han innrømmer å ha hørt at barnevernet reagerer for tidlig, men stoler fremdeles på at de gjør jobben sin, selv om alle indikasjoner på at de ikke gjør det, er tilstede, via oppførte navn på svartelisten.

Ivar Lindal lukker øynene og ørene sine for de overgrepene han nå vet om forekommer i hans kommune, og velger fortsatt å la seg blende av "stjernene" i sitt liv, som selvfølgelig ensidig får rule dagspressen i Lindesnes.

Ivar Lindal vil da med dette si at barnevernsarbeidere som ikke gjør jobben sin, "ikke fortjener å bli hengt ut på denne måten".

Videre sier Ivar Lindal: "Dersom det mot formodning skulle ha blitt gjort feil, så har den berørte familien en klagemulighet mot fylkesnemnda."

Og jeg sier: "Ivar Lindal lyver. Eller så vet han ikke hva han snakker om. For, foreldre kan ikke klage til fylkesnemnda dersom de mener at det har blitt gjort feil i deres sak."

Til alle dere andre, RIKTIG GOD SOMMER!


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 18, 2008 12:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Jeg nominerer med dette Våler overformynderi, saksbehandler Runar Holter, Bobestyrer Jon Larsen og setteverge/hjelpeverge Magne Bruun

Våler overformynderi, en historie for seg, eller i samarbeid med barnevernet? jeg sattser på det siste.

I april 2008, før tingretten i mai, og mens begge mine jenter fortsatt var plassert i fosterhjem, døde deres far, angiveren til barnevernet.

Noen var rask med å bestemme at fars advokat var inkompetent til å ordne det juridiske med arven etter far, å koblet inn overformynderiet i Askim og Våler, fordi mine jenter var plassert i disse kommunene.

Det er jeg som er verge etter loven, fordi jeg fortsatt har foreldreretten selv om barna var plassert.

Askim overformynderi har holdt seg lavt i terrenget. Men Våler overformynderi tar prisen.

Disse har krevd offentlig skifte av arven, satt inn bobestyrer og hjelpeverge/setteverge og krever at huset etter far skal selges. Di hindrer også meg som verge, innsyn i papirene.

Offentlig skifte skjer i kun 2 % av tilfellene 98 % skjer ved privat skifte. Privat skifte er en billigere, raskere og enklere løsning.
Setteverge skal kun settes inn hvis det er tvist mellom partene, altså mellom meg og mine barn, noe det ikke er.

Avdøde fars ønske: At huset ikke skal ut av slekten.
Jentenes ønske: At huset ikke skal selges og at di selv vil bo der.

Å jeg som verge ønsker å ta vare på arven til mine barn, ved å bo der, samtidig som familien får et bedre sted å bo, da denne kommunale leiligheten vi nå bor i er i for dårlig stand, for liten og som barnevernet bruker som et av sine to grunnlag for omsorgsovertakelse. Det andre grunnlaget er at jeg ikke liker barnevernet.

Far var gjeldfri, så di eneste utgiftene vi vil få der, er formueskatt, kommunale avgifter og strøm. Utgiftene for meg vil altså ikke overstige utgiftene jeg har på husleie og strøm her vi nå bor.

Far sa også i alle år, også til det siste, at han hadde en solid livsforsikring jentene ville arve av ham. Denne livsforsikringen påstår Bobestyrer at han ikke har funnet.

Bobestyrer taksterte også huset. Verdi 1,5 mill for tomta og huset er ingenting verd, fordi dette er ubeboelig.

Far taksterte huset for ca 10 år siden, mens vi fortsatt bodde sammen, etter at han hadde skiftet kloakk og vann, satt inn nytt bad og nytt kjøkkeninredning. Han eide ikke tomten den gangen. Han leide den av kommunen, men kjøpte så tomten av kommunen etterpå. Taksten dreide seg altså om kun huset, og huset er i samme forfattning som den gang. Verdi 600 000. Men siden den gang har det vært en prisstigning, uansett om far hadde eid tomten nå eller ei.

Det er kun to vinduer som må skiftes ut så fort som mulig, da disse har råte. Å dreneringen må det gjøres noe med, da det kommer vann inn i kjelleren, da naboen på oversiden, drenerte og ledet vannet ned til oss når disse påbygde sitt hus. Men tak og vegger er bra og huset er i god nok stand til å bo der.

Barnevernet anførte i tingretten:

Planene om å flytte inn i den tidligere ektefelles hus er imidlertid helt urealistisk. Dette er en bolig med stort oppussingsbehov og midlene etter avdøde vil foreløpig bli forvaltet av overformynderiet.

Javel? Hvis huset er for dårlig for meg og jentene.... hvorfor var da far, som bodde i huset fram til sin død, egnet til å være fosterhjem for sine døttre? Ja far hadde nå vært fosterhjem for sine barn om ikke han hadde blitt syk for seinere å dø.

Etter tingrettens dom, ble min eldste datter, som var plassert i Våler, løslatt 16 juni.

Min advokat sendte da straks en klage til fylkesmannen om at overformynderiet i Våler og Askim må trekke seg ut og at disse kommunene selv må stå for utgiftene ved oppnevnelse av bobestyrer og setteverge.

Jeg ringte Våler overformynderi igår.

Våler overformynderi har nå sendt tilsvar på klagen til fylkesmannen, fordi disse mener di fortsatt har krav på å forvalte boet og selge huset. Og har krevd hastesak.

Fylkesmannen som har med slike ting å gjøre er tilbake fra ferie 28 juli.

Det er jeg som etter loven er verge. En verge skal ivareta arvingenes arv. Igår satte jeg inn ny lås i døren til huset og vi driver nå på å pusser opp, for så å flytte inn så fort som mulig.

Så får Våler overformynderi krangle om retten di ikke har.

Setteverge/hjelpeverge Bruun har forøvrig gjort seg skyldig i å innhente opplysninger han ikke har rett på. Som hjelpeverge/setteverge for en arv, trengte han kun å konsentrere seg om arven. Han har egenhendig innhentet vedtaket om omsorgsovertakelse fra fylkesnemnda.

Mer dokumentasjon vil komme i min blogg.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 18, 2008 12:18 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
Fin kandidat som liver opp i den korte listen i denne agurkmåneden.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 28, 2008 8:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Men måneden var ikke ute allikevel! Her kommer en imponerende propaganda-innsats fra Drammens Tidende:

Barn hjelpes for sent
DT 28. juli 2008


Oppfordringene kommer fra Nedre Eiker og Lier, steder hvis barnevern er kjent for oss fra før – for å si det sånn. Knut Magnus Myrvold, som leder barnevernet i Nedre Eiker, leder an i oppfordringene. Et søk i gfsr's lister gir treff, så han har gjort seg bemerket tidligere.

Men det er dette avsnittet som tar prisen, syns jeg:

- Ikke skumle
Anne Rebekka Gylseth er fungerende barnevernsleder i Lier. Hun tror noe av problemet ligger i fordommer overfor barnevernet.


– Over 99 prosent av sakene våre dreier seg om forebyggende saker. Vi må bevisstgjøre folk om at barnevernet ikke er stort og skummelt, slik media fremstiller det. 


----
Gylseth opplever Lier som flinke til å se de som har det verst, men sier de kan bli bedre på å se de som ligger i grenseland.


– Vi har hatt saker som med fordel kunne ha blitt meldt fra om tidligere, innrømmer hun.



Hun må da være et funn for barnevernet. Hermed foreslås som kandidat til konkurransen om juli-prisen 2008:

Anne Rebekka Gylseth, fungerende barnevernsleder i Lier

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Månedens idiot: Anne Rebekka Gylseth
PostPosted: Mon Jul 28, 2008 3:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
- Ikke skumle
Anne Rebekka Gylseth er fungerende barnevernsleder i Lier. Hun tror noe av problemet ligger i fordommer overfor barnevernet.


– Over 99 prosent av sakene våre dreier seg om forebyggende saker. Vi må bevisstgjøre folk om at barnevernet ikke er stort og skummelt, slik media fremstiller det. 





Hun må da være et funn for barnevernet. Hermed foreslås som kandidat til konkurransen om juli-prisen 2008:

Anne Rebekka Gylseth, fungerende barnevernsleder i Lier


Jeg er enig med fungerende barnevernsleder Anne Rebekka Gylseth i at "barnevernet" ikke bare er "stort og skummelt". Perverst og sadistisk er en bedre beskrivelse av "barnevernet". Dette er det viktig at folk blir bevisstgjorte om slik at de ikke kontakter "barnevernet". Jeg vil selvsagt gjøre mitt ytterste for å spre korrekt kunnskap om "barnevernet" slik at ingen kontakter det noensinne.

Fungerende barnevernsleder Anne Rebekka Gylseth burde få navnet sitt i flammer i Månedens Idioters Hall of Fame. Kanskje hun ville være så vennlig å signere sitt portrett? Den grønnkledtes tryne fortjener å bli foreviget slik at ingen gode og ansvarsfulle foreldre lar seg lure av dette svikefulle kvinnfolket med en idiots hjerne. Kognitivt later Gylseth til å være på babystadiet. Hun har nok blitt hjerneskadet av for mange kurs med tema "samspill og tilknytning". Det er et faktum at for mange kurs om omsorgssvikt og tilknytning kan lede til hjerneskade. Det har jeg funnet ut ved å studere 17 barnevernsledere mot en kontrollgruppe på to ikke-barnevernsledere. Min doktoravhandling vil bli publisert snarlig, og jeg forventer Kongens fortjenestemedalje i gull for min innsats (på 2 minutter).

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ivar Lindal
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 2:41 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mona Lygre wrote:
Videre sier Ivar Lindal: "Dersom det mot formodning skulle ha blitt gjort feil, så har den berørte familien en klagemulighet mot fylkesnemnda."

Og jeg sier: "Ivar Lindal lyver. Eller så vet han ikke hva han snakker om. For, foreldre kan ikke klage til fylkesnemnda dersom de mener at det har blitt gjort feil i deres sak."


Skrullingen underskriver da selv dokumentene som det såkalte barnevernet skriver for motparten.

Kjære barnefjernere, kan dere aller nådigest lage en klage for oss til fy-nemnden?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 27, 2008 5:01 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
... Dersom det MOT formodning skulle ha blitt gjort feil ....

Minner litt om den amerikanske filmen igår. Det var serien om andre verdenskrig, og nå var de kommet til opprullingen av konsentrasjonsleirene. En av de verste leirene lå et steinkast fra en landsby. Da de amerikanske soldatene tok for seg tyskerne eller var det østerrikerne der, fikk de høre at INGEN der hadde visst noe om hva som foregikk. Den amerikaneren som fortalte om det på filmen, han sa: Det stinket jo på lang lei fra leiren, det luktet død. Men "ingen i landsbyen visste noen ting". Og da amerikanerne beordret landsbyfolkene til å gå forbi den lange raden av lik, synes jeg ikke disse landsbyfolkene så sjokket eller lei seg ut. Heller selvfornøyde.

Han ordføreren i Lindesnes vet ingenting heller. Og selv om det stinker av barnevernssakene på lang lei og mange er beredt til å fortelle om alt, så vil ikke ordføreren eller Lindesnes avis vite noe og er godt fornøyd med det.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]