It is currently Fri Apr 26, 2024 5:21 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Månedens Idiot april 2006
PostPosted: Mon May 01, 2006 12:47 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Image

[font=Times New Roman, serif](Kort oppsummert hvem som var kandidatene til Månedens Idiot i april.)

Det var mange kandidater. Hele 7 på kun en måned. Som kjent er bare toppen av isfjellet synlig. Det finnes ubegrensa mange i barnevernsgalskapen som fortjener tittelen Månedens Idiot april.

Spørsmålene som fremstår etter idiotien i april er:
• Kan man med makt trenge seg inn i hjem, kaste seg over mora og ta barna kun fordi barna ble forlatt 2 minutter sovende i bil?
• Kan politiet lyve til pressen i barne"vern"-saker uten å få kritikk i media?
• Er det ytringsfrihet til å erklære politi for nyttige idioter om de oppfører seg som det?
• Bør en politimester nærmest hevde slikt selv?
• Skal pressen uten kildekritikk akseptere maktens påstander?
• Bør barneombudet og Redd Barna kjempe mot at foreldrene kjemper for sine barn?
• Skal man hevde at foreldre er skyldige i omsorgssvikt til det motsatte er bevist.
• Er både de som slapper av i tannlegestolen og de som ikke gjør det incestoffer?


En barnevernsleder deltok aktivt i å ta barna fra en mor fordi hun forlot sine barn i to minutter. Denne feigingen skjuler sin identitet. Vi får ikke vite hvilket barnefjernskontor som stod for ugjerningen. Vi vet imidlertid at det er en "han" på bakgrunn av avisartikkel. Det er i Vestoppland politidistrikt. Kvinnen som ble overfalt ble observert i Gjøvik sentrum. Barnevernskontoret hører kanskje hjemme i en kommune som grenser til Gjøvik. (Tips meg.)

Oppland Arbeiderblad virker til å hjelpe den mannlige barnevernslederen med å skjule sin identitet.


Så var det barnelege Geir Borgen som tror han kan lære opp tannleger opp til å finne incest i tannlegestolen. Mye idiotisk hokkus pokkus!


På tampen kom også psykologen i "Fredrikstad-saken" i rampelyset. Han har skrevet psykologirapporter hvor det ikke fremgår hva som er fakta i saken og hva som er psykologens antipati, myter og fordommer.


Mye fortjener kritikk og mye fortjener større plass i nyhetsbildet.[/font]



[font=Arial, sans-serif]Valgets kvaler[/font]

[font=Times New Roman, serif]Å velge en kandidat til Månedens Idiot var nærmest umulig. Fristelsen var stor til å be om råd. Det har jeg ikke gjort.


Jeg var fra første stund temmelig overbevist om at Månedens Idiot ville bli Leder av barnevernsvakten i Kristiansand, Monica Brunner:[/font]
Quote:
[font=Courier, monospace]Foreldre som spiller på automater mens
barna er med, er ren omsorgssvikt.
[/font]


[font=Times New Roman, serif]Imidlertid fant jeg ut at det trolig var bedre å velge to til Månedens Idiot.
1. At en leder i det påståtte barnevernet overfaller folk i deres hjem, med vold og politi, for å ta barna etter at mor hadde vert borte fra barna i to minutter, er ren idioti. Ja, det er psykopati!

2. Å gå inn for å lage justismord ved hjelp av incestanklager, slik som Geir Borgen holder på med, er etisk
totalt forkastelig.


Ingen av disse ble valgt.[/font]



[font=Arial, sans-serif]Forvirret?[/font]

[font=Times New Roman, serif]Skal jeg komme til poenget, sier du? Jeg elsker å holde folk på pinebenken. :wink:

Internett, forum og blogger skal være en korrigerende pekefinger for media. Derfor blir blogger kalt den femte statsmakt. I tillegg ser jeg på mulighetene for ødeleggelse for barn og voksne.


Månedens Idiot i april ble spesialist i klinisk psykologi, Bjørn Roald Larsen. Han har frembrakt usedvanlig store mengder idioti som er blitt gjort tilgjengelig på internett! Jeg vet nærmest ikke hva jeg skal velge ut som det verste.

Han tillegger et barn svært alvorlige helseproblem. Deretter hevder han noe som må oppfattes som en mirakuløs helbredelse. Nøkkelen til miraklet er å holde foreldre borte fra barn. Hva har foreldrene gjort for å fortjene det? Jo, alt fra å ha bakgrunn i Jehovas vitner til å kutte ut alkohol uten å be psykiatrien om hjelp. Snakker om klinisk idioti.

Stakkar foreldre og barn som må utholde slike mennesker!

På bakgrunn av den idiotiske psykolograpporten skal det såkalte barnevernet forsøke å knuse hele den familien med syv barn. Grotesk.


Se den lange begrunnelse i bloggen http://idioti.r-b-v.net



Se også:
Agrippas artikkel med kommentarer: Imbesille sakkyndige
Skånlands artikkel med kommentarer: Fæl barnevernssak i Fredrikstad
Les om galskapenBarnasRett.no.


Ole Texmo sin gjennomgang av dokumentene av spesialist i klinisk psykologi, Bjørn Roald Larsen:
Oversikt
Gjennomgang[/font]

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Wed Jan 31, 2007 4:16 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Bloggen
PostPosted: Mon May 01, 2006 1:48 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ta en titt i bloggen. Der kommer Månedens Idiot klart fram. Se f.eks til venstre for overskriften.

http://idioti.r-b-v.net/

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: En imbesill sakkyndig
PostPosted: Mon May 01, 2006 7:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Ta en titt i bloggen. Der kommer Månedens Idiot klart fram. Se f.eks til venstre for overskriften.

http://idioti.r-b-v.net/



Spesialist i klinisk psykologi, Bjørn Roald Larsen, er en verdig vinner av barnevernsprisen Månedens idiot. Blant mange idioter har han fremhevet seg som helt spesielt imbesill. Slike tåper som Bjørn Roald Larsen er jo verneverdige i Norge, og derfor tar han typisk nok oppdrag på vegne av nettopp barnevernet, men det er Larsen som blir vernet, ikke barna.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 01, 2006 1:32 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 27, 2006 4:35 pm
Posts: 27
Psykolyg Larsen påstår at han er uavhengig av barnevernet... Det er jo ikke helt sant, da: http://tryggoppvekst.no/stottespillere.html

:shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 01, 2006 6:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Aurora wrote:
Psykolyg Larsen påstår at han er uavhengig av barnevernet... Det er jo ikke helt sant, da: http://tryggoppvekst.no/stottespillere.html

:shock:


Bra observert!

Quote:
* Bjørn Roald Larsen. Han er psykolog og har vært fagsjef ved Asebråten barnepsykiatriske klinikk i Fredrikstad. Han har også vært leder for barnevernet i Østfold.


Mannen har vert leder i barnevernet.

De vet å bruke sine egne. Lyver gjør de som psykopater.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Reven i hønsehuset
PostPosted: Mon May 01, 2006 7:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Aurora wrote:
Psykolyg Larsen påstår at han er uavhengig av barnevernet... Det er jo ikke helt sant, da: http://tryggoppvekst.no/stottespillere.html

:shock:


Det at psykolog Bjørn Arild Larsen har vært leder av barnevernet i Østfold viser med all tydelighet at barnevernet er fullstendig partiske når de utreder familier.

Det blir jo som å la de Nokas-tiltalte "utrede" seg selv. Da kan de alle si: Jeg var bevisstløs i gjerningsøyeblikket, og slippe fri. Det er jo i praksis det barnevernet gjør når de lar en av sine egne utrede en familie. Mange tror jo at psykologen gir en objektiv vurdering av familien, men dette er så langt fra sannheten som mulig. Når barnevernet har bestemt seg for å frata familien barna og får en psykolog til å "utrede" familien med det formål for øye å vinne i fylkesnemnd/tingrett, så sier det seg selv at rapporten som barnevernspsykologen skriver blir helt i tråd med oppdragsgivers ønske.

At jeg ikke skjønte dette litt tidlligere...jeg hadde kanskje vondt for å tro at jeg lever i en mafia-stat, men nå vet jeg at det er tilfelle.

Barnevernerne skriver lovene, de tar ut tiltale, de etterforsker, de utreder, og til sist dømmer de. Er det rart det er så mange tvangsfjernelser av barn i dette landet?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 01, 2006 8:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Her fra Bergen slutter jeg meg til gratulantene. Dette var storveies.

Både vinner og øvrige kandidater fortjener knebøy. Det skal riktignok ikke så mye til å prestere litt babbel i barneverns-suppen, for der fins det jo mye å ta mønster av. Men allikevel: Disse har gjort en ekstra innsats for å gjøre seg fortjent.

Dertil vil jeg rose pris-utdelerens innsats. Arild har gjort inngående utredninger av kandidaturene. Hans utredningers nøyaktighet, saklighet, fornuft og jordnærhet skiller seg klart positivt ut fra de fleste utredninger prestert av barnevernere. Og ikke minst bør hans liste på 8 spørsmål i begynnelsen av denne tråden gi mulighet for anvendelse i flere sammenhenger! Nyttig, nyttig!

Jeg siterer etter hukommelsen ett av Kumbels (Piet Heins) gruk:
Kloge der er kloge har
Klogeligt kun dunkle svar.
Når ej klog tør være klar
Er det nyttigt med en nar.


Marianne
:)
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon May 01, 2006 11:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Så mange kjente skandaler på kun en måned! Utrolig.

Men det kommer nok flere månedlige skandaler med tiden.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]