It is currently Fri Apr 19, 2024 3:05 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Månedens Idiot: Barneombudet? Marianne Borgen?
PostPosted: Tue Apr 25, 2006 9:35 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Image[font=Arial, sans-serif]Kandidatene til
Månedens Idiot blir flere!
[/font]


[font=Times New Roman, serif]Det er for så vidt ingen overraskelse at det er mange skapfascister i barnevernsindustrien. Det er så mange idiotiske barne"faglige" uttalelser i presse og media at jeg svir i øynene og svetter i ørene!


:arrow: VG har hengt seg opp i Fredrikstadsaken.

1Q=) Kandidat nr 5: Det er ingen tvil om at barneombud Reidar Hjermann var edru når han uttalte følgende:[/font]

Quote:
- Dette et svik mot barna det gjelder. Vi snakker om voksne som utagerer sin krenkelse i det offentlige rom på en måte vi aldri før har sett. De prøver å mobilisere sympati og finne likesinnede. Mange ønsker også å legge press på sakene sine, sier Hjermann til VG.


[font=Times New Roman, serif]Å kjempe for sine barn er altså et svik mot barna!

1Q=) Kandidat nr 6 kaster seg inn i hylekoret.[/font]

Quote:
For barnet er det en tragedie hvis arbeidsgiveren får tilgang til dette, sier Hjermann, og får støtte av Marianne Borgen, leder for Redd Barnas Norgesprogram.

- Det offentlige Norge må gjøre det de kan for å forhindre at dette skjer.

- Her kan ikke foreldre forstå hva de ytterligere utsetter barna sine for. Barn har rett til et privatliv, sier Borgen.


[font=Times New Roman, serif]Barn som blir kjent for å ha blitt utsatt for beskyldninger av offentlige klovner, mister i framtiden retten til å arbeide.

Vi vet jo at kollektivistene ofte hater kapitalistene. Er imidlertid ikke dette å ta sterkt i. Spesielt med tanke på at offentlig sektor tilbyr ekstremt mange arbeidsplasser.

La oss for moro skyld tenke oss at Firmaet Snekker Andersen trenger snekre. "Roger" søker. Da går selvsagt snekker Andersen senior inn på internett for å granske hvilken grepa snekker "Roger" er. Så oppdager han at "Roger" er beskrevet på internett. Barnevernet forsøkte å lage trøbbel for "Roger" mange år tilbake. Aha, tenker Andersen, barnevernet gir varig aversjon mot bruk av hammer! For barnevernet er skadelig. For en tragedie barnevernet er for folk!

Nei, nå forstår jeg ikke riktig hva jeg skriver.
[/font]

Quote:
Nå vil Barneombudet ta nettsidene opp med Datatilsynet, Justisdepartementet og Barne- og likestillingsdepartementet for å få stoppet dem.


[font=Times New Roman, serif]Skader kan det imidlertid bli om barnevernet får psykologhjelp til å ødelegge barnas forhold til foreldrene og dette blir brukt av barnevernet mot foreldrene...[/font]

Om saken:
:arrow: Se Marianne Skånland sitt "hjørne".
:arrow: Viser også til hva Agrippa har skrevet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 26, 2006 12:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hehe, så fikk jeg meg tross alt en hjertelig latter før jeg hopper i loppekassen (ferdig med selvangivelsen – jeg burde ha overvunnet min barnaktige motvilje mot å ta den for lenge siden, men barnevernssakene har utviklet en allergi hos meg: dokumentvegring). Nei, nå forstår heller ikke jeg riktig hva jeg skriver, men klokken er 1 om natten, så da så.

Nå vel, jeg likte det med snekkeren.

Legger dere merke til at M Borgen sier at foreldrene belaster barna ytterligere? På den insinuante måten får hun mer enn antydet at det er foreldrene som har belastet dem allerede.

Ellers er det jo faktisk en viss komikk i at herr Hjermann vil bruke alle de instansene som før har laget skvulp for å få stanset "listene" over "fagfolk" man ikke kan anbefale.

Kommunaldepartementet, Justisdepartementets Lovavdeling, Justisministeren, Laila Dåvøy og hele kostebinderiet i Barne- og familiedepartementet, som det het den gang, Georg Apenes og Datatilsynet, og så Personopplysningsnevnden, samt statsadvokater her og der – alle disse gjorde sitt ytterste for å finne grunnlag for å stoppe listene (og mange av dem, skjønt ikke riktig alle, ønsket så inderlig gjerne å kunne bruke munnkurven), men klarte ikke helt å få det til, selv ikke i røverstaten Norge.

Men Hjermann vil gå den samme vei igjen. Vel vel, vi får se, da, om han klarer å late som om han kan bevise at foreldrene legger ut opplysninger om de forskruede og forlatte sex-anklagene barnevernet spant opp, og saken forøvrig, for å skade sine egne barn.

Noen saker er underligere enn andre.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Avskaff "barneombudet"
PostPosted: Wed Apr 26, 2006 8:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
1Q=) Kandidat nr 5: Det er ingen tvil om at barneombud Reidar Hjermann var edru når han uttalte følgende:[/font][/size]
Quote:
- Dette et svik mot barna det gjelder. Vi snakker om voksne som utagerer sin krenkelse i det offentlige rom på en måte vi aldri før har sett. De prøver å mobilisere sympati og finne likesinnede. Mange ønsker også å legge press på sakene sine, sier Hjermann til VG.




Har Reidar tatt alko-test? Jeg ville også anbefale en blodprøve for å se om han har sentral-stimulerende midler i blodet. Han virker nærmest utviklingshemmet i sin iver etter å "beskytte" barn, som allerede er godt beskyttet av sine foreldre. Jeg tror det hadde vært en god idé å IQ-teste han. En slik test ville antageligvis vist at Reidar har liten evne til å forstå det han leser. Han har skaffet seg et liv på bekostning av barnefamilier, som har det tøft nok fra før.

Spørsmål: Hvor mange hasj-røykende miljøarbeidere må til for å beskytte Norges barn?

Svar: Ingen.

En slik omvendt beskyttelse tar nemlig barna stor skade av. Barn blir mobbet på skolen etter at det blir kjent at barnevernet har snakket med barna. Barnevernet er til for seg selv og sine ansatte, og et "barneombud" som bare digger seg selv og angriper vanskeligstilte familier bør avskaffes. Det er ikke en offentlig oppgave å skaffe folk som Reidar Hjermann en god inntekt. Reidar og resten av de barnevernfaglige har ikke krav på noen særskilt beskyttelse.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]