It is currently Fri Apr 26, 2024 2:13 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Oppsummering, Månedens Idiot april
PostPosted: Mon Apr 24, 2006 3:06 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[font=Arial, sans-serif]
Kandidatene til
Månedens Idiot denne måned[/font]

Image

:arrow: Kandidat 1: Leder av barnevernsvakten i Kristiansand, Monica Brunner:
Quote:
Foreldre som spiller på automater mens
barna er med, er ren omsorgssvikt.


:arrow: Kandidat 2: Barnelege Geir Borgen
Quote:
Massiv tannråte er omsorgssvikt inntil det motsatte er bevist
- i hvert fall i våre dager.


Denne legen vil lære tannlegene å se etter incestspor i munnen på barn. Videre mener han at det å slappe av i tannlegestolen er tegn på incest. Det å være anspent er også tegn på incest. Det er som på heksejaktens tid. Flyter man er man heks og skal dø. Flyter man ikke, dør man likevel.

Geir Borgen er en farlig person som kommer til å produsere nye justismord ved hjelp av tannlegene.


:arrow: Vi har også som kandidat 3 og 4 barnevern og presse på Gjøvik.

Dette for å ha overfalt, løyet på (pressen skrev vås) en dame som var borte 2 minutter fra barna sine sovende i bilen. Barnevernet brøt seg inn ved hjelp av politi og brekkjern. Deretter la politiet damen i bakken med barna som tilskuere. Så ble barna bortført.

nrk.no wrote:
[url=http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.429072]Kvinnens advokat, Øistein Schjønsby, sier måten politiet og barnevernet behandlet kvinnen på minner om et rent Gestapo-opplegg.

Politimester Tore Vigen sier politiet har plikt til å bistå barnevernet.
[/url]

Angående politiet har vi et juridisk problem. Er det lov å kalle politiet for Månedens Idiot om de oppfører seg som idioter? Dette må avklares før politiet eventuelt kan få diplom som Månedens Idiot. I dette tilfellet ville da eventuelt anti-diplomen gått til politimester Tore Vigen. Han er imidlertid ikke kandidat 5 grunnet tidligere dommer / manglende ytringsfrihet. (Norge er tidligere dømt for brudd på menneskerettighetene m.h.t ytringsfrihet.)

.........................................

Tillegg 26/4:

Fredrikstadsaken
Kort handler det om en familie som kjemper for sine barn og ser seg nødt til å publisere maktovergrepene på nett. Dette som naturlige rop om hjelp for å redde sine barn.

(Kilder og flere linker: Skånland, Agrippa og undertegnede.)

1Q=) Kandidat 5: Barneombud Reidar Hjermann babler om at å kjempe for sine barn er et svik mot barna.
Quote:
- Dette et svik mot barna det gjelder. Vi snakker om voksne som utagerer sin krenkelse...


1Q=) Kandidat 6: Marianne Borgen, leder for Redd Barnas Norgesprogram støtter sin trosfelle (religion: Psykobabbel).
Quote:
- Det offentlige Norge må gjøre det de kan for å forhindre at dette skjer.


Hun hevder videre at barn har rett til et privatliv, men synes det er helt greit at barnevernet ødelegger privatlivet deres.


Jeg blir litt matt, jeg, av all denne idiotien! Spesielt med tanke på alle foreldre og barn som lir under dette.


.........................................

Tillegg 26/4:


På tampen av måneden er det kommet en kandidat til.
1Q=) Kandidat 7: Den "fag"kyndige, spesialist i klinisk idioti Bjørn Roald Larsen. Han gir ny mening til sosiologisk troende. Det skjer mirakler i fosterfamilier! Les om bakgrunnen for kandidaturet.



(Kan komme mer ettersom kåringen nærmer seg eller flere kandidater blir aktuelle...)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Wed Jun 21, 2006 6:46 pm, edited 7 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Gøy men flertydig
PostPosted: Mon Apr 24, 2006 9:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Dette her høres gøyalt ut:

" I dette tilfellet ville da eventuelt anti-diplomen gått til politimester Tore Vigen. Han er imidlertid ikke kandidat 5 grunnet tidligere dommer / manglende ytringsfrihet. (Norge er tidligere dømt for brudd på menneskerettighetene m.h.t ytringsfrihet.) "

Forklar gjerne nærmere akkurat hva du har i tankene, Arild. Jeg må ha det inn med (te)skjeer. Er det det at han ikke kan være kandidat fordi det ville bryte hans ytringsfrihet? Eller er meningen at ettersom norsk rett har funnet det straffbart å kalle politifolk for "Din idiot!", så vet vi at vi ikke har ytringsfrihet til å si sånne ting her til lands, og bør ikke kaste bort energi på å få det demonstrert igjen, bli dømt og loppet for penger igjen, og streve oss til Strasbourg igjen?

Marianne (teskje kan fremskaffes)
  


Last edited by MH Skånland on Mon May 29, 2006 6:11 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Gøy men flertydig
PostPosted: Mon Apr 24, 2006 10:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
  
Dette her høres gøyalt ut:

" I dette tilfellet ville da eventuelt anti-diplomen gått til politimester Tore Vigen. Han er imidlertid ikke kandidat 5 grunnet tidligere dommer / manglende ytringsfrihet. (Norge er tidligere dømt for brudd på menneskerettighetene m.h.t ytringsfrihet.) "


Kunne høres ut som om jeg beskyldte han for å være tidligere kriminell. Det eneste galne jeg vet han har gjort er å forsvare overfall av mennesker med omtrent: "Systemet sier det skal være slik". Argumentasjonen har vi jo hørt fra Øst-Tyskland, nazitiden, krigsforbryterdomstoler og annet. I Norge er imidlertid slikt bare gullig, eller hva nå svensken sa! Ja, ingen må tro noe annet!!!

MH Skånland wrote:
Forklar gjerne nærmere akkurat hva du har i tankene, Arild. Jeg må ha det inn med (te)skjeer. Er det det at han ikke kan være kandidat fordi det ville bryte hans ytringsfrihet? Eller er meningen at ettersom norsk rett har funnet det straffbart å kalle politifolk for "Din idiot!", så vet vi at vi ikke har ytringsfrihet til å si sånne ting her til lands, og bør ikke kaste bort energi på å få det demonstrert igjen, bli dømt og loppet for penger igjen, og streve oss til Strabourg igjen?

Marianne (teskje kan fremskaffes)
  


Nei, dette er ikke enkelt! Hadde jeg ikke nylig skrevet, så hadde jeg undret selv på meningen/meninger i det jeg skrev. (Finnes forumtillegg som muliggjør lagring av kladd for senere publisering. Kommer...)

Ytringsfriheten er begrenset for begge parter.
1. Tjenestemenn og -kvinner i stat og kommune har selv problem med ytringsfriheten i Norge. De må være forsiktig med å si mot ledelsen. Du vet "tjenestevei" som eneste farbare vei for lufting av frustrasjon og annet. Dette tenkte jeg ikke på når jeg skrev. Det er altså en stor mulighet for at politimesteren ikke er en riktig idiot. Han kan være en påtattidiot! :lol:

2. Vi vanlig dødelige har muligens ikke lov til å si at de er idioter, når de oppfører seg som idioter. (I leksikonet finner man at rettstaten opphører når borgerne ikke vet hva som er lov!) Så jeg sier verken at politimester Tore Vigen er idiot eller påtattidiot. Ytringsfriheten er altså innskrenket gjennom at vi må utøve selvsensur fordi vi ikke vet om ytringene våre gjør makten galen.

Norge ble dømt for brudd på ytringsfriheten etter at en viss selfangerinspektør ble dømt «nord og ner» av det norske rettsystemet.

Senere er menneskerettighetene inkludert i det norske lovverket. Grunnloven § 100 er endret for at Norge ikke skal bryte menneskerettighetene.

Hva hjelper imidlertid det når vi risikerer at politiet bryter seg inn i hjemmet og tar barnas og de voksnes PCer for over et år og kaller det beslag? Jeg har jo noen erfaringer med slike beslag... Med slik risiko har vi likevel ikke ytringsfrihet.

Det er derfor maktpakket som har hatt mest makt i Norge siste 30-40 år bør sparkes dit pepperen gror. De har ikke sørget for klare lover og de har laget og opprettholdt en kultur for brudd av menneskerettighetene.


(Var det dette vi ville vite?)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]