It is currently Thu Mar 28, 2024 6:00 pm



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kandidater Månedens Idiot mars 2008
PostPosted: Fri Mar 21, 2008 8:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Kandidatur delt likelig mellom:
Krisepsykolog Atle Dyregrov OG Aftenposten

Det er et sørgelig, litt ynkelig kandidatur, det Atle Dyregrov melder seg med i nettpratet i Aftenposten. For disse psykolog-meningene visste vi jo om fra før, og han kommer ikke med noe originalt.

Spørsmål fra Athene og bare delvis svar fra herr krisepsykologen

Men det fortjener allikevel en kandidatplass, eller kanskje en halv plass, det at en krisepsykolog på denne måten både:

1) gjentar barnevernets propaganda om at "det skal svært mye til", at barnevernet "arbeider samvittighetsfullt",

2) hevder at barnevernet "ønsker å gjøre det beste for barna" – vi som ikke livnærer oss av geskjeften, vet noe ganske annet om hva barnevernet "ønsker",

3) hevder at barnevernets "ønsker" er et gyldig forsvar for handlinger, og

4) avslører at han som "krisepsykolog" absolutt ikke har noe positivt å bidra med for mennesker som utsettes for den aller verste krise livet har. Men det rimer forsåvidt med hva vi vet om krisepsykologi generelt: Man bør holde seg vekk fra sånt, for det gjør de fleste verre, ikke bedre. Det som hjelper best ved kriser, er å leve så normalt som mulig, skaffe seg sunn mosjon og frisk luft og sunn mat, gjerne snakke med venner og familie, men ikke piske opp sine vonde følelser igjen ved å brette ut sine tanker hverken for krisepsykologer, krisepsykiatre, kriseprester, eller kriseteam. Send dem på søppelhaugen.

Vedrørende Aftenpostens kandidatur: Den avisen er gjennomført feig, unnvikende og propagandistisk i barnevernssakene. De direkte nekter å informere seg. Det er også en del barnevernsofre de har bidratt til å ødelegge ytterligere for, gjennom å bringe lunkne og forvridde reportasjer om sakene deres.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: En verdig
PostPosted: Sun Mar 23, 2008 11:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Atle Dyregrov er en psykobabler av ypperste klasse og en verdig kandidat til måndens idiot.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 28, 2008 3:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Nytt forslag til kandidat for mars 2008:

Kommunepolitikerne i Strand kommune i Ryfylke

Forfriskende uoriginale, de folkene i kommunen. De lar barnevernet fortsette og fortsette med omsorgsovertagelser:

Nede for telling
Kommuneøkonomien i Strand ligger igjen nede for telling
Strandbuen, Jørpeland, 28.03.2008


En kommentar fra meg:
Kommune går konk men fortsetter omsorgsovertagelsene

Faktisk er det bra, synes jeg, at kommunen kjører seg selv i grøften på dette. Alt det er NOEN andre enn de barn og foreldre som angripes direkte av barnevernet, som får smake en liten flik av steken. Lykke til med avviklingen av all reell velferd i kommunen! Den som averterer "Sammen om trivsel" (kikk øverst til venstre under kommunevåpenet): Strand kommune

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 29, 2008 4:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Et rikholdig knippe med kanaljer – unnskyld, jeg mente visst kandidater – her:

40.000 får hjelp fra barnevernet
Aftenposten 29.02.2008

Noen er utvilsomt påtatt-idioter, men noen faller nok i andre undergrupper. Kanskje noen til og med i ***stjerne***-idiot-avdelingen? Men jeg stoler ikke på at en eneste av dem har iq over de foreskrevne 110. Det har vel imidlertid ikke tidligere vinnere bevist heller?


Hermed altså:

Lindis Evja, leder i Frelsesarmeens barnevernsseksjon – som mener at dagens familieforhold er for "løse" og bør gjøres enda løsere ved å sprenge familien, så barna kan få fasthet i barnevernets grep (Frelsesarméen har gjort seg bemerket før de, med drift av barnehjem hvor personalet legger små barn i bakken hvis de løper ut til sin mor),

Ann-Marit Sæbønes (selvsagt), direktør i Barne-, ungdoms-, og familiedirektoratet (Bufdir) – som karakteristisk mener at en typen barnefengsler: spesialskoler er blitt erstattet av andre typer barnevernsplaging (ganske riktig, i grunnen burde hun få en superduper-pris for å være så ærlig)

Elisabeth Backe-Hansen, psykolog og forskningsleder for barn og barnevern i NOVA (gammel kjenning, hun) – som ikke synes det er bare negativt med flere barnevernsbarn, for hensikten med ny lov i 1992 var jo å få flere barn i barnevernets grep (det lar blant annet henne sprøyte stadig mere tøv ut under navn av "studier" og "vurderinger" à la det hun presterte i Bjugnsaken: Sakkyndiges virksomhet i Bjugn-saken av Astrid Holgerson),

Kristian Bredby, institusjonssjef ved Brusetkollen bv-senter i Asker – som berømmer barnevernets formidable kompetanseutvikling og troverdighet og legitimitet. Tenk, de fleste saker starter med at familien selv tar kontakt med barnevernet, sier han. (Ja, mon hvor mange som er glad for det når barnevernet ødelegger familieenheten og barna?) Og så er omsorgsovertagelser flest frivillige. (Vi lurer litt på hvilken trollsplint han har i øyet, jf Peer Gynt hos Dovregubben. Han nevner forøvrig ikke om de fortsatt er frivillige når familier som har søkt barna plassert for en kortere periode vil ha barna tilbake og blir hindret i det.),

og ikke å forglemme bør disse to kanskje også med:
journalister June Marie Westerveld og Solveig Ruud i Aftenposten – som har demonstrert til fulle hvor nyttig den undersøkende og analyserende og varslende presse er, for dem som vil slippe å bli undersøkt og kritisert og avslørt, naturligvis.

*

Blant kommentarene til artikkelen på nettet, fins det flere spreke som gjør den jobben journalistene burde ha gjort! Se selv!

Kanskje du vil varsle journalistene, Arild, om at de har fått dra-hjelp i sin troskyldighet, og har oppnådd et kandidatur som vel er adskillig verdt – ja, for kandidaturet her bekrefter jo at de er lydige, flinke småpiker som gjør akkurat som myndighetene og Aftenposten (dvs myndighetenes tro tjener) vil. Så da er de også sikret plass i barneverns-himmelen.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Sun Mar 30, 2008 7:54 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Nam, nam
PostPosted: Sun Mar 30, 2008 11:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Her var det også mange herlige og verdige kandidater til måndens idiotpris. Jeg har et par forslag på navn jeg også, men de kan ikke måle seg med disse sterke kandidatene. Jeg vil likevel legge dem ut i ettermiddag.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mine kandidater:
PostPosted: Sun Mar 30, 2008 11:59 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Her er mine kandidater til idiotprisen for mars: Daglig leder Anita Waage ved Villa Adler, og hennes kupajong, familievernleder Bente Elisabeth Thagaard.

Merkelig nok så kaller de denne "Villa Adler" for et "Familiehus" - men, hvor er alle barna?

Og dersom jeg noensinne får snusen i denne Mengele-jordmoren deres, så ryker vedkommendes navn rett ut på svartelisten!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 30, 2008 7:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Mona skrev:

Quote:
Her er mine kandidater til idiotprisen for mars: Daglig leder Anita Waage ved Villa Adler, og hennes kupajong, familievernleder Bente Elisabeth Thagaard.

Merkelig nok så kaller de denne "Villa Adler" for et "Familiehus" - men, hvor er alle barna?




Monas kandidater kan måle seg med hvem som helst av prisvinnerene i denne kåringen.


Jeg er bare usikker på om uttalelsene deres vitner om dumhet eller ondskap - og hva som egentlig er verst.

For de som ønsker en bredere begrunnelse - se her.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 30, 2008 11:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Vi bør absolutt ikke utelukke denne journalisten, Anne Tørressen- anne.torressen@tb.no, i TB for det faktum at hun i beste uopplyste og påtattidiotånd klarer å fremprodusere denne artikkelen.

Kanskje vi skulle begynne å "prioritere" slike som faktisk godtar uttalelsene fra disse fjolsene og produserer slike artikler for trykk.
Det er jo tross alt de som "fysisk" formidler dette svadaet- uten dem ville det ikke kommet frem som det det er, Livfarlig og tankeløs Propaganda.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 31, 2008 12:19 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Den formen for journalistikk som dette representerer er egentlig en dødssynd - men som etter hvert opptrer som en arvesynd i dette faget - nemlig åndelig latskap. Det er lov å være naiv i det private, men å formidle det videre og påberope seg å være den fjerde statsmakt er ren svindel.

Forresten kan det hende hun er dum nok til å sladre på seg selv dersom hun blir kåret. Enda en god grunn :wink:

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 16, 2008 7:26 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Det er mange grunner til at barnevernet griper inn og henter barn ut av hjemmet.

– Det kan være på grunn av livsførsel eller at foreldrene selv har fått for lite omsorg da de var små slik at de strir med å ivareta barnet sitt på en fullverdig måte, sier Anita Waage.


Quote:
Denne*gruppa*i villa adlers hus vil jeg ikke gå til, for og lette hjertet mitt,for hverken sorger eller gleder.
Fordi rett etter at dette *huset* ble laget, kom det ett brev fra tbg barnevern, med innvitasjon til å møte i huset Villa adler.At jeg var hjertlig velkommen,og hvem som skulle lede dette...osv...
Min første tanke var,hvorfor i all verden kommer denne innvitasjonen fra bv?


Organisert Judas-virksomhet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 16, 2008 10:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
For en gangs skyld meget gode leser-kommentarer til en artikkel, den om villaen "Kom og bli overvåket igjen".
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]