It is currently Fri Apr 26, 2024 2:50 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Er leder av barnevernsvakten, Monica Brunner, passende kandidat til tittelen månedens idiot?
Ja, utalelsen hennes er en gal trussel mot normale mennesker. 100%  100%  [ 6 ]
Nei, folk som spiller på automater bør øyeblikkelig overfalles av politi og barnevern. 0%  0%  [ 0 ]
Jeg stemmer ikke på noen av alternativene, jeg. 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Månedens idiot? Leder av barnevernsvakten, Monica Brunner.
PostPosted: Wed Apr 05, 2006 1:37 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Image[font=Arial, sans-serif]Leder av barnevernsvakten
i Kristiansand, Monica Brunner:[/font]



Image[font=Arial, sans-serif]Foreldre som spiller på automater mens
barna er med, er ren omsorgssvikt.
[/font]


[font=Times New Roman, serif]
En slik uttalelse er ren galskap. Dersom jeg blir observert spillende på en automat med et barn i vognen, ved siden av, så er dette i følge Monica Brunner, omsorgsvikt. Da skal barnevernet kunne trenge inn i privatlivet mitt. Hva har det norske folk gjort for å få slike galninger i styre og stell?

Edit: Glemte linken til kilden: Fædrelandsvennen[/font]


Last edited by Arild Holta on Sun Apr 09, 2006 11:14 pm, edited 6 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 05, 2006 3:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
:shock:

Hva med å ta ut penger i en minibank dersom barnet er med?
Hva med å lese avisen på en cafe dersom barnet er med?
Hva med å handle i butikken dersom barnet er med?
Hva med å se på tv eller benytte pc i egen stue dersom barnet er der?
Hva med å være opptatt med å lage middag dersom barnet er tilstede?
Hva med å puste eller drikke et glass vann dersom barnet er der?

Foreldre som vil beholde barna sine bør tydeligvis ikke gjøre noe som står i setningene over.Alle punktene ovenfor kan falle inn under begrepet understimulering hos bv. Dersom de utfører noen av disse "grusomme" handlingene mens barna er tilstede risikerer de og bli angitt til bv og utsatt for overvåking og tvangstiltak.

Men foreldre bør også være forsiktige med å gi barna for mye oppmerksomhet for da kan de i følge bv overstimulere barna!!!

Og stakkars den moren eller faren som lar de sitte for lenge på fanget!
Det blir straks journalført av bv. For det er bv som har monopol på å vite hvor mange minutter et barn kan sitte på foreldrenes fang.


Last edited by Charlotte Eriksen on Wed Apr 05, 2006 7:03 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 05, 2006 3:29 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Barne"vernet" er i hovedsak ingen instans som utfører beskyttelse av barn som lider under fysisk barnemishandling,rusmisbruk eller trusler.

Barne"vernet"s oppgave ovenfor befolkningen er å detaljstyre privatlivet til befolkningen samt å utsette befolkningen for forvrengt journalføring, maktmisbruk,mishandling og tortur i ulike former.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ren omsorggsvikt
PostPosted: Thu Apr 06, 2006 9:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Hva med:

- Foreldre som fyller ut tippekuponger mens barna ser på er ren omsorgsvikt.

- foreldre som handler på Vinmonopolet med barna på slep er ren omsorggsvikt,

- foreldre som lager biff med rødvinsaus med barna tilstede på kjøkkenet, er ren omsorggsvikt,

- foreldre som studerer Vinmonopolets prisliste i barnas nærvær, er ren omsorgssvikt,

- foreldre som flamberer desserten med konjakk mens barna ser på, er ren omsorgssvikt,

- foreldre som lar barna smake på alkoholfritt øl, er ren omsorggsvikt,

- foreldre som tar med barna på harry-tur til Sverige, er ren omsorggsvikt,

- foreldre som pusser tennene mens barna ser på, er ren omsorggsvikt

- foreldre som pusser skoene mens barna ser på, er ren omsorgssvikt,

- foreldre som fyller i oppvaskmaskinen med barna tilstede, er ren omsorggsvikt,

- foreldre som stemmer på Fremskrittspartiet, er ren omsorggsvikt,

- foreldre som lar være å organisere seg i fagbevegelsen, er ren omsorggsvikt,

- foreldre som passer egne barn, er ren omsorggsvikt. (kalles også: deprivasjon av pedagogisk tilbud - egnet til å fremkalle alvorlig bekymring hos de barnevernpedagogisk-utdannete)

- foreldre som dusjer mens barna oppholder seg sammen med dem på badet, er seksuelle overgrep og vil bli politianmeldt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Det blir lett å finne Månedens Idiot
PostPosted: Sun Apr 23, 2006 1:44 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Søk på Dogpile
Søkeord:
barnevernsvakten

På tredje plass er denne siden. Søker man tilsvarende på hennes navn kom siden på 18. plass.


På Google ligger vi på 1. plass.
Dette om søkeordet er navnet. Er søkeordet barnevernsvakten, så ligger denne siden på 4. plass.


Offentlig og enkleste søk på Gule Sider
Monica Brunner

Tors g 2, 4631 Kristiansand S 38 09 77 13
- Mobiltelefon 976 48 499

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 23, 2006 8:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Apropos avstemnings-alternativene:

Ja, hun er en god kandidat. Men april er ikke ute ennå, og det å være en god kandidat betyr ikke nødvendigvis at hun er den aller beste.

Marianne
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 25, 2006 9:32 pm 
Offline

Joined: Sun Jun 25, 2006 9:13 pm
Posts: 9
Quote:
Barnevernet i flere store byer håndterer saker der foreldre spiller på automater i timevis mens barna venter. Spilleavhengige foreldre ryster barnevernet, melder P4.
- Barn har sittet i vogn og får ikke respons på de signaler de sender ut, enten det er gråt, behov for mat eller skift av bleie. Noen av disse sakene er så grove at det er grov omsorgssvikt, sier leder av barnevernsvakten i Kristiansand, Monica Brunner.


Dere syns dette er helt okey? At foreldre står time etter time å spiller, mens barna er med? At barna ikke får kontakt, eller oppfylt de nødvendige behov?

Det er ikke snakk om de står å spiller litt, det er snakk om timesvis. Kanskje de gjør det hver dag? Hva da med barna, noen må tenke på de også. Jeg syns iallfall ikke det høres noe ålreit ut i det hele tatt. :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 25, 2006 11:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
1. Det er ikke det spørsmålet gjelder. Vi kan alle mene det meste om hvordan barn bør oppdras og behandles, men vi skal ikke ha noe Calvins Geneve her. Vær forøvrig oppmerksom på at dette forumet ikke dreier seg om å fordømme foreldres barneoppdragelse, men om hvorledes barnevernet skader barn.

2. Barnevernets evne til å bedømme hvordan barn bør behandles og hvordan voksne bør være, er usedvanlig slett, betydelig under normalt. Resultatene er som under andre diktatoriske regimer. De mangler også totalt kunnskap om naturlig variasjon, samt om hvordan det går med barn som vokser opp under de forskjelligste av forhold – hos sine foreldre.

3. Hovedspørsmålet er allikevel hva som skjer når barnevernet griper inn. Det er intet som er så traumatisk for barn som å fratas sine foreldre. Skikkelig gjennomførte undersøkelser er også fullstendig konvergerende: a) Barn som tas fra sine foreldre og henvises til å vokse opp annen steds, klarer seg på alle områder forferdende dårligere enn ikke bare de i mønsterfamilier eller gjennomsnittsfamilier, men også forferdende dårligere enn barn som vokser opp hos egne foreldre under vanskelige forhold, for eksempel med fattigdom, alkoholisme, enslige mødre uten støtte eller med kriminelle menn.
b) Betydelig asosialitet, kriminalitet, sykdom, invaliditet, tidlig død, blant annet ved selvmord, dårlig utdannelse, arbeidsledighet, er resultatet for en forferdende stor andel av fosterbarn og institusjonsbarn. OBS: Det går ikke bedre, muligens snarere verre, for de barnevernsbarn som taes under psyko"terapi" eller annen "behandling".
c) Pålidelige undersøkelser viser også langt mere mishandling av barn alle andre steder enn hos egen nær biologisk familie. Det foregår betydelig mishandling av både fosterbarn og institusjonsbarn, enten faktisk utført av de voksne "omsorgs"personene, eller utført av andre barn uten at de voksne tar affære. Det gjør derimot virkelige foreldre.

Endelig har vi barnevernets løgner om barn og foreldre, som påskudd for å skape saker. Det har naturligvis langt verre virkning enn ufornuftige foreldre. Hvor er bevisene for at foreldre oppfører seg sånn som barnevernere sier? De er vanligvis fullstendig fraværende, og ikke sjelden kan slike påstander påvises å være falske.

Les noen artikler, og les for eksempel Sverre Kvilhaugs bok Atskillelse barn og foreldre (opplysninger på forsiden av BarnasRett.no). Den gir en god oversikt over undersøkelser av denne art. Det dreier seg ikke bare om barn tatt av noe barnevern, men når barnevernet er grunnen er ulykken enda betydeligere.

Marianne Haslev Skånland
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 12:42 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Amelie wrote:
Quote:
Barnevernet i flere store byer håndterer saker der foreldre spiller på automater i timevis mens barna venter. Spilleavhengige foreldre ryster barnevernet, melder P4.
- Barn har sittet i vogn og får ikke respons på de signaler de sender ut, enten det er gråt, behov for mat eller skift av bleie. Noen av disse sakene er så grove at det er grov omsorgssvikt, sier leder av barnevernsvakten i Kristiansand, Monica Brunner.


Dere syns dette er helt okey? At foreldre står time etter time å spiller, mens barna er med? At barna ikke får kontakt, eller oppfylt de nødvendige behov?

Det er ikke snakk om de står å spiller litt, det er snakk om timesvis. Kanskje de gjør det hver dag? Hva da med barna, noen må tenke på de også. Jeg syns iallfall ikke det høres noe ålreit ut i det hele tatt. :?


Du bør ikke være så lettlurt.

Ellers får du forholde deg til hva som er TEMA og BRUKERGRUPPE på dette forumet. Det er kun det som har noe her å gjøre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Spilleautomatomsorgssvikt
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 7:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Amelie wrote:
Quote:
Barnevernet i flere store byer håndterer saker der foreldre spiller på automater i timevis mens barna venter. Spilleavhengige foreldre ryster barnevernet, melder P4.
- Barn har sittet i vogn og får ikke respons på de signaler de sender ut, enten det er gråt, behov for mat eller skift av bleie. Noen av disse sakene er så grove at det er grov omsorgssvikt, sier leder av barnevernsvakten i Kristiansand, Monica Brunner.


Dere syns dette er helt okey? At foreldre står time etter time å spiller, mens barna er med? At barna ikke får kontakt, eller oppfylt de nødvendige behov?

Det er ikke snakk om de står å spiller litt, det er snakk om timesvis. Kanskje de gjør det hver dag? Hva da med barna, noen må tenke på de også. Jeg syns iallfall ikke det høres noe ålreit ut i det hele tatt. :?


Vanligvis vil jo små barn begynne å gråte dersom foreldrene er oppslukt med å spille på automater. Da blir det vanskelig å fortsette "i timesvis". Jeg tror ikke det er mange småbarnsforeldre som står i timesvis og spiller på automater mens barna klenger seg gråtende til bena deres.

Det er mest pensjonister og trygdede (altså litt eldre folk som sannsynligvis har voksne barn) som spiller på automater. Videre er det en del ungdommer.

Dersom det å spille på automater blir definert som "omsorgssvikt" av barnevernet så risikerer foreldre å bli fratatt barna dersom de passerer en spilleautomat i mindre enn 10 meters avstand. En mor som kaster så mye som et blikk på spilleautomaten idet hun passerer den på vei ut av butikken vil kunne anklages av barnevernet for spilleautomatomsorgssvikt.

Barnevernet anklager foreldre for alt mellom himmel og jord. Spilleautomatomsorgssvikt kommer til å føre til at enda flere barn urettmessig blir fratatt sine foreldre.

Barnevernet mangler fullstendig sans for proporsjoner. De er alltid villig til å tro det aller verste om foreldre. Derfor kan det å putte en enslig krone på en spilleautomat få katastrofale følger dersom moren er enslig og det står en barnevernsangiver i nærheten og observerer at hun står fem minutter og spiller.

I barnevernets journaler vil det stå at "mor tilbringer timesvis foran spilleautomater", men det vil være en av barnevernets vanvittige og usanne overdrivelser. Barnevernet er avhengig av å fabrikere løgner om foreldrene. Slik skaper de arbeidsoppgaver for seg selv.

Forøvrig er ikke dette et forum for å kritisere foreldres oppdragelsesmetoder. Det er et forum for kritikk av det totalitære barnevernet som gjør hverdagen uttrygg for barn og voksne.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spilleautomatomsorgssvikt
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 9:49 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
--I barnevernets[i] journaler[/i] vil det stå at "mor tilbringer timesvis foran spilleautomater", men det vil være en av barnevernets vanvittige og usanne overdrivelser. Barnevernet er avhengig av å fabrikere løgner om foreldrene. Slik skaper de arbeidsoppgaver for seg selv.---

Skulle likt aa vite hvordan barnevernet "vet" at noen tilbringer imer ved en automat 8+(

Ikke rart at man da kan lure paa ha de egelig gjoer for nytte annet enn sin egnen lommebok :!: :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 11:57 am 
Offline

Joined: Sun Jun 25, 2006 9:13 pm
Posts: 9
Jeg har både sett og hørt om tilfeller hvor foreldre faktisk står i timesvis å spiller, med barna tilstede. Folk legger merke til det (de som jobber der f.eks), nettopp fordi de står der i flere timer. Og da dreier det seg gjerne om at de ikke bare er der en gang, men det gjentar seg.
Det er klart det gjelder veldig få, men, hva med de da? Jeg snakker ikke om de bør bli fratatt barna, om det ikke er andre ting i bildet, men at de kan få hjelp på en eller annen måte.
Det vil alltid uansett være vanskelig, dette er så sårt, og vanskelig å trå feil.

Jeg lurer veldig på hva grensen deres er for omsorgssvikt, og når skal man "gripe inn"?
Min erfaring er at barnevernet altfor sjelden griper inn, at de svikter. Og når de griper inn er det ikke dermed sagt at de tar barna, det skal som oftest mye til før det skjer. Dette er mine erfaringer, av hva jeg har hørt, sett, og opplevd.

Jeg har selv mine erfaringer med barnevernet, jeg ble tatt fra mitt hjem da jeg var liten, og de som har opplevd det, vet hvor traumatisk det kan være. Min hverdag var da fylt med fyll, dop, fester, menn, osv, og jeg ble ikke tatt vare på i det hele tatt.
Jeg har også bodd i fosterhjem, og har opplevd mine ting. Selv om barnevernet hadde ansvaret for meg, sviktet de.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 12:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Amelie wrote:
Jeg lurer veldig på hva grensen deres er for omsorgssvikt, og når skal man "gripe inn"?
Min erfaring er at barnevernet altfor sjelden griper inn, at de svikter. Og når de griper inn er det ikke dermed sagt at de tar barna, det skal som oftest mye til før det skjer. Dette er mine erfaringer, av hva jeg har hørt, sett, og opplevd.



Jeg synes ikke det offentlige skal gripe inn ovenfor det som kalles "omsorgssvikt" i det hele tatt. "Omsorgssvikt" er et begrep skapt av barnevernsfolk, og det er et fullstendig meningsløst begrep. Især begrepet "alvorlig omsorgssvikt" misbrukes av det offentlige barnevernet og brukes til å forfølge og trakassere foreldre og barn.

Politiet bør gripe inn ovenfor straffbar barnemishandling. Barn må få vokse opp i visshet om at en forstyrret barnevernkonsulent ikke kan ta fra barnet foreldrene når som helst barnevernkonsulenten får innfallet. Vilkårlig maktmisbruk fra myndighetenes side er i ferd med å bli et stort problem for norske borgere. Foreldre blir urettmessig forfulgt og trakassert av offentlige barnevernsmyndigheter, som fabrikerer grove løgner for å få en anledning til å gripe inn i familiens privatliv. Foreldre er tilnærmet rettsløse ovenfor barnevernernes maktmisbruk.

Hvis det er din erfaring at barnevernet griper inn for sent og for sjelden, så lurer jeg på hvilken planet du lever på. Min erfaring er stikk motsatt, men det kan være at barnevernet forfølger skikkelige folk og lar slabbedaskene få holde på uforstyrret. Det skulle egentlig ikke forundre meg, for noe mer inkompetent enn det norske barnevernet er vanskelig å forestille seg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 12:46 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Amelie wrote:
Jeg lurer veldig på hva grensen deres er for omsorgssvikt, og når skal man "gripe inn"?


Straffeloven og sikre bevis.

Amelie wrote:
Min erfaring er at barnevernet altfor sjelden griper inn, at de svikter. Og når de griper inn er det ikke dermed sagt at de tar barna, det skal som oftest mye til før det skjer. Dette er mine erfaringer, av hva jeg har hørt, sett, og opplevd.


Politiet griper også inn for sent. De griper inn etter at tyven har stjålet. - Etter at morderen har drept.

Barnevernskrullingene forsøker å redde barn før noe har skjedd. Det rammer en mengde uskyldige.

Amelie wrote:
Jeg har selv mine erfaringer med barnevernet, jeg ble tatt fra mitt hjem da jeg var liten, og de som har opplevd det, vet hvor traumatisk det kan være. Min hverdag var da fylt med fyll, dop, fester, menn, osv, og jeg ble ikke tatt vare på i det hele tatt.
Jeg har også bodd i fosterhjem, og har opplevd mine ting. Selv om barnevernet hadde ansvaret for meg, sviktet de.


Påståtte erfaringer er normalt bare delvis sanseopplevelser, og i tillegg tolkninger. Tolkningene er påvirket av følelser og kultur.

I nordafrika mener man seg erfare at de som ikke har fått kuttet av kjønnsleppene stinker. Med en ganske selektiv hukommelse og en del tolkninger kan slikt bli "sant"...

Det har vert forskning som har fulgt barn hjemme hos påstått dårlige foreldre og samtidig fulgt barn som ble tatt av barnevernet. De som var hjemme hos påstått dårlige foreldre kom bedre ut av det enn de som ble tatt. Så mye for subjektiv "erfaring".

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 1:21 pm 
Offline

Joined: Sun Jun 25, 2006 9:13 pm
Posts: 9
Arild Holta:
Så du mener at jeg hadde hadde det bedre med fyll, dop og ville fester, enn om barnevernet tok meg? Skjønte ikke helt hva du mente her. :?
Dette vitner isåfall om liten selvinnsikt og at det ikke finnes muligheter for å ta sjølvkritikk. At det ikke er mulig å skjønne at barnevernet gjør en god jobb i mange saker, vitner om at du ikke skjønner at mange foreldre aldri skulle hatt barn i utgangspunktet.
Det er ALLTID, to sider av en sak. Barnevernet kan selvsagt gjøre feil de, jeg har selv fått erfare det, men jeg blir litt provosert over at det ikke virker som dere ser, vil se, eller i det hele tatt snakke om at det er to sider av en sak.
Dette er kanskje ofte sett med såre foreldre sine øyne, som nettopp ikke kan se seg selv og ta selvkritikk og si: " kanskje det ikke er så lurt at jeg har barna nå pga.....". Å kunne si dette er det som vitner om gode, sterke og dyktige forelder, å kunne se at en faktisk ikke er til det beste for barna sine.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]