It is currently Sat Apr 27, 2024 9:11 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mulige kandidater til Idiot-pris(er) for mai 2007
PostPosted: Fri May 04, 2007 9:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kan jeg få begynne en mai-liste? Her er førstemann:

Vefsn-ordfører Jann-Arne Løvdahl

Han foreslås i kategorien "påtatt-idiot". Han later visst som om han ikke vet at Arild Holta er mann for informasjon om barnevernet i Vefsn. Eller:

Han foreslås i kategorien "uskyldig-idiot", eller hva man nå skal kalle det. Det er under forutsetning av at han kanskje tror at Arild ikke er mann for å hoste opp informasjonen om barnevernet og at det derfor står mystiske muldvarper bak Arild og styrer ham.

Se  En påtatt-idiot bedømmer ytringsfriheten?
og  Å lyve som lærde - Jann-Arne Løvdahl

Uansett så blir det altså kandidat fra Vefsn igjen. Men det er vel uunngåelig når de kjemper så dramatisk for at deres barne-u-vennlige barnevern skal fortsette på samme vis som de alltid har gjort.

Akk ja akk ja.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bandittene i Vefsn kommune
PostPosted: Fri May 04, 2007 7:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Kan jeg få begynne en mai-liste? Her er førstemann:

Vefsn-ordfører Jann-Arne Løvdahl

Han foreslås i kategorien "påtatt-idiot". Han later visst som om han ikke vet at Arild Holta er mann for informasjon om barnevernet i Vefsn. Eller:


Jeg er stygt redd for at ordfører Jann-Arne Løvdahlfaktisk er så dum som han virker. Det holder å ta en titt på bildet av ordføreren for å forstå at dette vervet har han fått utelukkende på grunnlag av partiboken fra Ap.

Bildet av ordfører Jann-Arne Løvdahl kunne inngått i en lærebok om evgenikk fra 30-tallet. Han ser ut som et Bandidos-medlem med gull-lenke rundt halsen. Jann-Arne Løvdahl ser ut som den banditten han faktisk er. Jeg synes veldig synd på barnefamiliene i Vefsn. Det er tydelig at der hersker mobben, representert ved banditt-ordføreren og hans bleikfeite lakei Pettersen. Hvordan klarer banditter å komme seg inn i styre og stell? :shock:

Jeg kan tenke meg hvilken rolle kvinnene i Vefsn spiller når slike karer sitter med makten. Æsj!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 10:52 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Spentig forsøk på logikk og fortolkning

Se også her.

De nominerte er :

Edda Stang, master i ukritisk "forskning" til glede for velferdstyranniet. med slike evner til å lage spyttslikkende problemstillinger kan hun nå langt.

Anne Lene Tjeldflåt, Bufetater som har funnet løsningen på problemet :

Hun forteller at på barnevernkontoret hun var ansatt, ble journalistene som tok kontakt i forbindelse med en konkret sak, alltid invitert til et møte. Der fikk journalisten legge fram den informasjonen hun satt inne med, og barnevernet kunne supplere og bidra til helhetsbildet av saken så langt som mulig og i samarbeid med dem saken angikk. Tjeldflåt tror at denne praksisen blir mer og mer vanlig.


- bare overfør kjente metoder til også å innbefatte journalistene, så er saken biff.

Jeg vil også nominere flertallet av Norske journalister for deres evne til å gjøre det motsatte av det de hevdes å gjøre - holde makten i ørene. Her ved Sidsel Skotland -avhengig.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 08, 2007 8:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Anne Brit Raaen wrote:
... Sidsel Skotland - avhengig.

Den var god. Ikke uavhengig, nei.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helse- og omsorgsminister Sylvia Brustad (Ap)
PostPosted: Tue May 08, 2007 9:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Helse- og omsorgsminister Sylvia Brustad (Ap) nomineres herved til Månedens Idiot for mai 2007 for hennes ukvalifiserte påstand om at det trengs flere helsesøstre.

Image
(I motsetning til sin kollega Karita Bekkemellom har Sylvia Brustad kun ett bilde av seg selv liggende ute på regjeringens nettside).

Helsesøster sitter på barnevernernes forværelse. Hun sier aldri nei til å rapportere familien til barnevernet og smiler så blidt til barnevernskonsulenten som ber henne holde spesielt øye med en familie. Helsesøster sier aldri nei. Hennes karriere er avhengig av å holde seg inne med barnevernet. Heller enn å risikere å bli stående på samme lønnstrinn, selger helsesøster sin integritet. Hun tilbyr seg frivillig å spane på familier som barnevernet er interessert i. Hennes samarbeidsvilje vil ganske sikkert bli verdsatt i det lokale lønnsoppgjøret.

Se ytterligere begrunnelse her.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 09, 2007 9:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Denne artikkelen:

Barneverns-ungdom stadig råere

gir rik høst i vår – en trio kandidater:

*
Leder ved akuttinstitusjonen St. Hansgården i Kristiansand Margrethe Østerhus

Enhetsleder for akuttinstitusjonene, og leder statlig barnevern for ungdom på Agder - unntatt langtidsinstitusjonene – Trond Skjæveland

Tidligere direktør i fylkesbarnevernet i Vest-Agder, Ivar Kjellevik

*

(Begrunnelse senere når jeg får tid.)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Trond Skjæveland
PostPosted: Wed May 09, 2007 10:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
MH Skånland wrote:
  
Denne artikkelen:

Barneverns-ungdom stadig råere

gir rik høst i vår – en trio kandidater:

*
Leder ved akuttinstitusjonen St. Hansgården i Kristiansand Margrethe Østerhus

Enhetsleder for akuttinstitusjonene, og leder statlig barnevern for ungdom på Agder - unntatt langtidsinstitusjonene – Trond Skjæveland

Tidligere direktør i fylkesbarnevernet i Vest-Agder, Ivar Kjellevik

*(Begrunnelse senere når jeg får tid.)  


"Trond Skjæveland er enhetsleder for akuttinstitusjonene, og leder statlig barnevern for ungdom på Agder - unntatt langtidsinstitusjonene."
Kilde: http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/ ... 472741.ece

Psykolog Trond Skjæveland var oppnevnt som sakkyndig i tingretten og lagmannsretten da Svanhild Jensen ble fratatt sine barn. Aftenposten skrev:
"Svanhild Jensens advokat er skuffet over at Svanhild Jensens private sakkyndige ikke er tillagt vekt, men at retten i stor grad støtter seg til psykolog Trond Skjæveland som var rettsoppnevnt sakkyndig både i lagmannsretten og i Nord-Troms tingrett."
Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 666543.ece

Sammen med psykolog Trond Bruun-Hansen dømte de to, med rettens velsignelse, Svanhild Jensen nord og ned på bakgunn av en IQ-test de hadde foretatt uten å informere henne om risikoen. Hun var høy-gravid med den yngste og hadde med seg 2-årige Ida Johanne i test-situasjonen.

Jeg har også selv påtruffet Skjæveland. Han var visstnok faglig ansvarlig for visse ungdomshjem, bl.a. Stormyra Ritell i Bjugn, hvor min datter oppholdt seg en tid. Der hadde han mange roller... Som nær venn av Arne Holkestad som eide og gjorde seg velstående av institusjonen, og som "terapeut" for ungdommene. Under tvang måtte de "åpne seg for" Skjæveland - som straks utleverte deres tanker til Holkestad og barnevern. Det hele var en skitten affære, men innenfor den geskjeften er alt mulig tillatt og ingen av de ansvarlige vil sette seg inn i enkeltsaker...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 11, 2007 8:57 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
 Litt for tidlig å foreslå noen fra Høyre igjen, kanskje. Men denne her mååå med:

Martin Engeset
stortingsrepresentant

Private rehabiliteringsinstitusjoner må kutte behandlingsplasser (16 % færre plasser på ett år) og si opp ansatte. Tilsvarende skjer innenfor ulike private barnevernstilbud. Og dette skjer altså på områder der det virkelig er behov for sterk satsing. Aldeles uforståelig politikk, spør du meg.

Kjære østfolding,

HAN har en aldeles uforståelig politikk, spør du meg.
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vanskelig valg
PostPosted: Sat May 12, 2007 12:15 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Vanskelig valg i idiot kåring for mai, her kommer så mange gode kandidater med udmerket skussmål. Må tenke litt på dette før jeg avgir min stemme og kommer tilbake litt senere.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Private institusjoner
PostPosted: Sat May 12, 2007 3:08 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Golita wrote:
 Litt for tidlig å foreslå noen fra Høyre igjen, kanskje. Men denne her mååå med:

Martin Engeset
stortingsrepresentant

Private rehabiliteringsinstitusjoner må kutte behandlingsplasser (16 % færre plasser på ett år) og si opp ansatte. Tilsvarende skjer innenfor ulike private barnevernstilbud. Og dette skjer altså på områder der det virkelig er behov for sterk satsing. Aldeles uforståelig politikk, spør du meg.

Kjære østfolding,


Mange Høyre-representanter tror at dersom "tilbudet" er privat så er det verneverdig. Det blir som om man skulle kaste hvilken som helst borger i fengsel, bare fengslet var drevet av private og ikke av det offentlige.

Hva er det forresten som er så "privat" ved en privat barnevernsinstitusjon? :roll:

Privat, er det det samme som pirat? Man røver de barna man vil ha for å tjene penger på dem.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Tråden fortsetter...
PostPosted: Sat Jun 09, 2007 12:03 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Tråden fortsetter her.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]