It is currently Sat Apr 27, 2024 1:00 pm



Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 8:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
 Juryen må få ordentlig beskjed om at Olemic Thommessens sterke kandidatur. De må lese utsaget hans flere ganger...

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 8:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Regiondirektør Pernille Pettersen Smith i Barne-, ungdoms- og familieetaten (Bufetat)
er herved foreslått som kandidat. Ganske sterkt kandidatur, synes nå jeg.

I anledning drapet av en institusjonsbeboer i Nannestad uttalte hun på tv at grunnen til at det ble mere vold på institusjoner, var den økte volden i samfunnet forøvrig. Barn under barnevernet bare "fulgte" med i trenden, mente hun.

Denne slags skylapper - - hva skal man si? Hun lukker altså øynene solid igjen for det faktum at det uansett er mere vold, kriminalitet, spirende kriminalitet, rusmisbruk og asosialitet på institusjoner, at mye av dette utvikler seg på institusjoner. Det er slett ikke et resultat av samfunnet utenfor, det er et resultat av barnevernets økende aktivitet med å praie barn og sette dem på institusjoner, barn hvorav et stort antall aldri skulle vært tatt fra sine foreldre så mye som en eneste dag, som opplever det å bli tvunget på institusjon som dypt urettferdig og krenkende, og som finner tilværelsen der meningsløs.

Nå er direktør Pernille på farten i en av de mest ytringsfrie avisene for barnevernere (men ikke for barnevernsofre, selvsagt), og her kommer hun med sitt "inntrykk" av institusjonen. Javel, greit, barnevernsmyndighetene har ingen reell innsikt i forholdene, de har inntrykk.

Bufetat: – Skal undersøke
NANNESTAD: – Romerikes Blads opplysninger er helt ukjente for meg.

Det relaterer til

Slakter institusjonen
... og får støtte av barnevernsledere
ROMERIKE: En tidligere beboer beskriver forholdene ved Fjellet ungdomshjem som anarki.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Wed Mar 28, 2007 4:24 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 10:01 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Marianne skrev:

Quote:
Regiondirektør Pernille Pettersen Smith i Barne-, ungdoms- og familieetaten (Bufetat)
er herved foreslått som kandidat. Ganske sterkt kandidatur, synes nå jeg.


Som Pernille selv sier det:
Quote:
Jeg oppfatter ikke at vi er i noen tillitskrise. Vi får heldigvis hjulpet svært mange barn og unge i barnevernet i Norge i dag.


Sterk søknad.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Pernilles oppfatningsevne står til stryk
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 10:08 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Anne Brit Raaen wrote:
Som Pernille selv sier det:
Quote:
Jeg oppfatter ikke at vi er i noen tillitskrise. Vi får heldigvis hjulpet svært mange barn og unge i barnevernet i Norge i dag.


Sterk søknad.


Pernille må i tilfelle være usedvanlig treg i oppfattelsen når hun kan få seg til å si at hun ikke har oppfattet at barnevernet med rette er i massiv tillitskrise.

Alternativt må det bety at hun har stor tillit til at Karita Bekkemellom med pisken i hånd vil tvinge barnefamiliene til lydighet.

De eneste som blir hjulpet av barnevernet er Pernille selv og de andre udugelig ansatte. Se bare hvor fine klær Pernille har kjøpt seg for den skyhøye lønna hun hever i barnevernet. Det er økonomisk støttetiltak som monner, det!
Image
Pernille Pettersen Smith uttaler: Jeg er så tett i nøtta at jeg ennå ikke har oppfattet at barnevernet er i massiv tillitskrise.

En annen uttalelse fra Bimbo-Pernille: - Jeg oppfatter Fjellet ungdomshjem som en meget seriøs og god institusjon, sier hun.

Like "seriøs og god" som Pernille selv. En tidligere beboer slakter institusjonen og beskriver forholdene ved Fjellet ungdomshjem som anarki. Men Pernille synes institusjonen er "seriøs og god". Det er i hvertfall hva hun har oppfattet med sine begrensede kognitive evner. På tide med en liten IQ-test av Pernille slik som Svanhild Jensen ble utsatt for? Jeg tar ikke munnen for full når jeg sier at Pernille neppe scorer like høyt som Svanhild.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 4:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Quote:
På tide med en liten IQ-test av Pernille slik som Svanhild Jensen ble utsatt for? Jeg tar ikke munnen for full når jeg sier at Pernille neppe scorer like høyt som Svanhild.


Nei er du gal! Pernille kommer neppe såpass opp. Svanhild Jensen har en IQ på omtrent 95, hun. Joar Tranøy satte ny test på henne under forhold som var slik de skal være ved en iq-test, og da skåret hun oppe på 90-tallet. Barnevernet, retten, avisene og andre i den gjengen foretrakk imidlertid å bruke det som argument for å sjikanere både Jensen og Tranøy.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 9:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
!!

Du verden, den ene søknaden overgår nesten den annen. Det er sylskarpt kappløp mot mars-prisen. Jeg kan rett og slett ikke unngå å måtte nominere

Seniorrådgiver Vidar Flatby ved Helsetilsynet i Hedmark

Se her:

Bekymret for manglende hjelp
.... Noen kommuner la bort så mange som 80 prosent av sakene i fjor. ... – Henleggelse er minst like bekymringsfullt som lang saksbehandlingstid. Det er ikke uten grunn at en sak blir meldt til barnevernet, sier Flatby.

Hehe, det er visst ikke rart tilstanden her til lands er som den er – vanvittig skrullete. Er dette en sterkt søknad eller hva?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 9:33 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Marianne skrev:

Quote:
Du verden, den ene søknaden overgår nesten den annen. Det er sylskarpt kappløp mot mars-prisen.


Kanskje vi må begynne å operere med flere kategorier - alá Ignobelprisen

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 9:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Neimen, Anne Brit, hva er du for slags tosk som har holdt dette hemmelig? Hvorfor har du ikke gjort oss obs på Ig-Nobelprisene før? Jeg ante ikke at noe sånt eksisterte.

Prisene gis altså til folk som driver forskningsprosjekter som først får folk til å le, deretter til å tenke?

Her må vi da kunne foreslå noen kandidater? For eksempel Mona og Annette, som utforsker hvor personlighetsforstyrrete de er? Riktig forskning, som går etter i sømmene alle aspekter av sine alvorlige diagnoser?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 10:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Stønn, det strøymer på. Jeg tror
Erna Solberg, hennes kumpan Elisabeth Aspaker, og partiet Høyre
må få lov å få en plass på mars-listen.

Huff atte mei: Erna Solberg vaset fælt om barnevern

Fosterbarnringer

Opprør mot barnevernet

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Idiothjelp
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 1:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Seniorrådgiver Vidar Flatby[/color][/b] ved Helsetilsynet i Hedmark

Se her:

Bekymret for manglende hjelp
.... Noen kommuner la bort så mange som 80 prosent av sakene i fjor. ... – Henleggelse er minst like bekymringsfullt som lang saksbehandlingstid. Det er ikke uten grunn at en sak blir meldt til barnevernet, sier Flatby.

Hehe, det er visst ikke rart tilstanden her til lands er som den er – vanvittig skrullete. Er dette en sterkt søknad eller hva?


Seniorrådgiver Vidar Flatby ved Helsetilsynet i Hedmark er bekymret over at barnevernet ikke hjelper raskt nok. (helledussen)

Noen burde fortelle senilrådgiver Vidar Flateby ved Helsetilsynet i Hedmark at barn og foreldre hverken trenger eller ønsker noen såkalt "hjelp" fra dustene i det såkalte "barnevernet".

    VI VIL IKKE HA HJELP.

    Vi TRENGER IKKE HJELP.

    BARNEVERNET HAR INGEN HJELP Å TILBY.

Noen behøver tydeligvis å få det inn med teskje.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 1:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Hvis han vinner, bør diplomet da ta med bilde av en teskje! Med passende tekst.

Kan Arild tegne en teskje?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Pernille Pettersen Smith
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 2:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 
Hvis han vinner, bør diplomet da ta med bildet av en teskje! Med passende tekst.

  


Vidar Flateby i Hedmark Helsetilsyn er sikkert en god kandidat, men jeg synes vi bør prioritere direktør Pernille Pettersen Smith. Hun er utdannet jurist og en typisk representant for de som tjener aller mest på barnevernet. Pettersen Smith tilhører den priviligerte makteliten som setter tilfredsstillelsen av egen grådighet foran det hensynet til barnefamiliene. Den måten hun avfeier volden i barnevernsinstitusjonene er vemmelig; Hun legger skylden på samfunnet istedenfor å legge skylden der den hører hjemme, nemlig barnevernet.

Flateby er peanuts ved siden av beistet Pernille. Hun er Xerxes (Xerxes til høyre, Kong Leonidas til venstre) i filmen "300".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 5:55 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Marianne skrev:

Quote:
Du verden, den ene søknaden overgår nesten den annen. Det er sylskarpt kappløp mot mars-prisen.


Kanskje vi må begynne å operere med flere kategorier - alá Ignobelprisen

F.eks:
  1. Innfytelsesrike idioter
  2. Nyttige idioter - f.eks for de ovenfor.
  3. Påtattidioter - de karakterløse som egentlig forstår mer, men som finner det mest bekvemt å vende kappen etter vinden.
  4. Idioter - de som passer i flere kategorier, eller som er vanskelig å plassere.

Jeg var inne på denne oppdeling tidligere. Det var imidlertid ikke så mange kandidater at det hadde hensikt å dele opp. Nå har det imidlertid "blomstret opp".

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 6:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
 
Hvis han vinner, bør diplomet da ta med bilde av en teskje! Med passende tekst.

Kan Arild tegne en teskje?

  


Vi lever ikke i steinalderen. Jeg har da fotoaparat!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 8:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Unnskyld fornærmelsen, jeg mente ikke å antyde at Arild ligger etter teknologisk.

Jeg synes underavdelinger høres fint ut. Det behøver ikke å deles ut diplom i hver kategori hver måned, men når det er mange gode, kan man gjøre det. Da må det vel stå på diplomet hvilken underkategori vedkommende er beæret med.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]