It is currently Thu Mar 28, 2024 8:43 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Årets Idiot 2006: REIDAR HJERMANN
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 2:34 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Årets Idiot 2006 er klar

Vinneren, jeg mener, taperen er Barneombud Reidar Hjermann!

Begrunnelsen finner dere her.
Her er anti-diplomet.

Om starten virker forsiktig, håper jeg å kunne love at det blir bedre ganske snart!
Undertegnede wrote:
- Spradebasse, statlig narr og skapkommunist
Blander det offentlige seg inn, blir alt automatisk bra! Derfor må det offentlige inn i alle mulige hjem. Privatliv og selvbestemmelse er ikke et behov, om det er noen dusin offentlige personer som har adgang til hjem og familie . . . (les mer)

:lol: Forresten...
Vet dere hva Hjermann sier om noen holder på å drukne?
- Stopp ytringen, de kan dra til seg likesinnede!

(Psst: Fredrikstadsaken og VG...)

Jeg tar også med et par sitater fra Rinna:
Rinna wrote:
Han nevner både mødre, stemødre, fedre og stefedre, men glemmer fostermødre og fosterfedre. Kanskje de slår aldri sine fosterbarn.

Hvordan skal man lære barn om "omsorgssvikt"? Har gjort meg noen tanker: Lille venn, din mamma er ikke glad i deg, ikke sant? Hun slår deg, ikke sant? En klaps på baken får du vel nå og da? Hva sier du? Ja!! Ja!?? Hurra! Hurra! Her har vi et nytt offer.
Kilde

Rinna wrote:
Jeg har klart å holde hodet kaldt så langt. Men dette her har gjort meg direkte sint. Jeg er overbevist om at mannen er gal.
Kilde

:arrow: God lesing om Årets Idiot 2006!

Foreslåtte kandidater finner dere her.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 01, 2007 10:32 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Så var idiot-diplomet sendt og bloggen oppdatert.

De som ikke har lest i idiot-bloggen bør ta en tur. Det er det samme som står her i forumet. Det er bare organisert på en måten noen liker bedre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barneombudets svar
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 4:10 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Utover at jeg i det hele tatt fikk svar, så inneholder dette ingen overraskelser.

Fagligheten stiller vi på Redd Barna Våre store spørsmål ved og gjerne tilbakeviser.

Mht bruket av begrepene "seriøs" og "kuriøs", så nytter det ikke å bortforklare motstand så enkelt. Vi som er "nedslagsfeltet for argumentasjonen" er faktisk også mennesker. Fint om vi kan behandles som respektive. Og: Det barneombudet driver med er IKKE til det beste for barna, men kultur- og familieødeleggelse.

Barneombudet skriver "ingen - og aller minst barna - er tjent med at verden deles opp i gode og dårlige mennesker. Vi har alle et ansvar for å redusere konfliktnivået rundt barn."

Jo, det det finnes onde mennesker, tross at intensjoner av og til er de beste. Jeg tror imidlertid ikke de mest virklighetsfornektende personer er gode, når de krever omfattende makt over andre på sviktende grunnlag.


Reidar Hjermann wrote:
Vår ref: 07/00403-2
Saksbeh: Reidar Hjermann
Arkivkode: 354;P;DIV
Dato: 8.2.2007

Utdeling av anti-diplom

Jeg bekrefter med dette å ha mottatt et anti-diplom fra deg. Jeg opplever det som en kuriøs sak, men også som en nyttig påminnelse om at diskusjonen om samvær, om barnevern og om foreldrenes suverenitet over barna vekker sterke følelser og reaksjoner hos en del som befinner seg i nedslagsfeltet for argumentasjonen.

Min faglige strategi er, og vil være, å alltid skille sak og person, noe jeg også tillater meg å anbefale andre å gjøre. Vi kan ha forskjellige meninger og ståsteder i diskusjonen rundt barna, men ingen - og aller minst barna - er tjent med at verden deles opp i gode og dårlige mennesker. Vi har alle et ansvar for å redusere konfliktnivået rundt barn.

Anti-diplomet er også en fin oppsummering av mange av de viktige sakene Barneombudet jobbet med i 2006, og det er tilfredsstillende å se at noen følger nøye med på hva vi gjør ved kontoret. Dette gir oss kraft og fornyet styrke til å fortsette med de samme sakene også i 2007, til det beste for barna.

Dette er derfor en oppfordring til deg om at du fortsatt skal delta i disse vanskelige diskusjonene, men kanskje med en noe mer seriøs innfallsvinkel.

Med hilsen
Reidar Hjermann
barneombud


Angående å skille sak og person:
Har dere hørt om politimannen som hentet en sak og stengte saken i fengsel. Eller teroristen som skulle skyte et gissel: - Det gjelder saken. Ta det ikke personlig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 08, 2007 11:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Hjermann tror fortsatt at han er kul, han. I virkeligheten har han vist seg å være farlig, og han lever slett ikke opp til sitt eget: "Vi har alle et ansvar for å redusere konfliktnivået rundt barn" med sine mange utspill.
I blant undrer jeg meg over hvor mange av sine egne barn han er villig til å ofre for en god saks skyld: barnets beste under barnevernet. Hvor langt inn i heimens indre gemakker vil han selv tillate snushaner fra kommunen å komme? Eller mener han at han er bedre enn oss andre? Ser han ikke bjelken sin...??


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dumheten ruler
PostPosted: Fri Feb 09, 2007 8:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Hjermann tror fortsatt at han er kul, han. I virkeligheten har han vist seg å være farlig, og han lever slett ikke opp til sitt eget: "Vi har alle et ansvar for å redusere konfliktnivået rundt barn" med sine mange utspill.
I blant undrer jeg meg over hvor mange av sine egne barn han er villig til å ofre for en god saks skyld: barnets beste under barnevernet. Hvor langt inn i heimens indre gemakker vil han selv tillate snushaner fra kommunen å komme? Eller mener han at han er bedre enn oss andre? Ser han ikke bjelken sin...??


Hjermann har selvfølgelig ikke behov for noen oppfølging fra barnevernets side. Derfor er det så lett å akseptere det for andre. Det er slik alle tilhengere av barnevernet tenker: De godtar det for sine "mindreverdige" slektninger eller naboer, men det er utenkelig for dem å godta det for egen del.

Derfor smaker Hjermanns forsvar av barnevernets rett til inngripen i barnefamiliene av hykleri. Han vet at barnevernet er nedverdigende men tenker at dette må til for at de andre skal få nødvendig hjelp.

Barnevernombudet må gjerne avskrive kåringen av ham som Årets Idiot 2006 som "kuriøs", men da glemmer han at barnevernet hver eneste dag i året kårer foreldre til "Dagens Uegnede Mor/Far", og r-b-v.net har adskillig mer å fare med enn de systemtro fanatikerne innen barnevernsprofesjonene. I motsetning til "fagfolkene" inne barnevernet har r-b-v.nets fagfolk empirien på sin side.

Samtidig viser svaret til Hjermann hvor lite åpen han er for motforestillinger. Han lover at han skal fortsette på samme måte i 2007 som i 2006. Det er symptomatisk at han mangler tilstrekkelig selvinnsikt til å korrigere sin skadelige adferd. I tillegg er han jo idiot, så det er ikke underlig at han er ute av stand til å fatte hvor destruktivt barnevernet virker på barnefamiliene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Dumheten ruler
PostPosted: Fri Feb 09, 2007 7:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
agrippa wrote:
Nina wrote:
Hjermann tror fortsatt at han er kul, han. I virkeligheten har han vist seg å være farlig, og han lever slett ikke opp til sitt eget: "Vi har alle et ansvar for å redusere konfliktnivået rundt barn" med sine mange utspill.

Samtidig viser svaret til Hjermann hvor lite åpen han er for motforestillinger. Han lover at han skal fortsette på samme måte i 2007 som i 2006. Det er symptomatisk at han mangler tilstrekkelig selvinnsikt til å korrigere sin skadelige adferd. I tillegg er han jo idiot, så det er ikke underlig at han er ute av stand til å fatte hvor destruktivt barnevernet virker på barnefamiliene.


Helt enig med dere, og jeg vil legge til hva

Oscar Wilde wrote:
Det er alltid med de beste intensjoner at det verste arbeidet blir gjort.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: ADVARER PÅ NYTT
PostPosted: Mon Sep 21, 2009 8:32 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Aug 25, 2008 5:05 pm
Posts: 27
Vi finner det nødvendig å fornye advarselen angående Reidar Hjermann

Dette mener vi er helt nødvendig etter Hjermann & co`s siste utspill om søken for aksept i FN for utvidete overgrep mot Barn og Familier via implementering av aktiv forleding og provokasjon av de minste når de er utenfor Familiens havn og rekkevidde.

Han skal nå bl.a Øke "kompetansen" omkring "vold og kriminalitet" hos Barna etter samme modell som førte til Bjugnsakene.

Til hjelp i innføringen av denne potensielle "Bjugnsaken" har Hjermann- nærmest naturligvis, innhentet denne forfalne Eli Rygh og en SEXOLOG, spesialist i sexologisk rådgivning, Margrete Wiede Aasland til å skrive en bok.
Disse to har da- på bestilling, produsert et "materiale" som skal nyttes til å "hjelpe" barn og forstå hvor farlige vilkårlige voksne er.
For dette arbeidet mottar de da at boken og materialet deres implementers i bl.a barnehagenes pålagte utgifter, som igjen havner i "forfatternes" private lommebøker.
Hva er det med disse som fullstendig ukritisk og blindet og motivert av personlig "fortjeneste" gjennom hele livet snylter på subsidier, tilskudd og ordninger under påskudd av engasjement og omsorg?

Dekkordet for denne operasjonen er FOREBYGGING.
Hvordan rimer slik "opplysningsvirksomhet" overfor barn med barnevernets evige mantra mot Foreldrene "skjerme barna" og "barnas beste"?
Ønsker Hjermann & co å skape et samfunn med barn som lever i frykt og usikkerhet?

Quote:
«Hjermann mener at barn allerede tidlig i skolegangen bør lære hva det innebærer å være utsatt for omsorgssvikt, slik at de som er ofre for det, kjenner seg igjen. ... Og det er viktig å få frem at barn blir utsatt for vold av både mødre, stemødre og fedre og stefedre.(Kilde)
Foreldre er altså så fæle at man må indoktrinere barna med «fag» om foreldres grusomhet.


Quote:
Barneombud Reidar Hjermann er et forferdelig menneske og en stor fare for barns rett til lykke i frie naturlige familier.
Han er en stor fare for naturlig mangfold.
Troen på det offentlige som løsning på alt, er for lengst tilbakevist både økonomisk og sosialt.
Mens andre roper opp om «storebror ser deg-samfunnet», så skriker Reidar Hjermann etter at «storebror» skal inn i hvert hjem med hverdagslige problemer og naturlig variasjon i atferd.


At han denne gangen også har alliert seg med Stine Sofies Stiftelse beroliger ingen, vil jeg tro- det bør i alle fall ikke gjøre det.

Stine Sofies Stiftelse er en av myndighetenes kjepphester i kampen mot Familien, der de bruker denne tragiske hendelsen som et "bevis" på at det er blant voksne generellt og i Familiene spesiellt det er farlig for barna å være- underforstått at Familiene forgriper seg på egne barn nærmest ved enhver anledning.
Såvidt oss bekjent, i Baneheiasaken var det overhodet ingen fra Familiene implisert- forutenom ved sitt fravær.

Dette hindrer altså ikke sammenblandingen fra myndighetene v/ bl.a Reidar Hjermann til å bruke dette tilfellet og Stiftelsen for å "promotere" Familiene som et fryktelig sted for barna.
Heller er der ingen signaler fra Stine Sofies Stiftelse eller organisasjonens ledere om at de har tenkt å ta tak i dette misbruket av organisasjonen og den kyniske utnyttingen av et Barns tragiske dødsfall.
Vi anmoder herved stiftelsen at så blir gjort umiddelbart og innen den bidrar til nye "Bjugntragedier".

Redd Barnas reaksjon på Hjermanns forrige engasjement:
Hjermann må ikke få fortsette

_________________
___________

GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett
gfsr.no

NB: Ny mailadresse for GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett: post@gfsr.no


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 21, 2009 3:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Godt skrevet!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]