It is currently Sun Apr 28, 2024 2:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Bør Abel og Bangsund kåres til Månedens Idiot?
Ja!! 80%  80%  [ 12 ]
Velg blant de andre kandidatene. 20%  20%  [ 3 ]
Total votes : 15
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 8:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Spørsmålet må vente til slutten av måneden. Jeg vil heller ikke stemme over alternativene øverst i tråden før da.

Jeg synes det er fornuftig at vi da kan da avgjørelsen i 2 avdelinger: først hvorvidt de to som gjør Arild inhabil, skal utvelges, og så, hvis de ikke når opp, gjeninnsette ham som juryformann.

I mellomtiden pålegges han å arbeide intenst med "Årets idiot 2006" og med diplom-spørsmålet (trøste-diplomer) til den/de i desember (var det visst) som ikke har fått noe svar, stakkar. Diplomet kan jo inneholde en oppmuntring, noe om at hun får diplom tross alt, pga den utrolige selvinnsikt hun har vist, skjønt bare trøstediplom.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 10:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
MH Skånland wrote:
  
Eli Rygg møter seg selv i døren, men ser det neppe.

– Jeg glemmer aldri blikkene, 15. januar 2007
Her snakker hun om sin egen fedme og om at man ikke skal stille perfekthetskrav til barn eller foreldre.

Jeg tenker på dette i forbindelse med at vi har en annen artikkel lenket til nylig om overvektige barn som barnevernet skal ta, mens kostholdet på barnevernets egne institusjoner er usunt og forårsaker fedme, som et par kommentarer her viser til erfaring med.

Men Eli Rygg er en ram barneverner selv, hun! Driver som ansatt i systemet på med incest-anklager og frastøtende oppførsel overfor foreldre som hun "bedømmer".
  


Eli Rygg jobber i barnevernet i Vestby. Der er hun kollega med sin siste eksmann.
Hun falt meg i ryggen i barnevernssaken vår...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 15, 2007 4:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Laila Dåvøy er ute og går igjen, og møter seg selv i døren likesom Eli Rygg – det vil si: Laila Dåvøy har stadig kollidert i døren, også da hun var barneminister. Se her:

– Rettssaker er upassende

Her snusfornufter hun:
"– Det første som slår meg, når jeg leser det elevene selv forteller, er at vi må tro på dem og ikke feie problemene under teppet. Derfor må vi for all del unngå flere rettssaker, men stille oss imøtekommende når det gjelder kravet om krigspensjon. Jeg skal i hvert fall gjøre det jeg kan, sier hun."

Ja, akkurat ja. Har hun vært tilsvarende villig til å høre da, i barnevernssaker som kjører i dag? Har hun fått slutt på rettssakene hvor familier slaktes og barn nektes å være trygge i sine hjem? Hun har vel tvert imot vært den umuligste av de umulige barneministrene de siste 15-20 årene, og med kristelighet på toppen av sine moraliseringer.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 21, 2007 11:34 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Regionleder Rolf Waage i Fylkesnemndene Region Vest sier at situasjonen er spesielt ille i Bergen og Rogaland. Region Vest dekker hele området fra Rogaland til og med Møre og Romsdal.

- Jeg vil ikke gå så langt som til å karakterisere forholdene som uforsvarlige, men hvis denne situasjonen vedvarer, og sakstallet holder seg så høyt som nå eller kanskje øker ytterligere, er vi over grensen for det vi kan leve med, mener han.
Kilde

Forhold som gjør at foreldre mister barn unødvendig, hevder denne idioten at ikke er forhold man kan kalle uansvarlige. Det er ganske enkelt ikke normale mennesker som tenker slik.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sylvi Listhaug (Fr.p.)
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 6:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jeg foreslår Sylvi Listhaug (Fr.p.), byråd for velferd og sosiale tjenester i Oslo kommune, som Månedens Idiot i januar.

Sylvi Listhaug har utmerket seg ved en rekke barnevernvennlige tiltak. I et leserinnlegg i Aftenposten skriver hun, blant annet:

"Alle barn skal hjelpes - uansett

Allerede etter tre dagers fravær skal skolen sette inn i gang en rekke tiltak for å finne eleven ved blant annet å gå på hjemmebesøk. Hvis disse tiltakene ikke gir resultat, skal skolen skrive en bekymringsmelding til barnevernet.

Vi har fått istand nye retningslinjer som fastslår at selv om barnet flytter til en annen bydel, skal det barnevernskontoret som først var i kontakt med familien, ha ansvaret.

Når barn utsettes for omsorgssvikt , skal barnevernet gripe inn. Vi har sørget for 50 millioner ekstra til bydelsbarnevernet i 2006 og 50 millioner kroner i 2007 for å sikre at alle barn i Oslo som trenger hjelp, skal få det."

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Pompel og Pilt.
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 11:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Fy filleren så mange gode kandidater det var denne gangen; jeg begynner å få litt problemer med valget. Altså valgets kvaler; men; bare til en orientering; så heier jeg denne gangen likevel på; POMPEL & PILT.

Det må jo bare bli dem, for i tillegg er de jo morsomme!

Quote:
Pompel: -Kalte du meg en idiot?
Pilt: -Ja, det gjorde jeg.
Pompel: -Var det spøk eller alvor?
Pilt: -Det var alvor.
Pompel: -Det var bra, for jeg tåler ikke at folk spøker med sånt.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 5:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Hva med Parhestene Abel og Bangsund e.l. + . . . .tekst tekst tekst begrunnelse . . ..osv

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 6:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Januar-resultat
  
Jeg har et forslag angående januar:

1. Forumets regulære brukere (minus Arild og Bjørn Erik) må ta stilling til hvorvidt planen i de etterfølgende 4 punkter her skal vedtas, ettersom Arild er inhabil og Bjørn Erik kan tenkes å være det.

Advarsel / trussel: Hvis dere ikke sier ja til dette, folkens, så må vi leke folkedomstol her på nettet og velge vinner uten forumadministrators medvirkning. Det kan komme til å bli et sabla rot.

Altså foreslår jeg: ja.

Det medfører at:

2. Prisen deles i 2 hoveddeler.

3. Første hoveddel går til Vefsn kommune og barnevern, er det vel det heter der oppe. Altså til hele bølingen, men anført av Bangsund og Abel, uten at noen av de øvrige medvirkende i kommunen skal føle seg diskriminert, enten deres bidrag er smått eller stort. Begrunnelse både deres adferd mht til plakatene til Turid og politianmeldelsen, og forbudet mot Bjørn Erik.

4. Andre hoveddel overdras til forumets vanlige jury, den som administrator administrerer gjennom høytidelige møter, å utpeke blant de øvrige konkurrerende kandidater.

5. Administrator pålegges å utforme diplomer og begrunnelser i vanlig stil. Når det gjelder diplom og begrunnelse til Vefsn, kan det gjerne forelegges forumet til håndspåleggelse før det sendes, og underskriftene kan kanskje være en del av oss, ved våre nick.

   
****
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Sat Feb 24, 2007 10:25 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 6:53 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
God ide Marianne! Dermed kan IDIOTPRISEN nå flere :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vrangsund & Babel
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 7:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
3. Første hoveddel går til Vefsn kommune og barnevern, er det vel det heter der oppe.


Det heter Vefsn barneverntjeneste, og sosialleder Vrangsund er barnevernets administrative leder.

Det står at Vefsn kommune er "et steg foran", men så vidt jeg vet, fulgte Babel og Vrangsund alias Pompel & Pilt noen steg bak Turid Holta da de rev ned hennes plakater.

Jeg foreslår derfor at Vefsn kommune bytter slagord til "et steg bak".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Mon Feb 05, 2007 10:15 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 7:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
MH Skånland wrote:
  

Januar-resultat
  
Jeg har et forslag angående januar:

1. Forumets regulære brukere (minus Arild og Bjørn Erik) må ta stilling til hvorvidt planen i de etterfølgende 4 punkter her skal vedtas, ettersom Arild er inhabil og Bjørn Erik kan tenkes å være det.

Advarsel / trussel: Hvis dere ikke sier ja til dette, folkens, så må vi leke folkedomstol her på nettet og velge vinner uten forumadministrators medvirkning. Det kan komme til å bli et sabla rot.

Altså foreslår jeg: ja.

Det medfører at:

2. Prisen deles i 2 hoveddeler.

3. Første hoveddel går til Vefsn kommune og barnevern, er det vel det heter der oppe. Altså til hele bølingen, men anført av Bangsund og Abel, uten at noen av de øvrige medvirkende i kommunen skal føle seg diskriminert, enten deres bidrag er smått eller stort. Begrunnelse både deres adferd mht til plakatene til Turid og politianmeldelsen, og forbudet mot Bjørn Erik.

4. Andre hoveddel overdras til forumets vanlige juryen, den som administrator administrerer gjennom høytidelige møter, å utpeke blant de øvrige konkurrerende kandidater.

5. Administrator pålegges å utforme diplomer og begrunnelser i vanlig stil. Når det gjelder diplom og begrunnelse til Vefsn, kan det gjerne forelegges forumet til håndspåleggelse før det sendes, og underskriftene kan kanskje være en del av oss, ved våre nick.

   
****
  


Jeg støtter forslaget!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 10:35 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg ble plutselig veldig demokratisk og gir meg helt over for flertallet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 10:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Vil det si flertallet på Nina og langora og meg og muligens agrippa, altså uten å vente på flere?

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 11:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Vi ser hva som skjer i løpet av morgendagen. :)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 04, 2007 11:22 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Jeg støtter forslaget jeg og

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]