It is currently Sat Apr 27, 2024 3:44 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Månedens Idiot oktober er kåret
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 8:51 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Månedens Idiot i oktober

Det var tretten idiot-kandidater fordelt på institusjoner og enkeltpersoner. De er alle "gode" kandidater. Imidlertid er det fire som utmerker seg. Da ser jeg bort fra Ann-Marit Sæbønes som gjerne kan foreslås til Årets Idiot...


De fire er:
• Lisen Fasting som holdt en 16 år gammel jente fanget mot hennes vilje.
• Nes barnefjernskontor, ved fagansvarlig ved barnevernet, Åge Pedersen, som vil forvise en 11 år gammel norsk jente til Gambia.
• Barnevernsleder Inger-Ritha Olsen som ikke vil ha innblanding i "sine" saker fra en kritisk presse.
• Sosionom Wenche Figenschow som mener journalister er for uvitende til å takle ytringsfrihet.

Det er altså to dramatiske saker mot to saker om ytringsfrihet og åpenhet.

Da har jeg tilfeldig valgt
1Q=) Nes barnefjernkontor, representert ved fagansvarlig ved barnevernet, Åge Pedersen, foran Lise Fasting.
1Q=) Litt mindre tilfeldig har jeg også valgt sosionom Wenche Figenschow.

Det er altså to som er kåret til Månedens Idiot.


* * * * * * * * * *


Sosionom Wenche Figenschow

ImageImageImage

Kilde artikkel
Quote:
Sosionom og medforfatter av boka "Barnevern- medier og juss", Wenche Figenschow, mener at media må få innsyn med begrenset referatrett, når barnevernssaker er inne i rettslige prosesser, på lik linje med praksis i incest- og familiesaker som behandles i rettssystemet.

Vi er jo velkjent med justismord på løpende bånd i disse prosessene...

Quote:
Sosionom Wenche Figenschow presiserte at media skal være en vaktbikkje overfor mulige overtramp, og det krever en minimum kompetanse om det systemet man skal kritisere. Det er ikke alltid slik at journalistene har denne kunnskapen hvilket kan føre til unøyaktigheter, misforståelser og uheldige situasjoner.

8-} Hun forsøker altså å ri to hester ved å tilfredsstille kravet om innsyn samtidig som hun fornekter det. Journalistene skal altså få se på overgrepene men ikke få si noe om de. I stedet skal de få diskutere det prinsipielle.

Slikt er regelrett vås. Folk engasjeres ikke av prinsipielle eller teoretiske muligheter for overgrep. Det som går inn på mennesker er selve overgrepet.

Videre er hun kynisk vitende om at journalistene prinsipielt tror på å sette ned rettssikkerheten for tiltalt for om mulig få flere skyldige i fengsel. Når staten på denne måten skaper justismord, kaller de det rettssikkerhet for de som beskylder andre for stygge ting.

Image
Nå også som journalister

Kort sagt: Journalister flest driter i justismordene så langt de kan!

Når det gjelder kompetanse: Når fikk barnevernet kompetanse? De har en liten kort utdannelse. Litt om samfunnet, økonomi, ledelse, barn og bittelitt psykologi om voksne. Når ble det godt nok for å være småkonge, med makt til å knuse både barn og voksne, skjult bak taushet og skam?

Både psykologi, økonomi, sosiologi etc er i tillegg blant de såkalte svake vitenskaper, hvis "sannheter" endrer seg kontinuerlig. I tillegg kommer all ideologien.

Dette surret kaller de med stolthet "fagkompetanse".

8-} Siden barnefjernsfantastene vil drive med sitt i skjul, så får vi gjøre vårt beste for å offentliggjøre overgrepene deres!!

Foreslått av Skånland


* * * * * * * * * *


Gambia-saken

ImageImageImage

Det handler altså om en norsk jente som har all sin slekt i Norge. Hennes far er død. Tidligere stemor bor i Gambia. Dit vil barnevernet sende jenta. Til et av de fattigste land i verden hvor opp til 99% av jentene blir kjønnslemlestet og omskåret, skal jenta forvises. Når jenta fikk mulighet til å dra til besteforeldrene, ble disse beskyldt for kidnapping. Politiet overfalt den skrekkslagne jenta som fikk helt panikk. De bortførte henne til barnefjernskontorets institusjon for å ha all makt over jenta. Dette under tekke av å redde jenten fra en vanskelig situasjon.

Det er barnefjernerne i Nes kommune ( Kilde ) som er ansvarlige.

Kommunens e-post er
:arrow: postmottak@nes-ak.kommune.no

og fagansvarlig ved barnevernet, Åge Pedersen. ( Kilde ) har, så langt jeg har kunnet finne ut, følgende e-post:
:arrow: age.pedersen@nes-ak.kommune.no


Fortell dem hva dere synes om saken!

BarnasRett.no har de samlemappe om saken.


Folkeforføring
Når jeg gikk inn på kommunens side for å finne de ansvarlige, fant jeg ganske underlig "informasjon".

Kommunen hevder TV2s nyhetsdekning er feil.

Quote:
Nes kommune har istedet fått stadfestet at det ikke var juridisk grunnlag for å hindre stemor i å ha ansvaret for barnet, uavhengig av oppholdssted.

Det gjøres uten kildehenvisning til dommen. Det var imidlertid slik at såkalt barnevern ville sende barnet ut av landet og ble stoppet av retten. Dette forsøker de koste under teppet.

Kommunen bruker kommunens portal/nettside til å desinformere folket. Skal administrasjonen beskyttes med løgnpropaganda når den overfaller folk?

Romerikes Blad skriver:
Quote:
Kjennelsen gir et forbud mot å flytte barnet til Gambia uten at begge parter er enige.

Mener kommunen at også disse lyver?

Barnevernet påstår i samme slengen at de har den daglige omsorgen. Det er forførende misbruk av begrep å kalle det "omsorg". Når ble det omsorg å overfalle, med politi, et barn som er hos sine kjærlighetspersoner. Det er ikke omsorg å holde barn borte fra sine kjærlighetspersoner. Når de ikke fatter så lite, er de ikke verd begrepet "barnevern".

Menneskerettighetsforkjemper
Menneskerettighetsforkjemper Hege Storhaug i Human Rights Service, kritiserer det såkalte barnevernet.

Kilde
Quote:
- Jeg er helt rystet når jeg leser denne saken. Det er ikke uvanlig at norsk barnevern mangler kompetanse på verdens kulturer. Det er uhørt å sende jenta til Gambia. Jeg trodde barnevernet jobbet for barns beste.

Dessverre er det enda en del mennesker som tror det.

Psykisk vold
Det påståtte barnevernet har også truet og presset jenta med at hun skal bo på institusjon i mange år om hun ikke frivillig drar til Gambia, et av de fattigste land i verden med kjønnslemlestelse. For den psykiske terror er barnevernet anmeldt. Vi vet imidlertid at politi og påtalemakt er i lomma på barnefjernsfantastene. Så det er lite håp om annet enn henleggelse.


Anti-diplom til begge lages de nærmeste dager.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Tue Apr 03, 2007 8:52 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Hardt arbeid.
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 2:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
GRATULERER!

Det var to verdige vinnere, og når jeg leste begrunnelsen så, kom jeg i hu dette sitatet:

Å TENKE ER DET HARDESTE ARBEIDET SOM FINNES, OG DET ER VEL GRUNNEN TIL AT SÅ FÅ GJØR DET, Henry Ford.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]