It is currently Thu Mar 28, 2024 1:57 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ikke tvangsplassering, øyensynlig, men "regime"
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 9:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Denne artikkelen om en ung mor bekrefter Amas fremstillinger av Bergen Mødrehjem – et regel-regime nærmest som om det var en dyd å disiplinere nybakte mødre som i det militære.

Ansvarsfull ung domstid

Jf Åge Simonsens håndbok, eksempelet i avsnitt 3.19.

"Nå har Siril flyttet tilbake til tanten sin. Her har hun egen leilighet i kjelleren og trives med det.  – Jeg føler at jeg har mye bedre tid nå. Nå kan jeg leke med Alexius uten å måtte se på klokken hele tiden, forteller hun."


Den unge moren har også noe å si om en barnevernsinstitusjon hun bodde på under graviditeten:

"I tiden hun var gravid, bodde hun på "Jentespranget" som er en barnevernsinstitusjon på Stord. Siril forteller at hun mistrivdes på institusjonen."

Hmm, mistrivdes i barnevernets paradis? Hvorfor det, montro?
  
   

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 3:37 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Siril råder andre som havner i samme situasjon til å snakke med Amathea. Dette er en rådgivningstjeneste om graviditet, abort og rettigheter. De har som mål å redusere antallet aborter.

Amathea er det samme som AAN (det har skiftet navn) og jeg anbefaller alle unge gravide kvinner til å holde seg langt unna, de rekuterer ikke kun til barnefjernindustruen ved mødrehjem, men også til medisinske forsøk (du blir en labrotte) på landets universitetsykehus. Det virker på meg som den unge mor ennå ikke har forstått konsekvensen av hva hun er viklet inn i ennå, noe jeg heller ikke var ved min sønns første barneår. Intervjuet virker "bestilt" av barnefjernet. Det hun beskriver om plikter og faste måtider/rutiner - er det som blir beskrevet som opprettholdelse av "kunstig tid" ved barnefjern institusjoner. Det er også helt vanlig at man mister alle sine venner og tidligere omgangskrets ved oppholdet - da disse blir beskrevet som "dårlig miljø" ol. Dette får at den unge mor skal bli sittende helt isolert etter oppholdet og dermed bli lettere å utnytte av alle rundt henne - spesielt av barnefjernindustrien

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sat Oct 06, 2007 10:53 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: RE
PostPosted: Sat Oct 06, 2007 5:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ama wrote:
Siril råder andre som havner i samme situasjon til å snakke med Amathea. Dette er en rådgivningstjeneste om graviditet, abort og rettigheter. De har som mål å redusere antallet aborter.

Amathea er det samme som AAN (det har skiftet navn) og jeg anbefaller alle unge gravide kvinner til å holde seg langt unna, de rekuterer ikke kun til barnefjernindustruen ved mødrehjem, men også til medisinske forsøk (du blir en labrotte) på landets universitetsykehus. Det virker på meg som den unge mor ennå ikke har forstått konsekvensen av hva hun er viklet inn i ennå, noe jeg heller ikke var ved min sønns første barneår. Intervjuet virker "bestilt" av barnefjernet. Det hun beskriver om plikter og faste måtider/rutiner - er de som blir beskrevet som opprettholdelse av "kunstig tid" ved barnefjern institusjoner. Det er også hlt vanlig at man mister alle sine venner og tidligere omgangskrets ved oppholdet - da disse blir beskrevet som "dårlig miljø" ol. Dett får at den unge mor skal bli sittende helt isolert etter oppholdet og dermed bli lettere å utnytte av alle rundt henne - spesielt av barnefjernindustrien


Og jeg er helt enig med AMA!

Jeg kan heller ikke anbefale folk å ha noe som helst med Ammehjelpen å bestille. Forsøk å nevne ordet "barnevern" for dem du, så skal du få se hva som skjer. Hvis du har spørsmål i forbindelse med amming, så ringer du heller til meg, 53 51 02 11, for jeg har all verdens ekspertise i orden. Ammehjelpen har til din orientering også meldeplikt til barnevernet.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]