It is currently Fri Mar 29, 2024 8:24 am



Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

Er Bergen Mødrehjem = Et kvinnefengsel
Ja 100%  100%  [ 3 ]
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 3
Author Message
 Post subject: Min Gudemor
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 12:32 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Kari som er tidligere mor på mødrehjemmet kommer på besøk. Jeg får beskjed av min hovedkontakt at dette ikke er heldig eller ønskelig, at jeg nå har kontakt med eksmødre fra mødrehjemmet.

Uansett er Kari en som selv tar kontakt og årsak er at hun vil presentere sin nye kjæreste og forlovede for meg. Han er meget intressert i min Gudemor og ber meg fortelle hva jeg husker om henne.

http://www.museumsnett.no/laksevaagmuse ... %20174.htm

Jeg gjenforteller det jeg selv er blitt fortalt. Hun er egentlig ikke min biologiske farmor da hun ble fraskilt fra min farfar, men valgte å beholde etternavn som følge av hennes yrke som lege. Hun var datter av Chirstian Mikkelsen, og første kvinne som tok legeutdannelse i norden, den tok hun i københavn, Danmark. Jeg får ofte spørsmål om dette siden vi deler navn.

Min farfar giftet seg med en sykepleier med navn Sigrid som er min biologiske bestemor.

Min Gudemor Dr. Agnethe Mehn-Andersen giftet seg ikke på nytt og var kjent både for sine legegjerninger, sin merseders og sine sigarer. Selv husker jeg henne best fra min barndom da vi var på besøk ved huset hennes i Midtsommer og så tønnebålet brenne. Hun var en fasinererende kvinne og for et barn med livlig fantasi så er det ikke så merkelig at jeg trodde som liten at hun var en heksedoktor. Mest fordi hennes legekontor var så mystisk med alle sine krukker og andre antikke sykeartikler...

Utover det husker jeg at hun var en slik person som alltid ga de beste gaver, det var ihverfall noe vi unger syntes - dog er jeg ikke sikker på om mine foreldre altid var enig. Kan tenke meg de husker f.eks min brors brannbil med hylende sirene som ga alle i juleselskapet en grundig hodepine.

Slik er livet...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 37 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 6:21 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I og med at deres "kontrakt" er underskrevet er neste uke litt mer fredelig. Meg og min sønn for stort sett være i fred utover det "ukentlige" og pliktige besøk ved Bergen mødrehjem.

37 uke Bergen Mødrehjem

21.10.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 21.10.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe og OT kom kl 9:00. Agnethe spiste frokost. Agnethe og OT på lekestuen. De lå på matten. Agnethe var hele tiden i nærheten. Bruker ikke språk. OT var trøtt. Agnethe la ham ut i vognene kl 10:00. Agnethe gav OT banan pluss flaske kl 11:30.

SF

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 6:22 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Den tause mann

Han ankommer en svart natt uten snev av frykt i blikket.
Han er en mørk mann, og går alltid med samme hatt.
Han pleide å ankomme meg sent ved regnfulle netter,
og forsvinne ved daggry, den gråkalde regnfulle morgen.
Uten å ville se mine indre tanker jeg kunne gå med om dagen.
Jeg undrer meg i dag over hvem han var.
Kanskje du også kjenner ham...

Kanskje jeg kunne elske ham, dersom jeg forstod hvem han var.
Den tause man var ingen enkel mann.
Kanskje du også kjenner ham.

Årene gikk, jeg fikk mitt barn med en annen mann.
Han jeg skulle elske var meg ikke nær, heller ikke her.
Han forstod ikke min trang til å beholde ham, som ble min sønn.
Han tok hatten, han forsvant fra vårt liv i det du var ufødt…
Kanskje kunne jeg elsket ham, om ikke ritualet var hellig.
Den tause mann var ingen enkel mann.
Kanskje du også kjenner ham.

Jeg sitter her alene i dag og skriver slutten av vår historie.
Om hvordan det hele ble slik som nå resultatet viser meg.
Hvorfor ingen er meg nær. Jeg ble bitter og sluttet å ta kontakt.
Lot tiden bli min beste venn, lar ensomheten bli verdifull i seg selv.
Jeg ler bort mitt savn etter den tause mann, når du spør hvordan det går.
Men det er en følelse jeg savner, som jeg kun vil få dekket hos deg
og ingen en annen mann. Du er her fortsatt min tause mann.
Jeg ser deg i min vilje og sjel.

Er du her…

A silent man

He arrived as a black night, without touch of fear in his eye.
He was a dark man, recognized with the old hat.
He arrives late a rainy night, and disappears with the dawn.
The overcast weather in the morning…
Without knowing my inner being
and daydreaming during the day.
I wonder still to day
…who he was, this man.
Maybe you know him to…

Maybe I could fall in love with him,
if I understood who he was.
This silent man was no simple man.
Maybe you know him to?

The years went bye
…I had my child with a chosen man.
The one I was supposed to love
was not close to my heart,
not this time either.

He did not believe in my edge to keep the one, who became my son.
He took his hat, left us before you were born….
Maybe I could fall in love with him, if not the ritual was holy.
The silent man was never a simple man.
Maybe you know him to…

I sit here today and write in the last puzzle bit of our story.
This is the ending as the result shows me,
so tell me why is no one close with me anymore.
…I became bitter and stop to keep in touch.
Let time became the best friend.
Let loneliness became valuable.

I laugh away my need of the silent man,
when you ask me how I am.
An emotion I miss,
that I am just able to get from you and no other man.
You are still there my silent man.
I see you in my will and my soul.

Are you still here?

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: observere
PostPosted: Mon Sep 03, 2007 9:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Utover dette mangler hun alt som finnes av normal folkeskikk når hun taler til og om meg. Jeg informerer henne om at min sønn ikke er dressert til sirkuskunstner, og forholdet forverres betraktelig...


Hun ble vel så fornærmet at hun øyeblikkelig ønsket å frata deg omsorgen? De er noen sårbare skapninger, de som jobber innen barnevern, særlig er de vare for kritikk. Det er nesten så man skulle tro de alle led av en personlighetsforstyrrelse. Personligheten deres er så skjør at den minste lille kritikk eller negativ omtale oppfattes som en krigshandling, og for ikke å miste kontrollen over sitt svake jeg går de til motangrep uten å fatte at makten de besitter er overveldende for dem som blir utsatt for den. En barneverner er tross alt ikke jevnbyrdig med en forelder. Forelderen er tvunget til å være der og helt avhengig av "behandlerens" gode vilje.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helsesøsteren
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 12:34 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja, via sitt tverrfagelige samarbeid med barnevernet han helsestasjonbesøk fort defineres som barnevernere, selv bruker jeg her en del av barnefjernindustrien. Jeg antar at helsesæster også på dette tidspung har et typist tverrfageligsamarbeidsmøter med både de som er "hovedkontakter" på mødrehjemmet og med Fana barneverntjeneste/sosialtjenste på dette tidspunkt. Her diskuterer de hvordan de skal gå frem videre for å rydde problemet vekk. I journalen på Fana sosialkontor er det dukket opp ord som "tidligere selvmodsforsæk" så jeg antar at de på dette tidspunkt vurderer at dette er veien å gå. Det vil si sørge for å stemple psykisk syk ved depresjon. De tror jeg er isolert fra alle jeg tidligere kjenner og har lyttet til mine foreldres beskrivelser av hvor "psykisk ustabil" jeg er. Her henter de inn alle opplysninger fra steder som NAV arbeid og trygd fordi de vet at økonomisk press funker.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Helsesøsteren
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 6:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Ja, via sitt tverrfagelige samarbeid med barnevernet han helsestasjonbesøk fort defineres som barnevernere, selv bruker jeg her en del av barnefjernindustrien.


Helsestasjonen er barnevernets forlengede arm, ingen tvil om det. Både helsesøster og helsestasjonslege stiller seg til disposisjon for barnevernets inkvisitører og fortsetter prosessen selv etter at barnevernet har måttet bite i gresset. De tenker vel i sine forstokkede sinn at de gjør barna en stor tjeneste ved å trakassere foreldrene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: tverrfagelig samarbeid
PostPosted: Tue Sep 04, 2007 1:22 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det har du helt rett i. Jeg kommer også til å oppdatere bakover med innsyn som jeg får nedskrevet på senere tidspunkt fra samme periode når det gjelder hva og hvem kan defineres som tverfagelige samarbeidspartnere ti barneverntjenesten sammen med det jeg eventuelt mottar i ettertid ved klage til fylkesmann omkring at fylkesarkivet og bergen mødrehjem har valgt å sende ut selektert innsyn i første omgang.

I dag har jeg i øvrig fått mail fra statsarkivet omkring Kvinnefengselets historiske bakgrunn og legger ut kopi av dette her:

07/17293 Bergen 4.9.07.

Angående Bergen Mødrehjem.
I Bergen byleksikon står det at Bergen Mødrehjem med adresse Bønesstølen 13 ble vedtatt opprettet "for frugtsommelige og hjemløse ugifte kvinder" 1903. Hjemmet startet driften i 1904 i en leilighet i Nygårdsgaten 46, fra 1908 i tidligere Nordnes skole, fra 1925 i egen eiendom, Oldernes, Ny Paradis 98. Til sin nåværende bygning flyttet hjemmet i 1991. Det har 8 plasser og kvinnene kan bo der også en tid etter nedkomsten. Hjemmet eies og drives i dag av Hordaland fylkeskommune.

Statsarkivet i Bergen har ingen informasjon om arkivet, men det kan være avlevert til Fylkesarkivet i Hordaland (tlf 55239950) eller Bergen Byarkiv (tlf 55566283)

På Bergen offentlige bibliotek finnes det årsberetninger (tlf 55568500)
Vi kan dessverre ikke se at det er skrevet og publisert noe om Bergen Mødrehjems virksomhet, men det er mulig at professor Ida blom ved Historisk institutt ved Universitetet i Bergen har mer informasjon om dette (tlf 55582300)

Med hilsen Synøve Bringslid, arkivar ved Statsarkivet i Bergen

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 38 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 2:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
En uke der jeg har det travelt, får besøk av en tidligee Kjøreste av min bror Ingrid som nå går på en utdannelse for å bli kjemiker, hun og jeg har altid hatt fin kommunikasjon sammen. Min bror setter ikke pris på at vi har kontakt, mendet for bare være, det e ike han vi snakke om og Ingrid er forelsket på nytt i en annen.

Selv er jeg også forelsket. Helge komme mye påbesøk og vi har en fin tid sammen. Han er veldig snill når jeg selverer mine første kjøttkaker som nærmest hopper på bordet (har nok for mye potetmel i), han ler og sier han er glad i poteter og brun saus og...

Jeg ungår å fortewlle noe som helst til Gerd og Vigdis på mødrehjemmet som forteller meg på sit møte at de er "så bekymret" for meg, og spør om jeg er deprimert...

Men akk, mye hemmeligheter er dte fortsatt ikke mulig å ha, de informerer at de har fått å vite at EN MANN har ovenattet og vil vite hvem det er. Når jeg forteller at det er Helge blir de selvfølgelig igjen en problematisering omkring at han er jo så mye eldre en deg...

De påminner meg om dette punkt i kontrakten:

"Dersom det taes inn fast samboer i leiligheten må det avtales med personalet på forhånd. Vedkommende må forplikte seg til å samarbeide med personalet fra mødrehjemmet."


38 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

26.10.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 26.10.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe ringte hit i morges, spurte om vi kunne passe OT, da hun skulle til tannlegen på Bønes. Dette fikk hun ja på. Kom hit litt før 9:30. OT er på lekestuen. OT var blid og fornøyd når han fikk ligge på matten og leke med uroen fra taket. Både Synnøve og jeg registrerte at han begynte å gråte etter en stund når vi holdt han opp, at han stod på bena. Han var nok trøtt, sovnet i vognen kl 10:15, så kanskje det var grunnen til at han gråt?

Torill

28.10.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 28.10.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe ringte hit kl 8:45, sa hun ble forsinket da hun ventet på en fra televerket. Vi avtalte at hun kunne komme ned ca kl 11, de kom 11. Gerd og Vigdis har hatt samtale med Agnethe. OT sov i vognen, våknet kl 12, fikk da flaske av Agnethe. Gerd fulgte de opp i leiligheten kl 12:45. Skulle hjelpe Agnethe med lys over på badet.

Vigdis

31.10.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 31.10.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

På grunn av stort snefall og problemer med å komme seg frem avtalte jeg å avlyse besøket hos Agnethe. Jeg hadde samtale med henne i telefonen. Hun gav utrykk for t hun hadde det bra. Hun og OT skulle ha besøk av broren sin ekskjæreste. På søndag skulle Agnethe og OT til Agnethes bsteforeldre i middaggsbesøk.

GG

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Wed Sep 05, 2007 2:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Goliat

Å vente på
at det en gang
…skal hende meg.

Å sitte stille, mens livet
går forbi meg, i langsom kino.
Å vente på at en dag snart
vil du komme tilbake til meg!

Å lytte på stillheten
som omringer meg.
Å vente på, at du skal
fortelle meg, at du har
savnet meg.

Høre at du trenger meg
slik jeg trenger deg.

Å forvente seg,
at du også elsker meg,
når jeg ber til deg.

Goliat

To wait
upon one time
…it may happen me.

To sit still, while life
slowly pas me, as in slow motion.
To look out for that one day soon…
You will return to me!

To listen at the inwardly
that surround me.
In store that you will tell me,
that you also miss me sadly.

To hear that you need me in life
as I need you around.

To expect that
you return my love,
as I tell in my prayer.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 39 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Fri Sep 07, 2007 2:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Denne uken er preget av at Fana sosialkontor kommer med kontrakt jeg blir tvunget til å underskrive. Å komme med argumenter og motforestillinger blir nye trussler om tvangsfjernelse - jeg er jo så psykisk ustabil og deprimert...

Hvem vil ikke frustrert over dette, selv regarte jeg med å bli sint - spesielt på det at FANA sosialkontor mente de har rett til å ta kontakt med Solli sykeshus som jeg overhode ikke har noen tilitt til - det er også meget gode årsaker til dette - noe som vil komme tydelig frem når jeg begynner med å publisere "forhistorien" under tema psykologer...

Ikke forstår jeg heller hva de skal kunne "bidra" med når jeg helt klart og tydelig forteller hvorfor jeg overhode ikke har noen som helst tilitt til denne form for "spesialister", og ikke har vært i kontakt med noen herfra siden våren 1991 da jeg endte opp med å bli seksuelt misbrukt og gravid.

Videre skal de ha full kontroll over min økonomi, jeg må fremvise alle regninger og sette opp regnskap over utgifter og inntekter - hvor de selvfølgelig forteller hva mine penger skal brukes til. Overskridelser medfører tvangsfjernelse av min sønn...

Mødrehjemmet har også informert om sin bekymring via sitt tverrfagelige samarbeid med en meget spesiel helsesøster på Bønes og de formidler at de har alle opplysningsplikt og vil kontakte helsestasjon direkte. Noe som selvfølgelig medfører at jeg har ennå mindre lyst til denne form for pliktig oppmøte.

Selvfølgelig blir det også meldt om en voldsomt bekymring fordi Helge har overnattet i min leilighet. Dette er meget negativt - han er jo så mye eldre enn meg, han kunne vært min far osv...

Dette er noe som også mine foreldre og besteforeldre nå har fått vite og de er like i mot dette forhold - spesielt mine besteforeldre er meget aggresiv og ringer meg opp og skjeller meg ut. For han er ikke akseptabel i deres øyne, måten de oppfører seg på får meg til å føle det må ligge noe mer bak enn at han er "arbeiderklasse", men jeg er ikke i stand til å finne ut hvorfor de hisser seg slik opp over dette. Men det er selvfølgelig ubehagelig. Jeg våger heller ikke ta dette direkte opp med Helge som blir ved å komme på besøk og er den beste venn i nød, for meg.

( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) er derimot en sol i mitt liv. Alltid blid og utvikler seg i hurtig tempo. Det er ikke noe problem her og jeg elsker han over alt på jord, og er selvfølgelig livredd for å miste omsorgen for han. Dette er jo et konstant tema - for jeg har jo slikt et dårlig sosialt nettverk og må igjen love å ikke ha noe å gjøre med mine tidligere venner. De argumeterer også med at de kan og ikke stole på meg fordi jeg lyger og ikke forteller dem noe som helst, her blir igjen dette med at forholdet mellom Helge og meg har en annen karakter enn kun et vennskap brukt som argument.


39 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

01.11.92

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Avskrø 001192 950.00 -950.00
Forsk Agnethe 001192 -950.00 950.00

03.11.92
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dokument 4
Kommuneavdeling
Helse og sosialtjeneste
Fana distriktsosialkontor
B 9
Arkivnr: 92-4530
Mottatt: 3 november 1992

KONTRAKT

Mellom AMA og Fana sosialkontor

Kontraktens varighet: 01.09.92 – 01.03.93

Hovedmål:

Agnethe skal ha den daglige omsorgen for OT, på sikt uten å ha kontakt med barnevernet.

Oppgaver:

1. Agnethe skal bo i treningsleiligheten sammen med OT, og følge opp kontakten fra Bergen mødrehjem.
2. Sosialkontoret skal undersøke nærmere rundt mødrehjemmets bekymring i forhold til OT ved å kontakte helsestasjonenen og Solli sykehus.
3. Agnethe, mødrehjemmet og sosialkontoret skal ha jevnlige samarbeidsmøter ca 1 gang i måneden.
4. Sosialkontoret kan komme på 2 uanmeldte hjemmebesøk i løpet av kontraktens varighet. Dersom Agnethe ikke er hjemme, skal sosialkontoret legge igjen beskjed om at de har vært der. Dersom Agnethe har besøk, kan sosialkontoret avvises.
5. Agnethe og sosialkontoret skal ha jevnlig kontakt vedrørende økonomi, ca hver andre måned. Agnethe fører regnskap over utgifter og inntekter. Før flytting i egen leilighet skal det lages nytt budsjett.
6. Før flytting fra treningsleiligheten, skal dette drøftes med sosialkontoret. Agnethe har også mulighet til å ta opp andre praktiske ting som barnehage, utdanning.
7. Egenpleie – avlastning, aktiviteter.

AMA

Unni Grønnås
Fana sosialkontor

Signatur

03.11.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 31.10.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg var på besøk hos Agnethe og OT fra kl 18-19:30. OT var veldig trøtt, hadde bare sovet en gang i dag, ville ikke sove etter han fikk middag. Agnethe synes det var for sent legge han for å hvile kl 18, når han skulle ligges kl 19 for natten. Agnethe la OT på gulvet, tok fram leker til han, og pratet med OT. OT gav god respons tilbake til mor, snudde seg fra mage til rygg og omvendt, klappet i hendene. OT fikk flaske kl 18:30, ble litt bedre humør etter det. Agnethe hadde badet OT etter middag i dag, han fikk nattklær pluss bleie kl 19. Agnethe var oppmerksom på OT under stellet, pratet med han og fulgte hans signaler. OT fikk grøt etter at han ble stelt. De første skeene gikk greit, så begynnte han å protestere, ikke ville ha mer. Jeg pratet til han om hvor god grøten var osv, da spiste OT flere skjeer. Agnethe pratet ikke med OT under måltidet. Sa ingen ting om grøten. OT ble lagt kl 19:30. Agnethe viste meg boken som hun tegner i, har fått oppgaver som hun skal sende inn ca hver 3 måned. Agnethe er i godt humør.

Usignert

04.11.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 04.11.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Agnethe kom hit med OT kl 9:30. Hun var på lekestuen fram til OT skulle sove. Hun hadde samtale med Gerd etter lekestuen. Hun gikk hjem med OT rundt 11:30.

Torill

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Fri Sep 07, 2007 2:43 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Fri Sep 07, 2007 2:38 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Tog med lam

Tøffe, tøffe tog sier jeg lekene
mens skjeen nærmer seg din munn.
Du griner litt på nesen av den nye lukt,
før du åpner den lille munnen din
og maten kommer inn i tunnelen sin.

Du smaker forbauset
på den nye smak av lam,
jeg tror du liker det.

Du smiler og åpner munnen opp
til et nytt tog med barnemat,
most og passe varm.

Jeg tenker på hvor hurtig du vokser.
Tiden står stille i vår lille verden av rutiner.
Ansvaret for deg, gjør meg stolt av meg selv.
Det går jo godt, for du elsker din mor.
Det er alt som betyr noe.

Lamb on train

Puff, puff a train, I say playing
as the spoon is coming to your mouth.
You fret a bit on the nose by the new smell,
before for you open up your tiny mouth
as the food comes into the end tunnel.

You taste surprised
on the new taste of lamb,
I believe you like it.

You smile and open the mouth
to a new train of children food,
mash and done to a turn.

I am thinking of how fast you grow.
Time stand still in our world of experience.
Responsibility for you makes me proud of myself.
Everything is all right, because you love your Mum.
This is all that matter.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 40 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Sun Sep 09, 2007 6:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Helge er på besøk. Vi har spist middag og ser på tv. Han sier noe som jeg forbinner med starten pået friere og jeg avbryter han og sier jeg ikke vet om det er han eller enn annen mann jeg elsker...

Hvorfor sårer jeg dem jeg elsker, jeg vet ikke, men jeg sårer Helge og det tar lang tid før jeg ser han igjen...

Denne uken har jeg ikke mottatt noen journaler fra Bergen mødrehjem. Men Fana barnevernskontor starter nå sin undersøkelsessak og sender ut disse brev:

40 uke Bergen mødrehjem

13.11.92 Fana bvt til helsestasjon, brev

13.11.92 til Bønes helsestasjon

Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

BERGEN KOMMUNE
Helse og sosialtjenester
Bydel 08 – Fana

Dokument 5

Bønes helsestasjon
Bønesberget 1
5062 BØNES

13.11.92

OPPLYSNINGER I FORBINDELSE MED EN BARNEVERNSAK

Mor: AMA f. 27.03.68
Barn: OT f. 16.03.92
Adresse: Bønesskogen 334, 5062 Bønes

Barnevernet ved Fana sosialkontor har kontakt med ovennevnte i en barnevernsak. I den forbindelse ber vi om en skriftlig uttalelse fra dere om:

Barnet har møtt til regelmessig kontroll.
Dato for siste kontroll.
Hvem som bringer barnet til helsestasjonen.
Barnets utvikling i forhold til alder.
Barnets trivsel.
Eventuelt andre opplysninger som kan ha betydning for saken.

Vi viser til Lov om barnevern § 4b om å gi opplysninger uten hinder av taushetsplikt. Mor er informert om vår henvendelse til dere, og har gitt sin tillatelse.

Av hensyn til ivaretakelse av anonymitet i den videre saksbehandlingen, ber vi om at morens og barnets navn bare fremkommer i overskriften.

Med vennlig hilsen
Fana sosialkontor

Ottar Liljeroos
Barnevernskonsulent

Unni Grønås
Sosialkurator

13.11.92 Fana BVT til Soli sykehus, brev

13.11.92

Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

BERGEN KOMMUNE
Helse og sosialtjenester
Bydel 08 – Fana

Dokument 6

Solli sykehus
Osvegen 15
5050 NESTTUN

13.11.92

OPPLYSNINGER I FORBINDELSE MED EN BARNEVERNSAK

Mor: AMA f. 27.03.68
Barn: OT f. 16.03.92
Adresse: Bønesskogen 334, 5062 Bønes

Barnevernet ved Fana sosialkontor har kontakt med ovennevnte i en barnevernsak.

I den forbindelse bar vi om en skriftlig uttalelse fra dere om følgende:

Mor var ien periode innlagt på psykraiatisk sykehus i Danmark. Hvilket sykehus var dette? Hva var bakgrunn for innleggelse? Beskrivelse av sykdomsbilde.
Omfang av mors kontakt med dere. Beskrivelse av sykdomsbilde.

Vi viser til Lov om barnevern § 4b og c om muligheten til å gi opplysninger uten hinder av taushetsplikt. Mor er informert om vår henvendelse til dere, og har gitt sin tillatelse.

Av hensyn til ivaretagelse av anonymitet i den videre saksbehandlingen, ber vi om at morens og barnets navn bare fremkommer i overskriften.

Med vennlig hilsen
Fana sosialkontor

Ottar Liljeroos
Barnevernskonsulent

Unni Grønås
Sosialkurator

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 41 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Wed Sep 12, 2007 2:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg er trist og lei og har kjærlighetssorg - til tross for at det er jeg som har avist Helge. Jeg skriver side opp og ned i dagboken og prøver å fnne ut av hvorfor jeg ikke våger å tro på andre når de sier at de elsker meg.

Mødrehjemmets ansatte og barnevenet i Fana jubler de kan nå skrive hvor dprimert jeg er og lage litt ekstra press slik de pleier på økonomi og krav om at jeg må gå til psykolog - noe jeg nekter plent. De tror at jeg bare kan gjenreise min tilitt til denne form for mensker og erfarer sakte men sikkert at her tar de feil. Dette er faktisk ikke noe de klarer eller noen andre mennesker vil klare, min tillitt til helsevesen og da spesialister innfor psykologi er totalt ødelagt og jeg vil aldri sette min fot inn i et slikt sted igjen. Jeg ble "frisk" straks ´jeg ble gravid...hvorfor? Fordi jeg da slapp å bli presset til å ta medisine jeg ikke tåler.


Helsesøster er et troll og skremmer vettet av både meg og min sønn med sin agressive og fordømmene væremåte. Min sønn reagerer automatisk når han se henne og Vigdis som er hovedkontakt ved Mødrehjemmet - han begyner å illskrike...

De skriver under sin observasjon at jeg er med opptatt av å snakke med personalet på mødrehjemmet en å leke med min sønn, noe som betyr at jeg har svart på deres spørsmål og dermed "pratet" med dem....


Meg og min sønn er stort ett alene og har masse tid sammen og dermed ingen stor problemer. Han er mer krevende når jeg er lei meg og vil da ha mer opmerksomhet enn vanlig, noe jeg ikke tror er unormalt. Men han er min stor trøst. I dagboken skriver jeg at jeg har heldigvis an og at han våger å elske meg fordi jeg er hans mor og jeg kan elske ham ilbake. Det er bare oss to.


41 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

16.11.92 Kontaktregister, helsestasjon

Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06

Dato for undersøkelse: 16/11-92
Barnets alder: 8 mnd
Helsestasjonens initialer: MHP
Legens initialer:
Ledsager: mor

Barnet

Sykdom: V
Aktivitet: V
Søvn: V
Morsmelk:
Ernæring: V
Fluor:
Generell utvikling: T
Bekymring/problem: T

Familien

Trivsel/helse:
Kontakt familie/venner: V
Bekymring/problem:

Helsesøsters vurdering

Trivsel:
Generell utvikling: T

16.11.92 BVT til Bønes helsestasjon

Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

16.11.92

Mor forteller at barnet snur seg begge veier rundt. Ligger mye på gulvet. Begynner å sette bene under seg til begynnende krabbeposisjon. Er ikke villig til å strekke hendene fram og grope tak i hendene mine. Holder armene bakover og har rotasjonsbevegelser i håndledd. Vil helst ikke støtte på benene ved forsøk på å dra han opp i stående. Blir lett skremt og begynner å gråte. (hadde time 12.11, glemte denne – ringte dagen etter og fikk time til 16.11)

18.11.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 18.11.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe og OT kom hit litt over 9:00. Gikk til frokost. Agnethe var sammen med OT fram til 10:00. var deretter med å pynte adventskrans. (Hun fikk overta husets). Agnethe lå på madressen med OT. Hun var mest opptatt av å prate med personalet, men gav OT respons innimellom med et smil, og små utrop som åh, se osv. OT ble lagt ut i vognen 10:30. Sov frem til vel 12:00. Synnøve passet Ole T fram til 13:00. Agnethe i samtale med Gerd, gav han mat etter samtalen. OT har vært rolig og snill, koser mye. Han konsentrer seg svært når han sitter på rumpen, klappet på Sara i fjeset, utforsket. Drar fort bena vekk under seg, når han begynner å krype. (Utydelig i kopi tilsendt)

Torill


19.11. 92 Fana bvt, Samarbeidsmøte


19.11.92 BVT, journal
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Navn: OT/AMA
Dato: 19.11.92
Dokument 12

Samarbeidsmøte på mødrehjemmet.

Til stede:
Mor – Agnethe
Fra mødrehjemmet: Gerd og Vigdis
Fra barnevernet: Unni Grønås

Informasjon om oppfølging av kontrakten. De har nå kommet inn i rytme etter kontrakten, med unntak av uke 46, da var ingen av kontaktpersonene på jobb.

Observasjon av barnet. Han er fin på lekestuen. Han har sovet mye, slik at det i praksis har blitt lite observasjon. Som negativt nevnes at han trekker bena opp når de prøver å få ham til å stå. Mor prøver å trene med han. Hun trener også på å få ham til å bruke kopp.
Forhold mor og barn. Det har skjedd en utvikling i forholdet som mødrehjemmet observerer. Mor er blitt knyttet til barnet, og ønsker ikke miste han.

Mor forlater møtet, fordi hun ønsker at mødrehjemmet skal ta opp det videre uten at hun er tilstede.

Mor har informert mødrehjemmet om at hun torsdag til søndag, 12-15 november var svært deprimert. Hun satt i en stol, gråt, så fremfor seg, var passiv. Sov lite og spiste lite. Hun følte seg ensom. Hun ga gutten mat og stell, men klarte ikke å engasjere seg i han. Hun tok han opp når han gråt. Hun så selv at gutten ble mer passiv.

Mødrehjemmet har snakket med mor om behandling, noe hun ikke ønsker. Hun har time hos healer førstkommende tirsdag.

Avtale om å følge opp mor og barn tett i en tid fremover. Mødrehjemmet prøver å få til daglig kontakt, vi tar et hjemmebesøk i helgen. Vi holder løpende kontakt med hverandre.

20.11.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 20.11.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

(Se skriv på mappen!)

Jeg var på besøk hos Agnethe fra kl 10 til kl 13. Agnethe hadde laget til kaffi og smurt hjemmebakte rundstykker. Vi pratet om det som hadde skjedd sist uke, hva Agnethe tenker framover, hva med OT osv. Agnethe er redd for hva som vil skje med OT når hun er dårlig. Se skriv på mappen til Agnethe. Jeg har snakket med Unni på sosialkontoret. De vil ta ta uanmldt besøk på lørdag formiddag 21/11. OT har vært hos mor til Agnethe fra onsdag, kommer hjem i ettermiddag.

20.11.92 Bergen mødrehjem, journal

20.11.92 Bergen mødrehjem, journal

Vedrørende Agnethe

I samtale onsdag 18/11 gav Agnethe utrykk for at hun var svært deprimert og hadde vært i denne depresjon i ca. en uke. Hun ble handlingslammet, gråt mye, og opplevde at hun ikke ivaretok OT.

Vi har sagt til Agnethe at vi ønsker å ha mye kontakt med henne (dvs daglig) i denne perioden. Onsdager kommer Agnethe hit og da vil vi fortrinnsvis bruke tiden til samtaler. Foruten dette vil vi ha 1-2 hjemmebesøk og daglig telefonkontakt. Vi har og oppfordret Agnethe til å ringe hit dersom hun har behov for hjelp.

Det er viktig å ta disse henvendelsene (dersom de kommer) svært alvorlig. OT har vært hos sin mormor fra onsdag 18/11 og frem til i dag fredag 20/11.92.

Vigdis skal være sammen med Agnethe i dag og avklare. Litt rundt hennes tilbud. Dersom Agnethe ikke makter å ha OT i helgen og hun selv får problemer må styrer/styreassistent kontaktes.

Videre må en kontakte barneverntjenesten for å få sikret barnet og legehjelp til Agnethe.

Jeg skal ha daglig telefonkontakt med Agnethe i helgen og sosialkontoret skal ha ett uanmeldt hjemmebesøk i løpet av helgen.

Dersom det oppstår ting som må drøftes i helgen kan dere ringe meg privat på tlf: 286325.

Gerd

Tlf. nr: (barnevernvakta): 328980/216600.

20.11.92 Bergen Mødrehjem, vedtak fra BVT

Bergen kommune
Helse og sosiale tjenester
624/92

Melding om vedtak

Konfidensielt
Klient: 160392
Vedtak: 0803.0328.92
Dato: 20.11.92
Vår ref. B9/æsg

M-A OT
Bønesskogen 334
5062 Bønes

Fana sosialkontor har med hjemmel i Lov om barnevern fattet følgende vedtak:

For gutt: f. 16.03.92 og hans mor f. 27.03.68 dekkes oppholdsutgiftene til treningsleilighet tilknyttet Bergen Mødrehjem.

Vedtaket gjelder perioden 1/9-92 – 1/9-93.
Vedtaket hjemles i lov om barnevern § 18, jfr. § 16a.

Begrunnelse:

Mor og barn har bodd på Bergen Mødrehjem fra gutten ble født. Mor trenger fremdeles oppfølging i forhold til omsorgen ovenfor gutten. Mødrehjemmet vurderer at gutten er understimulert, at han krever lite, og at han er motorisk sent utviklet.

Handlingsplan.

Tiltak med treningsleilighet kan vare inntil et år, med målsetting om å flytte i egen leilighet etter dette. Mor og barn vil være på Bergen Mødrehjem en dag pr. uke, Bergen Mødrehjem vil ha ukentlig hjemmebesøk. Barnevernet følger opp tiltaket med hjembesøk (anmeldte og uanmeldt) og samarbeidsmøter. Tiltaket evalueres underveis.

Klage

Vedtaket kan påklages. Se veiledning på baksiden.

Nesttun, 23.11.92

Inger O. Liavaag
Barnevernskonsulent
Usignert


Unni Grønås
Kurator
Signert

21.11.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 21.11.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Natt:

Agnethe ringte hit kl 01:00. Det var ikke noe spesielt sa hun. Ville bare prate litt. Vi pratet lenge, ca ½ time, hun ville gå og legge seg da samtalen var over, sa hun. Ville og ringe igjen, dersom det var nødvendig. Jeg har ikke hørt mer fra henne.

KG

Formiddag:

Jeg ringte Agnethe og inviterte på middag i dag. Hun takket nei, de skulle på byen på kunstutstilling

Hilde

21.11.92 Fana BVT journalnotat uanmeldt hjemmebesøk

21.11.92

Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

UANMELDT HJEMMEBESØK LØRDAG 21.11.92

Til stede:
Mor – AMA
Barnet – OT
Fra barnevernet: Hilmar Birkeland og Unni Grønås

Mor og barn var hjemme når vi kom i 11 tiden. Barnet sov. Det luktet nyvasket og leiligheten var ryddig. Mor holdt på å tegne.

Mor fortalte at barnet hadde vært hos besteforeldrene onsdag til fredag. Hun hadde hentet han fredag ettermiddag. Hun hadde selv vært ute på teater onsdag og torsdag og hadde kontakt med mødrehjemmet torsdag og fredag. Hun følte seg nå bedre, og hun så også bedre ut enn på onsdag på mødrehjemmet. Hun hadde hatt det vondt torsdag til søndag da hun var deprimert, synes det var vondt å se at det gikk utover gutten. Hun ønsker ikke å miste ham nå. Hun er villig til å prøve å gå til psykolog, noe som har vært en vanskelig avgjørelse for henne, men hun ønsker hjelp til å vite hva hun skal gjøre når hun blir veldig deprimert. Hun sover og spiser lite.

Gutten våkner mens vi er der. moren tar ham opp, steller han, vi hører at de prater sammen på badet. Gutten settes i stolen sin og får en sukkerkavring. Han smiler og er nysgjerrig på gjestene. Roterer på føttene, og mor sier at nå er han fornøyd.

Vi konkluderer med at gutten har det bra.

23.11.92
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Telefonsamtale

Fra mødrehjemmet: Vigdis Halle
Fra barnevernet: Unni Grønås

Informasjon om kontakten med Agnethe i løpet av helgen. Natt til søndag ringte Agnethe til mødrehjemmet fordi hun hadde behov for å snakke. Hun ble invitert på middag til mødrehjemmet på søndag, men skulle gå på kunstutstilling. Mødrehjemmet skulle ha telefonkontakt med Agnethe senere i dag.

23.11.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 23.11.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg ringte Agnethe. Hun sa de hadde det bra, hun hadde ikke vært helt i form i dag tidlig. Jeg fikk ikke ringt før kl 14:30, hadde prøvd 2 ganger før uten resultat. Agnethe hadde tenkt seg på dansetrening i ettermiddag. Unni ringe hit, de hadde vært på uanmeldt besøk på lørdag. OT var blid og i fin form.

Vigdis

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sun Sep 16, 2007 7:45 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Psykolog
PostPosted: Wed Sep 12, 2007 2:35 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
De er alle etter meg, jeg må gå til psykolog, jeg nekter og gråter og blir forferdelig deprimert av presset med deres trusler og måte å behandle meg på. De setter opp utimatium, om jeg ikke går til psykolog så mister jeg omsorgen for min sønn.

Ingen argumenter nytter og jeg går tilsist med på at jeg kanskje kan ta en samtale med psykolog Rigmor Dyrkorn, som ikke tilhører noe offentlig helsevesen (privat) og er kvinne. Jeg forstår ikke hva hun skal hjelpe meg med når jeg ikke er i stand til å opparbeide meg noen som helst form for tillitt til denne person, men går med på å treffe henne en enkelt gang.

De første samtaler handler derfor også mye om hvorfor jeg ikke har tillitt til hennes profesjon, mødrehjemmets ansatte og ikke minst barnevernet. HUn lover å ikke skrive rapporter og journaler, noe hun faktisk holder, helt frem til 2004 og fylkesnemdsak hvor også hun utaler seg som vitne - for meg....

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=1031

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mødrehjemmets opplysningsplikt
PostPosted: Fri Sep 14, 2007 4:24 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hovedkontakter på mødrehjemmet innformerer om at jeg(?) har informert dem at jeg er svært deprimert, (jeg har informert om at jeg er litt lei meg fordi jeg igjen har såret Helge og fordi han ikke vil ha noe mer med meg å gjøre). Viser her sitat fra hva de skriver i jounalen....

Mor har informert mødrehjemmet om at hun torsdag til søndag, 12-15 november var svært deprimert. Hun satt i en stol, gråt, så fremfor seg, var passiv. Sov lite og spiste lite. Hun følte seg ensom. Hun ga gutten mat og stell, men klarte ikke å engasjere seg i han. Hun tok han opp når han gråt. Hun så selv at gutten ble mer passiv.

Dette informerer mine hvoedkontakter videre til helsesøster og Fana barnevernstjeneste/sosialkontor...

Når Vigdis er på pliktig uanmelt møte hos meg sier hun at hun vil at jeg skal si:

Jeg er svært deprimert.

Jeg spør hvorfor det?

Hun forteller videre at det er fordi jeg er ensom.

Hun sier masse ubehangelige ting om meg og min manglende sosiale evner og så sier hun at hun kommer til å skrive at jeg satt i en stol, gråt, så fremfor seg, var passiv.

Hun satt i en stol, gråt, så fremfor seg, var passiv.

På dette tidspungtet gråter jeg riktig nok og jeg satt på en stol foran henne, men det er forsatt ikke jeg som fortalte henne dette.
Hun sa at det var dette hun observerte....

Hun blir ved å gjenta, helt lik min far, helt lik Grethe Kvåle ved Fana barneverntjeneste i 2003...

Du er jo psykisk ustabil...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]