It is currently Thu Apr 18, 2024 1:55 am



Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

Er Bergen Mødrehjem = Et kvinnefengsel
Ja 100%  100%  [ 3 ]
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 3
Author Message
 Post subject: Ord kan drepe
PostPosted: Sat Sep 15, 2007 12:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ja, ord kan drepe, Ama,

fy for noen slemme, slemme mennesker!

Jeg fikk forresten et brev i går fra en dame og hennes mann,

hun skriver at hun nektet å motta "hjelpetiltak" i form av mødrehjem,

hvis hun nektet ville de ta barnet fra henne,

hun nektet,

og barnevernet tok i fra henne hennes 14 dgr. gamle baby,

jeg skal skrive tilbake igjen og spørre om jeg får lov til å legge ut hennes brev, og jeg gjør det også i anonymisert form,

tror jeg må lage meg enda en til hjemmeside for å kunne legge ut alle de håndskrevne brevene som jeg har mottatt i løpet av 5 år,

ja, jeg må nok gjøre det,

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Brev
PostPosted: Sat Sep 15, 2007 2:07 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja, ord kan drepe - og disse mennesker er så blottet for folkeskikk og samvittighet at de dreper. Det kunne være veldig fint å få publisert alle håndskrevne brev, som du sier kan det gjøres anonymt. Trusselen denne damen her mottar og måte hun blir fratatt ungen på er meget vanlig.

Trusler om at vi tar fra deg omsorgen for ungen din og iverksettelse på en meget demostrativ måte, for å understreke at du har absoltutt ingen rettsikkerhet, er veldig vanlig også når du bor på kvinnefengselet Bergen Mødrehjem.

Svært mange kvinner tok sitt eget liv uker etter at de var "utskrevet" i forbindelse med fylksnemndsak og omsorgovertagelse ved tvang, grunnet litra a. Nekter du opphold blir du fratatt omsorg fordi du ikke er samarbeidsvillig.

De ansatte ved Bergen Mødrehjem ser på hverandre og sier "hun var jo bare litt deppa"... I et enkelt tilfelle tok en av mødrene livet av seg mens hun fortsatt var "innskrevet" ved Bergen mødrehjem. Her hadde personalet langt større problemer med å fraskrive seg ansvar, men jeg tror de klarte det også.

Kvinnene er helt normal og slett ikke psykisk syk. De kvinner som får plass på mødrehjemmet er "utvalgt" som de ansatte sier der...

Kravet er at du ikke har rusproblem, ikke er psykisk syk (diagnotisert) og er "samarbeidsvillig" for tortur. Jeg anbefaler ingen å ta i mot tilbud om "frivillig" tvangsopphold ved mødrehjem - du mister ungen allikavel.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sun Sep 16, 2007 8:24 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 42 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Sun Sep 16, 2007 8:09 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Så er det disse merkeverdige psykologer. Selv om denne spesialist slett ikke har sett meg på 2 år etter den marerittlignende kontakt jeg hadde med påtvungne medisinsk behandling som resulterer i svangerskap uten barnefar...

Jeg antar det er dette man kaller fjerndiagnotisering, basert på utalelser som saksbehandler på barnevernskontoret/sosialkontoret ønsker at skal nevnes i deres "bevis" for kommende omsorgsovertagelsessak. Det ser man er noe som kommer fram fra Helsesøster på Bønes sitt svarbrev til barneverntjenesten i Fana sitt brev omkring sin undersøkelsessak. Hvorfra helsesøstre blir utdannet til å lage pykiske diagnoser på mødre vet jeg ikke, men hun her gjør det.

Mødrehjem personalet blir irritert på kurator fra sosialkontoret som forlanger at jeg må gå hos psykolog hos Solli, det hadde vært vanskelig nok å overtale meg til å ha kontakt med denne kvinnelige privatpraktiserende...

Første møter hos psykolog Rigmor Dyrkorn gkk derfor utpå å forklare hvorfor jeg ikke har tilitt til psykologer og andre menesker rundt meg...

Hun er inneforstått fra Gerd som følger meg til første samtale hos psykologen at dette er noe jeg er påtvunget fordi hvis ikke mister jeg omsorgen for mitt barn ved tvang...


42 uke Bergen Mødrehjem

25.11.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 25.11.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Agnethe var her fra kl 9:30 til 12:30. OT var på lekestuen. Satt beina under seg, stod stødig. Agnethe hadde samtale med Gerd og Vigdis. Det er opprettet psykologkontakt. Første time fredag 27/11. Gerd følger.

Vigdis


25.11.92 Fana BVT, telefonsamtale med Bergen mødrehjem


25.11.92
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Telefonsamtale

Fra mødrehjemmet: Gerd Gåskjenn
Fra barnevernet: Unni Grønås

Gerd informerer om at Agnethe har fått time hos Psykolog Rigmor Dyrkorn ved Fyllingsdalen psykologsenter fredag 27.11.92. Hun vil kunne få opptil to timer per uke ut januar. Gerd blir med den første gangen. Vi dekker utgifter til psykolog.

Agnethe mener hun har behov for noe mer avlastning, foreldrene hennes har ikke hatt gutten i helger som avtalt. Agnethe vil selv formidle foreldrene om avlastningen. Vi jobber med annonse i januar –91.

26.11.92 Bønes helsestasjon til BVT
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Kommuneavdeling
Fana sosialkontor
B3
Dokument 8
Arkivnr: 92-4530
Mottatt : 2 des 1992

BERGEN KOMMUNE
Helse og sosiale tjenester

Bønes helsestasjon
Bønes skole
5062 Bønes

tlf: 125510
Barnevernskonsulent Ottar Liljerroose og sosialkonsulent Unni Grønås.
Fana sosialkontor
Kommunehuset
5050 Nesttun


bergen, 26.11.92

Som svar på Deres brev datert 13.11.92 angående opplysninger omkring OT f. 16.03.92, sønn av AMA f. 27.03.68, sendes følgende utalelse:

Barnet har møtt til regelmessig kontroll på bønes helsestasjon, siste kontroll var 16.11.92.

Mor bringer barnet til helsestasjonen.
Barnets vekst er tilfredstillende.

Barnets motoriske utvikling ligger innenfor normal variasjon for alderen, men han er noe passiv i forhold til det å sette føttene under seg. Ved forsøk på å få barnet til å strekke armene frem og gripe tak i ens hender opplever jeg at han vegrer seg. Vi har observert rotasjonsbevegelser i håndleddene, hvilket er noe påfallende.

Med hensyn til barnets trivsel opplever jeg at barnet virker ne frustrert. Han gir lite smil, babler lite og har lett til gråt. Dette er bekymringsfullt.

Vi er klar over at mor har det vanskelig psykisk. Hun er deprimert og ensom, men hun prøver å vise et smilende ansikt ovenfor oss på helsestasjonen. Gjennom vår kontakt med personalet på mødrehjemmet blir vår uro med hensyn til barnets trivsel bekreftet.

Etter at mor og barn flyttet i overgangsleilighet har mor to ganger uteblitt fra avtaler på helsestasjonen. Første gang ringte jeg mor samme dagen for å høre om uteblivelsen. Hun unnskyldte seg med at hun ikke klarte å holde rede på datoene. Neste gang hun ikke møtte ringte hun selv dagen etter og beklaget at hun også denne gangen hadde tatt feil av dagen og datoen. Senere har jeg fått opplyst at hun på mødrehjemmet har gitt en annen grunn til uteblivelsen, nemlig at hun var så lei seg og deprimert, at hun ikke orket å møte til timen på helsestasjonen.

Mor og barn har time på helsestasjonen månedlig, fordi vi ønsker å følge dem tett med observasjoner. På neste kontroll medio desember vil helsestasjonen se på barnet igjen og eventuelt ta stilling til, om han skal henvises til nærmere psyko-motorisk vurdering.

På helsestasjonen mener vi at man må forsøke å motivere mor til å ta i mot profesjonell hjelp for sine psykiske problemer. Vi vet, at mor selv er klar over hvordan humørsvingningene hennes virker inn på barnets trivsel og håper at vi ved felles hjelp vil kunne få henne motivert til å ta i mot den hjelp hun kan få.

Undertegnede skal ha møte med personalet på mødrehjemmet førstkommende onsdag og vil da diskutere fremgangsmåten med dem.

Med vennlig hilsen

Margit Holm Pedersen
Helsesøster

Signert

Stempel:

Bønes helsestasjon
Bønes skole
5062 Bønes


25.11.92 Vedtak Fana sosialkontor
Referanse: innsyn i egne saksdokumenter mottatt av psykolog Rigmor Dyrkorn den 09.05.06.

Bergen kommune
Kommunalavdeling
Helse og sosiale tjenester

MELDING OM VEDTAK

KONFIDENSIELT

Klient: 160392****
Vedtak: 0803.0332.92
Dato: 25.11.92
Vår ref.:B9/msg

M-A OT
BØNESSKOGEN 334
5062 BØNES

Fana sosialkontor har med hjemmel i Lov om barnevern fattet følgende vedtak:

Det dekkes utgifter til psykolog for mor til gutt f. 16.03.92 med toganger pr. uke. Gjelder behandling hos psykolog Rigmor Dyrkorn, v/Fyllingsdalen psykologsenter. Utgiftene dekkes etter regning fra psykologsenteret. Vi ber psykologen om evaluering av tiltaket ved avslutning eller etter seks måneder.

Vedtakets varighet: 25/11-92 – 25/4 – 93.

Lovhjemmel: Lov om barnevern § 18, jfr. 16a.

BEGRUNNELSE:

Mor er i perioder svært deprimert, slik at det går ut over barnet. Hun trenger psykologbehandling for å takle depresjonene, og samtidig sørge for at barnet får nødvendig omsorg.

KLAGE:

Vedtaket kan påklages. Se veiledning på baksiden.

Nesttun, 30.11.92

Underskrift:

Inger O. Liavaag
Barnevernkonsulent

Unni Grønås
Kurator

FRENGANGSMÅTE VE D KLAGER OVER VEDTAK FATTET I SOSIALFORVALTNINGEN
(Se forvaltningsloven § 27,3.ledd)
vedtak som er fattet kan påklages. Klagen fremsettes muntlig eller skriftlig til sosialkontoret. Klagefristen er (som regel) 3 uker fra den dag de har mottatt vedtaket/avgjørelsen, jfr §29 NB! I barnevernsaker er det ingen klagefrist.

Sosialkontoret kan være behjelpelig med å sette opp klagen. Klagen må vise til det vedtak/den avgjørelse det klages over og innholde de endringer som ønskes gjordt i vedtaket.

Foruten a være behjelpelig med selve klagen, skal sosialkontoret når forholdene gir grunn til det, gi nærmere opplysninger om:

Adgangen til å gjøre Dem kjent med sakenes dokumenter i den utstrekning dette er hjemlet i forvaltningslovens §§ 18 og 19.
Adgangen til å få tilkjent sakssomkostnader etter forvaltningsloven §36.
At dersom vedtaket kan tenkes gjennomført til skade for parten før klagesaken er avgjort, er det adgang til å søke om at gjennomføring av vedtaket utsettes.
Adgangen til å søke fritt rettsråd, eventuelt også fri saksførsel.

NB! Husk å sende klagen til sosialkontoret eller ta kontakt med sosialkontoret.

25.11.92
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Telefonsamtale

Fra mødrehjemmet: Gerd Gåskjenn
Fra barnevernet: Unni Grønås

Gerd informerer om at Agnethe har fått time hos Psykolog Rigmor Dyrkorn ved Fyllingsdalen psykologsenter fredag 27.11.92. Hun vil kunne få opptil to timer per uke ut januar. Gerd blir med den første gangen. Vi dekker utgifter til psykolog.

Agnethe mener hun har behov for noe mer avlastning, foreldrene hennes har ikke hatt gutten i helger som avtalt. Agnethe vil selv formidle foreldrene om avlastningen. Vi jobber med annonse i januar –91.


26.11.92 Bønes helsestasjon til BVT
Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Bergen kommune
Helse og sosiale tjenester

Bønes helsestasjon
Bønes skole
5062 Bønes

Barnevernskonsulent Ottar Liljeroos
og
Sosialkurator Unni Grønås

Fana sosialkontor
Kommunehuset, 5050 Nesttun

Bergen, 26.11.92

Som svar på Deres brev datert 13.11.92 angående opplysninger omkring OT f.16.03.92, sønn av AMA f.27.03.68, sendes følgende uttalelse:

Barnet har møtt til regelmessig kontroll på Bønes helsestasjon.
Siste kontroll var 16.11.92.
Mor bringer barnet til helsestasjonen.
Barnets vekt er tilfredstillende.

Barnets motoriske utvikling ligger innenfor normal variasjon for alderen, men han er noe passiv i forhold til det å ville sette føttene under seg. Ved forsøk på å få barnet til å strekke armene frem og gripe tak i ens hender opplever jeg at han vegrer seg. Vi har observert rotasjonsbevegelser i håndleddene, hvilket er noe påfallende.

Med hensyn til barnets trivsel opplever jeg et barn som virker frustrert. Han gir lite smil, babler lite og har lett til gråt. Dette er bekymringsfullt.

Vi er klar over, at mor har det vanskelig psykisk. Hun er deprimert og ensom, men prøver å vise et smilende ansikt overfor oss på helsestasjonen. Gjennom vår kontakt med personalet på mødrehjemmet blir vår uro med hensyn til barnets trivsel bekreftet.

Etter at mor og barn flyttet i overgangshjelp har mor to ganger uteblitt fra avtaler på helsestasjonen. Første gang ringte jeg mor samme dagen for å høre om årsaken til uteblivelsen. Hun unnskyldte seg med, at hun ikke klarte å holde rede på datoene. Neste gang hun ikke møtte, ringte hun selv dagen etter og beklaget, at hun også denne gangen hadde tatt feil av dagen og datoen. Senere har jeg fått opplyst, at hun på mødrehjemmet har gitt en annen grunn til uteblivelsen, nemlig den at hun var så lei seg og deprimert, at hun ikke orket å møte til timen på helsestasjonen.

Mor og ban har time på helsestasjonen månedlig, fordi vi ønsker å følge dem tett med observasjoner. På neste kontroll medio desember vil helsestasjonslegen se barnet igjen og eventuelt ta stilling til, om han skal henvises til nærmere psyko-motorisk vurdering.

På helsestasjonen mener vi, at man må forsøke på å motivere mor til å ta i mot profesjonell hjelp for sine psykiske problemer.

Vi vet, at mor selv er klar over hvordan humørsvingningene hennes virker inn på barnets trivsel og håper, at vi ved felles hjelp vil kunne få henne motivert til å ta i mot den hjelp, hun kan få.

Undertegnede skal ha møte med personalet på mødrehjemmet førstkommende onsdag og vil da diskutere fremgangsmåten med dem.

Med vennlig hilsen

Margit Holm Pedersen
Helsesøster

Bønes helsestasjon
Bønes skole
5062 Bønes

27.11.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 27.11.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg hentet Agnethe og OT i leiligheten kl 8:15. Vi leverte OT på lekestuen og dro deretter til psykologtime hos Rigmor Dyrkorn. Agnethe grudde seg og var svært nervøs både før og under praten med psykologen. Hun ville likevel fortsette og gi det en sjanse som hun sa.


Gerd

27.11.92 Fana BVT, brev fra Solli sykehus

Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.


Kommuneavdeling
Helse og sosialtjenesten
Fana sosialkontor
B9
Dokument 9
Arkivnr: 92-4530
Mottatt: 2 desember 1992

Vestlandets Nervesanatorium Solli

Fana sosialkontor
V/Ottar Liljeroos
Kommunehuset
5050 Nesttun

deres ref:
vår ref: DV/ml
dato: 27.11.92.

Ang. AMA, f. 27.03.68.

AMA ble henvist til Sollis nervesanatorium I januar 1991. hun hadde da i en periode oppholdt seg i Danmark og hadde etter hvert fått en del psykiske problemer. Da hun var på vei hjem sammen med sine foreldre ble hun dårlig i lufthavnen og hjemreisen måtte avbrytes. Hun ble i stedet innlagt i København med paranoide psykotiske forestillinger. Etter noen dager ble hun overflyttet frivillig til ungdomspsykriatiske avdeling ved amthospital i Vordingborg. Fra dette sykehuset opplyses det at hun hadde røykt hasj i en periode før innleggelsen. Det opplyses også at hun har fått fortatt en abort ett år i forveien. Dette beskrives som et psykotraume og sykehuset vurderer dette traumet samt hasjmisbruk som årsak til den paranoide psykose. Oppholdet ved Amtshospitalet i Vordingborg varte fra 15.01 til 28.01.91.

Hun hadde sin første samtale hos undertegnede ved poliklinikken den 30.01.91. Hun hadde sin første samtale hos undertegnede ved poliklinikken den 30.01.91. hun hadde da en del samtaler utover våren. Det kom etter hvert fram opplysninger som tyder på at hun også her brukte en del hasj. Dette var imidlertid vanskelig å få kartlagt hvilket omfang dette hadde. Samtalene fikk mest støttende karakter i den tiden vi hadde kontakt. En fikk inntrykk av at det var en del kommunikasjonsproblemer mellom henne og foreldrene. Timene gikk stort sett med til å snakke om disse forholdene. I løpet av våren 91 ble kontakten mindre og i april ringte pasientens far og sa at Agnethe ikke hadde lyst til å fortsette kontakten med poliklinikken. Kontakten ble formeldt avsluttet i april 01, etter at pasienten ikke hadde hatt kontakt med poliklinikken i løpet av en tre måneders periode.

En fikk ikke fram psykotiske trekk i den tiden pasienten hadde kontakt med poliklinikken. En kan imidlertid regne med at hun var psykolabil i periode ut fra de tidligere nevnte forhold. En har ikke hørt noe fra henne siden saken ble avsluttet i juli 91.

Med vennlig hilsen
Vestlandets nervesanatorium Solli

Dag Villsvik

Psykolog

Signert

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Thu Sep 20, 2007 1:06 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Solli sykehus
PostPosted: Sun Sep 16, 2007 8:11 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Så er det disse merkeverdige psykologer. Selv om denne psykobabler slett ikke har sett meg på 2 år etter den marerittlignende kontakt jeg hadde med påtvungne medisinsk behandling som resulterer i svangerskap uten barnefar...

Utskrift av det som er mottatt av innsyn herfra finner du her:

http://www.freewebs.com/amasbvt/helsemor.htm#110468538

I fra Solli sykehus informeres det om at de er opplyst fra amtsykehus i Danmark om at:

Fra dette sykehuset opplyses det at hun hadde røykt hasj i en periode før innleggelsen. Det opplyses også at hun har fått fortatt en abort ett år i forveien. Dette beskrives som et psykotraume og sykehuset vurderer dette traumet samt hasjmisbruk som årsak til den paranoide psykose. Oppholdet ved Amtshospitalet i Vordingborg varte fra 15.01 til 28.01.91.

I journal fra Solli sykehus, blir det oppgitt at min far informerer om dette. Ved innsyn fra amtsykehus Danmark blir det informert om at diagnosen paranoid psykose er begrunnet med "at jeg skriver breve til Gud", og fra innsyn ved opprinnelig sykehus i Glostrup, får jeg vite at mine foreldre har tvanginnlagt meg med denne diagnose som begrunnelse fordi jeg lager oppstyr og skriker på flyplassen fordi jeg ikke vil bli med dem hjem til Bergen og bli tvangsinnlagt på Sandviken sykehus - der min far har bestilt plass til meg...

Tja, jeg vet ikke om jeg skal fortsette videre her, men som sagt er det meget merkelig å se hvordan denne diagnose er blitt til ved innsyn i egne sakdokumenter utlevert i 2006.

Første gang jeg selv blir konfentert med at jeg har denne diagnose er ved møte første møte hos Rigmor Dyrkorn som er informert om dette fra Fana sosialkontor/barnevernskontor...

Til meg har psykologen sagt at jeg var deprimert...

På helsestasjonen ser jeg av brevet at det hjelper lite at jeg prøver å være høflig og smile til dem. Jeg er psykisk ustabil som helsesøster sier fordi det er hun informert om fra mødrehjemmet, og det vektlegges lagt mer enn hva hun selv har observert på våre få møter av 10 minutters varighet der min sønn får vaksiner og viser lungekapasietet straks han ser helsesøster nærme seg. Faktisk minner han om statuen SINT og han står med hjelp og skriker straks hun nærmer seg...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 43 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 1:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Første uke etter første påtvungn psykologmøte. Jeg snakker ved de pålagte møter med hovedkontakter på mødrehjemmet mye om hvor lite poeng det er å gå til en psykolog når man ikke har tilitt, og at det ikke kom til å bli opparbeidet fra min side. Jeg skal gjerne gå til de pålagte samtaler uten å si et ord og med båndopptager - noe jeg også gjør i denne perioden. De lover at psykologen ike vil tvinge meg til å ta medisiner noe jeg er enig i at det kan hun ikke klare for jeg vil ikke ta noen piller utskrevet fra kvakksalvere...

De kommer og observerer begge to derfor blir det vanskeligere å skrive noe negativt, og min sønn er blid som en sol, slik han som oftes er i denne perioden. De må gjerne være der, så lenge han kan holde godt fast i mammaen sin...

Selv spiller jeg teater ovenfor alle rundt meg, og vil ikke vise noen hvordan jeg har det inni meg. Dessuten så er jeg heller ikke spesielt lei meg lenger, jeg er kommet frem til at min sønn elsker meg og trenger meg og tanken omkring Helge er alt skyvet i bakgrunn. Han er ikke verd mine tårer. Jeg har min sønn og slik skal det bli ved å være. Jeg bruker også i øvrig mye tid på å finne bolig, slik at jeg kan hurtigst mulig flytte ut fra kvinnefengselet.

43 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

30.11.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 30.11.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Vigdis og jeg dro på besøk til Agnethe og OT kl 13:45. Agnethe hadde laget kaffe til oss og vi hadde med kaffemat. OT satt på gulvet og lekte da vi kom. Smilende og blid da han gjenkjente meg, litt mer skeptisk i forhold til Vigdis som han ikke hadde sett på en stund. OT fikk middag da vi var der. Ble satt i høy stol og fikk middag som han spiste med god appetitt. OT viste sine kunster til oss: klappe, klappe søte, pludret og sjamerte. Agnethe pratet om psykolog, hva hun skulle gjøre i den nærmeste fremtid og laget en plan for kontakten med oss videre. Et positivt besøk.

GG

01.12.92


Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Avskrø 001292 950.00 -950.00
Forsk Agnethe 001292 -950.00 950.00


02.12.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 02.12.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

OT og Agnethe kom hit kl 9:15, OT var på lekestuen. Trøtt etter ca 45 minutter. Han lekte fint og gav respons til oss med smil og pludring. Ble lagt i vognen ca 10:30. Jeg hadde en ok samtale med Agnethe fra 10:50-11:30. Vi har avtalt av Agnethe kan komme ned hit og spise middag på søndag hvis hun vil.

GG

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 44 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Sat Sep 22, 2007 1:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg har sett en annonsert en leilighet på Landås til en prisklasse som Sparebanken Vest har sagt jeg kan ta opp lån til. Er ganske spendt på visningen, men finner hurtig ut at dette kottet ikke er stort nok til meg og min sønn. Det er kun et hybelrom.

Ellers har jeg det travelt med min sønn som kommer seg hurtig fremover kypende. Han er som en skygge bak meg, alltid i øyensyn - også når jeg går på do. Min sønn våkner med et smil og legger seg likedan - vi har det fint sammen.

Selv om de er så opptatt av å diagnotisere meg psykisk syk med depresjon - så varer dette kun 1 uke - og de lar meg være i fred etter at jeg har akseptert å gi psykolog Rigmor Dyrkorn "en sjanse"...

44 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

09.12.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 09.12.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe og OT har vært her. Kom kl 9:15. gikk igjen kl 12:00. OT var på lekestuen. Han var våken og i godt humør. Agnethe var med på undervisningen. Deltok og var intressert, stilte spørsmål.

SF

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Mon Sep 24, 2007 1:29 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 45 uke Begen Mødrehjem
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 1:28 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Vigdis informerer om at jeg var i strålende humør ved hennes pliktede hjemmesbesøk og setter det i sammenhen med at det er vedtak som sendes med barnehagekontoret for plass til min sønn. Dette er til å misforståes. Jo, jeg har nok vist meg smilende og prøvd å være høflig mot fangevokeren fra Bergen Mødrehjem, men jeg var lite begeistret både for at Barnevern skulle blande seg inn i søknad på barnehage og vedtaket. Jeg tok opp alle de ting jeg var UENIG med dem om angående et vedtak jeg har fått lese gjennom. Dette ble gjordt på en rolig måte - da jeg av erfaring vet at det nytter lite å vise følelser (som er forbudt) ovenfor disse personer. Jeg har derimot tatt samtalen opp på kassettbånd - noe jeg var begynt å gjøre automatisk med alle jeg har kontakt med på denne tid fra barnefjernindustrien.

Jeg var glad for at jeg skulle få barnehageplass til min sønn og gjennoppta de to valgfag slik at jeg fikk min formelle utdannelse og artium, men ikke at de skulle skrive et vedtak som jeg var svært uenig i og som slett ikke stemte med virkeligheten som begrunnelse.

Jeg er med andre ord svært på vakt ovenfor alt som blir uttalt og tar dette opp på bånd - både med og uten å informere den som kontrollerer meg.

45 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

10.12.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 10.12.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Dag:

Jeg ringte til Agnethe kl 10:15 for å høre om hun ville komme hit og spise middag. Det ville hun gjerne. Hun pluss OT og Agnethe sin far skulle ut og se på en leilighet på Landås til 240 000 kr. Etter visningen ville hun komme hit. Agnethe og OT kom 12:15. Begge to i fin form. Koselig å ha dem på besøk. God kontakt mellom mor og barn.

GG

Ettermiddag:

Agnethe var i strålende humør i dag. Pratet i vei om ”løst og fast” og uttrykte kjærlighet og lykke over sin sønn. OT var også i godt humør og lekte og pludret med mamma og andre. Gikk hjem ca 17:30 da OT var begynt å bli veldig trøtt. Jeg inviterte henne ned her igjen neste søndag ettermiddag, hvis hun følte for det.

Marit

14.12.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 14.12.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg var på besøk hos Agnethe og OT fra kl 12-13. Agnethe serverte kaffi og hjemmelaget pepperkaker. OT satt i stolen sin, spiste pepperkake. Agnethe i godt humør. Hun hadde hatt telefon fra Unni på sosialkontoret. Unni sa at vedtaket som Agnethe har fått skulle være med i søknaden til barnehageplass for OT. Agnethe og Unni skulle prate sammen på fredag før vi skal ha møte. OT åler seg fremover på gulvet, han var smilende, pratet en del, i godt humør. Agnethe var skuffet over at jeg ikke kunne være lenger en time hos henne.

Vigdis

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 46 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 1:47 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Å få forandret et vedtak, brev, man er uening om er umulig. JHeg forsøæker men kommer ikke langt da jeg endelig får lese hva folk skriver om meg. Jeg sier jeg var lei meg og oppgir årsak til dette - de sier du er deprimert og pykisk ustabil. Det blir forhandling og det eneste jeg ender opp med å klare å forandre er det de skriver om min sønn. Han er sunn og frisk og veltipasset og slett ikke sen motorisk utviklet og annet psykobabbel sludder.

Jeg blir forferdet over å e hva psykolog fra Solli skriver og vil innhente opplysninger fra Danmark for å fulstendig avbekrefte alvorlige beskyldninger om at jeg skal ha vært psykotisk. Dette får jeg beskjed om at ikke er mulig og at det ikke er det som står der...

De bekrefter at de selvfølgelig vet at jeg ikke er psykotisk og at dette er uttalelser som kommer fra min far - som sedvanlig. De bekrefter at min far ikke er medisinsk utdannet og dermed ikke kan sette diagnoser på sine barn - slikt må bekreftes fra leger.

Da jeg nå går hos Rigmor Dyrkorn vil også hun kunne avbekrefte en slik grov beskyldning og brevet fra psykobabler på Solli vil markuleres. Jeg ser ved innsyn fra Fana barnaverntjeneste at dette ikke er gjordt. Videre vil jeg informere at Fana barneverntjeneste/sosialkontor har kopiert dette brev og sendt det til alle andre samarbeidsinstanser innenfor NAV osv...


46 uke Bergen Mødrehjem

18.12.92 Fana BVT, hjemmbesøk

18.12.92
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dokument 13

Journalnotat vedrørende OT

18.12.92 Hjemmebesøk hos mor – AMA

Til stede: mor, barnet sov, men våknet underveis, Unni Grønås fra barnevernet.

VEDTAK VEDRØRENDE TRENINGSLEILIGHET

Mor er uenig i begrunnelsen i vedtaket, fordi hun mener gutten ikke er understimulert og ikke er sent motorisk utviklet. Gutten utvikler seg innen normalen. Vi er blitt enig om at jeg skriver om denne ene setningen i vedtakets begrunnelse.

VEDTAK VEDRØRENDE PSYKOLOG

Vedtaket utleveres og mor leser gjennom det. Vi blir enig om at evalueringen fra psykologen skal gå på behov for og nytte av videre behandling, ikke utbrodering av innholdet i timene.

BREV FRA SOLLI OG HELSESTASJON

Mor leser gjennom brevene. I forhold til brevet fra helsestasjonenen forteller mor at avtalene på helsestasjonen alltid er på tidspunkt hvor gutten pleier å sove. Siste avtale på helsestasjonen var rett etter spesielt deprimert periode.

MOR VIL IKKE MISTE GUTTEN

Vi snakker om dette. Dersom barnevernet tenker at det er nødvendig å plassere barnet utenfor hjemmet, skal mor vite dette på et tidlig tidspunkt. I følge kontrakten er målsettingen for vår kontakt at gutten skal bo hos mor, og at kontrakten med barnevern på sikt skal opphøre.

ØKONOMI/BUDSJETT

Utsettes til neste avtale 08.01.93

Unni Grønnås

Signert

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 47 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 1:53 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hvordan FANA barnefjernkontor mener å kunne begrunne at jeg er SVÆRT DEPRIMERT i perioder vet jeg ikke - men det spiller tydeligvis ingen rolle om hva jeg selv sier og hvordan jeg oppfører meg ovenfor dem. De har bestemt at jeg SKAL fremstilles som psykisk syk på papiret og da er det lite man kan gjøre for å protestere utover å ta opp alle samtaler og selv skaffe seg bevis for den kommende fylkesnemdsak, som jeg regner på dette tidspunkt vil være klar om ca 3 månder, straks de har fått Rigmor Dyrkorns (psykolog) sin bekreftelse på at jeg er psykisk syk og ikke kan ta vare på mitt barn.

Jeg antar videre at det er denne regningen til påtvunget psykolog som Fana sosialkontor/barnevern vil fortelle er grunnlaget for at jeg har mottatt SÅ STOR HJELP og er SÅ HJELPETRENGENDE og HAR FÅTT ØKONOMISK STØTTE OG HJELP OVER MANGE ÅR. Slik det er begrunnet i deres sak til fylkesnemda i 2004.

47 uke Bergen Mødrehjem

30.11.92 Rekvisisjon til psykolog Bergen kommune
Referanse: innsyn i egne saksdokumenter mottatt av psykolog Rigmor Dyrkorn den 09.05.06.

Kommunalavdeling
Helse og sosiale tjenester

MELDING OM VEDTAK

KONFIDENSIELT

Klient: 160392
Vedtak: 0803.0332.92
Dato: 25.11.92
Vår ref.:B9/msg

M-A OT
BØNESSKOGEN 334
5062 BØNES

Fana sosialkontor har med hjemmel i Lov om barnevern fattet følgende vedtak:

Det dekkes utgifter til psykolog for mor til gutt f. 16.03.92 med toganger pr. uke. Gjelder behandling hos psykolog Rigmor Dyrkorn, v/Fyllingsdalen psykologsenter. Utgiftene dekkes etter regning fra psykologsenteret. Vi ber psykologen om evaluering av tiltaket ved avslutning eller etter seks måneder.

Vedtakets varighet: 25/11-92 – 25/4 – 93.

Lovhjemmel: Lov om barnevern § 18, jfr. 16a.

BEGRUNNELSE:

Mor er i perioder svært deprimert, slik at det går ut over barnet. Hun trenger psykologbehandling for å takle depresjonene, og samtidig sørge for at barnet får nødvendig omsorg.

KLAGE:

Vedtaket kan påklages. Se veiledning på baksiden.

Nesttun, 30.11.92

Underskrift:

Inger O. Liavaag
Barnevernkonsulent

Unni Grønås
Kurator

FRENGANGSMÅTE VE D KLAGER OVER VEDTAK FATTET I SOSIALFORVALTNINGEN
(Se forvaltningsloven § 27,3.ledd)
vedtak som er fattet kan påklages. Klagen fremsettes muntlig eller skriftlig til sosialkontoret. Klagefristen er (som regel) 3 uker fra den dag de har mottatt vedtaket/avgjørelsen, jfr §29 NB! I barnevernsaker er det ingen klagefrist.

Sosialkontoret kan være behjelpelig med å sette opp klagen. Klagen må vise til det vedtak/den avgjørelse det klages over og innholde de endringer som ønskes gjordt i vedtaket.

Foruten a være behjelpelig med selve klagen, skal sosialkontoret når forholdene gir grunn til det, gi nærmere opplysninger om:

a) Adgangen til å gjøre Dem kjent med sakenes dokumenter i den utstrekning dette er hjemlet i forvaltningslovens §§ 18 og 19.
b) Adgangen til å få tilkjent sakssomkostnader etter forvaltningsloven §36.
c) At dersom vedtaket kan tenkes gjennomført til skade for parten før klagesaken er avgjort, er det adgang til å søke om at gjennomføring av vedtaket utsettes.
d) Adgangen til å søke fritt rettsråd, eventuelt også fri saksførsel.

NB! Husk å sende klagen til sosialkontoret eller ta kontakt med sosialkontoret.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 48 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 5:40 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Julen nærmer seg. Min sønn følger med på alt som skjer rundt seg, jeg baker julekaker og gleder meg for første gang siden min tidlige barndom over de tradisjonelle juleforbredelser - for jeg har noen å dele det med.

Jeg treffer Thomas som er hjemme fra Danmark hvor han og kjæresten er flyttet. De har også fått barn. Han leter etter tidligere venner og jeg forteller ham om hvordan mødrehjemmet har holdt på. De mener han også er del av OTO, og han ler for det var nå bare en veldig kort tid han holdt på med det og nå er han buddist. Det var noen år siden han meldte seg ut av dette. Så jeg sier også hva Arthur sa om at de trodde at OTO og de som var innvolvet var mistenkt for å ha noe å gjøre med kikebrannene. Så ler han enda mer og tar meg ikke på alvor, han har på samme måte som meg bodd i Danmark de siste årene. Så vi fortsetter å snakke om Danmark og han blir med hjem til meg og vi hører Miles David, jeg har fått en stor samling siden min tidligere kjæreste fra københavn var stor fan av han. Det er Thomas og...


48 Uke Bergen Mødrehjem

01.12.92


Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Avskrø 001292 950.00 -950.00
Forsk Agnethe 001292 -950.00 950.00


02.12.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 02.12.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

OT og Agnethe kom hit kl 9:15, OT var på lekestuen. Trøtt etter ca 45 minutter. Han lekte fint og gav respons til oss med smil og pludring. Ble lagt i vognen ca 10:30. Jeg hadde en ok samtale med Agnethe fra 10:50-11:30. Vi har avtalt av Agnethe kan komme ned hit og spise middag på søndag hvis hun vil.

GG

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Sep 25, 2007 5:42 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 5:40 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Punkens ettertid

I England hadde de Sex Pistols og Sid Visious ble idol.
Hjemme i Bergen by digget vi vårt eget band.
Navnet ble de 800 toletter.

De tok bare syre.
Musikken var enkel.
Ikke for mange grep.
Naken, rå og vill energi…

Den onde mørke energi ble levende.
Provoserer ved å virke litt gal og farlig.
Så ble det med ett sort og helt stille.
Alle satt alene på hver sitt bord.
Poeten skrev for musikeren.

Han ville beskrive
den mørke side
…i sitt følelsesliv.

Selvmord ble den ultimale slutt.
Tragisk og trist er gravferden mørkelagt.
For de er nå alle sammen døde.

Punk future

In the United kingdom they had sex pistols
and Sid Visious became an idol.
At home in Bergen city we match our own band.
There name where 800 toilet.

They used only acid.
The music was simple.
Not to many grip.
Nude, raw and wild energy...

The evil dark energy became alive.
Provokes by acts on some insane and dangerous.
Then came the moment when all turned black and became quiet.
All sitting alone on separately table.
The poet wrote for the musician.

He wanted to
describe the dark side
…of his emotion life.

Suicide became the ultimate end.
Tragic and sad I attend sby’s funeral in utter darkness.
They have all passed away.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kjære Ama!
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 10:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Kjære Ama,

folk blir stresset over å ikke å få være i sitt naturlige miljø / element.

Mødrehjemsplasseringer er ille for mødre når de blir studert i fra alle bauger og kanter.

Dyr som holdes i bur stresser, og det samme gjør mødre og deres barn på disse mødrehjemmene som ikke er noe stort annet enn et kvinnefengsel.

Jeg kan levende forestille meg hvordan du har hatt det og jeg ser at du har gjort ditt ytterste for å gjøre det aller beste ut av denne vanskelige livssituasjonen.

Og selvfølgelig så får de det som de sjøl bestiller.... og ikke nok med det, de smører jo ytterligere belastinger på deg ved å kalle deg for både det ene og det andre.

Jeg synes du har vært utrolig flink som har klart å overleve deres disekering, og at du fremdeles er i live og høyst oppegående, gjør alle deres insinuasjoner til skamme.

Men, de dumme har dessverre fremdeles makten, men har de rett? Nei, da hadde både du og jeg vært under torven for lengst.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 12:35 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja, jeg er også litt stolt selv over at jeg fortsatt lever og er oppegående nok til at jeg kan sitter her i Danmark og protestere. Vil også nevne at da jeg lese i egne jounaler hvordan de hadde tenkt å "hjelpe meg" til å frivillig ta mitt eget liv - ja så gikk det blod på tann og all min egenhet og stahet og viljestyrke kom frem - for dette skal bekjempes og opplyses om. Jeg kan også forsikre om at de selvfølgelig aldri vil klare å få meg 6 fot under lenger - om de gjøre det ene eller andre - for det de vet om hva som gjør meg sårbar - vet jeg også - og jeg er klar til å bekjempe den onde selv...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 49 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 5:44 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg er forsatt på husjakt og går på visning til noe som skulle være i min "prisklasse". Hybelrommte var de ikke mulig for meg og min sønn å bo i, men jeg gir ikke opp håpet om å finne et sted å bo. Min sønn er med på alt som sjer og utvikler seg hurtig på denne tiden. Han liker å rable på papir, når jeg tegner i boken min, og han vil gjerne hjelpe å bake julekaker, så det blur mye gris og kos med dette... Men, jeg er en av dem som liker litt kaos som komme fra min sønn.

Etter at de opdaget hvor enkelt det var for meg å ta opp samtalen ved deres besøk i mitt hjem - vil de helst ha "samtaler" med meg på mødrehjemmet. Jeg tar kassettspilleren med i vesken - slik jeg også gjør hos psykolog Rogmor Dyrkorn. De begynner nå å "invitere" meg på søndagsmiddag på mødrehjemmet....

Jeg leser om igjen Eugenio Barbra's "The poor theater", som de kommende år blir som en bibel for meg. Her får jeg hjelp til hvordan jeg kan sette det hele i perspektiv - for livet er en eneste stor teaterscene - og jeg spiller med i deres teater under tvang - men forandrer det jeg kan.


49 uke Bergen Mødrehjem


Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

09.12.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 09.12.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe og OT har vært her. Kom kl 9:15. gikk igjen kl 12:00. OT var på lekestuen. Han var våken og i godt humør. Agnethe var med på undervisningen. Deltok og var intressert, stilte spørsmål.

SF


10.12.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 10.12.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Dag:

Jeg ringte til Agnethe kl 10:15 for å høre om hun ville komme hit og spise middag. Det ville hun gjerne. Hun pluss OT og Agnethe sin far skulle ut og se på en leilighet på Landås til 240 000 kr. Etter visningen ville hun komme hit. Agnethe og OT kom 12:15. Begge to i fin form. Koselig å ha dem på besøk. God kontakt mellom mor og barn.

GG

Ettermiddag:

Agnethe var i strålende humør i dag. Pratet i vei om ”løst og fast” og utrykte kjærlighet og lykke over sin sønn. OT var også i godt humør og lekte og pludret med mamma og andre. Gikk hjem ca 17:30 da OT var begynt å bli veldig trøtt. Jeg inviterte henne ned her igjen neste søndag ettermiddag, hvis hun følte for det.

Marit

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Oct 02, 2007 3:15 pm, edited 7 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 50 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 5:45 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
På pliktig "hjemmebesøk" blir min torturist Vigdis servert hjemmebakte peppekaker og nylaget kaffe. Jeg forteller i et smilende ordlag at jeg har meget liten forståelse for hvorfor Barnevernskontoret skal ha Vedtak om min livsituasjon med i søknaden. Det kan jeg ikke se er til noen hjelp. Hun forstår ikke sarkasme eller ironi og svarer i en god dag man økseskaft tone at det er da et helt normalt hjelpetiltak. Kasspilleren tar selvfølgelig opp samtalen i bakgrunnen - jeg velger ikke å fortelle henne om dette.

50 Uke bergen Mødrehjem

14.12.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 14.12.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg var på besøk hos Agnethe og OT fra kl 12-13. Agnethe serverte kaffi og hjemmelaget pepperkaker. OT satt i stolen sin, spiste pepperkake. Agnethe i godt humør. Hun hadde hatt telefon fra Unni på sosialkontoret. Unni sa at vedtaket som Agnethe har fått skulle være med i søknaden til barnehageplass for OT. Agnethe og Unni skulle prate sammen på fredag før vi skal ha møte. OT åler seg fremover på gulvet, han var smilende, pratet en del, i godt humør. Agnethe var skuffet over at jeg ikke kunne være lenger en time hos henne.

Vigdis

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Fri Oct 05, 2007 4:09 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]