It is currently Thu Mar 28, 2024 1:54 pm



Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

Er Bergen Mødrehjem = Et kvinnefengsel
Ja 100%  100%  [ 3 ]
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 3
Author Message
 Post subject: 51 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 3:23 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Julen nærmer seg og jeg har det travelt med å gå på en del visninger - det er en bølge av "rimelige" leiligheter utlyst. Ellers har jeg fortsatt med kassetspiller og tar opptak av all kontakt mellom meg selv og barnefjernet med alle deres tverrfagelige samarbeidere...


Selv om det ikke er mulig å få dem til å skrive i rapporten det som er sant å riktig tar jeg våre diskusjoner popp på mange sorte små kasetter. Jeg stiller spørsmål omkring rapporter og muntlig er de ike redd for å svare og forklare, spesielt når de ikke vet at alt de sier blir tatt opp og gjemt vekk til senere.

Utover dette starter en farskapsak fra trygdekontoret for utlandsaker opp uten min viten - de sender ikke informasjon til meg og har ikke mitt samtykke til dette. Jeg ser i ettertid at det er til mine foreldres adresse brev fra Trygdekontor er sendt. Disse brev mottar jeg ikke fra mine foreldre.

(Beklager det gikk sur i saksdokumenter her så jeg har rettet opp med riktig dato)

51 uke Bergen Mødrehjem

16.12.92 Trygdeetaten fylkeskontor Hordaland til AMA
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Dato 16.12.92
Saksnr. 4730188

AMA
Trymsvei 4
5050 Nesttun

Innkalling M-A
Trymsvei 4
5050 Nesttun

Innkalling i bidragsak til bidragsberettigede

De bes møte på bidragfogdens kontor mandag, den 4. jan. 93 kl. 10:00 i anledning av farskap til din gutt f. 16.03.92.

Er De forhindret fra å møte, bes De gi beskjed til undertegnede pr. post eller pr. telefon. De vises for øvrig til vedlagte orientering.

Vennligst ta med denne innkallelsen når De møter hos bidragfogden.

Vennlig hilsen

Brit E. Andersen

Saksbehandler

Signert

17.12.92 Kontaktregister, helsestasjon

Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06

Dato for undersøkelse: 17/12-92
Barnets alder: 9 mnd
Helsestasjonens initialer: MHP
Legens initialer:
Ledsager: mor

Barnet

Sykdom: V
Aktivitet: V
Søvn: V
Morsmelk:
Ernæring: V
Fluor:
Generell utvikling: T
Bekymring/problem: V

Familien

Trivsel/helse: T
Kontakt familie/venner: V
Bekymring/problem:

Helsesøsters vurdering

Trivsel:
Generell utvikling: V


17.12.92 Helsestasjonen, journal

Notater, resymé av viktige sykdommer, skader
Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06


17.12.92

Vist fin motorisk utvikling. Åler seg på magen. Sitter stødig. Setter ben under seg. Griper godt. Sosialt u-påfallende i dag.

NB. Mor har fått psykolog kontakt, og synes det går litt bedre. Har mer overskudd.

18.12.92
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dokument 13

Jounalnotat vedrørende ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) M-A

18.12.92 Hjemmebesøk hos mor – AMA

Til stede: mor, barnet sov, men våknet underveis, Unni Grønås fra barnevernet.

VEDTAK VEDRØRENDE TRENINGSLEILIGHET

Mor er uenig ibegrunnelsen i vedtaket, fordi hun mener gutten ikke er understimulert og ikke er sent motorisk utviklet. Gutten utvikler seg innen normalen. Vi er blitt enig om at jeg skriver om denne ene setningen i vedtakets begrunnelse.

VEDTAK VEDRØRENDE PSYKOLOG

Vedtaket utleveres og mor leser gjennom det. Vi blir enig om at evalueringen fra psykologen skal gå på behov for og nytte av videre behandling, ikke utbrodering av innholdet i timene.

BREV FRA SOLLI OG HELSESTASJON

Mor leser gjennom brevene. I forhold til brevet fra helsestasjonenen forteller mor at avtalene på helsestasjonen alltid er på tidspunkt hvor gutten pleier å sove. Siste avtale på helsestasjonen var rett etter spesielt deprimert periode.

MOR VIL IKKE MISTE GUTTEN

Vi snakker om dette. Dersom barnevernet tenker at det er nødvendig å plassere barnet utenfor hjemmet, skal mor vite dette på et tidlig tidspunkt. I følge kontrakten er målsettningen for vår kontakt at gutten skal bo hos mor, og at kontrakten med barnevern på sikt skal opphøre.

ØKONOMI/BUDSJETT

Utsettes til neste avtale 08.01.93

Unni Grønnås

Signert

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Fri Oct 05, 2007 4:24 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 3:24 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Reisen inn i lyset

Jeg omringes av en hvit sterk energi.
Den siste reise inn i lyset til ditt hellige sted.
Det brennes et hull igjennom taket…
Og, i tunnelen av det hvite lys
…føres jeg ut i natten.

Bilder av glemte øyeblikk i mitt liv…
Min mening og målsetting på jorden,
er signaler, som farer med lysets hastighet
…gjennom mitt hode.

Jeg er på siste reise ut i en glitrende stjernepark.
Åpenbaringer av møter med viktige mennesker
fra tidligere liv, kommer og går som sedvanlig.
De forteller om den andre dimensjon.

Jeg står nå ved porten til den blå verden.
Den er åpen og venter på meg.
Jeg må gå nå…

Farvel

Travel into light

I am surrounded by white strong energy.
The last trip into the lightning visit your holy place.
A hole is burned through the roof…
and in a tunnel of whit light
…am I lead into the night.

Images of forgotten moments from my life…
My meaning and goal on earth,
is signals, passing with lightning speed
…through my head.

I am on the last journey out at a sparkling star park.
Were meeting with important people appear.

The past became memories from past lifetimes,
they comes and goes
…as usual.

They tell about the other dimension.
I am standing at the doorstep to the blue world.
It is open and expects me to come.
I must go at this stage…

Good-bye

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 52 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 4:21 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Så er juleaften der, vi er invitert hjem til mine foreldre med mine søsken og besteforeldre. Juleaften blir et like stort mareritt som den pleier å være, jeg pleier faktisk altid grue meg til jul pga denne dagen. Min far taler ved bordet og ydmyker meg ovenfor de andre. Min sønn reagerer med å bli urolig av alle den negative energi og stemning som hersker boligen til mine foreldre, her hjelper ikke de forskjellige forsøk på å dekke over fasaden. Jeg er veldig glad jeg kun trenger å overnatte denne ene dag - og så går det bedre - for meg og min sønn feirer resten av julen alene.

I romjulen får jeg brev om innkalling til rygdekontor angående farskapsak, noe jeg ikke setter pris på. Jeg har alt sagt at dette ikke er noe jeg ønsker - men det virker ikke som det er mulig å nekte trygdekontoret å iverksette dette. Da min søster nå er i London der faren til min sønn bor - blir det avtalt at hun skal få med foto og et brev som hun vil gi ham. I brevet bekrefter jeg at dette er hans sønn og at jeg ikke vil hindre kontakt mellom dem om han ønsker dette. Jeg ber også om et foto av ham slik at jeg kan gi dette videre til hans sønn. Jeg får aldri noe svar fra han selv, men min søster sier at hun ble hentet i hans limosin og bekreftet at han mottok brev og bilder. Etter at hun treffer faren vet hun også hvem min sønn har sitt utsende fra - for han er svært lik sin far.

(Da poenget med denne blogg er å få frem alle deler av min historie med barnefjernindustrien, har jeg valgt å oppdatere innlegg her)

52 uke Bergen Mødrehjem


28.12.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 28.12.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg ringte Agnethe. OT hadde vært urolig i julehelgen, hadde skreket om kvelden første natt. De reiste tilbake i leiligheten 1 juledag. Agnethe viste ikke om hun orket å reise til foreldrene sine nyttårshelgen, viss OT fremdeles var urolig. Hun virket ikke helt i strøk.

VigdisInnsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Avskrø 000193 950.00 -950.00
Forsk Agnethe 000193 -950.00 950.00

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Oct 09, 2007 1:30 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Romjulen
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 6:29 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg er på Helges forestilling og vi snakker sammen for første gang siden den fatale aften da han fridde, og jeg prøver å forklare hvorfor jeg ikke kunne si ja på en bedre måte, jeg er lei meg for det er tydelig at jeg har såret han og han er enig med meg i at slett ikke kjenner meg. Han kjenner bare den del av meg som jeg har latt ham se, men det er mye i mitt liv jeg aldri har klart å snakke med han om. Slike ting som ville vært viktig om vi skulle leve sammen.

Mine foreldre gir meg barnevakt lille nyttårsaften og jeg går ut, treffer flere gamle venner når jeg går ut på Garage og har det ok med meg selv, men merker at ting har endret seg. Jeg er blitt mor og vil helst være sammen med min sønn. De venner/bekjente jeg treffer virker overflatiske og lever en annen verden en den jeg nå befinner meg i. Kanskje det er dette som kalles å bli voksen. Selve nyttårsaften feirer jeg alene i treningsleiligheten med min sønn. Det er faktisk veldig ok. Han er våken og følger med på rakketer og vi har det faktisk helt fint, oss to alene.

(Innlegget ble ikke ferdig i går da jeg ble avbrutt av telefon - har nå oppdatert dette)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 53 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Tue Oct 09, 2007 1:48 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Min sønn har fått en forkjølelse, jeg ber ikke om at Dr. Davidsen skal se til ham -men sier at om det forverrer seg vil jeg ta han på barneklinikken - derfor vil jeg her påpeke at man lyger når man noterer slik - det virker også veldig misvisende, når de skriver slikt. Det er mulig Kari H har foreslått at at Davidsen skal se på på han når jeg ringer og avlyser plikt møte på mødrehjemmet, og når Vigdis så ringer for å hører hvorfor forklarer jeg at det er en forskjølelse og at om det utvikler seg tar jeg han på barneklinikken - det har å gjøre om han får høy feber (jeg var selv et feberbarn), men dette går greit og hurtig over av seg selv.

Denne uken er det trygdekontormøte jeg skriver mest om i Dagboken. Det er ikke mulig å unnslippe noen farskapsak. De oppfører seg og uttaler til meg at de mener jeg er en prostituert - noe som er svært sårende og som jeg tar meg nær av. De viser til lovparagrafer som sier at jeg ikke kan nekte dem å iverksette bidragsak og jeg blir tvunge til å fylle ut og signere dette skjema. Dette er noe som jeg mener umulig kan være riktig. Men de sier at om jeg ike signerer så mister jeg overgangstrygd - og dermed også min sønn. Bare slik at dette er nevnt. Selv mener jeg at slike trusler og sikanering fra en trygdekontor kurator er totalt uhørt.

Jeg får nå reglemessig barevakt en dag i uken av min mor - jeg tror det har med at Rigmor Dyrkorn har valgt å innkalle mine foreldre til samyale, da hun forstår at mine problemer i all hovedsak bunner i mine foreldres måte å være på ovenfor meg. De vil nå bevise at de kan overholde avtaler som regelmessig barnevakt en dag i uken - for det er i gjen blitt et tema at min sønn har behov for et besøkshjem - og jeg regelmessig avlastning.

Etter at meg og Helge ha snakket litt ut sammen i romjulen er vi blitt ening om å forbli venner og det setter jeg svært pris på. Han er en viktig person i mitt liv, en av de få jeg stoler på, og tror vil mitt beste.

53 uke Bergen Mødrehjem

03.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 03.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Agnethe ringte kl 13:00. hun fortalte at OT var syk. De hadde vært på barneklinikken i går. Han har en virusinfluensa. Han hoster og har vondt i halsen, vil ikke spise og drikker lite. Agnethe ringte for å få råd og prate litt. Det hørtes ut som hun hadde alt under kontroll. Ville prøve å gi han middag, for det likte han vanligvis godt. OT skulle overnatte hos besteforeldrene fra i kveld til tirsdag. Agnethe skulle til Tygdekontoret i morgen, pluss psykolog. Hun skulle egentlig vært her morgenen, men det går ut på grunn av sykdom. Agnethe ville at Vigdis ringer henne i morgen.

04.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 04.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg ringte Agnethe. Hun var på vei ut, skulle på kino med Helge Jordal. OT var hos foreldrene, de skulle kjøre han tilbake i morgen ettermiddag. Agnethe hadde vært på trygdekontoret i dag, og på dansetrening, men den er flyttet til tirsdag og torsdag. Hun ønsker besøk av oss, da hun må være inne med OT sier hun. OT spiser nå og får i seg drikke. Han har ikke hatt feber siden lørdag, sier Agnethe. Har avtalt et besøk på torsdag, og at jeg kan passe OT på onsdag viss hun trenger barnevakt

Vigdis



04.01.93 Opplysningsblankett til bruk ved utferdigelse av farskapsforelegg
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Opplysningsblankett til bruk ved utferdigelse av farskapsforelegg

Opplysningsblankett til bruk ved utferdigelse av farskapsforelegg
(lov av 8 april 1981 nr 7 om barn og foreldre § 10, jf § 11)

Forsiden fylles ut med opplysninger fra barnets mor. Baksiden fylles ut med opplysninger fra den mannen moren har oppgitt som barnets far.

Bidragsfogden sender blanketten i utfylt stand til trygdeetatens fylkeskontor sammen med RTV-blankett 51.04 ”Melding til bidragsfogden (trygdekontoret) om fødsel”

Saksdokument 2

1 Opplysninger om barnets mor

Etternavn, fornavn:
M-A Agnethe

Fødselsnummer (11 siffer)
270368

Telefonnummer:

Boligadresse:
Trymsvei 4

Postnummer og poststed:
5050 Nesttun

Bokommune:
Bergen

Yrke:

Arbeidsgivers navn og telefonnummer:

2 Opplysninger om barnet

Etternavn, fornavn:
M-A OT

Fødselsnummer (11 siffer):
160392

3 Opplysninger om den mannen moren oppgir som barnets far

etternavn, fornavn:
Dickenson Tom

Fødselsnummer: (11 siffer)

Boligadresse:
84 Rodney Court, 6/8

Postnummer og poststed:
Maia Vala London W9 1TJ

Bokommune

Yrke:

Arbeidsgiverens navn og telefonnummer:
ABRAX A7S Computer Serv. Limited

Flere opplysninger:
Arbeid tlf: 44 71 388 2061
ABRAXAS Computer Serv. Limited
Manger European Divisjon
357 Euston Road
LONDON NWI 3AL

Når barnet er fullbåret, regner man med at svangerskapet kan ha en varighet ned til 259 døgn og opptil 301 gøgn regent fra fødselen. Barnet regnes som ufullbåret når svangerskapet har vart under 259 døgn.

Kan moren forsikre at den mannen hun har oppgitt, er barnets rette far?

Ja X
Nei

4 Samtykke til henleggelse

Ønsker moren at fylkeskontoret skal la være å skrive ut forelegg etter § 11 4 ledd i lov om barn og foreldre (dvs når barnet dør kort etter fødselen eller andre sterke grunner taler for å legge bort saken)?
Ja
Nei
Begrunnelse

5 Andre spørsmål av betydning

Navn og adresse til behandlende lege/jordmor under svangerskapet
Er moren villig til å avgi blodprøver av seg og barnet?
Ja X
Nei

Trygdeetatens fylkeskontor og domstol kan gi pålegg om å gi blodprøver

6 Underskrifter

Sted og dato:
Bergen, 4 jan 1993

Morens underskrift

AMA

Signert

Trygdeetatens stempel og underskrift

Brit E. Andersen

Signert

Stempel: Bergen trygdekontor

7 Opplysninger om den mannen moren har oppgitt som barnets far

Etternavn, fornavn

Fødselsnummer (11 siffer)

Telefonnummer

Boligadresse

Postnummer og poststed

Bokommune

Yrke

Arbeidsgivers navn og telefonnummer

8 Opplysninger om den/dem som har foreldreansvaret for oppgitt far dersom han er under 18 år

Navn

Adresse

Navn

Adresse

9 Forklaring om det oppgitte farskapet

Erkjenner han farskapet til barnet?
Ja
Nei

Hvis ja, må RTV-blankett 51.11 ”Erkjennelse av farskap” fylles ut.
Hvis nei, bør nærmere begrunnelse gis nedenfor

Er han villig til å avgi blodprøve?
Ja
Nei
Trygdeetatens fylkeskontor og domstol kan gi pålegg om å gi blodprøver

10 Underskrifter

Sted og dato

Mannens underskrift

Trygdeetatens stempel og underskrift

05.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 05.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Dag:

Agnethe ringte hit i dag formiddag. Hun snakket med Kari H i telefonen og gav utrykk for at hun ønsket at Davidsen skulle ta en sjekk på OT i ettermiddag da hun opplevde at det ”pep” når han pustet. Jeg ringte henne 12:30 og tilbød å hente henne 13:15. I samtalen kom det frem at OT nå sov, og at han virket lettere i pusten. Han hadde spist og drukket godt før han ble lagt. Agnethe ville se det hele litt an og dersom hun opplevde at tilstanden til OT endret seg, ville hun reise til barneklinikken i kveld. Henns far ville da kjøre. Jeg avtalte å komme på besøk torsdag 6/1 kl 21:00.

GG
06.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 06.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg var hos Agnthe fra 20:50-22:00. Agnethe var opplagt etter å ha vært på dansetrening. OT sov. Ryddet og fint i leiligheten. Agnthe pratsom og i fin form.

GG

07.01 93 Dette papiret er til bruk for oversendingspåskrifter i sak:
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Dette papiret er til bruk for oversendingspåskrifter i sak:
Politidistrikt
Anm.nr/sak nr 4730188
Sakspapir 3

Farskap ikke erkjent

Fødselsnummer (11 siffer)
BB: M-A, Agnethe 270368
Barn: OT 160392

Sendes trygdeetatens fylkeskontor for videre behandling idet en viser til sakens dokumenter. Saksdokumenter er ordet i samsvar med oppsatt dokumentliste.

Bidragsfogden i Bergen, den 7 jan. 1993

Astrid Hamre
Gruppeleder

Berit E Andersen
Saksbehandler

Signert

Dokumentliste

Sak
BB: M-A, Agnethe f. 270386
Barn: OT f. 160392

Dok.nr. Dato Dokument (type, tittel) Merknader

1 Oversendelsesdokument
2 040293 Opplysningsblankett vedr. farskap
3 160392 Fødselsmelding

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

07.01.93 FA farskap s dok. Sendt fylkeskontoret for videre behandling
07.01.93 j93120100357 av utferdigelse av farskapsforlegg saken klarert og ferdig avstemt 27/11-92 aut

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Oct 09, 2007 1:52 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 54 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Tue Oct 09, 2007 1:50 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Helsestasjonen er også et sted jeg har med kassettspiller og tar opp samtalen, kanskje har hun blitt advart av de som arbeider på mødrehjemmet om dette - for hun oppfører seg med ett venlig og snakker høflig til meg for første gang.

Mine foreldre har i forbindelse med julegaven opplyst om at både meg og min sønn er invitert med til Helles i sommer med min bror og søster. Dette er første gang siden jeg selv var barn at noe slikt skjer, og dette er noe som jeg ser frem til. Hellas er et spennede sted som jeg lenge har ønsket å besøke.

Når det gjelder trygdekontoret har jeg ved møte påpekt at jeg har egen adresse - ikke hos min mor og far - men ser i ettertid at dette er ikke noe de tar notis av. De oppgir fortsatt mine foreldres boligadresse på meg. Dette har ikke noe med forlkeregistreringsopplysning å gjøre for også her har jeg skiftet adresse. Dette er også dumt, for når de blir ved å sende brev til meg på deres adresse - er dette ofte brev jeg aldri mottar...

54 uke Bergen Mødrehjem

08.01.93 Helsestasjonen, journal

Notater, resymé av viktige sykdommer, skader
Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06


08.01.93

Vært syk i julen. Hatt virus influensa med feber og hoste. Dårlig matlyst og urolig søvn. Vært bra nå en ukes tid, men hoster fremdeles litt. Sover kl 19-09, lite om dagen. Åler seg fint fremover på magen, bruker bena. Drar seg opp i stående, men har lite styrke i bena. Kommer også fremover i sittende stilling. Mor opplyser at i hennes familie er det vanlig å gå i 11/2 års alder. Mor og barn virker begge mye mer opplagt og fornøyd enn ved tidligere konsultasjoner. Mor har lyst å reise til Syden til våren. Jeg lover å undersøke angående vaksiner. Anbefaler mor å fortelle om planene sine til mødrehjem og sosialkontor.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 55 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Wed Oct 10, 2007 5:59 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Når det gjelder farskapsaken, så vil jeg påpeke at meg og min sønn selvfølgelig har aldri fått (eller ville fått) utbetalt annet enn minstebidrag, men trygdekontoret og ikke minst trygdekontor for utlandsaker (bidragavd) ser ut her til å forvente store inntekter på dette her. legg merke til at Grete Knutsen (senere den mest politiker som har trakkasert og ødelagt alle støtte ordninger for alenemødre) er også aktiv i denne prosess, hun er her viskonsul i den engelske ambasade som trygdekontoret benytter til slike formål.

Når det gjelder avtaler med mødrehjem/helsestasjon og andre offentlige instanser vil de alle at jeg aller helst skal være hos dem på samme tidspunkt. Mødrehjemmet er lettes å forandre slike avtaler med. De er ikke lenger så begeistret for å ha samtaler med meg, da de vet at alt de sier vil kunne brukes mot dem senere - jeg spør ut om alt som står i rapporter - og som selvfølgelig er full av løgner og egne forestillinger om hva det okkulte er for noe og jeg ler godt når jeg forstår at de tror at både Aleister Crowley og John Dee fortsatt lever. Jeg opplyser bevist ikke om at dette er forfattere som er dø, og det lenge før jeg selv ble født, og bekrefter at jeg jeg har uttalt at jeg fortrekker John Dee foran Alister Crowley.Jeg nevner dette nå da jeg nettopp har mottatt brev (på min purring på manglende dokumenter) med svar fra Bergen Mødrehjem om at de har markulert alle interne dokumenter. De har muligvis funnet ut av dette i dag. Trist, for disse interne dokumenter ville ført til at denne bok ville blitt langt mer spennende å lese.

Spiralen jeg har fått satt inn (etter press fra mødrehjemmet) skaper problemer med blødninger og smerter og jeg ber om å få den ut. Egentlig ønsker jeg ingen annen prevansjon, men blir her av legen "overtalt" til å forsøke en annen variant. P piller kan jeg fortsatt ikke bruke da jeg er i riskogruppen for blodpropp, men en lege vet jo altid så mye bedre disse ting enn deg selv. På denne tid ønsker jeg å slippe for prevansjon og sier at om det er noe, så kan jo mannen bruke kondom. Men det er ikke godt nok i følge den gode lege og mødrehjem mm


55 uke Bergen Mødrehjem

11.01 93 Dette papiret er til bruk for oversendingspåskrifter i sak:
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Dette papiret er til bruk for oversendingspåskrifter i sak:
Politidistrikt
Anm.nr/sak nr 4730188
Sakspapir 3

Farskap ikke erkjent

Fødselsnummer (11 siffer)
BB: M-A, Agnethe 270368
Barn: OT 160392

Sendes trygdeetatens fylkeskontor for videre behandling idet en viser til sakens dokumenter. Saksdokumenter er ordet i samsvar med oppsatt dokumentliste.

Bidragsfogden i Bergen, den 7 jan. 1993

Astrid Hamre
Gruppeleder

Berit E Andersen
Saksbehandler

Signert

Stempel: Trygdeetatens fylkeskontor i Hordaland
Mottatt: 11 januar 1993 J.nr: 366/93 Arkiv nr. Saksbeh.

Stempel: AMB. London
93/35-1
13 JAN 1993
Knr: Kon Saksbeh. U.CFF.§ Arkivkode 80/14 D Bu-2

Farskapssak: AMA, pnr. 27.03.68
Bosted: Trymsvei ?, 5050 Nesttun, Norge
Hennes barn: OT, Pnr, 16.03.92
Oppgitt barnefar: Tom Dickenson, født?
Arbeidsgivers adresse: Abraxas computer serv. Lmd. 357 Euston road. London NWL 3AL

Sendes med vedlegg norsk konsulær myndighet I London idet en tør be om velvillig bistand i farskapssaken. Dersom farskapet erkjennes bes også opptatt økonomisk rapport.

Trygdeetatens fylkeskontor i Hordaland den 11.01.93

Etter fullmakt
Hanne lien

Signert

Stempel:

Trygdeetatens fylkeskontor i Hordaland
Postboks 3122
Møllendalsbakken 9
5029 Bergen

11.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 11.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg ringte Agnethe, det passet ikke for henne at jeg kom på besøk i dag. Unni skulle komme til henne kl 12 i dag. OT var blitt bedre, han skulle til foreldrene i ettermiddag og overnatte til i morgen. Agnethe var i godt humør, sa hun hadde det bra, visste ikke om hun kom hit på onsdag, da hun skulle til lege kl 14. Jeg avtalte at Gerd kommer på besøk mandag 18/1 ca kl 13:30. Agnethe skal på helsestasjon mandag 18/1 på formiddag. Hun ville komme hit etter helsestasjonen og kjøre med Gerd opp i leiligheten.

Vigdis

12.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 12.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Agnethe ringte hit til Gunvor, gav beskjed om at hun ikke kommer på onsdag da hun skal til lege. Jeg ringte henne for å høre om hun kunne komme hit en stund, jeg tilbød meg å kjøre henne opp igjen. Agnethe sa det ble for mye stress, først ned her, så i leiligheten, så skulle moren komme og passe OT, så skulle Agnethe ta bussen til Nesttun. Jeg avtalte med Agnethe at jeg ringer henne på fredag, eventuel ta et hjemmebesøk.

Vigdis


Journalutskrift – utskrift 04.08.05 – Fastlege

13.01.93 LEGE HILDE FRISTAD
ANAMNESE: Spiralkontroll. Litt lengre menses 10 dgr rm men ikke kraftigere. Ingen problem. Har for en stund siden hatt en pneumoni. Fast partner men bor alene. Slutt med barnefar i England.
FUNN: GU: VV Spiralenden så vidt synlig, trekkes ut, satt helt nede i cervicalkanalen. Uterus opprett norm, adnex ua. Setter ukompl inn en NOVA-T.
DIAGNOSE: Familieplanlegging/Spiral

Journalutskrift – utskrift 04.08.05 – Fastlege

13.01.93 NESTTUN ALLMENPRAKTIS
LABORAT.: SR: 2
LABORAT.: LKM (6486) CERVIX: Chlamydia neg
LABORAT.: LP 497126 CYT: Uregelm.c. Forenelig med reaktive forandringer.


14.01.93 NKL Ambassade London til Tom Dickenson
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Royal Norwegian embassy
25 Belgrave Square
London SWIX 8QD
Tel: 01-235 7151

14 January 1993
93/35-2 wk
80/14D
Bi-l
Tlf ktr: 071 - 388-0123
Tlf hjemme: 071 – 266-3937

Personal

Mr. Tom Dickenson
Manager European Division
Abraxas Computer Services ltd.
357 Euston Road
London NW1 3AL

Dear Mr. Dickenson,

The embassy has a matter of a personal nature to discuss with you. It would be appreciated if you could contact myself or Vice Consul Grethe Knudsen at your earliest convenience.

Yours sincerely,

Wenche Kirkebye
Consul


14.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 14.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Dag:

Jeg ringte Agnethe i dag og hadde en veldig ok prat med henne. Hun sier hun har det veldig bra for tiden. OT er på bedringens vei, han er aktiv og i godt humør sier mor. Jeg avklarte at jeg ikke kom mandag. Det var greit. Jeg at at Vigdis tok eventuelt kontakt på fredag for å eventuelt ta et besøk.

GG

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Wed Oct 10, 2007 6:23 pm, edited 6 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Wed Oct 10, 2007 6:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Døden lever

Med liv kom jeg,
til prinsen vekket meg.
Vi skal ei leve, eller føde flere.
Barnet er den hvite stein,
som hviler rundt ditt døde hår.
Du må vaske ham på den andre siden.

Den røde ball
blir som julematen.
Jeg kaster deg opp
og ser barnet forsvinne
inn i solens indre.

Den nye ballen er blå
den kan du få.

Smerte tåre renner nå fra ballen ned
og ut i havet må du la den falle.

Den farger det blått
med flere nyanser i grønt.
Den vil bli din nye mann…

Og som kuen vil du melke ham.
En dag blir han den nye jord,
gravlagt under is i nord.
Våre barn er evighetens vann.
De som en dag vil dele ham.

Ymer vil han hete da han ankommer til ditt sete.
Jeg er Ragnarok, som i tanken skaper nye veier vi kan gå.
Inntil en fremmed kommer, som en far av tiden.
Med ønsker om å sammen evig vandre…

Den samme vei med meg og bli til de mange.

Death is alive

With life I came,
until the prince woke me up.
We will not live, neither give birth to more…

The child is the white stone
that rest around your death hair.
You must wash him on the other side.

The red ball
became the Christmas food.
I throw you up
and see the child disappear
into the interior of the sun.

The new ball is blue
this one is your to keep.

The tear and pain is flowing now, from the ball down
and out in the ocean, you must let it fall…

As it coloring it blue
with many nuances of green
...it will be your new man.

And, as the cow are you to give him milk…
One day is he to become the new earth,
buried under ice in north.
Our children are water of eternity.
The once who one day will divide him.

Ymer will be his name, as hi arrive to your seat.
I am Ragnarok, which within the thought
create new ways for us to walk on.
Until the stranger arrive, far from time.
With wishes of eternal travel together…

The same way, with me and become many…

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 56 Uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Thu Oct 11, 2007 7:23 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Brev for "hjelpetiltaket" til søknad om barnehageplass for min sønn sendes av Fana barneverntjeneste, jeg har informert om at jeg ikke ønsker at man opplyser om hva man mener jeg er psykisk - (deprimert) og er stort sett uening at de skal fremstille meg slik, men de sier at det er noe de avgjør og at poenget er at jeg får barnehageplass slik at jeg kan begynne på skole. De er nå meget opptatt av å få meg til å forstå at jeg må ha ferdig de to timer jeg mangler for å få artium. Alt skal bli så bra bare jeg begynner på skole til høsten og taropp gymnasfag, og det at jeg har dysleksi er enkelt å ordne. De skal søke hjelpemiddelsentralen og jeg skal få min egen datamaskin som ville hjelpe meg med dette. ( Jeg har når jeg innhentet innsyn spurt om de har noe på meg der, det har de ikke) og jeg får selvfølgelig heller ingen hjelp til å anskaffe meg en datamaskin for å hjelpe meg med mine staveproblemer. Men jeg får plass på Kronsminde Dagskole og tar opp fagene religion og norsk og får et godkjent artium. Min sønn går da på Kalfarveien barnehage. Selve artiumet har jeg dog aldri hatt noen som helst nytte av.

56 Uke Bergen Mødrehjem

16.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 16.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Ringte til Agnethe. Hun hadde besøk av sine foreldre, faren skulle hjelpe henne med selvangivelsen. Agnethe sa hun hadde det bra. Kommer hit på onsdag etter møte.

Vigdis

18.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 18.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Har ikke fått møtt Agnethe

Gerd





18.01.93 Kontaktregister, helsestasjon

Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06

Dato for undersøkelse: 18/1-93
Barnets alder: 10 mnd
Helsestasjonens initialer: MHP
Legens initialer:
Ledsager: mor

Barnet

Sykdom: T
Aktivitet: V
Søvn: V
Morsmelk:
Ernæring: V
Fluor:
Generell utvikling: T
Bekymring/problem: T

Familien

Trivsel/helse: T
Kontakt familie/venner: V
Bekymring/problem:

Helsesøsters vurdering

Trivsel: VT
Generell utvikling: V

Oppfølgingsgruppe

Gruppe 0-1-2-3 (se veiledning)

12/2-93: 0

19.01.93 Barneverntjenesten i Fana: Brev
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dokument 16

BERGEN KOMMUNE
Helse og sosiale tjenester
Bydel 08- Fana

Barnehagekontoret
Skolegaten 1
5031 Laksevåg

deres ref:
vår ref:
arkiv nr:
Dato: 19.01.93

VEDLEGG TIL SØKNAD OM PLASS I BARNEHAGE

Barnets navn: OT
Barnets Personnr: 16.03.92
Morens navn: AMA

Barnevernet har hatt kontakt med familien fra tida rundt gutten ble født. Mor og barn bor for tiden i leilighet tilknyttet Bergen mødrehjem som et forbyggende barnevernstiltak.

Mor har eneansvar for gutten. Familien har lite sosialt nettverk, og gutten lite kontakt med andre barn. Moren vil prøve å komme i gang med utdanning fra høsten –93, men dette forutsetter blant annet en barnehageplass. Familien skal i løpet av våren –93 flytte i egen leilighet. På grunn av usikkerhet i forhold til studiested og fremtidig bosted, ønsker mor en barnehageplass i sentrum.

Vi ser på barnehagetilbud som forebyggende barnevernstiltak for gutten. Guttens mor er i en vanskelig livsituasjon og har strevet noe med depresjon. Gutten vil derfor trenge den stimulering og oppfølging som et barnehagetilbud vil gi han.

Vi ser det som svært viktig for guttens fremtidige utvikling at han nå kan få plass i barnehage. Dersom det er et behov for ytterligere opplysninger, kontakt Unni Grønås på tlf 05 971290.

Med vennlig hilsen
FANA SOSIALKONTOR

Inger Lievaag
Barnevernskonsulent

Unni Grønnås
Sosialkurator

Signert

20.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 20.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Agnethe og OT kom hit kl 09:00 i dag. Vigdis og jeg gikk gjennom rapport med henne. OT var på lekestuen fra 9:30-11:30. Agnethe og OT spiste lunsj med meg før de dro. OT holdt skiven helt selv og spiste fint.

GG

20.01.93 NKL Ambassade London til Tom Dickenson
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Royal Norwegian embassy
25 Belgrave Square
London SWIX 8QD
Tel: 01-235 7151

Enquiries to: Wenche Kirkebye

Our date: 20 January 1993
Your date:
Our reference: 93/35-3 wk
Your reference:

Enclosure

Personal and confidential

Mr. Tom Dickenson
84 Rodney Court
6/8 Maida Vale
London W9 1TJ

Dear Mr. Dickenson,

Paternity Case: AMA and her son OT born 16 March 1992

I refer to our telephone conversation of yesterday regarding the above paternity case. As you will know, AMA has named you as the father of her child.

As agreed, I enclose for your information a photocopy of the form “Acknowledgement of paternity” form which Norwegian authorities have requested you to sign. Your attention is particularly drawn to the reverse side of the form – “Consequences respecting family law and rights of inheritance resulting from paternity being established when the child’s parents are not married to each other”. I also enclose the information sheet “What you should know about child maintenance and spouse maintenance”.

It would be appreciated if you could contact me again in due course so that we can agree on further procedure in this matter.

Yours sincerely,

Wenche Kirkebye
Consul

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Thu Oct 11, 2007 7:26 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Travel uke
PostPosted: Thu Oct 11, 2007 7:25 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det er en travel uke, jeg løper fra møte til møte. Jeg må blandt annet på barnevernskontoret i Fana og treffer hun som er barnevernskurator for første gang. Hun skremmer vettet av meg. Senere opplever jeg henne i igjen. Da er hun Leder for Fana barnevernstjeneste. Hun har mange liv på samvittigheten.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 57 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Mon Oct 15, 2007 2:51 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg blir nå invitert til mødrehjemmet for å lese deres delrapport om hvordan de oppfatter meg og hva de har "observert". Denne skal sendes Fana sosialkontor og baneverntjeneste, og selvfølgelig videre til fylkesnemda. Jeg får ikke lese den før uken etter - da er rapprten alt sendt - de tenker nå å gå til fylkesnemda med denne. Jeg informerer om det som er uriktige påstander og løgn og sier at de må innhente beviser for påstander på en bedre måte, når jeg leser den. Opphold som følge av tvangsinnleggelsen mine foreldre fortok seg på meg i Danmark med mer vil motbevise det de sier omkring min psykiske helsesitusjon.

http://www.freewebs.com/amaspsyko/


Delrapporten var en av de dokumenter som ble fremlagt som "bevis" i omsorgovertakelsessaken ved tvang Litra A i fylkesnemda i år 2004. Jeg forstår fortsatt ikke hvordan slikt er mulig.

Mødrehjemmets hovedkontakter sier at dette er hva de har observert og at jeg nå skal utskrives. Jeg har nettopp funnt bolig og innlagt bud på denne.

Leiligheten ligger i sykkelavstand fra mine foreldres hus. Min far har bestemt at denne skal jeg ha og han stiller som kauksjonist og betaler de ekstra penger jeg trenger. (Jeg har egenkaptalen, men låner tror jeg 6 tusen kr av ham, vi går til hans bankvenn og får leiligheten overdratt i mars. Den er blitt tvangssolgt får jeg da vite.)

Leiligheten er et ombygget vaskeloft (uisolert) i et gammelt hus over lensmannsbjørka på Nesttun. Den er ikke stor angående boligkvadrat - (det er skråtak over det hele) men stor nok for meg og min sønn. Han kan her få et eget barnerom. Det er mye å gjøre i leiligheten da den ikke er opppusset fra før, så tiden nå går med til å male og få flyttet inn i min egen bolig. (Selve sakdokumenter om leiligheten vil komme senere da det ennå ikke nedskrevet.)

57 uke Bergen Mødrehjem

22.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 22.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Ringte Agnethe og avtalte et besøk mandag 25/1 om ettermiddagen, OT var hos hennes foreldre, hadde vært der siden i går. Agnethe hadde vært på dansetrening i går og på konsert på Maxim etterpå. Da jeg ringte satt hun og malte, hadde fått opptaksoppgave fra kunstskolen. Det var mest for å se hva de krevde.

Vigdis

25.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 25.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Ringte Agntehe, avlyste avtalen på grunn av været. Far til Agnethe var der for å montere tørketrommel. Agnethe hadde ikke kommet seg på butikken i dag. Da hun ikke klarte å kjøre barnevognen på grunn av for mye snø. Faren hadde handlet til henne. Agnethe har fått psykologtime på onsdag, hun skal kl 11:00. V passer OT. Agnethe ønsker å være her om ettermiddag, spiste middag, ønsker at Davidsen skal sjekke OT.

Vigdis

26.01.93 Bergen Mødrehjem, del rapport

Mottatt første gang ved fylkesnemndmøde 1 dag som ”tillegg”
BVT Arkiv nr 93-4530
Mottatt : 8 FEB. 1993
Gul merkelapp : 1992-1993

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Hordaland fylkeskommune
Bergen Mødrehjem

NY ADRESSE
BERGEN MØDREHJEM
Bønesstølen 13
5062 BØNES
Tlf: 05-123300



DEL RAPPORT FRAOPPHOLD PÅ BERGEN MØDREHJEM FOR
Agnethe f.: 27.03.68 med sønn
OT f.: 16.03.92

Rapporten omhandler perioden fra 02.02.92. og frem til 31.12.92.

Mor flyttet inn på Bergen Mødrehjem 02,02.92.
Hun fødte en sønn16.03.92. gutten var ved fødsel 3250 gram 52 cm.

BAKGRUNN FOR INNSØKNING:

Mor f.: 27.03.68 ble søkt inn på Mødrehjemmet av Fana sosialkontor ved Unni Grønås i november 91.

Ved innsøkning bodde mor f. 27.03.68 hos sine foreldre. Mor gav uttrykk for at hun var svært engstelig for å miste kontrollen etter at hun hadde hatt et psykisk sammenbrudd i Danmark i januar –91. i den forbindelse var mor innlagt ved et psykriatisk sykehus i København. Oppholdet varte i 1 ½ mnd. Da oppholdet ved det psykriatisk sykehuset var over, reiste hun tilbake til sine foreldre i Norge. Mor hadde en kort tid kontakt med poliklinikken ved Solli sykehus.

Ved innsøkning hadde mor ingen plass å bo etter fødsel. Mors foreldre hadde gitt uttrykk for at mor ikke kunne regne med at de ville stille opp når barnet ble født. Mors foreldre rådet mor i utgangspunktet til å ta abort da de utfra mors psykiske helse var bekymret for hvordan mor ville mestre en omsorgssituasjon for et barn.

Mor f. 27.03.68 hadde vært gjennom en abort tidligere som hun opplevde som svært traumatisk. Hun gav utrykk for at hun var bestemt på å bære fra barnet – men hun var engstelig for at hun kunne få et nytt sammenbrudd.

Mor gav og uttrykk for at hun var engstelig for at overgangen til å bli mor ville oppleves som et for stort ansvar for henne.

MÅLSETTNING FOR OPPHOLDET VED MØDREHJEMMET:

I samarbeid med Fana sosialkontor v/Unni Grønås og mor ble følgende målsetting laget:

Mor skal ha den daglige omsorgen for barnet sitt.
Mor skal i løpet av oppholdet få kunnskap om barn og barns behov.
Mor skal få hjelp til å innarbeide gode rutiner og døgnrytme i forhold til seg og sitt barn.
Mor skal få hjelp til å styre sin økonomi og til å sette opp budsjett.
Mor skal få hjelp til å planlegge og praktisk tilrettelegge overgang til egen bolig.

Mor flyttet inn på Mødrehjemmet 02.02.92.

Termin for fødsel var 02.03.92. den første perioden av mors opphold ble brukt til fødselsforberedelser sammen med en av mødrehjemmets barnepleiere. Mor fikk og hjelp til å forbedre/gjøre i stand klær og utstyr til barnet. Sammen med barnets mormor og barnepleier på mødrehjemmet så mor filmer som handlet om ulike fødsler. Mor ønsket å ha sin mor tilstede på fødselen og var positiv til at barnets mormor var villig til dette. Mor gav utrykk for i samtaler at hun opplevde dette som en støtte.

I samtaler med hovedkontaktene gav mor uttrykk for at hun var usikker på om det var rett for henne å beholde barnet. Hun var usikker på om hun ville bli glad i barnet sitt og om hun maktet å gi barnet det trengte.

Det var problematisk for mor å drøfte slike tanker med foreldrene da hun mente hun ikke ville få noen forståelse for disse tankene. Dette utfra at mor opplevde at hennes foreldre mente at dersom hun bar fram barnet måtte hun også påta seg ansvar for barnet.

Mor ble lagt på kur mandag 16.03.92, etter at hun hadde gått to uker over tiden. Hun fødte en gutt samme dag – og guttens mormor var med på fødselen.

MORS FORHOLD TIL SITT BARN:

Mor ammet barnet de to første månedene av guttens liv. Etter ca. to måneder opplevde mor at gutten krevde mer melk enn det hun kunne gi ham. Hun begynte da å gi gutten tillegg.

Personalet fulgte mor når hun gav måltider og stell den første tiden. I stell og badesituasjoner var det god kontakt mellom mor og barn. Gutten smilte, gav gode blikk – kontakt, pludret og vist tydelig velvære i samspillet med mor.

Da mor startet med å gi gutten flaske var det lite kommunikasjon mellom mor og barn. Personalet observerte at mor gav gutten flaske uten å bruke ord eller lyder i løpet av måltidet. Da mor ble konfentrert med disse observasjonene gav hun uttrykk for at hun ikke snakket med gutten eller gav ham oppmerksomhet fordi mor opplevde at det forstyrret gutten.

Mor hadde en jevn og god døgnrytme på gutten. Han fikk måltider og stell til faste tider. Fra gutten var ca. 1 mnd. Benyttet mor seg av lekestuetilbudet på Mødrehjemmet. Hun leverte gutten kl. 09:30 til personalet som da hadde gutten i to timer på lekestuen.

I samtaler med hovedkontaktene sine gav mor uttrykk for at det å ha et barn 24 timer i døgnet var vanskelig for henne, og hun var usikker på om hun ønsket å beholde gutten sin. Mors tanker og følelser rundt barnet ble drøftet i flere samtaler. Mor var opptatt av at barnet skulle få det best mulig – men var usikker på om hun kunne gi barnet det beste.

Mors følelsesmessige uavklarhet i forhold til sitt barn preget den daglige omsorgen til barnet. Mor hadde god kontakt med barnet i bade/stekk situasjoner og barnet gav tydelig respons til mor form av blikk – kontakt, smil, pludring osv.

I måltider og i andre samværsituasjoner med barnet var mor lite aktiv i forhold til barnet sitt. Dette gav seg bl.a. utslag i at mor brukte lite eller ikke noe språk i samvær med barnet. Barnet ble lagt i lekegrind eller satt i en baby stol i våken tistand uten særlig kontakt med mor. Mor tok barnet med på trilleturer i nærmiljøet.

Mor fikk tilbud om Orion – filming av en av Mødrehjemmets miljøterapeuter. Orion er en metode for å styrke samspillet mellom mor og barn. Det blir brukt videofilming som et hjelpemiddel for mor til å se barnet og for å styrke det positive i samspillet.

Mor gav utrykk for at denne type veiledning var lite utbytterik for hennes del. Hun opplevde at situasjonene ble kunstige og at barnet ofte var trøtt under filming, og at hun selv ble kunstig fremfor videokameraet.

I juli/august –92 observerte personalet atmor virket svært trist og til dels deprimert. Det ble og observert at barnet virket rist, smilte og pludret lite og var til dels lite aktiv motorisk i forhold til alder.

Dette gav grunnlag for bekymring i forhold til mors evne til å stimulere barnet og å gi respons til barnet. Personalet vurderte at det var viktig å ta dette opp med mor. Det var på dette tidspunkt ( i august - 92) bestemt at mor og barn skulle flytte i en av mødrehjemmets treningsleiligheter på Bønes. Da bekymringen for guttens videre utvikling var stor ble det bestemt at flytting til treningsleilighet bare kunne skje dersom mødrehjemmet og fana sosialkontor hadde tett og hyppig kontakt med or og barn i treningsleiligheten. Mor var ening i dette. Mor selv ønsket videre kontakt med mødrehjemmet da hun gav utykk for at hun hadde behov for støtte i forhold til den daglige omsorgen for gutten.

Det ble laget en kontrakt med mor i forhold til opphold i treningsleiligheten fra 15.09 – 92 og med varighet i 12 mnd.

OVERGANG TIL TRENINGSLEILIGHET:

I kontrakten ble det laget en særskilt avtale for perioden 15.09 – 15.12.92:

Mors hovedkontakter vil foreta et hjemmebesøk pr. uke i løpet av perioden.
Mor og barn skal hver onsdag fra kl. 09:00 – 12:00 komme på Mødrehjemmet.

I tillegg til dette skulle mor og barn ha hjemmebesøk av sin kurator etter nærmere avtaler.

Mor sørget selv for å ordne praktiske ting i forhold til flytting til treningsleilighet. Hun fikk noe hjelp av sine hovedkontakter til gardinkjøp og noe annen handling.

Mor brukte sine foreldre til barnevakt for barnet slik at hun fikk tid til å utstyre leiligheten og ordne i stand for seg selv og barnet. Mor og barnet flyttet til treningsleiligheten 11.09.92. etter en periode med to – tre overnattinger i leiligheten.

MØDREHJEMMETS OBSERVASJONER AV MOR OG BARN I TRENINGSLEILGHET OG PÅ MØDREHJEMMET:

Mors hovedkontakter observerte at mor hadde en fortsatt god og jevn døgnrytme i forhold til gutten sin. Hun mestret og på en tilfredstilende måte å holde rent og ryddig i leiligheten. Mor gav utrykk for at hun opplevde en følelsesmessig endring i forhold til gutten. Hun sa det var utenkelig å ikke ha gutten videre. Mor fortalte at hun så positiv utvikling hos gutten, han laget mere lyder, virket mer interessert i leker og var etter mors vurdering mer aktiv.

Personale observerte og en positiv endring hos gutten. Mor var mer aktiv i forhold til gutten – pratet til han og tilrettela for mer aktiv i forhold til gutten – pratet til han og tilrettela for gutten ved for eks. finne leker som hun brukt i samspillet med gutten. Gutten gav mye blikk – kontakt i samspillet med mor – laget lyder og smilte. Personalets vurdering i løpet av perioden er at gutten har hatt en klar positiv utviking og at det er god kontakt i samspillet mellom mor og barn. Gutten har i dag en motorisk utvikling som forventet etter alder. Han virker tilfreds i samspillet md sin mor.

MOR OG BARNS SOSIALE NETTVERK:

Mor har i løpet av hele perioden hun har vært innskrevet på mødrehjemmet hatt mye kontakt med sine foreldre. Mor gir uttrykk for at foreldrene har endret seg i forhold til barnebarnet. De gir støtte i form av barnevakt og praktisk hjelp. I utgangspunktet hadde mor forståelse av at hennes foreldre ikke ønsket å stille opp – men mor opplever at det har endret seg.

Likevel er det en del konflikter mellom mor og hennes foreldre. Mor opplever til tider at hun blir dominert og overstyrt av sine foreldre – og at de til tider lovermer enn de kan holde f. Eks. når det gjelder barnevakt.

Mor opplever at hun sliter med skyldfølelse og til dels takknemlighetsgjeld til sine foreldre, da hun har vært avhengig av at spesielt hennes far har ordnet opp i vanskelige situasjoner i livet hennes. Eks. i forbindelse med mors psykiske sammenbrudd i Danmark.

Foruten mors foreldre har mor hatt kontakt ed sine besteforeldre og søsken i løpet av oppholdet. Mor har hatt lite eller ingen kontakt med venner, da hun selv sier at hennes gamle venner har tilhørighet i et til dels rusbelastet miljø som mor ikke ønsker kontakt med.

Mor har hatt sporadisk kontakt med AAN i løpet av oppholdet.

MORS FORHOLD TIL AVTALER:

Mor har innordnet seg etter gjeldende regler og bestemmelser ved mødrehjemmet og overholdt alle avtaler hun har inngått med sine hovedkontakter. Mor har og deltatt på pliktig undervisning og møter i løpet av oppholdet.

MORS PSYKISKE HELSE I LØPET AV PERIODEN:

Personalet har til tider opplevd at mor har virket deprimert og lei seg.

Mor gir utrykk for at hun i perioder siden hun var tenåring har hatt depresjoner i større eller mindre grad.

I slutten av november – 92 tok mor kontakt med sine hovedkontakter på mødrehjemmet og gav utrykk for at hun var svært deprimert og hadde behov for hjelp. Mor sa hun bare gråt og at hun ble delvis handlingslammet og passiv. Hun mestret å gi gutten mat og stell – men hun var engstelig for at hennes tilstand ville virke negativt på gutten.

Mødrehjemmet hadde fra 25 november – 92 og frem til ca. 15 desember kontakt med mor opptil 5 ganger pr. uke enten ved hjemmebesøk eller i telefon. Fana sosialkontor forrtok og hjemmebesøk i denne perioden for å sikre at barnet ble tilfredstillende ivaretatt.

Mor fikk hjelp til å søke psykolog og det ble etablert samtalebehandling hos psykolog Rigmor Dyrkorn. Dette er en kontakt fremdeles har og som mor gir uttrykk for oppleves positivt.

Mor opplevde en endring av tilstanden sin i midten av desember, og hun fikk et større overskudd i forhold til sin sønn.

OPPSUMMERING:

Personalet observerte og fikk klar forståelse av at mor de fire – fem første månedene av guttens liv slet i forhold til gutten sin. Hun var i tvil om hun ønsket å fortsatt ha omsorgen for sin sønn. Dette ble bl.a. tydelig i samspillet mellom mor og barn: Det var lite kommunikasjon og både mor og barn virket trist. Gutten pludret lite, var lite aktiv md å utforske leker og sine omgivelser og an var lite motorisk aktiv.

Etter at mor ble gjort oppmerksom på personalets observasjoner, og samtidig ble gitt råd og veiledning om hvordan hun kunne aktiv stimulere gutten sin observerte vi en positiv endring hos gutten: Han laget mer lyder, og smilte mer i samspillet mellom mor og andre. I kontakten med mor og barn i treningsleiligheten fra sept. – 92 ble det observert at den positive kontakten i forholdet mellom mor og barn fortsatte og gutten har hatt en utvikling som forventet etter alder.

Da mor opplevde en krise i nov. –92 ba mor om hjelp. Hun begynte aktivt å jobbe med sine egne problemer hos psykolog. Mor var i forbindelse med sin egen krise i november spesielt opptatt av at gutten skulle bli ivaretatt på en best mulig måte. Mor har tydeliggjort at hun hadde behov for støtte og hjelp – og vist at hun har kunne gjøre seg bruk for hjelpen.

Mor har og aktivt jobbet med sitt eget nettverk spesielt etter flytting i treningsleilighet. Hun har deltatt på dansetrening 1 – 2 ganger pr. uke og hun har meldt seg på malekurs.

VIDERE PLANER:

I perioden fra januar –93 og frem til august –93 er målet at vi skal støtte og hjelpe mor i den daglige omsorg for gutten.

Mor skal få støtte til å planlegge en etablering utenfor mødrehjemmet. Dette innebærer at vi i den neste perioden vil jobbe sammen med mor for å få:

Bolig
Barnehage til barnet
Skole eller kurstilbud for mor

Vi ser det og som viktig at mor fortsatt får arbeide med sine egne problemer i form av samtale behandling hos psykolog.

Det er og viktig slik mødrehjemmet vurderer det, at mor fortsatt arbeider for å styrke sitt og barnets sosiale nettverk. Vi ser det som positivt at mor selv har tatt initiativ til å arbeide med dette.

For at mor fortsatt skal mestre omsorgen for gutten på en tilfredstillende måte vurderer vi det som viktig at sosialkontoret sammen med mor og mødrehjemmet arbeider for å opprette et weekendhjem for barnet. Dette vil sikre mor en fast avlastningsordning som gjør at hun opplever at hun har overskudd til å mestre den daglige omsorgen for gutten på en god måte.

KONKLUSJON:

Mødrehjemmet vurderer at mor f. 27.03.68 er en person med mange resurser, og som med støtte og hjelp har arbeidet seg frem til et positivt forhold til sin sønn f. 16.03.93

Vi vurderer at mor er i stand til å mestre den daglige omsorgen for gutten og at hun er i stand til i langt større grad enn tidligere å se guttens behov.

Vi mener at mor har vist at hun kan nyttiggjøre seg mødrehjemstilbudet ved selv å be om hjelp til beste for barnet og seg selv.

Bønestølen den, 26.01.93

Gerd Gåskjenn
Miljøarbeider
Signert


Vigdis I. Helle
Barnepleier
Signert


Tove H. Estar
Styrer
Signert

Stempel:
Bergen Mødrehjem

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Thu Oct 25, 2007 1:02 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Mon Oct 15, 2007 2:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Livet er dødt

Solen er evig hevn denne dag.
Vi drar begge hjem.
Vår far legger landet øde
med vår sønn av de døde.
Du blå ball kom til meg.
Den gule farge gir jeg deg,
og ser hvordan du i all evighet
kan forene meg.
Inni meg…

Dine mørke tanker danner sorte skygger.
Av hender som henter ditt hagel tilbake.
Din krystallkrone i sølv jeg får.
Fester jeg rundt mitt hår...

Isolert fra andre
gråt du en tåre,
som ble den store blå åre…
Jeg sendte deg tilbake til vannet.
Med englesang sendt fra himmelen…
Spiser jeg ham.
Han ble saltet
som min ektemann.
Hengt i treet…

Jeg slikker salte tårer
fra hans store søvn.
I drømme drikker han
fra mine røde blodårer.
I min mage ligger han nå gjemt.
Til Ragnarok tid en dag bryter frem.

Og lar dagen flyte…
Da er du igjen tilbake.
Inni meg, liggende på den nye stein…
Hvor vi evig vil vandre og forene oss til mange.

Life is death

The sun is eternal revenge this day.
We both move home.
Our father put away from the waste shore
with our son from the dead.
You blue ball come to me.
The yellow color I give you to see
how you in all eternity are able to unite me
…within myself.

Your gloomy thoughts increase black shadows,
of hands that collect your hail backwards.
The crystal crown of silver I receive,
I fasten around my hair…

Isolated from other you cry with a tear,
that became the big blue vein…
I sent you back to the water.
With angel songs sent from heaven…
I eat him.
He became the salt as my husband.
Hang by the tree…

I lap up salt tears from his big sleep.
In dream he drinks from my red vein.
In my stomach is he now hidden away.
Until the time of Ragnarok break through.
And let this day flow…
As you are coming back again,
within me, lying on the new stone…
As we will wander forever and unite to many…

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 58 Uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Sat Oct 20, 2007 2:58 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Barnevernet har hejemmebesøk og det handler om øknomistyring. Jeg må frmlegge bevis på alt jeg har brukt penger på ved kvittering og regningr som er betalt, samt bevis på at jeg søker skole og løringplass - jeg har derfor hentet skjema fra Aetat slik jeg har fått beskjed om. Aetat mener at jeg skal bli feier for det er det bruk for. Det er ikke slik at man kan snakke med slik folk som sitter på disse kontorer om hva de har evner til eller ønske å gjøre vider fremover. De befaler og du henter og fyller ut skjema. Jeg er litt usike på hvilken skole de her mener jeg ikke er kommet innpå da jeg ellers er optatt av å gjøre ferdig opptaksprøven til Kunsthøyskolen på denne tid.


Jeg arbeider mye med å få flyttet inn i min nye leilighet, både meg opppussing og med å få flyttet mitt innbo over i ny hjørnetakleilighet. Mye av det jeg har kjøpt kan ikke brukes, blandt annet et høyt kjøleskap. He får jeg hjelp av min far som sier at jeg kan få de to smål kjøleskap og fryus som står i forttningen hans også kan han ta det store ned der.

Ved egen leilighet så har jeg bedre økonomisk anledning til å klare meg med det jeg har i trygd, og de informerer om at dette avslutter deres rolle inn i mitt liv. Med andre ord vil de altså ikke gå til fylksnemda slik de nå lenge har truet med. De informerer om at Mødrehjemmet ikke vil gi sin støtte til dette. Av mødrehjemmets hovedkontakter får jeg beskjed om at jeg AKDRI må sette foten innfor FANA SOSIALKONTOR OG BARNEFJERNTJENESTE så lenge jeg har min sønn. Noe jeg holder som et godt råd.


I kaose ved innlytting til egen leilighet sover min sønn i min seng i starten intill hans rom er ferdig. Han faller ut av sengen min en morgen og slår hodet. Jeg blir svært forskrekket over dette og følger rådene til barneklinikken nøye. De mener han kan ha fått en liten hjenerystelse og at jeg defor må passe på å vekke han med korte mellomrom. Heldigvis går alt bra og det blir med forskrekkelsen.

Leiligheten jeg har kjøpt er uisolert og kald. Bedet har fått badekar og har en håndpumpe vartvannbeholder som fyller dette noe jeg og min sønn seter pris på, selv om selve badet er det som er mest guffent. Det er meget lite og har ikke vært pusset opp siden krigens dager. Dette er det som jeg sist år gjordt noe med selv, det er for dyrt og sette i stand, så jeg gjør mitt beste med det jeg har tilgjengelig. Hele leiligheten blir malt og det blir lagt gulvtepper på soverommene.

Jeg kjøper noen ovner som medfører at det ikke blir så kladt for oss - men strømregningen blir et kapittel for seg selv.

58 Uke Bergen Mødrehjem

28.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 28.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

25.05.93
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dokument 22

Referat fra hjemmebesøk hos AMA 25.05.93

Til stede:
Agnethe, OT, Gerd fra mødrehjemmet, Unni fra barnevernet

Avslutningsmøte. Oppsummering av tiden familien har vært i kontakt med mødrehjemmet.

Gutten har fått plass i barnehage fra 1 august. Kalfarveien.

Mor har ikke kommet inn på skole. Hun har i midlertidig også søkt plass ved dagskolen for å få ferdig videregående skole, og hun har skaffet søknadsskjema til feierlærling. Dersom ingenting av dette går i orden, vil hun melde seg arbeidsledig.

Mor ønsker å fortsette med behandling hos psykolog. De har fått god kontakt, og har blitt enig om at hun vil trenge behandling også når hun eventuelt begynner på skolen. Avtaler å dekke en gang per måned i ett år.

Økonomi går greit. Hun har fått redusert boutgiftene sine pga rentenedsettelse.

Weekendhjem- foreldrene har hatt gutten en helg. De skal sette opp faste avtaler for høsten.

Unni Grønås

Signert


30.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 30.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Agnethe ringe kl 15:20. hun var fortvilet i telefonen. OT hadde falt ut av hennes seng i dag tidlig. Han var slapp og sov mye, sa hun. Agnethe hadde kontaktet barnkliniken og fått klare instrukser derfra. Agnethe var selv syk, 39 i feber. Det var kalt i leiligheten. Jeg tilbød å hente mor og barn ned her, slik at de kunne være her til i morgen. Agnethe avslo dette. Jeg ble enig med Agnethe om at dersom tingene forverret seg, eller hun trengte mer hjelp måtte hun ringe. Jeg avtalte at jeg tar en tur opp dit i morgen formiddag.

GG

31.01.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 31.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg ringte Agnethe kl 11:45. Da var hun mye bedre og OT var kvikkere. Jeg hentet mor og barn kl 13:00. De har vært her og spist middag. Kjekt å ha mor og barn her.

GG

01.02.93

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Avskrø 000293 950.00 -950.00
Forsk Agnethe 000293 -950.00 950.00


02.02.93 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 02.01.1993

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg dro opp til Agnethe kl 17:10. Da var mor og sønn på stuen. OT smilte og virket glad for besøk. Agnethe og jeg laget en annonse på weekend foreldre for OT. Agnethe kommer hit i morgen kl 09:30. Hun skal til psykolog kl 11:00 og jeg skal passe OT. Agnethe holder på med mye kunst som hun skal ha ferdig til opptaksprøven på kunstskolen.

GG

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 59 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Wed Oct 24, 2007 11:46 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg innrømmer jeg er litt forvirret her. Her står det at det er først nå jeg legger bud inn på leiligheten, så jeg må nok komme tilbake her og ordne opp i denne periode når jeg har fått nedskrevet alt det økonomiske fra bank og boligkjøp. Tørketrommel var nemmelig noe jeg først fikk da jeg flyttet inn i egen loftsleilighet på Nesttunkollen, den var tidligere mine foreldres og de hadde på denne tid kjøpt ny.

Ut over dette så er det også merkelig at de nå skriver at jeg kan få tilbudt kommunal leilighet - for dette ble aldri jeg informert om. De har heller ikke lagt inn noen form for søknad på dette (har bedt om innsyn her) og jeg fikke beskjed om at det var også på denne tid 2 års ventetid for kommunal leilighet - etter at man har søkt om dette. Forutsettning for å få kommunal leilighet er med andre ord at du må stå registrert uten bolig i 2 år i Bergen. Her er det ingen endring. Ha man leieleilighet eller annet i mellomtiden mister man plass i boligkø og får straks avslag på boligsøknad.

Hovedkontakter på mødrehjemmet er på dette tidspunkt veldig opptatt av at jeg må ha weekendhjem for min sønn da avslasning ved mine foreldre ikke fungerer. Dette er begynt å bli svært åpenbart. Jeg ønsker selv ikke weekendhjem eller plassere min sønn vekk hos fremmede, men klarer ikke protestere. Det blir heldigvis ingenting av da Fana sosialkontor ikke vil betale for avis anonnsen mm.

59 Uke Bergen Mødrehjem

08.02.93 BVT, journal

Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dokument 17
Referat fra hjemmebesøk 08.02.93
Vedrørende OT

Til stede:

Mor- AMA
Kurator- Unni
Barnet sov utenfor

EGEN LEILIGHET

Agnethe var i går og så på en leilighet. Vil legge inn bud med forbehold, får praktisk hjelp og råd fra faren. Mål å flytte i egen leilighet mellom mai og juli. I mars vil hun ringe til boligkontoret, og vil sannsynligvis få tilbud om to kommunale leiligheter.

ØKONOMI/BUDSJETT

Agnethe har skrevet opp utgifter fra 1.februar. vi gjennomgår dette 1.mars. bruker mer per måned enn inntekten. Fremtidig kan settes opp etter valg av leilighet.

BARNEHAGEPLASS

Søknad er sendt. Agnethe har fått informasjon fra barnehagekontoret om at hun er i prioritet gruppe.

SKOLE

Har søkt lærerskole, tror ikke hun har nok poeng til å komme inn. Holder på med opptaksprøve til kunst og håndverkskolen. Vil også søke kunstskolen, men den koster 30 000,-. Om hun begynner på skole er også avheng av barnehageplass.

PSYKOLOGBEHANDLING

Går en gang i uken. Ønsker å fortsette med det. Har noe utbytte av det.

WEEKENDHJEM

Jobber med å skaffe. Annonse skrevet av Agnethe og Gerd. Kommer i avisen onsdag 10.02.93. Viktig for å ha faste avtaler utenom foreldrene.

MALERKURS

Har begynt på malerkurs denne våren, jfr egenpleie i kontrakt. Dette koster kr 1004,- i kursavgift og kr 600 i materialer. Ønsker å få dette dekket. Jeg undersøker muligheter for å få det dekket ved sosialhjelp, eventuelt ved barnevernet, og gir en tilbakemelding.

Unni Grønås

Signert

08.02.93 Bergen mødrehjem, telefax
Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Hordaland fylkeskommune
Bergen mødrehjem


Bergen mødrehjem
Bønestølen 13
5062 Bønes
tlf: 05-123300

Telefax

Til:
Navn: Bergens Tidene Annonseavdelingen
Telefax nr: 05311743
Adresse: Nygårdsgaten 5-11 5002 Bergen

Frå:
Navn: Bergen mødrehjem v/Gråskjenn
Telefax nr: 05125073
Adresse: Bønestølen 13 5062 Bønes
Telefonnr: 05123300

Dato-tid: Mandag 08.02.93
Tal sider: 1

Denne annonse ønskes i avisen ons. 10.02.93:

Merknad:

Weekendhjem

Ung mor ønsker et weekendhjem til sin gutt på 1 år. Dere må ha tid og oversudd til å være sammen med hennes sønn hver 3 helg. Det er fint om dere er interessert i friluftsliv og turgåing. Egne ban er ingen forutsetning. Dersom dere er interessert kan dere ringe Bergen mødrehjem tlf: 05123300 fra kl 08:00-15:00

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 60 uke Bergen mødrehjem
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 1:41 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Da jeg ennå ikke har nedskrevet noe sakdokumentasjon fra denne periode så vil jeg hurtig informere om at jeg nok denne uke kommer til å oppdatere med sakdokumenter når dt er nedskrevet ved dette innlegg. Dette vil ikke bli gjordt før alle sakdokumenter er nedskrevet og jeg går over hele denne blogg på nytt for å oppdaterer med det som mangler og legge inn de øyeblikk jeg husker men ikke helt klarer å tidsfeste da det som er utlevert fra Bergen Mødrehjem forteller lite om hva som faktisk skjer, de er alt for opptatt av å få meg fremstilt på en best måte utfra sin lærebok i barnefjern pedagokikk til å skrive de faktiske begivenheter ned på en forståelig måte. Pusig nok har de helt glemt at deres rapporter ikke bare skal få den til huske hva som er sagt og skjedd, men skal også fortelle det på en slik måte at jeg selv skal huske hva som er sagt og sjedd på en forståelig måte i ettertid. Jeg informerer om at det er ikke mulig, spesielt ikke når de har markulert det de definerer som "interne dokumenter" og omskrevet sine rapporter i ettertid uten min viten. Jeg kan helt bestemt her fortelle at det er mye som mangler, både fra Fana barnefjerntjenste, sosialkontor og fra Bergen mødrehjem.

60 uke Bergen Mødrehjem

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]