It is currently Tue Apr 23, 2024 7:27 am



Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Next

Er Bergen Mødrehjem = Et kvinnefengsel
Ja 100%  100%  [ 3 ]
Ja 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Nei 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 3
Author Message
 Post subject: 30 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Mon Aug 20, 2007 4:25 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Uken går med til å flytte inn/handle og møblere Kvinnefengselets "treningsleilighet" slik at meg og min sønn kan flytte inn. Det er mye stress, men jeg er også så glad for å slippe vekk fra institusjonen at jeg ikke tenker over hva den bakoverliggende årsak er til at de er så oppsatt på at jeg skal bo i en treningsleilighet fremfor å få en egen leilighet som jeg kan utstyre for fremtiden med min sønn.

Den bakoverliggende årsak er selvfølgelig at Mødrehjemmet ikke har klart i den tid jeg bor her å skrive/observere tilstrekkelig grunnlag for tvangsfjerning av min sønn ved fylkesnemdsak. De har vært så opphengt i dette med å påvise at jeg skal ha noe å gjøre med kirkebranner (rapporter ligger fortsatt i hvelvet på mødrehjemmet og er ikke utlevert) og har nå oppfattet at dette ikke kan brukes som følge at det er blitt grundig bevist (også fra bergenspolitiet side) at jeg ikke har noe med dette fenomenet å gjøre.

Derfor går de nå tilbake til å skulle sørge for at jeg skal fremstilles som psykisk syk fremover. Det nye jeg må samarbeide om er å gå til påtvunget psykolog, tiltross for at jeg absolutt ikke har noen som helst form for tilitt til disse kvakksalvere og toturister. Jeg har derfor i denne periode og fremover forklart hva som sjedde ved innleggelse i Danmark og senere på Solli sykehus - både de seksuelle overgrepene og måten de spurte meg ut på etter at de hadde "konfisker" min dagbok og fått utlevert mine private brev fra mine foreldre. Jeg har også forklart meget grundig omkring feilmedisineringen og hva følger dette fikk for meg (blandt annet ble jeg gravid uønsket med min sønn) Ingenting av dette står nevnt, men jeg kommer til å gå meget grundig inn i disse ting i boken og bloggen som vil omhandle dette - leger skriver jo slik sett selv om overgrepene og mishandlingen - og sånn sett også omkring årsaken til hvorfor de gjør dette i sine journaler som selvfølgelig vil bli lagt ut.

Hvor de får informasjon om at jeg liksom skal ha prøvd å gjøre noe selvmordsforsøk forut tvangsinnleggelse fra mine foreldre i 1991 er meg en gåte, det er noe jeg her og nå kan opplyse om at er en stor løgn. Det er heller ikke notert noe slik i noen journaler fra sykehusene for denne tid. Jeg antar det er mine foreldres fantasiforklaringer til barnevern og mødrehjem som her kommer til utrykk. Uansett er dette noe jeg vil offentligjøre her på forumet på lignende måte som mødrehjembloggen, straks alt er nedskrevet og klar til å legges ut på forumet.

De rapporter som er sendt Fana sosialkontor/barneverntjeneste har jeg uansett ikke hatt anledning til å lese før jeg fikk innsyn i egne sakspapirer i år 2005.

30 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

29.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 29.08.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

OT hadde våknet kl 07:00, fik da mat. Begge kom til frokost kl 09:00. Agnethe gleder seg veldig til utekveld, er oppspilt og glad, var ferdig kledd kl 12:00. Har fått gevinst (3 plass) OT fikk melk igjen kl 12:30. Sov ca 1 time på formiddagen.

Hilde

Ettermiddag:

OT fikk mat i 16 tiden, grøt igjen kl 19:45, han ble lagt deretter. Det står en flaske i kjøleskapet med melk, dersom han våkner. Agnethe var pyntet og stelt og gikk ca 20:30. Vi passer OT han har sovet fra moren gikk ut. Agnethe har utekveld til 3:30.

KH

Natt:

Ole T sov godt mens moren var ute. Agnethe kom tilbake 03:30, hun var da lei seg, hadde ikke hatt det noe koselig. Hun gikk direkte opp på rommet for å legge seg. Hun hadde nok drukket litt, men klarte fint å prate. Jeg har ikke hørt fra mor/barn i natt.

KG

30.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 30.08.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe hadde gitt han mat 6:30 hun sto opp kl 10:30, og han fikk mat og stell. De har vært inne i formiddag. Hun har stelt seg og venter nå på foreldrene, de skulle hene henn og tar de mer på tur.

KIY

Ettermiddag:

Agnethe og OT ble hentet av Agnethe’s far kl 14:45. kom tilbake kl 20:15! De hadde vært på tur til Trollhaugen. Besteforeldrene kom hit kl 18:30, reiste så videre til Agnethes foreldre hvor de hadde vært sammen alle. Agnethe virket blid og fornøyd da hun kom. Faren ble med opp på rommet hvor OT, skulle få kvelds stell og legges. Agnethes far gikk kl 20:30.

Hilde

Natt:

Agnethe tilbrakte kvelden på røykerommet. I seng kl 23:30. rolig hos dem i natt.

KG

31.08.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 31.08.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe kom ned for å ta en røyk kl 8:15. Da han skulle legge OT i lekegrinden, hadde hun mistet han. Agnethe var skremt og redd. Alt bra med OT. Fikk et rødt merke på høyre side av hode. Agnethe til frokost kl 9:00. Jeg tilbød meg å ha OT på fanget når hun spiste. OT smilte og var fornøyd da han ble holdt. Agnethe på husmøte. OT på lekestuen fra 9:30, sovnet i vognen kl 10:00. Agnethe har laget barnemat. Gav OT middag kl 14:00. Agnethe og OT skal til oasen i ettermiddag.

Ettrmiddag:

Agnethe og OT kom tilbake fra Oasen kl 17:40, hun hadde handlet klær til OT. Agnethe til kvelds, OT satt i stole ved siden av. OT fikk grøt kl 19, ble badet etterpå og lagt ca kl 19:45. Jeg har hatt en samtale med Agnethe i ettermiddag. Agnethe ville gjerne gå på utstilling på torsdag, tar da OT med, hun skulle spørre om Beate ville være med.

Vigdis

Natt:

Agnethe var på røykestua og leste i går kveld, hun gikk opp kl 00:20, stille hos mor og barn i natt.

MF

01.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 01.09.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe var på kjøkkenet og varmet flaske til Ole T kl 8:00. Agnethe kom til frokost kl 9:00. jeg hadde Ole T på fanget en halv time da Agnethe spiste. Ole T kom på lekestuen kl 9:30. Ble lagt ut kl 10:30. Agnethe har husmordag. Vasket gangen pluss barnekjøkken i lekestuetiden. Har også vært på kjøkken med Anna, forbredt desserten til morgendagen.

Usignert

Kveld:

Agnethe var på stuen med oss andre til kaffe. Hun gikk opp og badet OT. Personalet laget kveldsmat da vi var så sultne. Agnethe var glad for den ekstra servicen. Etter måltidet stelte Agnethe OT. Hun har nå vært på rombesøk hos Ingrid og pratet. OT var i fin form i ettermiddag. Blid, pludret og gav mye respons til mor og oss andre.

GG

Natt:

Agnethe satt og leste på røykestuen fram til leggetid. Hun pratet lett med Beate innimellom.

Ingunn

01.09.92 Oppsummeringsnotat Fana sosialkontor


Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

AMA/OT

Jeg har hatt kontakt med mor fra august –91. Hun flyttet til Bergen mødrehjem 01.02.92. barnet ble født den 16.03.92, 14 dager over termin.

Bakgrunn for mødrehjemmet: Etter lov om sosial omsorg, mor ønsket det selv, fordi hun trengte trygghet i startfasen (se for øvrig utvalgsak vedrørende mødrehjem).

Mors bakgrunn: Hun hadde ukentlig kontakt med AAN – rådgivning for gravide, mens hun var gravid. Hun var våren 91 tvangsinnlagt på psykriatisk i Danmark pga selvmordsforsøk. Hun har gått på skuespillerskole i Danmark – røykte hasj, levde et utstrukturert liv. Har hatt noe spiseforstyrrelser. Hun kommer fra en resurssterk familie på Paradis –mor, far, yngre søster og bror.

Mors tanker før fødsel: Vil jeg bli glad i barnet? Vil jeg få et nytt sammenbrudd/miste kontrollen igjen? Er det best om jeg adopterer ham vekk? Mødrehjemmet spurte spørsmål om hun ønsket å gjøre opp for en tidligere abort.

Den første tiden var matstell et problem fordi moren hadde brystbetennelser. Utviklingen i forhold til stellesituasjoner var god. Besteforeldrene har blitt veldig engasjerte i gutten.

Mødrehjemmet var bekymret for gutten fra han var ca 3 månder. Han ble beskrevet som passiv, hun ga ham lite respons, holder han langt ute. Moren ble beskrevet som deprimert, vil ikke gå til psykolog, vil ikke snakke om det som er vanskelig, hun er ensom. Har lite venner i Bergen, har vært ute en gang etter fødselen. Hun er dobbel med henhold til gutten. Vil ha han, det gir henne et godt forhold til foreldrene, vil også løpe fra ansvaret og ikke leve så strukturert.

Moren sier at hun trenger hjelp, avlastning for egen del. Motivert for weekendhjem, men foreldrene sier nei og da vil hun ikke. Hun ønsker også en myk overgang fra mødrehjem til egen leilighet, treningsleilighet med oppfølging fra mødrehjemmet. Gutten trenger mer stimulering.

Unni Grønås


01.09.92 Oppsummeringsnotat Fana sosialkontor
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

AMA/OT

Jeg har hatt kontakt med mor fra august –91. Hun flyttet til Bergen mødrehjem 01.02.92. barnet ble født den 16.03.92, 14 dager over termin.

Bakgrunn for mødrehjemmet: Etter lov om sosial omsorg, mor ønsket det selv, fordi hun trengte trygghet i startfasen (se for øvrig utvalgsak vedrørende mødrehjem).

Mors bakgrunn: Hun hadde ukentlig kontakt med AAN – rådgivning for gravide, mens hun var gravid. Hun var våren 91 tvangsinnlagt på psykriatisk i Danmark pga selvmordsforsøk. Hun har gått på skuespillerskole i Danmark – røykte hasj, levde et utstrukurert liv. Har hatt noe spiseforstyrrelser. Hun kommer fra en resurssterk familie på Paradis –mor, far, yngre søster og bror.

Mors tanker før fødsel: Vil jeg bli glad i barnet? Vil jeg få et nytt sammenbrudd/miste kontrollen igjen? Er det best om jeg adopterer ham vekk? Mødrehjemmet spurte spørsmål om hun ønsket å gjøre opp for en tidligere abort.

Den første tiden var matstell et problem fordi moren hadde brystbetennelser. Utviklingen i forhold til stellesituasjoner var god. Besteforeldrene har blitt veldig engasjerte i gutten.

Mødrehjemmet var bekymret for gutten fra han var ca 3 månder. Han ble beskrevet som passiv, hun ga ham lite respons, holder han langt ute. Moren ble beskrevet som deprimert, vil ikke gå til psykolog, vil ikke snakke om det som er vanskelig, hun er ensom. Har lite venner i Bergen, har vært ute en gang etter fødselen. Hun er dobbel med henhold til gutten. Vil ha han, det gir henne et godt forhold til foreldrene, vil også løpe fra ansvaret og ikke leve så strukturert.

Moren sier at hun trenger hjelp, avlastning for egen del. Motivert for weekendhjem, men foreldrene sier nei og da vil hun ikke. Hun ønsker også en myk overgang fra mødrehjem til egen leilighet, treningsleilighet med oppfølging fra mødrehjemmet. Gutten trenger mer stimulering.

Unni Grønås


02.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 02.09.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

OT fikk grøt kl 9, han ville ikke ha noe melk. Agnethe kokte flasker og laget melkeblanding før lekestuen. OT på lekestuen, ble lagt i vognen kl 10:30, sov til ca kl 12:15. Agnethe har vært på kjøkkenet laget til festmiddag, har hatt kuratormøte i dag.

Vigdis

Ettermiddag:

Mor til Agnethe kom hit kl 16:30. De spaserte en tur til leiligheten som Agnethe skal flytte til. Kom tilbake kl 18:30. De spiste da kvelds sammen med oss andre. Agnethe laget grøt til Ole T, som hun tok med på rommet for å gi ham. Agnethe og mor har vært på rommet etter kvelds.

SF

Natt:

Agnethe oppholdt seg på røkestua hele kvelden, hun leste og pratet med de andre fram til sengetid kl 23:30, stille hos mor og barn i natt.

MF

03.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 03.09.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

OT kom på lekestuen kl 9:30, han var blid og pratsom. Lå lenge på magen og studerte seg selv i speilet. Han ble hentet av Agnethe kl 10:15, skulle da få en melkeskvett før de reiste til byn. Er sammen med Beate og SA. Skulle blant annet på en utstillig, er tilbake ca kl 16:00.

Hilde

Kveld:

Agnethes temakveld 16:00 med OT og Beate og barn, de hadde vært på Amalie utstilling. Hun gav ham middag når hun kom. Vel kl: 17:00 kom foreldrene for å kjøre på IKEA og Bonus. Jeg passet OT fra ca kl 17:00 til 20:00. Han fikk grøt og melk til sammen 200 ml. Han hadde godt med avføring, gråt litt og var trøtt på slutten. Han roet seg fort i sengen sin. Agnethe kom med foreldrene kl 20:30, de hadde kjørt varer opp til leiligheten.

Tove
THE

Natt:

Agnethe var på røykerommet i går kveld. Var blid og pratsom. Fortalte om dagens gjøremål. Agnethe til sengs kl 23:15. rolig hos mor og barn i natt.

KG

04.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 04.09.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe med OT kom til frokost kl 8:40, OT fikk grøt. Han ville ikke ha melk. Han kom på lekestuen kl 9:30. Agnethe sa at hun ikke hadde sovet siden kl 5. Han var blid og lekende til han ble lagt ut i vognen kl 10:15. Agnethe har pakket ting hun skal ha med opp i leiligheten, derfor har hun ikke vasket rommet.

Ettermiddag:

Agnethe har vært en del på røykrommet i ettermiddag. OT sov fra kl 16-17:15. De kom på stuen kl 17:15, var en tur på kroa kl 17:30. Far til Agnethe kom hit 17:40. Vi passet OT mens de kjørte tingene til leiligheten. Faren kom ned igjen kl 18:30, hntet da OT, de skal ha OT til søndag. Agnethe kommer ned hit ca kl 01:30 i natt, da hun ikke har seng i leiligheten.

Vigdis

Natt:

Agnethe kom tilbake kl 22:30, hun spiste og tok seg en røyk før sengetid.

MF

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Tue Aug 21, 2007 2:40 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Arven

Du følger lyset…
Inn i det sorte hull.
Du opplever et øyeblikk av selverkjennelse.
Du åpner de stengte porter i ditt indre naturbilde.
Jeg følger lysets hastighet inn i denne natts illusjon.
Jeg ser atomet dele seg og vende innsiden ut.
Eksplosjonen brenner jordoverflaten opp,
og såret vender vrangen ut mot deg.

All natur dør ut med mine følelser for deg.
Ingen overlever ditt siste smell,
så når du trykker knappen,
på den røde linje...

Hør mitt ord, jeg sier dette til deg…
Solen har igjen all makt i et atom.
Det tidløse øyet er virkeligheten.

Utenfor Urtiden
Utenfor det tomme rom…
Og, hjertet slår og slår…

Inheritance

You follow the light…
into the black hole.
You experience a moment
…of self-knowledge.

You are opening the closed gate into your inner nature scenery.
I am following the velocity of light in the illusion of night.
I see the atom divine and turn their inside out.

The explosion burns up the surface of earth,
and the wound turn the wrong side out, at you.
All nature pass away, sa my feelings for you.

Nobody survive your last bang,
as you push down the button,
on the red line...

hear my now, as I tell you…
the Sun has all the in the infinitesimal atom.
Reality is the eye beyond time.

Beside prehistoric time…
Beside the pomp and vanity of space…
And my heart beat and beat…

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 31 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Thu Aug 23, 2007 3:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Siste uke på kvinnefengsel institusjonen - og jeg tror at jeg igjen skal få bli ett fritt menneske, men jeg lærer hurtig at der tar jeg grundig feil. Fra å bo på en institusjon hvor vært skritt du tar blir overvåket og rapportert videre, som oftest med de følger at en fjer har utviklet seg til en høns før det er nedskrevet i rapportene deres, blir nå alle andre instanser koblet inn av Fana sosialvesen/barnefjernkontor. Dette gjelder både helsestasjon og Solli sykehus.

Er det en ting jeg selv står fast på, så er det at jeg nekter å ha noe som helst å gjøre med noe som har ord som psykratri innvolvert. Min far uttaler at han mener jeg bør få medisiner igjen, for da var jeg så mye enklere å ha med å gjøre. Noe som jeg blir så vettskremt over å høre uttalt at jeg stenger helt av og vil ikke snakke med noen.

Jeg får flyttet møbler på plass i Bergen Mødrehjems " treningsleilighet" og må stort sett be mine foreldre om hjelp til dette - både kjøpe og hente forskjellig inventar og med pass av min sønn. Personalet har som sagt ikke anledning til å "hjelpe" med slikt.

Det står nevnt i rapporten at jeg bruker microovnen uten tilatelse - og blir tilsnakket av dette. Hun mener jeg ikke bryr meg og deres "regler" fordi jeg skal flytte ut nå. Bakgrunnen til at jeg ikke bryr meg er at jeg ha fått tilatelse av kokken Anna å bruke micro-ovnen på nattestell av ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) i denne uken. Hun forstår meg når jeg ber om lov for å unngå flere at disse natterlige utspørringene fordi de hører at min sønn gråter.

Videre står det uttalt at jeg skal ha sagt at AAN stiller med barnevakt annenhver tirsdag - noe jeg ikke helt forstår. AAN har ingen barnevaktsordning. Jeg har derimot oppsøkt AAN fordi jeg er sint og forteller dem nøyaktig hva jeg mener om ordninger som barnevern og mødrehjemmet tilbyr, og at det ville være mye mindre vondt å få min sønn fjernet ved fødseløyeblikk, enn denne lange totur hvor jeg først skal bli følelsesmessig knyttet til han før de tvangsfjerner han med sladder og løyner.

Dette medførte at jeg måtte gå videre til ett par samtaler her nede, og forklare hva fremtidutsikter jeg mente å ha, jeg som ikke hadde artium...


31 uke Bergen Mødrehjem

05.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: lørdag, 05.09.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe kom til frokost kl 9, tok seg en dusj, og var på røykerommet til han ble hentet av sin far kl 10:40. Tilbake søndag.

Vigdis

Ettermiddag:

Agnethe og OT kom hit kl 18:, ble kjørt av faren og moren, de gikk igjen med en gang, faren kom tilbake med flaskene til OT de hadde glemt å ta de med første gangen. Agnethe i godt humør, var kommet noenlunde i orden i leiligheten. Agnethe spist kvelds, tok røyk etterpå. OT fikk grøt kl 19:30, ble lagt etterpå.

Vigdis

Natt:

Agnethe var på røykestua det meste av kvelden. Han spiste mat sammen med Beate og senere gikk de fort ned igjen og pratet på røykestua fram til kl 00:45.

MF

07.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 07.09.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe og OT var inne på spisestuen ca 7:30. De kom til frokost 8:30 og Agnethe har vært på husmøte. OT har vært på lekestuen. Han sovnet kl 10 og sov til 11:30. Agnethe skal ut med sin far i ettermiddag og kjøpte madrass til seg selv.

Kari Aa

Ettermiddag:

Agnethe kom inn på spisestuen kl 15:15. OT hadde da akkurat våknet. Sovet en time. Han var sutrete Agnethe sier han har vært sutrete, og bare ville kose i hele dag. Agnethe laget gullerotpurre pluss melk. Jeg fant da frem en barnestol som jeg satt OT oppi. Forklarte Agnethe at nå var OT blitt såpass stor at han kunne begunne å sitte ved bordet når han fikk mat. Anethe matet OT da han satt i liggestolen(babystoen). Jeg spurte hvorfor hun ikke ville følge mitt forslag. Hun svarte da at det måtte hun gjøre en dag Ole T var i bedre humør. OT sov fra kl 17:00-18:00. Agnethe ble hentet av sin far kl 18:00. De var ute og kjøpte madrasser. Kom innom hit kl 20:30. Før de kjørte opp i leiligheten med noen ting herefra. Tilbake hit kl 21:00. Jeg gav OT grøt pluss melk kl 19:30. Han ble så lagt.

Usignert

Natt:

Agnethe satt på røykestuen fram til leggetid kl 01:15. Ikke sett eller hørt noe fra mor/barn i natt.

KG

08.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 08.09.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe var på barnekjøkkenet kl 8:00. Laget grøt pluss melk som OT fikk. Han fikk sitte i barnestol ved bordet for første gang. Dette gikk helt greit. Agnethe til frokost kl 9:00. OT satt også ved bordet. OT på lekestuen. Sovnet i vognen kl 10:00. Våken igjen kl 12:00. Agnethe har husmordag. Vasket gulver i lekestuetiden. Har også laget barnemat.

Ettermiddag:

Agnethe har vært oppe i leiligheten i ettermiddag. Tilbake kl 17. Hun har laget kvelds, spiste for de andre. Ryddet av kveldsbord kl 18:30. OT ble badet kl 18. Agnethe ønsket å bli kjørt opp ti leiligheten i morgen tidlig, det fikk hun nei til fordi personalet var opptatt, hun fikk tilbud om å bli kjørt om ettermiddagen. Det var ikke hjelp å hente her. Agnethes foreldre kom hit 18:45. De tok med seg OT, vogn og sa ”Skulle ha han til i morgen.”. Agnethe har samtale med Gerd og Vigdis kl 20. Agnethe var oppi leiligheten og sover der i natt. Drar 21:30.

Kari Aa

09.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 09.09.1992
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Ettermiddag:

Agnethe kom sammen med OT og foreldrene kl 19:30. Agnethe var sliten og sulten. Hun ga OT mat med det samme, og spiste selv godt med middag etterpå. Foreldrene gikk med det samme, hjalp bare Agnethe opp. Agnethe hadde ryddet på plass, og fått kjøleskap, komfyr osv på plass. Sitter nå kl 21 og leser på røykerommet.

MK

Natt:

Agnethe satt og pratet på røykrommet fram til hun sa godnatt kl 00:30. ikke hørt noe fra mor og barn i natt.

Ingunn

10.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: torsdag, 10.09.1992 (håndskrevet dokument – tror det er tirsdag)
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe gav OT grøt pluss melk kl 07:00. han ble deretter lagt, sov til kl 09:00. Agnethe var til frokost. OT på lekestuen fra kl 9:30. sovnet i vognen kl 11:00.

Kveld:

Agnethe har vært på huset med OT. Han fikk grøt og melk for natten kl 19:00. Da var han trøtt og skrek en del, men får ikke mat fort nok i seg. Han roet seg til sist i armene på mor da hun gav melk. Vi hadde oss en prat på stun og på røykerommet etterpå at OT var lagt.

THE

Natt:

Agnethe satt og leste på røykerommet, fram til leggetid kl 24. var oppe og varmet flaske i microbølgeovnen kl 06. fikk beskjed om at det ikke var lov, men brydde seg ikke. Skal jo flytte i dag.

Ingunn.

10.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 10.09.1992 (håndskrevet dokument – tror det er torsdag)
Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe og OT på spisestuen 7:30. OT hadde fått melk, han hadde vært våken siden kl 05:00. OT satt i barnestol, Agnethe leste BA. Mor og sønn til frokost kl 8:50. OT satt i brnestol ½ time, jeg kommenterte måten han satt på og at han virket trøtt av å sitte. Agnethe tok han med seg opp og byttet på han før han gikk på lekestuen. Agnethe fortalte at hun får barnevakt annanhver tirdag fra AAN.

Agnethe vasket røykerom og vasket ut av hybel, hun var fornøyd da hun var ferdig. Hun sa at hun hadde vært redd for ikke å rekke alt i dag. Jeg kjørte siste del av flyttelasset til Bønes, OT var med. Agnethe blir hentet av mor kl 13:30, skal til Davidsen. Vi passer OT, jeg vet ikke hvor lang tid det tar, Agnethe skal fjerne en algeklump og 2 føflekker.

AIT

Ettermiddag:

Far til Agnethe kom hit og hentet OT kl 17:00. Agnethe var da kommet i leiligheten og ventet far og OT.

SF

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 32 uke Bergen mødrehjem
PostPosted: Mon Aug 27, 2007 1:46 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Første uke i egen leilighet med min sønn, uten noen som står bak et hvert hjørne for å skrive ondskapsfulle ting om meg og ham. Første uke der vi endelig kan være sammen på en naturlig måte som mor og barn. Vi koser oss sammen, og det er som en ny veden åpner seg for meg. Min sønn er den blieste og søteste ungen jeg vet om. Han er mye våken og holder på å lære små ord og er ganske aktiv. Smiler og er fornøyd med situasjonen hvor han nå endelig kan være nær sin mor. Det er de små hverdagsting som er i fokus. Rydder og handler mat til han og meg, lager mat og koser meg i sengen om morgenen med min sønn. Om kvelden ser jeg tv, tegner og maler eller skriver i min dagbok. Dagen forsvinner hurtig uten at vi tenker så mye over dette. Siden mine foreldre nå ikke blir observert av mødrehjem slutter også de å renne ned dørene mine og akkurat dette er jeg veldig glad for. Min mor er vel den som er i stand til å gjøre meg deprimert med alt det hun sier til og om meg. Min far har jeg lært å ignorere utalelsene til alt som barn, selv om han forstatt kan såre meg er han langt mer fraværende enn min mor, spesielt på denne tiden.

Han er mest opptatt av den hudkreft som er blitt konstatert og egen sykehusinnleggelse. Det blir fjernet et modermerke som også jeg har og som han nå mener jeg må fjerne. Jeg har informert lege om det og denne har sagt at det nok ikke er så farlig, så det eneste han forsøker å fjerne er en fettklump som irriterer meg, uten at han får dette til på en velykket måte. Samme klump blir ved å komme tilbake og den blir fjernet 2 ganger etter dette til sist med et vellykket inngrep der hele roten blir med. Dette etterlater imidlertid et nokså stygt arr.

Den kontakt som er med Kvinnefengselet Bergen mødrehjem er minimal, jeg er forpliktet til å komme på mødrehjemmet en dag i uken og de skal også observere meg både med anmelte og uanmelte besøk, men vi får heldigvis være mesteparten av tiden i fred for de onde øyne og tunger fra barneverntjenesten og mødrehjemmet.


32 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

13.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: søndag, 13.09.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe ringte kl 13, lurte på om Vigdis eller Gerd var på jobb. Hadde noe mat til Ole T i fryseren her, men gadd ikke hente den i dag.

Kari Aa

15.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 15.09.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Ettermiddag:

Agnethe, OT og jeg dro på IKEA ca 17:00. Agnethe hadde fått god orden i leiligheten, gav utrykk for at hun trives. OT virket fin, litt granskende til begynne med. Smilte og pludret etter hvert. En kjekk handletur. Mor og barn opplagte. Agnethe serverer kaffe da vi kom tilbake til leiligheten. Vi kjøpte gardiner til soverommt. Fant og til stuen, men de måtte bestilles, var utsolgt.

Usignert

16.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 16.09.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

OT og Agnethe kom kl 9:30, de reiste igjen kl 11:00, da OT var sovnet.

18.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 18.09.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg var på besøk hos Agnethe og OT fra kl 9:10. Agnethe i godt humør, hun var ikke stått opp da jeg kom, de hadde lagdt i sengen og kost seg. OT hadde fått grøt kl 8:30, og var påkledd. Agnethe kledde på seg da jeg kom, og laget til kaffe. OT var smilende og pratet, ble lagt ut i vognen ca kl 9:45. Det var et koselig besøk, men jeg hadde for liten tid til å være sammen med de.

Vigdis.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 33 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Tue Aug 28, 2007 4:26 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Vigdis kommer på uanmelt besøk og ønsker at ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) skal vekkes fra sin formidagslur han har fast på denne denne tid. Noe jeg er uvillig til, for han har det godt med denne lur. Dermed mener hun at jeg ikke kan sammarbeide og jeg må vekke ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) for at un skal observere oss sammen. Han er selvfølgelig trøtt og frustrert over dette og blir raskt lagt igjen når Vigdis konstaterer at han faktisk vil sove og ikke bli "observert" av henne. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) har i øvrig vært en god menneskekjenner fra fødsel, langt bedre enn sin mor...

Vigdis informerer meg når hun går at jeg skal møte opp på mødrehjemmet til frokost på mødrehjemmet og delta på deres "undervisning" den dag jeg er nå forpliktet til å møte ved Kvinnefengselet Bergen Mødrehjem.

33 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

21.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: mandag, 21.09.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Var på besøk hos Agnethe og OT fra kl 12-13. OT var nettopp lagt ut i vognen. Agnethe synes det er en dum tid når vi kommer kl 12, hun ønsket heller at vi kommer om morgenen eller på ettermiddagen. Agnethe tok opp med meg en del praktiske ting, blant annet tørkeskapet som det ikke er kontakt til, ekstra nøkler og telefonkatalog. Agnethe hadde hatt besøk av sin bror pluss vennine på lørdag. Søndag var hun og OT på tur på Fløyen med foreldre, og var med de hjem etterpå.

Vigdis

25.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 25.09.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe og OT var i fin form. OT fikk mat da jeg var på besøk. Satt i flott ny stol som han hadde fått av sine besteforeldre. Ny avtale med Agnethe. Hun kommer hit på onsdag og skal være med på undervisning pluss ha samtale med meg.

GG

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 34 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Wed Aug 29, 2007 4:41 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg er fortsatt på boligjakt og den bank jeg har hatt i alle år med egen BUS konto har gitt meg informasjon om at jeg kan få et anuietetslån hos dem til ca 300 000 kr, hvor det der hitil er spart opp på konto kan brukes som forskudd. Min far har informert at han stiller som kauksjonist.

Jeg glemmer en helsestasjons time (møter her er såpass ubehagelig, at det er enkelt å glemme dem) og det blir det mye dramatikk ut av. Dagen derpå blir jeg ringt opp av hovedkontakt Vigdis som vil vite hvorfor jeg ikke har møtt til timen her. Får selvfølgelig kjeft for dette.

Ellers har jeg fått brev fra friundervisningen om at det oljemalingskurs jeg har meldt meg på ikke kommer til å starte opp da det er for få påmeldt, og jeg sier at den en dag i uken min mor nå skal "avlaste" meg med pass av ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) kan brukes uansett for Inger Nilsen har fått danselokaler og jeg kan gå på dansetimer her. Det er deilig å starte opp med dans igjen. Kroppen min faller også hurtig på plass etter fødselen med fysisk aktivitet som moderne ballet er. Jeg har også startet opp med daglig yoga på en time, som jeg kan gjøre hjemme i stuen.

For meg har det å være i fysisk aktivitet en selvfølge - jeg har danset fra jeg var barn, først klassisk ballet, siden moderne og jazz ballett mm. I ungdomsårene var jeg også glad i breakdance og showdance. Jeg tror også dette har hatt mye å si senere da jeg valgt å utdanne meg innfor teater, i hverfall min fasinasjon til Growtoski og det fysiske teaterarbeid...

Min mor er i øvrig ike begestret forat jeg begynner å danse igjen, det passer seg ikke nå som jeg er blitt mor, hun er vel kanskje også engstelig for at det skal føre til at jeg ombestemmer meg vedrørende om å bli boende i Bergen og ikke flytte tilbake til Danmark og fortsette min skuespillerutdanning her.

34 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

30.09.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 30.09.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe og OT kom hit ca 09:05. OT vr nettopp våknet, var studerende i forhold til oss (personale). Agnethe gikk på undervisning med Ada Paulsen. OT var med på tur i lekestuen. Han sovnet i vognen ca kl 11.00 og sover ennå. (11:30). Agnethe og jeg har laget avtaler for ut oktober. Hun og OT kommer hit hver onsdag. Vigdis og jeg veksler på å gå opp til Agnethe.

GG

01.10.92

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Tekst var.tekst dato forvaltning avsatt forskudd bb-konto off.krav bp konto
Avskrø 001092 950.00 -950.00
Forsk Agnethe 001092 -950.00 950.00

01.10.92 Helsestasjonen, journal

Notater, resymé av viktige sykdommer, skader
Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06

01.10.92

Telefon til mor – hun glemte timen. Trodde 01.10 var i morgen. Får ny time 15.10.92

02.10.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 02.10.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Jeg var oppe hos Agnethe fra kl 16:30 – 17:30. Traff moren i gangen, hun var på vei hjem. Agnethe fortalte at hun, OT og moren hadde gått til Oasen og hjem igjen. OT ble skiftet på da jeg kom og Agnethe la han ut i vognen. OT hadde nettopp fått middag, sa Agnethe, han hadde vært våken på turen og var nå veldig trett. Han sovnet ikke før ca kl 17:20.

Agnete fortalte at hun hadde glemt helsestasjonen i går, hun har fått ny time til helsestasjonen. Jeg sa at Margit hadde ringt hit og gav beskjed at Agnethe ikke hadde møtt.

Kurset som Agnethe skulle begynne på, kom til å bli avlyst da det ikke var mange nok som hadde meldt seg på. Agnethe ville prøve å ta et dansekurs istedenfor. Agntehe fortalte at hun kunne få et lån i Sparebanken Vest til bolig, at hun ville se seg om etter en lelighet som husleien var mye nedbetalt på. Hun ville prøve å spare 1500 kr pr måned mens hun bor på Bønes, Agnethe har levert tilbake flaskevarmeren og 3 bøker av isfolket.

Vigdis

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 35 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Thu Aug 30, 2007 4:17 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg har denne måneden mottatt minstebidrag, jeg ser når jeg endelig mottar innsyn i egne saksdokumenter fra trygdekontoret at de har sendt brev til meg på mine foreldres adresse, sannsynligvis årsaken til at jeg selv ikke har mottatt brev om kommende farskapssak. Mine foreldre er ikke altid like flink til å viderebringe feilsendte brev.

Jeg blir videre forklart hvordan jeg skal forholde meg ved Mødrehjemmets og barnevernets uanmelte besøk. Da jeg ber om kopi av det de så skriver i sine rapporter omkring dette, får jeg beskjed om at de vil gjennomgå det som vanlig, med gjevne mellomrom muntlig.

Igjen blir det noter at AAN sitter barnevakt, noe jeg ikke kan huske. Dersom noen har sittet barnevakt så er det nok min mor. Dagene er ikke faste, hun har det med å finne en dag i uken som passer henne. Når det gjelder danseundervisning så spiller ike det så stor rolle - for jeg tar min sønn med på trening. Han synes det er festlig å se på oss danse fra sitt faste hjørne...

I og med at jeg kan lage min egen mat og begynner å trene så kommer jeg også hurtig tilbake i faste former - rent fysisk. Appetitten er det ikke noe i veien med, slik Gerd her beskriver. Dog har jeg ingen formue å leve for og sparer sikkert endel på husholdningsbudsjettet om jeg kan.

35 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

06.10.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: tirsdag, 06.10.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Jeg ringte Unni Grønås. Det var greit for å ta de uanmeldte besøkene. Hun skulle ringe Agnethe i dag for å avtale et besøk, skulle og snakke med Agnethe om hva de uanmeldte besøkene gikk ut på. Vi kunne si til Agnethe at vi ikke ønsket å ha de uanmeldte besøkene.

Vigdis


08.10.92 trygdekontoret til Bidragsfogden i Bergen
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

Trygdeetaten
081092
BBF 4730188 Fana 151092
Jnr 9210725
SBH Eva

Bidragsfogden i Bergen
Strandgaten 9
5013 Bergen

Melding om endring

Gjelder: 270368 **** M-A, AMA (Mine foreldres adresse)

ovennevnte er ugift.

Ny stønad pr. måned utgjør 4.882,- kroner. Stønaden gjelder fra 01.10.92.

Bidragpliktiges etternavn: Dickenson
Bidragpliktiges fornavn: Tom
Bidragpliktiges fødselsnr.: ?

Vennlig hilsen
Bergen trygdekontor
Fana GR 1 pensjon

Mai-Britt Sandvik
Saksbehandler
Tlf: 131958 lokal 243

Signert

Notat:

Undersøk farskap. Trygdekontoret har lagt her for arkivering. Det ser ikke ut som noe er gjort med farskap. Fana


09.10.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: fredag, 09.10.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Jeg dro opp til Agnethe kl 17:10. da jeg kom dit sov OT i vognen sin ute på altanen. Det var en del smårot i leiligheten. Uoppredde senger, oppvask (lite) pluss ting på gulvet.

Agnethe hadde tydelig tatt av en del. Virket tynn. Jeg pratet med Agnethe om hvordan hun hadde det for tiden. Hun ga utrykk for at hun hadde lite appetitt. Orker ike lage mat bare til seg selv. Agnethe hadde i løpet av uken hatt besøk av sin mor til middag en dag, pluss sine besteforeldre en annen dag. Hun hadde vært på teater på tirsdag kveld. Hadde da hatt barnevakt av AAN.

OT våknet ca 17:20. Var I fin form, blid og veldig opptatt av lekebrettet på stolen sin. Agnthe pratet med en blid stemme til sin sønn. Han ”sludret”. Agnethe gikk kl 18:00 for å hente Kari Eltvik som kom på besøk. Jeg passet OT mens Agnethe møtte Kari på bussn. Gikk like etterpå. (KL 18:10)

GG

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 30, 2007 9:59 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Quote:
Jeg dro opp til Agnethe kl 17:10. da jeg kom dit sov OT i vognen sin ute på altanen. Det var en del smårot i leiligheten. Uoppredde senger, oppvask (lite) pluss ting på gulvet.


samtale mellom generalsekretær Luntz? i NATO og utenriksminister Knut Frydenlund;
Luntz forteller, for å tilkjennegi sin folkelighet, at han alltid rer sin egen seng, hvorpå Frydenlund sier : jeg rer aldri opp sengen.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: rot
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 12:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Nja senger blir ikke altid redd opp - noen ganger blir de, andre morgener er det for travelt. I og med de kommer for å observere oss rett etter middag er spist er det overraskende nok også litt oppvask igen fra dette måltid. Ikke minst er det selvfølgelig leker på gulvet - min sønn er aktiv og glad i å leke og holder på å lære å bevege seg krypende. Med andre ord ser det sikkert helt normalt ut, med passe rot som sier at stedet er bebodd av mor med barn.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 36 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 6:46 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Uke med kontrakt underskrivning, og møte med Fana sosialtjeneste og Bergen mødrehjem. Dette skjer i beste barnevernstil der trussel om dersom du ikke underskriver deres "standardkontrakt" og går med på alle deres "frivillige" hjelpetiltak, kommer trussler om fylkesnemdsak og tvangsovertagelse. Jeg har jo så masse problemer og navn som Stein, John, Thomas og deres forbindelse med OTO blir igjen et tema. Med denne form for informasjon vil jeg garantert miste omsorgen for mitt barn. Det gjøres helt klart fra min hovedkontakter Gerd og Vigdis ved Kvinnefengselet Bergen Mødrehjem. De lover deriomot ikke å nevne dette for barneverntjenesten i Fana som annet et farlig rusmiljø, om jeg underskrev.

Jeg får muntlig vite at dersom jeg finner et alternativt sted å bo innen det går 1 år, så kan jeg selvfølgelig flytte hertil. Noe jeg bestemmer meg for å sette all min energi inn på å klare.

Som følge av at mange av de navngitte personer som blir betraktet som et "farlig miljø" henger rundt de som danser hos Inger Nilsen, så informerer jeg selvfølgelig ikke at det er hos Inger Nilsen jeg er begynt å danse. Jeg sier at jeg går på helsestudio som er mer akseptert som en form for fyisk aktivitet hos miljøarbeidere ved Kvinnefengsel Bergen Mødrehjem. Dessuten i slike ville vest påstander mister man hurtig tillitt til de som er rundt en, og jeg vil ikke gi de noen som helst anledning til å gi de noen som helst form for "tilleggsinformasjon" som de i ettertid igjen vil bruke mot meg.

36 uke Bergen Mødrehjem

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

14.10.92 Bergen Mødrehjem, dagsrapport

Bergen mødrehjem
Dagsrapport
Dato: onsdag, 14.10.1992

Sett ring rundt: dag/kveld/natt

Navn på
mor: Agnethe
barn: OT

Formiddag:

Agnethe og OT kom hit kl 09:30. Mor og barn på lekestuen. Jeg kom inn til Agnethe kl 10:20. Da jeg så OT sa jeg: Hei, OT, så kjekt å se deg!” OT gav respons ved å ”fekte” med armer og bein, smilte stort og ”pludret” til meg da han pratet videre med han. Mor lå på matten ved siden av gutten og så på. Kommenterte på at gutten var trøtt, hadde vært lenge våken. Da jeg prøvde å ta OT opp, han var begynt å sutre litt, var det tydelig at dette stemte. Mor la han i vognen og gutten sovnet etter en kort stund. Vigdis og jeg hadde samtale med Agnethe fra 10:30-11:30. Agnethe virket og gav utrykk for at hun var mer opplagt enn i forgje uke. Hun var begynt å trene i et helsestudio og var veldig fornøyd med det.

GG

15.10.92 Bergen Mødrehjem, kontrakt

Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dokument 15

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.


HORDALAND FYLKESKOMMUNE
BERGEN MØDRHEJEM
Ny paradis 98
5040 Paradis
tlf: 05 135630



KONTRAKT FOR OPPHOLDET I TRENINGSLEILIGHET FOR:

AMA f. 27.03.68 med sønn OT f.: 16.03.92.

MÅLSETTNING FOR OPPHOLDET I TRENINGSLEILIGHET:

Agnethe skal ha den daglige omsorgen for OT. Hun skal fortsatt innarbeide gode rutiner i forhold til døgnrytme, måltider og organisering av husarbeid, handling og matlaging og aktivering av OT. Agnethe skal sammen med sin kurator arbeide med budsjett og økonomiplanlegging. Hun skal øve seg på å mestre egen økonomi.

Kontrakten er inngått for en periode på 12 måneder. Gjensidig oppsigelse er 6 uker.

Hovedkontraktene vil foreta i hjemmebesøk pr. uke i løpet av perioden. De første tre månedene det vil si frem til 15 desember skal mor og barn komme på mødrehjemmet hver onsdag fra kl 09:00 – 12:00. Mor har anledning til å delta på undervisning eller ha samtaler med hovedkontaktene etter behov. Dersom ikke noe av det nevnte er aktuelt, skal Agnethe være sammen med sin sønn på lekestuen.

Agnethe og OT er fortsatt innskrevet ved Bergen mødrehjem og forplikter seg til å innordne seg de gjeldene regler og bestemmelser for treningsleilighetene tilhørende Bergen mødrehjem.

Bergen mødrehjem vil vurdere mor og barnas situasjon og skrive rapport til Fana sosialkontor etter endt opphold.

Bønesstølen den 15.10.92

AMA

Gerd Gråskjegg
Bergen mødrehjem

Unni Grønås
Fana sosialkontor

Signert

15.10.92 Bergen Mødrehjem, kontraktregler

Mottatt 29.08.05 av Bergen Mødrehjem, fylkesarkivet, etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer den 14.06.05 i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven.

Dokument 6

HORDALAND FYLKESKOMMUNE
BERGEN MØDRHEJEM
Krohnsvei 5
5040 Paradis
tlf: 05 272561

Paradis, mars 1985 (ikke oppdatert dato og ny adresse på mal)

Regler for treningsleilighetene tilhørende Bergen Mødrehjem

Treningsleilighetene eies og drives av Hordaland fylkeskommune.
Leilighetene tildeles mødre som har bodd på Bergen Mødrehjem og er en del av institusjonenes tilbud. Styrer tildeler leilighetene etter samråd med personalmøte.

Bergen Mødrehjem står ansvarlig for innbetaling av husleien til BOB. Mødrene betaler selv sin andel av husleien til Bergen Mødrehjem på bankgiro. Husleien skal betales den 20 i hver måned. Husleien reguleres etter satser fastsatt av sosialdepartementet. Lysregningen betales av Bergen Mødrehjem.

Kriteriene for tildeling er at vedkommende mor vil ha nytte av en mer selvstendig boform under veiledning og tilsyn av personalet ved Bergen Mødrehjem.

Botiden i treningsleilighetene settes til maksimum 1 år. Gjensidig oppsigelsestid settes til 6 uker. Bergen Mødrehjem kan heve leieforholdet når det foreligger vesentlige brudd på samarbeidsavtalen og en ikkje lenger klarer å fylle målsetningen for oppholdet.

Beboerne i treningsleilighetene plikter å følge de vanlige regler i borettslaget i tillegg til disse regler og en individuell avtale som gjøres med den enkelte.

Beboeren plikter å gjøre personalet ved Bergen Mødrehjem oppmerksom på og drøfte eventuelle klager for naboer eller styret i borettslaget.

Mødrehjemmet og beboer plikter å ha kontakt minst en gang i uken.

Kontrakten skal være avtalt.

Hvis mødrehjemmet mener det er behov for uanmeldte besøk skal beboer gjøres oppmerksom på det på forhånd.

Personalet ved mødrehjemmet og beboer skal etter behov samarbeide om husstell, kosthold, økonomi, barnestell, barneoppdragelse, fremtidsplaner og andre aktuelle tema. Beboer får tilbud om å delta i aktiviteter i regi av mødrehjemmet.

Dersom det taes inn fast samboer i leiligheten må det avtales med personalet på forhånd. Vedkommende må forplikte seg til å samarbeide med personalet fra mødrehjemmet.

Endringer i leiligheten så som maling/tapetsering av vegger kan gjøres etter samråd med mødrehjemmet.

I løpet av botiden holdes det annenhver måned fellesmøte med sosialkontoret. På møte skal det være en skriftlig oppsummering. Etter behov kan sosialkontoret kontaktes hyppigere.

Telefonene i leiligheten eies av Bergen Mødrehjem. Den skal være stengt for rikssamtaler. Beboer står ansvarlig for dekning av faste avgifter og tellerskritt.

Beboer skal vaske ut leiligheten ved utflytting etter vanlige regler for leieforhold. Leiligheten skal være i fullgod stand ved utflytting og beboe4r står ansvarlig for utbedring av eventuelle skader.

Kontrakten gjelder AMA og Bergen Mødrehjem

Bønes 15/10-92

AMA

Gerd Gåskjenn

Signert

15.10.92 Kontaktregister, helsestasjon

Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06

Dato for undersøkelse: 15/10-92
Barnets alder: 7 mnd
Helsestasjonens initialer: MHP
Legens initialer: HB
Ledsager: mor

Barnet

Sykdom: V
Aktivitet: V
Søvn: V
Morsmelk:
Ernæring: T
Fluor:
Generell utvikling: V T
Bekymring/problem:

Familien

Trivsel/helse: T
Kontakt familie/venner:
Bekymring/problem:

Helsesøsters vurdering

Trivsel:
Generell utvikling:

Oppfølgingsgruppe

Gruppe 0-1-2-3 (se veiledning)

15/10-92: 01

Merknader:

15/10-92 HB: Er trett. Rotasjonsbevegelser håndledd, føtter. Litt passiv ktr helsesøster

15.10.92 Helsestasjonen, journal

Notater, resymé av viktige sykdommer, skader
Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06

15.10.92

Flyttet i treningsleilighet i Bønesskogen. Stor overgang fra det å bo på mødrehjemmet. Grøt, middag, frukt. Snur seg ikke rundt. Obs!

16.19.92

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

16.10.92 Ajxx journal m btk melder endring i stønad til kr 4882.-

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: vil bare si
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 10:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg vil bare si at jeg leser og leser!

Okey, jeg vet hvorfor de skriver og skriver, men

hva er årslønnen deres for å skrive ned alt mulig om ditten og datten?

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Årslønn
PostPosted: Fri Aug 31, 2007 11:58 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Meget godt spørsmål. Jeg har desverre verket mottatt navneliste eller stillingsbetegnelse på de forskjellige, og har bedt fylkesmann om hjelp til ny innhenting på en del av de sakpapirer som er selektert vekk ved først krav om innsyn i henhold til forvaltningsloven § 18 og 19. Jeg skal huske å sende ny mail og spesifisere navneliste og stillingbetegnelse.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: vil bare si
PostPosted: Sat Sep 01, 2007 12:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Mona Lygre wrote:
hva er årslønnen deres for å skrive ned alt mulig om ditten og datten?

Tatt på sparket vil jeg bare si at jeg kom i hu' en gammel vits:

-Hvor mange ansatte er det på en Lada-fabrikk?
-To.
-En som klipper og en som limer.


Seint for meg no, sengen min roper etter meg...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 33 uke Bergen Mødrehjem
PostPosted: Sun Sep 02, 2007 9:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Vigdis kommer på uanmelt besøk og ønsker at ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) skal vekkes fra sin formidagslur han har fast på denne denne tid. Noe jeg er uvillig til, for han har det godt med denne lur. Dermed mener hun at jeg ikke kan sammarbeide og jeg må vekke ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) for at un skal observere oss sammen. Han er selvfølgelig trøtt og frustrert over dette og blir raskt lagt igjen når Vigdis konstaterer at han faktisk vil sove og ikke bli "observert" av henne.


Det er symptomatisk hvordan disse barnevernskvinnene insisterer på å plage barna med sin observasjonstrang. Barnevernskvinnene bruker barna som om de var leketøy, for at kvinnene skal føle at de "realiserer seg selv" i yrkeslivet. Noen burde observere denne Vigdis, gjerne i et lite apebur mens hun sitter og plukker seg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: observere
PostPosted: Sun Sep 02, 2007 2:57 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Du har helt rett, fremgangsmåten er å plassere et skjult kamara på en av de nåværende innsatte fangene, eh...mødrene...

Så vidt jeg vet arbeider Vigdis fortsatt på Bergen Mødrehjem, og hun nok steget i "gradene" siden jeg var der i 1992.

Jeg vil også be deg legge merke til at helsesøster på Bønes oppfører seg helt lik som Vidgis. Innkaldelse til "pliktig" oppmøte er ved den faste formiddagsluren til min sønn, og hun mener det er meget negativt og bekymringsfullt her at min sønn ikke snurrer rundt.

Utover dette mangler hun alt som finnes av normal folkeskikk når hun taler til og om meg. Jeg informerer henne om at min sønn ikke er dressert til sirkuskunstner, og forholdet forverres betraktelig...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 216 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 15  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]