It is currently Thu Mar 28, 2024 11:05 am



Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Diagnoser
PostPosted: Thu Oct 05, 2006 10:17 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Hvordan kan jeg få fjernet en psykriatisk diagnose som bv har satt på meg? Jeg har vært på sannerud psykriatiske sykehus for utredning, de fant ikke noe galt, jeg har gått hos psykolog i 3 år, han fant ikke noe galt, jeg er nå utskrevet fra psykriatisk poliklinikk pga at jeg ikke feiler noen ting. Bv holder fortsatt på at jeg er psykisk syk, og holder ungene fortsatt fanget. Jeg får se de 3 timer hver 8 uke pga at jeg er "psykisk syk". Dette gjør noe med mine andre barn, søskenflokken har ikke sett hverandre på over 1 år! Jeg skal nå i retten igjen, og bv kjører på at jeg er for psykisk syk til å få ungene hjem.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Diagnoser
PostPosted: Thu Oct 05, 2006 8:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Hvordan kan jeg få fjernet en psykriatisk diagnose som bv har satt på meg? Jeg har vært på sannerud psykriatiske sykehus for utredning, de fant ikke noe galt, jeg har gått hos psykolog i 3 år, han fant ikke noe galt, jeg er nå utskrevet fra psykriatisk poliklinikk pga at jeg ikke feiler noen ting. Bv holder fortsatt på at jeg er psykisk syk, og holder ungene fortsatt fanget. Jeg får se de 3 timer hver 8 uke pga at jeg er "psykisk syk". Dette gjør noe med mine andre barn, søskenflokken har ikke sett hverandre på over 1 år! Jeg skal nå i retten igjen, og bv kjører på at jeg er for psykisk syk til å få ungene hjem.


Barnevernet ynder å skrive at "mor er psykisk syk". De har ikke kompetanse til å stille diagnoser men finner alltids en psykolog som mot betaling gir dem det de bestiller. Barnevernet lyver om foreldrene, og de vet at påstander om psykisk sykdom gir dem overtak i retten. Dessverre er det ikke så mye man kan gjøre rent bortsett fra å holde seg langt unna psykologer, spesielt barnevernspsykologer. Ellers kan du jo prøve å få en skriftlig uttalelse fra lege om at du ikke er syk og legge den frem i retten. Du skulle aldri latt deg utrede på et psykiatrisk sykehus. Dette er en felle barnevernet setter for alle mødre. Det er rent lureri.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 1:40 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Dokumenter skal fjernes etter 10 år.

En diagnose forkastes ved en mer kompetent utreder - helst flere. Det betyr ikke at diagnosen forsvinner fra dokumentene. Dokumentene mister imidlertid sin "kraft". Barnefjernsgalningene vil forsøke misbruke dokumentene uansett. De får imidlertid ikke like mye "slingringsrom".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Diagnoser
PostPosted: Fri Oct 06, 2006 9:10 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Takk for svar her på siden. Jeg var kansje litt utydelig i mitt spørsmål så jeg får utdype det litt mer. Det er bv med en almenpraktisernede vikar lege som har satt diagnosen på meg, legen var ikke vikar for min fastlege. Den psykologen jeg har gått hos har friskmeldt meg, det samme har sannerud. Jeg har også vært i kontakt med mental helse, og får full støtte der at når psykologen har friskmeldt meg så er jeg frisk! Men bv holder på sitt, uansett om jeg legger frem papirer på at jeg er frisk. Bv gidder ikke se på de papirene. Jeg har også psykriatisk helseteam i kommunen iryggen de har ringt bv og spurt hvorfor jeg ikke får ungene hjem da jeg faktisk er friskmeldt fra psykologen og utskrevet fra de. Bv vil ikke prate med de. Bv vil stort sett ikke høre på noen som ikke er enige med de uansett om det er fagpersonell. Allt dette er så utrolig rart, jeg har jo psykiatrien på min side, hvorfor tror ikke bv på de? Har bv bedre kompetanse enn en psykolog som det var faktisk bv som ville ha meg til? Nei, denne saken er faktisk så merkelig at menyal helse ville at jeg skulle kontakte noe som heter kontrollutvalget i min kommune. Mental helse tvilte på at bv fikk medhold der. Er bv bestående av selvutnevte guder? Jeg mener at når man har hele det psykriatiske helsevesen i ryggen og de fortsatt ikke gir seg, da må de jo tro de er guder? Men det er jo faktisk en personlighetsforstyrrelse, kansje ordtaket "på seg selv kjenner man andre" passer her? Jeg forstår ivertfall ingen ting!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 07, 2006 8:05 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære Annette.

Hvis du leser flittig på nettet eller andre artikler eller bøker om hvordan barnevernet driver, ser du at din sak er helt typisk. Dessverre er det ingen grunn til å være forundret. Barnevernets formål er aldri å tilbakeføre barn. Det er heller ikke barns beste de er ute etter, de driver en milliard-industri som ikke kan tjene penger hvis de ikke tar så mange barn de kan få til uten opprør, og holder på dem. Hvis disse psykologene og psykiaterne og "Mental Helse" sier de er forundret, spiller de nok falsk overfor deg.

Hilsen
Marianne Skånland
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Diagnose
PostPosted: Sat Oct 07, 2006 8:18 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Men da blir jo kampen vår ennå viktigere. For med mange nok som lager bråk, må myndighetene snu. Jeg har sagt det før, vi er trods allt velgere! Jeg har ivertfall tengt å lage så mye oppstyr at det høres over hele eidskogen og mye til. Mine barn blir kansje ikke reddet ifra disse demonene men jeg kan kansje bidra til at det en dag snur og andre slipper å komme i den situasjonen jeg og mine barn er i. Det var en eller annen vis mann/kvinne som sa noe i den retningen at mennesket vil bedras,den viljen må snus


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 07, 2006 8:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Glimrende, synes jeg! Sånn tenker jeg også, akkurat sånn, så da kan du skjønne at jeg liker det du skriver.
  
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Psyratri og barnevermonster
PostPosted: Fri Oct 13, 2006 12:21 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Å benytte ordet psykisk ustabil, er i ordets menibge å frata deg de mest grunnleggene menneskerettigheter. Anette Vagnes, politiadvokat ved Hordaland politikammer utalter i sin påstand: Alle psykisk psyke er farlige kriminelle og rusmisbrukere. Dette opplevde jeg selv i forbindelse mec at Dr. Holme ved utskrivning fra solli polikinikk anmelte meg for trusler han selv oppfodret meg til å mene at jeg skulle ha utalt. Nå hadde jeg kun beskrevet en drøm for behandler under en samtale. Dette medførte 4 uker i varetekt og tvangsovertagelse av min sønn ved fylkesnemda i hordaland. Jeg har i dag fått erstatning på 20 000 kr for urettmessig straffeforfølging, men mistet all kontakt med min sønn. Jeg er også gått fra å være aktiv på arbeidsmarkedet til 100 % uføretrygd...

Min advokat mente de fale beskyldningen og arrestasjonen kom som følge av at jeg hadde fått advokat, og bvt ikke hadde konstanter reelle omsorgsvikt inntil dette tidspunkt. Min psykiske diagnose er tilbakevendende depressiv lidelse. Ved utlevering av journaler fra sykjehus kommer det frem at behandlende lege mente ... det er til pasients beste og andre at hun gjør suicid. Dette samt hvordan de skulle få dette til står skrevet svart på hvit. Videre står det hvordan de ved bestilling av pyskisk diagnose fra samarbeidspartneren på Fana barneverntjeneste og sosialkontor medisinsk og ved bruk av isolasjon (kaldt "skjerming") i 1/2 år skulle overbevise pasient om dette, samt at det var til barnets beste og bli boende hos mine foreldre som jeg ikke er i stand til å kommunisere med. Noe jeg aldri forøvrig har klart, like lite som jeg har klart å leve opp til deres forventninger på hvordan jeg skal oppføre meg, leve, stemme ved valg ol

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psyratri og barnevermonster
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 5:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Videre står det hvordan de ved bestilling av pyskisk diagnose fra samarbeidspartneren på Fana barneverntjeneste og sosialkontor medisinsk og ved bruk av isolasjon (kaldt "skjerming") i 1/2 år skulle overbevise pasient om dette, samt at det var til barnets beste og bli boende hos mine foreldre som jeg ikke er i stand til å kommunisere med. Noe jeg aldri forøvrig har klart, like lite som jeg har klart å leve opp til deres forventninger på hvordan jeg skal oppføre meg, leve, stemme ved valg ol


Jeg synes mye av det du har blitt utsatt for er helt uhyrlig men har vanskelig for å forstå hvorfor du insisterer på at gutten din skal til fremmede fosterpersoner fremfor sine egne besteforeldre. Dette er hans liv - glem deg selv. Det er bedre for ham å bli hos sine besteforeldre dersom du selv ikke tar ansvar. Ikke ta dette som et angrep på din person. Det er kun min oppfatning av saken. Gutten er tross alt uskyldig i alt som har hendt. Du skulle aldri ha blandet inn barnevernet. Ditt privatliv angår dem ikke. Barnevernet er en syklubb for hjernetomme kjerringer uten annet fore enn å sladre om andre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bruk av egen famile som fosterforeldre
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 6:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Årsak til at jeg i utgangspunktet tok kontakt med barnevernet i 2002 var at jeg på dette tidspunkt var kommet til et stadie av depresjon som medførte selvmordstanker. Jeg var uten bolig og mine foreldre hadde da hatt min sønn boende hos seg i 3 månder som følge av dette. Da mine foreldre er sterkt medvirkende til min da daværende situasjon og ikke minst forhindret meg i å opprette normal kontakt med min sønn. De snakker svært nedsettende om meg (noe jeg også kan vise ved diverse journalutskrifter) og er dem som hjelper barnevernet å få de utalelser de har behov for til sin sak for fylkesnemda.

I de fleste tilfeller vil jeg være enig med deg at det er til barnets beste å ha kontakt med øvrig famile, og jeg har selvsagt heller ikke nektet min sønn dette, selv om barnevern og deres sakkyndige mener noe annet. Min sønn bor fortsatt hos sine besteforeldre og de har siden februar 2002 vært fosterforeldre hos min sønn. De har også sørget for at det ikke er noen som helst kontakt mellom oss som straff fordi jeg ikke vil oppføre meg slik de mener jeg bør...

I slike tilfeller er det å benytte egen famile som fosterplassering ikke til barnets beste, da det i dette tilfelle har ødelagt kontakt mellom ham og meg, som er hans biogogiske mor.

Det er heller ikke slik at jeg ikke ønsker å ta vare på ham. Dette er forøvrig noe jeg ble nektet etter sykehusinnleggelse i 2002. Det er mulig du kan få inntrykk av at jeg ikke ønsker å ha min sønn boende hos meg i forhold til de sakkyndige rapporter som jeg har lagt ut her på siden, årsak til dette er nok at journalen som viser hvordan dette skjer ennå ikke er lagt ut.

Jeg elsker min sønn mer enn noe annet på jord, og det er ikke fordi jeg ikke kan ha han boende hos meg at jeg har mistet kontakt med ham, men en følge av barnevernet og mine foreldres uttalelser. Når barnevernet først setter i gang en slik sak, går det prestisje for dem å vinne saken, og det er aldri med barnets beste for øyet. Tvert om følte jeg at det også gikk svært utover min sønn måten barnevernet førte seg fram på, og det var ikke bare av hensyn til meg selv og egen helse at jeg valgte å reise ut av landet, men også til hans beste. Slik at han skulle få fred.

Uansett, vil jeg fremover publisere flere deler av saken min, slik jeg har arbeidet med den - ved å sette sammen journalen etter dato fra de forskjellige som er innvolvert. Selv føler jeg ikke det er spesielt utleverende, da de ikke er spesielt treffende i måten de beskriver meg på, men kanskje jeg tar feil?

Saken min er mest av alt en advarsel til andre som i sitt møte med barneverntjeneste tror at samarbeid er veien frem til felles mål...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 7:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg har en del slekt og familie som er alkoholisert, psykopatisk, noen ganger psykotisk, svært løgnaktige og falske, personer som mot bedre vitende drar i hus barnevoldtektsmenn etc. Tror jeg heller ville hatt barna hos vilt fremmede enn hos enkelte av disse.

Familien er normalt beste alternativ. Noen ganger er det imidlertid snakk om galne mennesker...

Slikt er vanskelig for utenforstående og bedømme.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Takk for at noen forstår
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 7:47 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Først vil jeg si takk for at noen forstår nettopp dette. Svært ofte er det en årsak til at en person ender opp med en psykisk diagnose, som depresjon. Denne årsak ligger ofte tilbake i egen oppvekst og hos egen familie. I disse tilfeller er det at barnevern benytter samme familie som fosterfamilie ikke til barnets beste, snarere værste...

Dette er noe som kan være svært vanskelig, for den det gjelder. Kanskje det kunne være et eget innlegg til diskusjon.

Tema Diagnose er i seg selv et viktig tema som blir tatt opp her. Sakskyndige og psykologers bruk av forkjellige diagnoser kommer svært ofte etter påstand fra de du kjemper mot. Fordommer mot de forskjellige psykriatiske diagnoser er noe barnevern og andre offentlige instanser vet å benytte på en slik måte at den står op mot noe i det offentlige sytem mister selvverd og selvrespekt.

Det som kanskje også er aller viktigst i denne debatten er nettopp å slå hull på de fordommer og motiver som ligger bak enkeltes menneskers uttalelser som eks "psykisk ustabil".

Først å fremst blir denne uttalelsen benyttet av mennesker som ønsker å umyndigjøre sin motpart. Dersom du blir beskylt uten grunn for å være psykisk ustabil i rettslig sammenheng, vil du ikke ha noen form for rettsikkerhet. Se tidligere innlegg og brev fra fylkesmann, som nekter meg økonomisk bistand til advokathjelp da sak er underprioriteret.

Ut over det er beskyldning om å være psykisk ustabil latterlig i et tilfelle hvor du står overfor en barnevernsak med trusler om å miste omsorgsrett og samvær med eget barn. Jeg mener med dette at det vil da være mer bekymringsfullt om det motasatte var tilfelle, da ville man jo være totalt uten følelser..

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Bruk av egen famile som fosterforeldre
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 10:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Årsak til at jeg i utgangspunktet tok kontakt med barnevernet i 2002 var at jeg på dette tidspunkt var kommet til et stadie av depresjon som medførte selvmordstanker. Jeg var uten bolig og mine foreldre hadde da hatt min sønn boende hos seg i 3 månder som følge av dette. Da mine foreldre er sterkt medvirkende til min da daværende situasjon og ikke minst forhindret meg i å opprette normal kontakt med min sønn. De snakker svært nedsettende om meg (noe jeg også kan vise ved diverse journalutskrifter) og er dem som hjelper barnevernet å få de utalelser de har behov for til sin sak for fylkesnemda.

Saken min er mest av alt en advarsel til andre som i sitt møte med barneverntjeneste tror at samarbeid er veien frem til felles mål...


Jeg tror alle må advares mot i det hele tatt å ta kontakt med den såkalte "barneverntjenesten". Det er ikke tvil om at barnevernet brukes i familiekonflikter for å tippe vektskålen i favør av den ene parten. Det er like galt enten det gjelder den ene eller den andre, mener jeg. Et offentlig "barnevern" har ikke noe med privatlivet til mennesker å gjøre. Hvorfor skal vilt fremmede dustemikler som knapt har orden på egne liv betros ansvaret for andres liv? Hvorfor kan ikke mennesker ordne opp på egen hånd? Er vi blitt så hjelpesløse at vi ikke kan leve uten at en imbesil sosionomgubbe sitter og "skjermer" oss fra livet? Den samme sosionomgubben misbruker hasj og er avhengig av en offentlig parasitttilværelse for å klare å stusse barten sin. Hvorfor velger vi frivillig en slavetilværelse? Alle som har sett de tafatte og dustete sosionomstudentene skjønner at å be om hjelp fra den gjengen der er som å tro på Julenissen. De som kontakter barnevernet ønsker ofte hevn og tror at barnevernet skal hjelpe dem med det, men hevntanker fører bare til ulykke.

Dessuten tror jeg ikke du er psykisk syk. Depresjonen din skyldes bare det du har gjort med livet ditt. Det er ikke en sykdom men en reaksjon. Ellers er jeg helt enig med deg i dine betraktninger rundt merkelappen/diagnosen "psykisk ustabil". Det er en nedsettende vurdering som misbrukes. Det er naturlig at mennesker reagerer. Vi er ikke zombier som er i samme stemningsleie 24/7.

Det er synd at det er mye konflikter i familieforhold. Det er et av tidens tegn, synes jeg. Det er imidlertid ingen god løsning å kontakte barnevernet. Konflikten vil bare forverre seg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Diagnoser
PostPosted: Sun Oct 15, 2006 10:11 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Når det gjelder å sette barna hos familie er ikke det alltid det beste for ungene, det vet jeg så allt for godt. Far til mine søte små er manisk depresiv, har prøvd å ta livet sitt, han er tvangsinnlagt på psykriatisk 4 ganger i løpet av 4 år, han tok med seg en ladd hagle og en stor pose hagleskudd ut i sentrumen her vi bor, truet med å skyte seg selv, ungene og exen. Han er nede i en "bølgedal" akkurat nå og det merkes på ungene. Han manipulerer ungene inn i en posisjon der ungene fungerer som omsorgspersoner for han. Ikke misforstå meg, jeg er vell det mennesket i verden som virkelig skulle ønske at han kunne ta vare på jentene våres men jeg vet av erfaring at dette ikke er gjennomførbart, og det smerter meg utrolig mye. Og om det hadde vert reelt at jeg ikke kunne ta vare på jentene så hadde jeg nok ønsket at de var i fosterhjem fremfor hos han. Men nå er jo ikke situasjonen slik, jeg er fullt kapabel til å ta godt vare på mine søte små men bv er positive til at far får omsorgen fremfor meg. Det eneste jeg har gjort galt er å si hva jeg virkelig mener om saksbehandler Monica Gressberg, det er i bv sine øyne mye mer alvorlig enn å true ungene og andre med en ladd hagle.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 15, 2006 9:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Arild Holta wrote:
Jeg har en del slekt og familie som er alkoholisert, psykopatisk, noen ganger psykotisk, svært løgnaktige og falske, personer som mot bedre vitende drar i hus barnevoldtektsmenn etc. Tror jeg heller ville hatt barna hos vilt fremmede enn hos enkelte av disse.



Men "vilt fremmede" (les: fosterpersoner) er også "...alkoholisert, psykopatisk, noen ganger psykotisk, svært løgnaktige...".
Det er ikke sånn at man skjermer og verner barn når man flytter dem fra en familie som er problematisk.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]