It is currently Thu Mar 28, 2024 11:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Til Synne 38.
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 10:45 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Gjør som Marianne råder deg til. Bruk båndopptaker dersom du snakker med eller på annen måte er i befatning med bv.Men gjør hva du kan for å unngå dem.Avvis psykologutredninger.En psykolograpport vil bare brukes for å bygge en sak mot deg. Den er utelukkende til for å felle deg.

Angående din "venninne": Hvordan gikk hun frem når hun sendte sjikanemelding? Har hun bedt om å kun være anonym ovenfor deg?
Eller ringte hun bv uten å si hvem hun var?

Dersom førstnevnte er tilfelle så(tror jeg) hun vil måtte stå frem med fullt navn ovenfor deg dersom det blir en nemdsak ut av det.
Du bør naturligvis kutte ut kontakten fullstendig med denne "venninnen" din. I forkant bør du konfrontere henne med sjikanen hun har utsatt deg for. Ta med deg et vitne og en båndspiller når du gjør dette.Orienter deretter "venninnen" din skriftelig om at du mistenker henne for å ha sjikanert deg via bv og opplys henne om at hun vil bli politianmeldt.Men som sagt: sørg for å konfrontere henne i forkant med båndopptaker for å samle bevis mot henne. Det kan jo tenkes at hun truer deg eller forsnakker seg og dette kan være nyttig å få på tape.

Send en kopi av den skriftelige orienteringen og tapen til fylkesmannen som et vedlegg i en eventuell klage mot bv.

Kanskje du burde ta kontakt med exen til "venninnen" din?
Dersom du kan bevise et sjikanemønster i din klage til fylkesmannen så vil dette forhåpentligvis styrke saken din.

Du må ta kontakt med advokat dersom du ikke allerede har gjort det.

NB: Dette svaret skulle egentlig ha vært postet i Synnes tråd men så trykket jeg feil slik at dette svaret kom som eget tema. Jeg så det ikke før jeg nesten var ferdig med å skrive. Jeg orket ikke å slette alt og begynne på nytt.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Synne 38
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 11:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Til Synne 38

Opføling af Charlotte Eriksen. HUSK AT TAGE KOPI AF ALT DU SIGER SKRIVER OPTAGER OG MODTAGER OG PLASER KOPI UDENFOR HJEMMET

svend-aage

www.radiogodhavn.dk

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 11:10 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Jeg leste igjennom innlegget ditt en gang til og ser at en advokat er inne i bildet.

Det er ingen tvil om at bv er farlig, men sjikanemeldere er også livsfarlige og bør kartlegges. Det finnes desverre sivile som bevisst bruker bv og psykiatri som et våpen i sin forfølgelse/stalking av andre mennesker.

En dyktig advokat vil kunne nøste opp hvem som har ringt.
Dersom hun ikke sa hvem hun var og ringte ifra skjult nummer så vil det kanskje være mulig å kreve å få utlevert liste ifra teleselskapet hun er kunde hos?

Dersom hun ringte ifra kiosk så kan kanskje advokaten din be om å få en liste over innkommende nummer til bv ifra tidspunktet de mottok samtalen? Det er kameraer nesten over alt og sannsynligheten for at et kamera sto plassert i nærheten av en eventuell tlf.kiosk som er brukt som sjikanemiddel er derfor ganske stor.
Dersom advokaten din er villig til å løse saken din så vil vedkommende kunne klare å spore henne.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]