It is currently Thu Mar 28, 2024 11:35 am



Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Hvem kan jeg stole på???
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 9:52 am 
Offline

Joined: Sat Jul 29, 2006 12:19 pm
Posts: 3
Hvem kan jeg stole på og hva skal jeg gjøre??
Jeg har en "såkalt" venninne som ringer barnevernet så fort jeg ikke gjør som hun vil.Dette har resultert i at jeg har fått de på nakken og nå må vi bli vurdert av psykolog.
Nå har de holdt på i et år og dette tar knekken på både meg og ungene.

Hun har kun ringt inn anonymt,men jeg vet at det er hun og noen av vennene hennes.Skal jeg anmelde de til politiet eller skal jeg bare vente på at b.vernet henter barna mine??

Saksbehandler og anmelder kjenner hverandre fra da hun anmeldte sin eksmann,så dette er noe hun gjør og bruker b.vernet som en instans hun kan true andre mennesker med.

PS!Jeg har advokat og han har fått samme informasjon som dere og det var ikke nei i hans munn da jeg spurte om jeg kunne anmelde vedkommende.

Vær så snill og gi meg noen gode råd eller tips til hva jeg kan gjøre før dette tar knekken på meg.

_________________
Synne38


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 10:23 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det skader normalt ikke å anmelde noe.

Imidlertid er det veldig "in" i politiet med barnevernsmeldinger. I Oslo melder politiet så mange til barnevernet at 2/3 av meldingene må forkastes. Jeg har anmeldt politiet for barnevernsmeldinger. Tross klare beviser og tilståelse overfor oss, henlegges det uten etterforskning.

Det du oppnår er at du markerer at du er uenig. Samt at du blir frustrert når de henlegger saken.

Skulle du mot alle odds vinne saken, så har du et argument mot barnevernsinnblanding. Ikke si noe til bv eller andre om du anmelder. Kun i ettertid om du vinner.

Det store omfattende problemet er at barnevernet driter i det meste, inkludert lover og ordninger. De driter gjerne i argumentene dine, din kjennskap til situasjonen etc. DE GJØR SOM DE VIL. Man har altså to muligheter.

1. La tilfeldighetene råde. Barnevernet driter jo for det aller meste i barnevernsofferets og familiens kamp mot dem.
2. Dra til utlandet og flytte tilbake til annen kommune.

For mange oppleves dette umulig eller som et valg mellom pest og kolera.

Imidlertid er dette desverre den tragiske virklighet. Barnevernet følger ingen normale rettstatlige prinsipper. Politikere og presse støtter for det meste denne galskapen.

Det 3. alternativet:
Publiser saken og bli en del av opprøret mot galskapen.

Publiseringen fører gjerne til sure folk på barnevernskontoret. Det gir samtidig den rettsikkerheten åpenhet fører med seg. De tør ikke forkaste like mye anstendig oppførsel- eller bryte like mange lover om det skjer i full åpenhet.


For å si det som Moses når han mistet stentavlene på tærne:
Det er harde bud! :wink:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hvem kan jeg stole på???
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 10:27 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Synne38 wrote:
og nå må vi bli vurdert av psykolog.


Ingen kan tvinge deg til å bli undersøkt av psykolog. Barnevernets psykologer har en tendens til å forsterke barnevernets argumenter. Og da er det ute med deg.

Også her gjelder tilfeldighetene.

Vi er utredet to ganger. Den første var prof Kirsten Rasmussen. Den gikk i vår rettning. Den neste var Jansen fra Tr.hjem. Den svekket den første. Likevel vant vi klart. Jeg er imidlertid veldig dyktig med psykologer og har lest noen tusen sider psykologi...

Kort sagt: Utrederne er livsfarlige for familien!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 10:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er en farlig situasjon for dere.

Jeg har forsåvidt tro på at folk bør anmelde både barnevernet og andre offentlige aktører som handler skadelig. Men samtidig bør man da legge ut anmeldelsen offentlig, på nettet. Dette nødvendiggjør at du bruker ditt eget navn.

Å anmelde private, når man ikke har bevis for at det er de som har ringt anonymt, er farligere. Det høres ikke ut som om deres advokat nødvendigvis vet hva barnevernet er i praksis. En opprulling av hvem som har meldt dere, fører ikke til at barnevernet dropper noen sak, tvert imot.

Samtidig som man gir seg inn i kamp med barnevernet & co, bør man melde seg inn i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett, så man får medlemslister og kan ta kontakt med andre i samme situasjon. Det å sitte anonymt og alene, gir ingen beskyttelse, tvert imot gir det barnevernet frie hender.

Dere bør uansett ikke slippe noen psykolog inn til å vurdere dere. Helst bør dere ikke snakke med barnevernet i det hele tatt; de produserer villig vekk falske rapporter om slike samtaler, og blir mere oppsatt på å ta deres barn jo mere dere kan motbevise av anklager mot dere. Hvis de ringer, bør dere ha opptaksutstyr koblet på telefonen. Hvis dere velger å snakke med dem allikevel, så ha en god båndopptager gående. Ha den gjerne skjult under klærne eller i en veske. Dere har all rett til å ta opp alle samtaler som dere selv tar del i.

Når vi sier: Avvis å snakke med barnevernet og deres psykologer, innvender folk gjerne at "da vil de tro vi har noe å skjule". Ja, de vil bruke det mot dere, men hvis dere snakker med dem, utnytter de det enda verre.

Mitt alvorligste råd til alle som er i en slik situasjon som dere, er: Ta barna uten å si noe, og dra til utlandet. Eventuelt får den ene av foreldrene bli igjen for å arbeide og forsørge familien, mens den andre bor i utlandet med barna. Det er den eneste løsningen som gir ro. Men det må gjøres før barnevernet har brakt dere inn i en prosess for fylkesnevnd eller rett, før selve prosessen er begynt. Har den allerede gått og man venter på dom, for ikke å snakke om hvis man har fått en dom imot seg, er det for sent; da ettersøker de en i utlandet og tar barna med tvang tilbake til Norge og fosterhjem, samt stiller foreldrene for strafferett.

Ta kontakt med Gruppen jeg nevnte, og snakk med andre, så du får klart for deg hvor farlig dette er.

Hilsen
Marianne Haslev Skånland


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 10:45 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg ser at Arild, i mellomtiden mens jeg skrev på mitt forrige innlegg, har skrevet at du når du anmelder, bør holde tett med at du gjør det. Jeg har så å si skrevet det motsatte. Men jeg mener ikke at du nødvendigvis må gjøre det med én gang; det kan godt hende at Arilds strategi med å vente er bedre.

Hovedsaken er at man blir mindre lett for barnevernet å ødelegge når andre vet om saken, kjenner til alt barnevernet gjør og sier i saken, og man (eventuelt etter hvert) viser at man ikke er redd for å gå ut under eget navn. Se på familien Antonsen i Fredrikstad. Det beste er kanskje derfor å begynne med å gjøre seg kjent i GFSR; der aksepteres ikke anonyme eller skjulte medlemmer, alle skal støtte hverandre og hjelpe med informasjon og eventuelt annet når en mulighet byr seg. Offentliggjøring, av hvilket barnevernskontor det dreier seg om, hvilke psykologer og andre, vil også hjelpe. Alle barnevernsofre trenger hverandre, og de trenger hjelp fra hverandre.
  
MHS
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dømt til sphycolog
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 11:22 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Vær ikke for sikker.

I Thy i anmark er en kvinde dømt til sphycolog med politiets hjælp for at ytre sig i frihedens navn.

Se på. www.klintnyt.dk


svend-aage
www.radiogrdhavn.dk

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 11:35 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ja, Svend-Aage, jeg har lest litt om dette på Borgerdebat.dk . Og hvis det bare var tale om en enkelt barnevernssak, så kanskje det lønnet seg å være diskret og skjult. Men det store problemet i dag er at befolkningen generelt ikke vil våkne og forstå at dette gjelder vanlige, skikkelige mennesker, at barn pines og skades – og den eneste måten jeg ser, er at ALLE som rammes av barnevernet, går åpent ut og slutter seg sammen. Se også på Heidi i Danmark: hennes eneste sjanse er nettopp å gjøre det kjent hvordan myndighetene går frem. (PS: Lenken til klintnyt ser ikke ut til å fungere.)

Jeg synes faktisk alt i alt at vi har oppnådd større respekt og forståelse for barnevernsofre, og større mot og følelsesmessig sunnhet hos en god del barnevernsofre selv, ved å bringe navn og enkeltheter frem i lyset. Det er INGEN skam å bli forfulgt av barnevernet; det er myndighetene som har stor skam av sine aksjoner.

Jeg ville selvsagt ikke foreslå selv-eksponering for mennesker som var på flukt fra barnevernet, og for eksempel hadde lykkes i å skape seg et nytt liv i utlandet, og som norsk barnevern var på jakt etter og kunne få utlevert ved hjelp av myndighetene i det andre landet. De er tvunget til å leve i skjul. Det kan også være andre gode grunner til å være anonym overfor alle. Men stort sett tror jeg det er best å ikke være det. Ens historie får også meget større tiltro hvis man viser at man er et virkelig menneske med et navn og et bosted.
  


Last edited by MH Skånland on Wed Aug 23, 2006 12:02 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: link
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 11:53 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Ja Marianne linket og andre link til siden er ikke tilgengelig i øjeblikket, men her er så et andet der kan man i store træk læse noget om sagen.

www.vanvid.underskrifter.dk

svend.aage
www.radiogodhavn.dk

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 2:18 pm 
Offline

Joined: Sat Jul 29, 2006 12:19 pm
Posts: 3
Så det dere egentlig skriver er at uansett hva jeg gjør,så har jeg tapt....

_________________
Synne38


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 2:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Synne38 wrote:
Så det dere egentlig skriver er at uansett hva jeg gjør,så har jeg tapt....


Nei, men mulighetene for å bli kvitt bv for godt er små. Derfor trenger du å st sammen med andre offer for overgrepsetaten.

I fylkesnemnda er det vanlig å tape i 70-90% av tilfellene. Varierer litt fra fylke til fylke, fra dommer til dommer og over tid.

Noen av de som vinner opplever at barnevernet får nye "bekymringsmeldinger" senere. Da er det nye runder med galskapen.

Hvor mange som blir kvitt barnevernet for godt, vet jeg ikke.

Vi har blitt kvitt barnevernet en mengde ganger. Etter et år eller to så er det nye undersøkelser...

Det som er vanlig er imidlertid at barnevernets utredere og psykologer kan gjøre situasjonen totalt umulig.

Det beste er å ta støyten med å gå sammen med andre, publisere saken. Ikke minst en laaang tur til utlandet med flyttemelding og det hele hjelper effektivt. Kommer man tilbake til samme kommune, blir det oftest bråk igjen.

Vi har bodt i Sverige. Med det samme vi kom til Vefsn var det bråk igjen. I Rana, Hattfjelldal, Uppsala, Bro (v. Stokkholm) har vi bodd i fred.

Har du uførepensjon er det relativt enkelt å flytte til utlandet. Ellers blir det å søke jobber i forskjellige land. Innen EØS er det fri flyt av arbeidskraft. I Sverige og Danmark kan du søke arbeid med norsk språk i søknaden.

Det er beklageligvis ikke enkelt å komme seg unna vårt maktsyke og kontrollsyke barnevern.

Lykkes man få fagfolkene på sin side, vinner man gjerne. Skjer ikke det, hvilket er normalen, så går det gjerne dårlig. Da må man gjerne ut av landet før fylkesnemnd og rettsavgjørelser.

Ingen vet noe sikkert. Det er det som er det vanvittig frustrerende!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 9:26 pm 
Offline

Joined: Sat Jul 29, 2006 12:19 pm
Posts: 3
Dette er hva som står i brevet jeg fikk tilsendt:

I denne forbindelsen vises det til Barnevernlovens § 4-3,3 og 4.ledd:

Foreldrene eller den barnet bor hos,kan ikke motsette seg en undersøkelse som nevnt i første ledd blir gjennomført ved besøk i hjemmet.

Hvordan kan jeg nekte dette da??

Denne saksbehandleren sa klart i fra at jeg hadde ikke noen rettigheter og at han kunne og ville ta ifra meg barna og det var ingenting jeg kunne gjøre med det.

Er det virkelig lov å true mennesker slik?? Har jeg ingen rettigheter??

_________________
Synne38


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 23, 2006 10:15 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Synne38 wrote:
Dette er hva som står i brevet jeg fikk tilsendt:

I denne forbindelsen vises det til Barnevernlovens § 4-3,3 og 4.ledd:

Foreldrene eller den barnet bor hos,kan ikke motsette seg en undersøkelse som nevnt i første ledd blir gjennomført ved besøk i hjemmet.

Hvordan kan jeg nekte dette da??


I følge Grunnloven er ikke dette lov. I følge barnevernsloven er det lov. Det kan man tolke dithen at de må være veldig forsiktige med overdrivelser.

Du kan nekte. Så kan de bruke politiet. Det er ikke vanlig at de trenger seg inn mer enn en gang.

Det varierer imidlertid.

Nekt å prate med dem. Nekt å prate med psykologen. For all del: Møt ikke disse menneskene alene.

Synne38 wrote:
Denne saksbehandleren sa klart i fra at jeg hadde ikke noen rettigheter og at han kunne og ville ta ifra meg barna og det var ingenting jeg kunne gjøre med det.

Er det virkelig lov å true mennesker slik?? Har jeg ingen rettigheter??


Det er selvsagt ikke lov og forhåndsdømme mennesker slik. Krev ny saksbehandler. Om det hjelper, er en annen sak. Pakket dekker og støtter hverandre.

Barne"vernet" følger ikke hva som er lov. Barnevernet driter i dine rettigheter. Ingen straffer barnevernerne for det.

Kom deg derfra!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Advarsel
PostPosted: Wed Oct 04, 2006 11:08 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ikke gå med på å bli undersøkt av psykolog under disse omstendigheter, da offentelige myndigheter herunder barnevern benytter psykologer til å bestille diagnoser de senere bruker mot deg i eventuell omsorgsovertagelsessak. Tvert om vil jeg alt nå vise at du ikke lar deg plukke med og anmeld dene såkalte "vennine" som jeg slett ikke ville betegnet som en venn

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Advarsel
PostPosted: Thu Oct 05, 2006 8:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å ikke gå med på å bli undersøkt av psykolog under disse omstendigheter, da offentelige myndigheter herunder barnevern benytter psykologer til å bestille diagnoser de senere bruker mot deg i eventuell omsorgsovertagelsessak.


Kunne ikke vært sagt bedre! Jeg lytter til deg, Ama, for jeg skjønner at dette game'et kan du. Velkommen til forumet, forresten. Vi trenger slike ressurspersoner som deg her.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ikke mye til vennine
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 5:55 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Oct 24, 2006 8:37 pm
Posts: 22
Først må jeg si at det er leit å høre at sånn skjer men det er ikke sjeldent at dem man stoler på og tror er såkalte venner bruker bv som en trussel.Klart dem får en såkalt makt med å gjøre dette,men samtidig synker dem like langt ned som dem i denne etaten.Hvis denne såkalte vennine hadde vært en vennine så hadde hun aldri holdt på slik som ho gjør.Og drive å psyke ut både mor og barn med slik trussel er ikke mye til vennlighet og jeg håper virkelig at du ser her at mulligheten for at ho gjør det igjen er stor.Som du sier så bruker ho det her som en trussel på personer ho kjenner.Hvis du visste dette i førsten burde du holdt deg så langt unna som mullig.Jeg håper virkelig ting ordner seg,og jeg tror vertfall at du skal holde deg unna denne såkalte "venninen".Viktig å huske at bv får kloa i mange og du er ikke alene om det,stå på og aldri gi opp kampen mot dine og barna dines rettigheter :D.Nå over til dette med psykolog i hjemmet deres,dette er en ting du bør nekte og sette fram bakbeina.En slik person vil klart bare gjøre ting verre,for vi vet når en psykolog blir ansatt av bv selv men ogsåav advokater, samarbeider og planlegger dem i detalj hvordan dem skal knekke familien helt.En slik person i hjemmet kan gjøre ting mye verre enn det er fra før av.Føler du at familien din er psyket ut nå av det som har skjedd så bare vent til etter på hvis du godtar dette.Holder tommlene opp for deg og håper ting kan bli bedre og løses slik at du kan bevise for dem og andre at du er en god mor,noe jeg er helt sikker på at du er.Bv har bare en tendens til å overse og fornekte alt,ser dem kjærlighet mellom f.eks mor og datter i et hjem,lukker dem fort øya og overser.Slike ting vil dem ikke se,det gode vil dem glemme og nekte for det onde og brutale skal frem.Lykke til :D


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]