It is currently Fri Mar 29, 2024 12:53 am



Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 10:19 am 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Hvis det er lov å nevne navn her inne vil jeg gjerne advare mot denne psykologen:

Kristine Kamptner - Psykolog
(Jessheimklinikken)
Vi har også sendt en klage på henne til fylkesmannen som skal bli fulgt opp de neste ukene :D

Og hvis noen har noe kjennskap til disse i barnevernet hadde jeg satt stor pris på om dere gir meg en lyd: :)

Anita Haskel Holm - Barnevernskurator
(Hun her er knapt mer enn 23 år) :shock:

Anne Grete Sannerud - Barnevernskurator


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hip Hip hurra
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:07 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Jeg må bare dele dette oppslaget med dere, det sier ganske mye. Det ser ikke ut til at det er lagt ut på nettet, så her er et utdrag:

I VG (søndag), kan vi blant annet lese overskriften: Rikest -men langt fra LYKKELIGST

Vi er rikest, men ikke spesielt lykkelige. Alle våre nordiske venner er mer lykkelige enn oss. - med danskene helt på topp. (Norge på 19.plass i verden - danskene på topp) - Det viser en ny undersøkelse fra universitetet i Leicester.

- Det er veldig påfallende og et destinkt uttrykk for at det er noe ved det norske som avviker veldig fra de andre nordiske landene, sier Olav Christensen, postdoktor på det humanetiske fakultetet ved Universitetet i Oslo.

- Grovt sagt kan vi si at danskene er jovale og sosiale, mens vi er kantete, sure og konfliktorienterte, sier Steinar Lem i Framtiden i våre hender.

Hip Hip hurra

i nyhetene - Arild Myhre
VG - Søndag 30.Juli 2006

Danmarks nasjonalmaleri har tittelen "Hip Hip hurra".
Norges nasjonalskatt heter "Skrik"


Image

P.S. Krøyers maleri av et skålende hageselskap i Skagen har i over 100 år vært politisk ukorekt i Norge, fordi det nytes alkohol med barn tilstede.

I 1893, fem år etter at krøyer foreviget den danske, sosiale livsglede, ble den psykisk labile Edvard Munch overmannet av en blodrød solnedgang over ekeberg. Selv om vi ikke har trykket resultatet til vårt bryst , som et slags uttrykk for den norske folkesjel, sier den status det har fått kanskje likevel litt om hvilke krefter som har fått definere hva vi her i landet skal regne som verdifullt?

Etter noen besøk i Danmark holder jeg i hvert fall gamle reklameslagordet "Det er dejligt at være norsk i Danmark" for like genialt. Ikke bare fordi det er sant at det er dejligt i Danmark, men fordi det for mange inneholder en personlig fortolkning: At det kan være dejligt å komme seg bort fra Norge. Dansker fles tør si ting som de er, og gjøre akkurat som de vil.

De har nok den samme risiko som oss for straks å bli satt på plass av en elite som får dominere det offentlige rom med sin definisjon av det politisk, moralsk eller smaksmessige korrekte, men forskjellig fra oss gir de blaffen. Om du vil hoppe på sjøen i Nyhavn bare fordi du får lyst, eller taue hjem en kasse Tuborg fra nærmeste bensistasjon midt på blanke formiddagen, så står det heller ikke femten kjerringer bak gardinene med telefonrøret. Sjansen er større for at de humrer. Dansker liker normenn flest, men har mindre sans for den brautende, snusfornuftige eller pietetiske norske mentaliteten. "Fjeldaper" kaller de også da, ikke helt ufortjent.

Den norske kunstneren Inger Sitter er en av dem som mener "det norske gravalvoret ødelegger leken". Ikke uten humor antyder hun at våre manglende evne til livsutfoldelse er genetisk betinget: "Befolkningsmessig er det skjedd en uheldig sortering. Under vikingtiden dro de modigste og mest sosiale menneskene ut av landet. I den grad det overlevde sosiale mennesker, ble de utryddet under svartedauden. Til slutt fikk vi utvandringen til Amerika." uttalte hun nylig til Kapital.

Det er kanskje derfor det er blitt en slags ryggmargsrefleks hos oss å skylde på politikere når vi pumper opp 1500 milliarder kroner fra Norsjøen uten å føle oss som verdens lykkeligste folk. Men politikerne toer sine hender. Jens Stoltenberg har flere ganger uttalt at han forholder seg til den svenske sosialdemokratiske doktrinen om at politikernes ansvar er begrenset til å snekre danseplatting. Dansingen får vi besørge sjæl. Det er godt sagt. Men det ville bli en enda bedre danseplatting om politikerne snart innså at også det norske folk tåler å bli tildelt mer personlig frihet. omtrent som i Danmark.

Image


Last edited by pappa_fra_troms on Mon Jul 31, 2006 12:43 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Her er en liste over en del av verstingene i barnefjernindustrien.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ikke gå med på utredning
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 1:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bianca wrote:
Dere som har kjenneskap til lover, regler og barnevernet:
Hva ville dere gjort annerledes hvis dere kunne gått tilbake til starten av saken deres?
Dokumentert mer? Skaffet advokat tidligere? Flyttet? Lest mer om rettigheter? Klaget til en respektiv person? Osv osv..


All erfaring viser at man ikke bør samtykke til utredning i regi av barnevernpsykolog. Videre bør man skaffe advokat fra dag 1. Det anbefales å være restriktiv med hensyn til å gi barnevernet opplysninger av personlig art. Alt du sier kan og vil bli brukt imot deg.

Foreldre samarbeider fordi 1) de er redde 2) de tror at de kan renvaske seg for barnevernernes anklager. Jo mer man "samarbeider", jo dypere synker man ned i skitten. Jeg ville også fått meg og mine i sikkerhet dersom det bar mot Fylkesnemnda. I likhet med Marianne Haslev Skånland synes jeg pappa-fra-troms er for inaktiv. Han setter familiens liv i fare ved ikke å foreta seg noe. Det er som å spille russisk rulett med 5 kuler i kammeret. Han har en ørliten sjanse til å vinne, men dersom han taper kommer han aldri ut av klørne til barnevernet, ihvertfall ikke på 15-18 år. En ansvarlig familiefar plikter å bringe familien i sikkerhet. Det er min mening, men jeg har forståelse for at andre mener noe annet. Uansett så er det pappa-fra-troms og familien som må leve med konsekvensene av et eventuelt tap i Fylkesnemnda. Jeg håper inderlig at han vinner. Det er ikke det det dreier seg om. Men jeg ville ikke selv tatt den sjansen. Ikke med slike odds. Fylkesnemdna er en liksom-domstol med barnevernsdommere. Fru Justitia er ikke blind, tvertimot, hun er kjøpt og betalt av barnevernet.

Familien Dündar flyktet til Tyrkiada de fikk nyss om at barnevernet "vurderte" å ta også deres nyfødte, i tillegg til de to eldste guttene. Slik handlekraft er det som må til for å vinne mot barnevernet. Barnevernet har ikke noe med demokrati å gjøre. Det består av en gjeng avstumpete døgenikter som ikke tar fem øre for å ødelegge barnas barndom. De lyver når de sier at de "tenker på barnas beste". Det er deres egne behagelige arbeidsplasser og vide fullmakter som blir prioritert foran alt annet. Barnevernet operer med myndighetenes velsignelse. Korrupte advokater som ikke tenker på annet enn sin egen prestisje og lønningspose har sammen med den totalitære fagbevegelsen fått vedtatt lover som gir myndighetene rett til å regulere folks privatliv under påskudd av at dette skal være til barnas beste. I virkeligheten har det fratatt både barna og foreldrenes deres rettssikkerhet.

Psykologkvinnen som meldte samboeren din tenkte på sin egen lommebok da hun meldte ham. Hun tilbyr en tjeneste som ingen egentlig har bruk for. Derfor går de over lik for å beholde sine klienter. Det er gratis å snakke med venner og familie. Psykologkvinnens kompetanse er null verdt. Du kan like gjerne gå til en profesjonell spåkvinne og bli loppet for penger. Jeg kan spå deg, jeg også, bare du oppgir fødselsdatoen din. Jeg tar bare avskrift av horoskopet i VG. :lol: Det horoskopet er like mye verdt som psykologenes "spesialist-uttalelser" om foreldrenes "fremtidige omsorgsevne". Psykologene er kvakksalvere som lurer folk trill rundt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Mon Jul 31, 2006 1:52 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikke gå med på utredning
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 1:38 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
agrippa wrote:
I likhet med Marianne Haslev Skånland synes jeg pappa-fra-troms er for inaktiv. Han setter familiens liv i fare ved ikke å foreta seg noe. Det er som å spille russisk rulett med 5 kuler i kammeret. Han har en ørliten sjanse til å vinne, men dersom han taper kommer han aldri ut av klørne til barnevernet, ihvertfall ikke på 15-18 år. En ansvarlig familiefar plikter å bringe familien i sikkerhet. Det er min mening, men jeg har forståelse for at andre mener noe annet. Uansett så er det pappa-fra-troms og familien som må leve med konsekvensene av et eventuelt tap i Fylkesnemnda. Jeg håper inderlig at han vinner. Det er ikke det det dreier seg om. Men jeg ville ikke selv tatt den sjansen. Ikke med slike odds. Fylkesnemdna er en liksom-domstol med barnevernsdommere. Fru Justitia er ikke blind, tvertimot, hun er kjøpt og betalt av barnevernet.


I stevningen til fylkesnemnda har barnevernet vist til § 4.4 om hjelpetiltak. De har ikke sansynliggjort at det er mangler ved den daglige omorgen og de har ikke lagt vekt på "barnas beste", hele saken dreier seg om vår motstand mot systemet. Jeg kan ikke forstå at vi skal kunne tape denne saken. Det beste må jo være å vinne over dem. - Men vi er klar over at det er en sjanse å ta..

Jeg savner fortsatt et svar på spørsmålet, om hvordan man skal kunne flytte til utlandet, når man da ikke vil kunne ha de samme inntektene som her hjemme? - Noen kan dette, men det har sammenheng med økonomi og eventuelle kontakter i utlandet. Det er ikke så enkelt som noen kanskje tror..

Når dette er sagt, så har vi selvfølgelig vurdert alle råd og muligheter, men vi har alikevel kommet til at vi skal stille i nemnda. Dette gjør vi kun fordi vi mener at saken er fremstilt feil av barnevernet og fordi vi har tro på at vi kan vinne den. Vi er nødt til å ha denne troen, hvis ikke vil det være det samme som å gi dem rett i sine antakelser og meninger. Det vi håper er at nemnda legger vekt på det departementet har sagt om at motstand mot systemet ikke skal gi grunn til omsorgsovertakelse. Så vidt jeg vet var dette utslagsgivende i en sak som nylig var oppe i fylkesnemnda i vestfold.

Vi har også en rekke rapporter fra PPT som motbeviser det barnevernet mener, samt fagkyndige vitner og skriftlige uttalelser fra en rekke personer som har hatt kontakt med familien, vi har også politisk støtte fra en tidligere stortingspolitiker og personer i lokalpolitikken.

Dette er vårt håp, hva som skjer hvis vi taper, det får vi ta stilling til når svaret er gitt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 1:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
pappa_fra_troms wrote:
I stevningen til fylkesnemnda har barnevernet vist til § 4.4 om hjelpetiltak. De har ikke sansynliggjort at det er mangler ved den daglige omorgen og de har ikke lagt vekt på "barnas beste", hele saken dreier seg om vår motstand mot systemet. Jeg kan ikke forstå at vi skal kunne tape denne saken. Det beste må jo være å vinne over dem. - Men vi er klar over at det er en sjanse å ta..

Jeg savner fortsatt et svar på spørsmålet, om hvordan man skal kunne flytte til utlandet, når man da ikke vil kunne ha de samme inntektene som her hjemme? - Noen kan dette, men det har sammenheng med økonomi og eventuelle kontakter i utlandet. Det er ikke så enkelt som noen kanskje tror..

Når dette er sagt, så har vi selvfølgelig vurdert alle råd og muligheter, men vi har alikevel kommet til at vi skal stille i nemnda. Dette gjør vi kun fordi vi mener at saken er fremstilt feil av barnevernet og fordi vi har tro på at vi kan vinne den. Vi er nødt til å ha denne troen, hvis ikke vil det være det samme som å gi dem rett i sine antakelser og meninger. Det vi håper er at nemnda legger vekt på det departementet har sagt om at motstand mot systemet ikke skal gi grunn til omsorgsovertakelse. Så vidt jeg vet var dette utslagsgivende i en sak som nylig var oppe i fylkesnemnda i vestfold.

Vi har også en rekke rapporter fra PPT som motbeviser det barnevernet mener, samt fagkyndige vitner og skriftlige uttalelser fra en rekke personer som har hatt kontakt med familien, vi har også politisk støtte fra en tidligere stortingspolitiker og personer i lokalpolitikken.

Dette er vårt håp, hva som skjer hvis vi taper, det får vi ta stilling til når svaret er gitt.


Jeg skjønner det slik at du eller dere fremdeles har en god porsjon tro på systemet. Dere har ennå ikke mistet alle illusjoner, slik mange av oss andre har. Jeg ønsker dere lykke til i Fylkesnemnda. Det ville være en stor seier for alle barnefamilier om dere vant. Barnevernet burde gå på noen nederlag slik at det høyner terskelen for å trekke saker inn for nemnda.

Ellers så trodde jeg at § 4-4 handlet om "frivillige" hjelpetiltak. Hvordan har det seg at de kan hjemle en sak om tvang i 4-4, og ikke i 4-12 (tvangsparagrafen)?

Det er ikke enkelt å ta skrittet og flytte til utlandet, men det er ikke "enkelt" å leve under barnevernet heller. Det blir en avveining. Dersom man synes at man kan leve med konstant overvåkning og kontroll samt trusselen om å bli fratatt barna dersom saksbehandler har en dårlig dag, så bli for all del værende i "trygge" Norge. Jeg tror bare at prisen man betaler for barnetrygd og andre "goder" kan bli litt vel høy. Mange andre land kan tilby mye lavere levekostnader enn Norge kan. Dersom man er villig til å flytte på seg så vil det sikkert åpne seg muligheter man ikke har tenkt på. Det er for ille at man ikke skal kunne leve i trygghet i Norge, men barnevernet ødelegger tilværelsen for alt for mange. Myndighetene kaller det "velferd" men terror er mer dekkende for hva det dreier seg om.

Problemet ditt er at det kan være for sent når Nemnda har dømt i din disfavør. Da får dere utreiseforbud. Datteren deres vil bli holdt som gissel av myndighetene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 2:29 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
agrippa wrote:
Ellers så trodde jeg at § 4-4 handlet om "frivillige" hjelpetiltak. Hvordan har det seg at de kan hjemle en sak om tvang i 4-4, og ikke i 4-12 (tvangsparagrafen)?


Vi har også lurt på hvordan dette er mulig. I denne sammenheng har vi hørt om lignende saker hvor barnevernet har forsøkt å bruke folks motstand mot barnevernet for å pålegge dem tilsyn og tvang, i mange av disse sakene har de tapt. Det er et faktum. Og det er faktisk også slik at fylkesmannen har pekt på det samme som vi gjør i vår klage til fylkesmannen og i de brevene vi har sendt til barnevernet, alikevel hevder de at vår motstand er påfallende adferd som gjør dem alvorlig bekymret for omsorgen til barna våre. Dette faller på sin egen urimelighet. Det er dette som gjør at vi mener at vi bør vinne denne saken.

Advokaten vår skriver blant annet dette om barnevernets arbeid i saken:

ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! Kommune beskylder ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! og ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! for å ikke være samarbeidsvillig og at det har ført til at dem ikke har kommet i posisjon til å undersøke saken. ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! og ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! reagerer sterkt på dette. De har fra første dag samarbeidet med barneverntjenesten. De har møtt til flere samtaler, det har vært gjenomført flere hjemmebesøk og de har samtykket til at barneverntjenesten kunne innhente informasjon fra hvem det måtte gjelde. Det har da og barneverntjenesten gjort. ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! og ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! har og tilbudt seg å ta jevnlige urinprøver for å bevise at de overhode ikke har noe alkoholproblem.

ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! og ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! har hele tiden hatt fokus på innholdet i bekymringsmeldingen og flere ganger bedt barneverntjenesten om en konkret vurdering av meldingen. ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! og ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! har opplevd dette som svært frustrerende. ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! og ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES! har og opplevd at deres aktivitet og initiativ til å få vurdert barneverntjenestens arbeid, blant annet ved å klage til fylkesmannen, har blitt oppfattet som manglende samarbeidsvilje og en motarbeidelse av barneverntjenestens arbeid i saken. Dette har de opplevd som svært uprofesjonelt av barneverntjenesten og har bidratt til å øke konfliktnivået i saken.

Bruk av tilsyn kan ikke pålegges med mindre vilkårene for omsorgsovertakelse er oppfylt, jfr. barneverntjenesteloven § 4 - 12. Det anføres at vilkårene i § 4 - 12 ikke er oppfylt.


***

Jeg forstår at du tolker det slik at vi har "tro på systemet", men dette er ikke helt riktig. Vi har tro på at det finnes noen fornuftige mennesker i systemet, som ser galskapen i disse sakene, det er alt..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet må ikke søke om å forlenge en undersøkelse
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 2:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pappa_fra_troms wrote:
Flere av landets Fylkesmenn har i tilsynsrapporter kritisert barnevernet for å ikke informere fylkesmannen eller partene om utvidelse.

Barnevernet må ikke søke om å forlenge en undersøkelse ut over tre måneder. Men de må informere og begrunne utvidelsen overfor fylkesmannen og partene i saken. Det er også slik at en forlengelse bare kan forsvares i spesielle tilfeller. Det som er vanskelig å tenke seg, er hva som er spesielle tilfeller, er det noen som har en formening om dette?

Mitt inntrykk er at alle saker der de møter motstand er spesielle tilfeller..


Husker jeg rett var det 2,5 år Anne Lise Bangsund drev hekseprosess mot oss. De måtte henlegge hele saken. De bare satte nye datoer eller konstruerte "bekymringsmeldinger" ved å ringe rundt og vrenge på det folk hadde sagt.

Dette var etter ca 15 år med plaging og trakassering fra barne"fjern"kontoret og Ann Mari Skogsvold som oftest har vert barne"vern"leder.

Tenk å være så store idioter at man trenger bortimot 18 år for å finne ut om folk er egnet til å ta seg av barn. Da har man hengitt seg i dumhet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Fri Aug 04, 2006 1:26 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 2:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
pappa_fra_troms wrote:

Bruk av tilsyn kan ikke pålegges med mindre vilkårene for omsorgsovertakelse er oppfylt, jfr. barneverntjenesteloven § 4 - 12. Det anføres at vilkårene i § 4 - 12 ikke er oppfylt.


Gjelder ikke dette også tvungen barnehageplass? Jeg har forstått det slik at hverken tilsyn eller barnehageplass kan bli påtvunget dersom det ikke er vilkår for tvangsfjerning.

Quote:
Jeg forstår at du tolker det slik at vi har "tro på systemet", men dette er ikke helt riktig. Vi har tro på at det finnes noen fornuftige mennesker i systemet, som ser galskapen i disse sakene, det er alt..


Vi får håpe dere er så heldige å støte på de rette personene, men det er vel større sjanse for å vinne i Lotto... De fornuftige personene finner du jo her på forumet, men vi sitter ikke med beslutningsmyndighet inne i "systemet". Det er bare de systemtro som får lov til å operere innenfor systemet. Alle andre blir utestengt.

Fylkesnemnda er bare en formalitet. Det er ikke en reell rettssak. Arild Holta kalte det noe med "sandpåstrøer". Familien Antonsenvant i Fylkesnemnda, men barnevernet har anket. Kanskje er det for å gi inntrykk av at Fylkesnemnda fungerer. Det er kanskje avtalt at familien skal tape i Tingretten... Er det umulig at noe sånt kan skje i "trygge" Norge? Myndighetene er tross alt avhengige av at folk tror systemet fungerer rettferdig, spesielt når det ikke gjør det. Noe annet ville jo føre til væpnet opprør.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 3:11 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
agrippa wrote:
pappa_fra_troms wrote:

Bruk av tilsyn kan ikke pålegges med mindre vilkårene for omsorgsovertakelse er oppfylt, jfr. barneverntjenesteloven § 4 - 12. Det anføres at vilkårene i § 4 - 12 ikke er oppfylt.


Gjelder ikke dette også tvungen barnehageplass? Jeg har forstått det slik at hverken tilsyn eller barnehageplass kan bli påtvunget dersom det ikke er vilkår for tvangsfjerning.


Det gjelder egentlig alle tiltak i barnevernet, så fremst det ikke er grunnlag for omsorgsovertakelse. Men denne valgfriheten er ikke reel, vi vet at de nesten alltid lar det gå prestisje i saker der foreldrene ikke godtar de tiltakene de "foreslår".
- De tåler ikke motstand og nekter å godta at foreldrene kan bestemme selv om de ønsker tiltak eller ikke. Det eneste de godtar er at man gjør som de sier. positiv dokumentasjon og annen informasjon, bryr de seg ikke om.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 4:28 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
pappa_fra_troms wrote:
De tåler ikke motstand og nekter å godta at foreldrene kan bestemme selv om de ønsker tiltak eller ikke. Det eneste de godtar er at man gjør som de sier. positiv dokumentasjon og annen informasjon, bryr de seg ikke om.


Så sant så sant!
Barnevernvakten som var her på besøk for noen uker siden hadde bare positivt å si om barnet og hjemmet. Helsesøster har faktisk gitt oss råd om å la barnet sitte mer alene og ikke kaste alt vi har i hendene så fort han sutrer litt. For vi gir han rett og slett FOR MYE OPPMERKSOMHET!
Tenk det du! :roll:
Bare det skulle vært mer enn nok til å avslutte saken og mistankene om omsorgssvikt!
Dette har de også fått svart på hvitt i et brev fra helsestasjonen.

Og det som står i brevet vi fikk 2 dager etter førstegangsamtalen:
Dere gikk fra møtet før vi fikk gått gjennom samtykke til å innhente opplysninger, så vi vil bare GI BESKJED om at vi vil nå innhente opplysninger fra politi, lege og psykolog.

Jaha? Gi beskjed? Hvorfor skulle vi da i det hele tatt gi samtykke til at de kunne innhente informasjon når de allerede hadde bestemt seg for å overkjøre oss?..

Håper så inderlig at saken blir avsluttet på neste møte.
Da har vi tross alt med oss en barnevernskurator fra en annen kommune som har hatt ganske mye innsyn i vårt liv siden han er stefaren til samboeren min! Det burde da ha noe å si??

Jeg vet hvertfall at hvis saken ikke blir avsluttet på neste møte, flytter vi til et annet land. (Har feriehus i et land ikke så langt unna, tør ikke si hvor mtp sniklesere :? )
Bare for noen mnd må da holde?..
Dette river mellom meg og samboeren min!
Skal det være noe igjen av denne familien til slutt så må de for svarte gi seg NÅ!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikke gå med på utredning
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 4:33 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
agrippa wrote:
All erfaring viser at man ikke bør samtykke til utredning i regi av barnevernpsykolog. Videre bør man skaffe advokat fra dag 1. Det anbefales å være restriktiv med hensyn til å gi barnevernet opplysninger av personlig art. Alt du sier kan og vil bli brukt imot deg.


Dette er også vår erfaring. Derfor ville jeg, hvis vi kunne gå tilbake i tid, ikke snakket så mye med dem som jeg har gjort, jeg ville sørget for at alle henvendelser med krav om informasjon og andre krav som har blitt tolket som manglende samarbeidsvilje, kom fra en advokat. På denne måten kunne de ikke brukt dette mot oss. Jeg ville heller ikke forsøkt å argumentere for retferdighet og mine synspunkter på hva som er god omsorg og fornuftig omgang med alkohol.
- Det er riktig at vi i starten lot oss forlede av påtatte smil og "hyggelige" saksbehandlere. Da de først kom hjem til oss, sa de at hvis de anbefalte barnehageplass og vi ikke ønsker dette, så ville det ikke bli noe tiltak, dette har nå endret seg.

Vi har godtatt det vi jfr. loven er nødt til å godta i forbindelse med den undersøkelsen som ble startet som følge av den "anonyme" meldingen. Vi har derimot ikke godtatt barneverntjenestens krav om sakkyndig utredning, dette fordi vi mener det ikke er grunnlag for dette, vi mener at den informasjon som er innhentet og de rapporter som foreligger, samt den dialogen vi har hatt med dem, dokumenterer at vi ikke er alkoholikere. Derfor mener vi at de skulle henlagt saken. Alikevel godtok vi ytterligere innhenting av informasjon etter tremånedersfristen. Men selv ikke dette var godt nok for dem, dette på tross av at denne informasjonen var udelt positiv. Vi avsluttet derfor "samarbeidet" med dem, men først etter fem måneder. Vi tok advokat, det var da de sende saken til nemnda.

Barnevernet har ikke stevnet kilden som vitne, dette kan tyde på at de legger vekt på noe av det vi sier, saken fremstår som svært rotete fra barnevernets side. De trekker inn en rekke momenter som ikke har noe som helst med omsorg å gjøre, i tillegg trekker de inn en gammel sak mot min kone som for lenge siden er avsluttet, i denne saken har de konkludert med god omsorg. De forklarer en rekke ting, men legger ikke vekt på noe som helst. Når jeg hadde lest saksfremlegget til kommunens advokat, satt jeg igjen med en følelse av de forsøker å lage en sak av saken. - Min svigermor, har kalt dem værhaner, det synes jeg er et treffende navn på barnevernets saksbehandlere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 4:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bianca wrote:
Og det som står i brevet vi fikk 2 dager etter førstegangsamtalen:
Dere gikk fra møtet før vi fikk gått gjennom samtykke til å innhente opplysninger, så vi vil bare GI BESKJED om at vi vil nå innhente opplysninger fra politi, lege og psykolog.

Jaha? Gi beskjed? Hvorfor skulle vi da i det hele tatt gi samtykke til at de kunne innhente informasjon når de allerede hadde bestemt seg for å overkjøre oss?..


De foretrekker at dere gir deres samtykke selv når de har hjemmel til å innhente opplysninger uten. Da er undersøkelsen hjemlet i tvangsparagrafen 4-12.

Til pappa-fra-troms: De eneste tiltakene som kan bli pålagt dere foruten tvangsfjernelse, er barnehageplass og tilsyn i hjemmet. Alle andre tiltak så som avlastnings- og besøkshjem samt råd og veiledning, er frivillige hjelpetiltak som fordrer foreldrenes skriftlige aksept.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 5:01 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Bianca wrote:
Helsesøster har faktisk gitt oss råd om å la barnet sitte mer alene og ikke kaste alt vi har i hendene så fort han sutrer litt. For vi gir han rett og slett FOR MYE OPPMERKSOMHET!
Tenk det du! :roll:
Bare det skulle vært mer enn nok til å avslutte saken og mistankene om omsorgssvikt!
Dette har de også fått svart på hvitt i et brev fra helsestasjonen.


I vår sak har helsesøster skrevet følgende, "foreldrene synes å ha god kjennskap til barns behov i forskjellige aldre"

Barnevernet har skrevet følgende til fylkesmannen, "vi vurderer omsorgssituasjonen slik at det ikke er grunnlag for tiltak jfr. §4.12, hvor vidt det er mangler ved den daglige omsorgen vil undersøkelsen vise"

PPT har vært hjemme hos oss blant annet for å foreta en språktest av ORDET BRUKES MEST AV SPAMMERE. MELDINGEN ER MENT Å HINDRE DEM. BEKLAGER OM ANDRE BERØRES!, PPT har i denne forbindelse skrevet at de ikke har grunn til bekymring for forholdene i hjemmet. Barnevernet har heller ikke klaget på forholdene i hjemmet etter at de selv har vært på hjemmebesøk. De konsenterer seg helt om at vi ikke skal ha samarbeidet og at vi ikke godtar "frivillig" barnehageplass.

Politiet har heller ingen bekymring i forhold til familien eller barna. Politiattesten er med andre ord 100 % positiv. Videre er alle uttalelser fra skole og helsevesen forøvrig udelt positiv i vår favør.

Dette burde bety at barnevernet står igjen med egne subjektive meninger om barns behov for barnehage og påstander om at det er omsorgssvikt å ikke mene det samme som dem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 5:07 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Pappa fra troms:

Jeg synes din sak er ganske lik vår..
Har jeg anledning til å lese hele saken din et sted?
Hvor langt har saken deres gått nå?
Jeg forstod det sånn at dere skulle i rettssak om en uke?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]