It is currently Wed Apr 24, 2024 4:44 pm



Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Next
Author Message
 Post subject: Kannibaler
PostPosted: Sun Jul 30, 2006 11:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bianca wrote:
Blir helt kvalm når jeg leser om foreldre som er blitt fratatt barna sine.
Nyfødte barn, rett fra fødestuen!! Hva er vi? Mennesker?? Eller kannibaler?..


God karakteristikk av barnevernerne!

Tvangfjernelsene av spebarn gir faktisk assosiasjoner til barnevernsledere som spiser barn.

Selv er barnevernerne snare med å beskylde foreldre for å delta i "satanistiske ritualer". Mange "ofre for omsorgssvikt" blir lurt av psykologer til å tro at de har vært offer for satanister, men slike traumatiske minner ville ikke blitt fortrengt, slik psykologene påstår.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 30, 2006 11:16 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Det er kjent for de fleste her, at barnevernet lyver for å oppnå det de ønsker, nemlig flest mulig barn i tiltak. De missbruker loven og tolker den til egen fordel. Jeg har en rekke eksempler på dette i vår sak.

Jeg sluttet å telle lovbrudd for lenge siden, men her er et eksempel:

Vi ønsket å vite hvem som hadde meldt oss slik at vi kunne forsvare oss mot påstandene. Vi sende derfor et krav til barnevernet, hvor vi viste til forvaltningslovens § 19, hvor det fremgår klart at partenes behov for innsyn skal veie tyngre enn kildens behov for anonymitet.

Dette brevet fikk vi aldri noe svar på..

Vi sendte derfor et nytt brev, hvor vi ba dem vurdere saken og eventuelt sende saken til fylkesmannen for vurdering. De svarte heller ikke på dette..

Da ble jeg forbannet, og sende en fem siders klage til fylkesmannen. Fylkesmannen har egenhendig hentet alle dokumentene i saken og kommet med flere uttalelser i saken. Fylkesmannen har også bedt barnevernet redegjøre for rutiner etc.

Det barnevernet da gjorde, var at de hevder at vi kommer til å hevne oss på kilden hvis vi får innsyn. Dette gjorde de mest sansynlig fordi de ønsker å forsvare seg selv (sine tidligere "vurderinger") og kilden.. Egentlig er det ikke så rart, når jeg tenker på at de i utgangspunktet har vurdert kilden som troverdig. Det ville være en falitterklæring å innrømme at de tok feil. Da er det enklere å fortsette saken, slik at selve saken blir det som "gir grunn til bekymring" .. Det er jo egentlig helt utrolig at de ikke selv ser galskapen i slike saker.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 30, 2006 11:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
pappa_fra_troms wrote:
Dette brevet fikk vi aldri noe svar på..


Barnevernet er en mester i å la være å svare på henvendelser. Det bryter forvaltningsloven uten å blunke.

Du er ikke en part i saken. Du er en undersått.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 30, 2006 11:39 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
agrippa wrote:
pappa_fra_troms wrote:
Dette brevet fikk vi aldri noe svar på..


Barnevernet er en mester i å la være å svare på henvendelser. Det bryter forvaltningsloven uten å blunke.

Du er ikke en part i saken. Du er en undersått.


Det har du helt rett i, det er ikke mer å si om den saken.

De har ikke peiling på partsrettigheter, de nekter å godta at foreldrene har rettigheter, de opptrer som en stat i staten.

Jeg tror at noen av landets Fylkesmenn har forstått at barnevernet har problemer, se bare på alle tilsynsrapportene som er lagt ut på hjemmesidene til Fylkesmennene. Det er avdekket en rekke lovbrudd og saksbehandlingsfeil, samt manglende forståelse for loven.

http://www.fylkesmannen.no/fmt_fagomrade.asp?g3820=x&g3819=x&g3835=x&gid=3900&tgid=3819


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva man må godta..
PostPosted: Sun Jul 30, 2006 11:39 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Quote:
Etter det jeg vet idag, hadde jeg faktisk nektet barnevernet å komme på såkalt hjemmebesøk. Det de har å si kan de komme med skriftlig. Dersom de kommer på døren kan de finne på å fjerne barna akutt. Dette gjøres gjerne på en fredag ettermiddag slik at foreldrene ikke får kontaktet advokat før mandag morgen.


Er det sant?? Barnevernet pusher og pusher på at de skal få komme på besøk, men jeg nekter plent hver eneste gang!
Snart hjelper det vel ikke hva jeg sier.. De kjører jo sitt eget løp uansett hvordan situasjonen er og hvor "samarbeidsvillig" vi er..
Hvilke rettigheter har jeg egentlig her?

Men hvem avgjør egentlig om gutten vår "lider" av alvorlig omsorgssvikt?
Det er enda ikke en eneste fagperson som har møtt barnet!
De vet knapt nok hva han heter!
At samboeren min har depresjonr fordi faren hans døde så altfor tidlig, betyr jo ikke at man automatisk blir en dårlig far selv??
Jeg sitter her som et kjempestort! :?:
Hvem er det egentlig som kan avgjøre om gutten har det bra eller ikke?
Det har enda ikke vært snakk om barnet, men hvordan forholdet mellom samboeren min og faren hans var...
Han gikk til psykolog for å bearbeide farens død. Han klarer ikke snakke med noen om det, og går med alt inni seg.
LIkevel begynner hun barnevernskuratoren på det møtet vi var på og spørre og grave.
Til slutt ble hun sittende der som en slags hobbypsykolog der samboren min MÅTTE forklare i detaljer om hvordan faren satt når han fant han død, hvordan han gjorde gjenoppliving, hvilken farge han hadde på huden osv osv..
Da fikk jeg nok og kalte henne for en hobbypsykolog som burde skamme seg for sin innkompitanse!
Så nå har jeg virkelig fyrt oppunder!
Enda et eksempel på at sier man fra, får man svi!

De er ute etter oss! De er ute etter mange av oss! Jeg tror jeg aldri har vært så paranoid før i hele mitt liv som jeg er nå!
Selvsagt tar jeg det veldig alvorlig! Jeg får ikke sove om nettene engang.
Risikerer faktisk å bli psykisk syk av hele greiene :roll:

Så.. hvordan var det med de rettighetene igjen?
Ser det er litt "uenighet" om man lukke opp eller ikke..
Det er jo ikke alltid det passer heller da!
Hva hvis vi har hele familien på besøk, besteforeldre og hele bunten.
Plutselig står barnevernet på døren!.. Hei!!
Gud bedres.. jeg hadde blitt så flau at jeg hadde bare sunket ned i gulvet!..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 30, 2006 11:54 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pappa_fra_troms wrote:
Vi ønsket å vite hvem som hadde meldt oss slik at vi kunne forsvare oss mot påstandene. Vi sende derfor et krav til barnevernet, hvor vi viste til forvaltningslovens § 19, hvor det fremgår klart at partenes behov for innsyn skal veie tyngre enn kildens behov for anonymitet.


Her er loven:
http://www.lovdata.no/all/tl-19670210-000-004.html#19

Når jeg vil finne lover, så går jeg bare til avansert søk på Google. I andre linje/felt skriver jeg f.eks
forvaltningslovens § 19
eller
forvaltningslovens §19

Da dukker gjerne rett lov opp. I det minste rette siden.

Deretter skriver jeg etter adressen i adressefeltet på nettleseren:
#19

Da kommer jeg direkte til rett lov.

Altså:
http://www.lovdata.no/all/tl-19670210-000-004.html#19

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 30, 2006 11:54 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Det er ikke mulig å finne noe skikkelig svar på det du lurer på. Jeg har vrengt hodet mitt tusen ganger for å forsøke å forstå hva barnevernet tenker, men jeg klarer aldri å komme til noen konklusjon.

Det synes umulig å forutsi hva de tenker å gjøre og hvorfor. Men jeg tror det er bevist fra deres side. Uansett hva man forteller dem og hvor ærlig man er, så blir det aldri godt nok for dem.

Kanskje de tror at de kan løse alle menneskers problemer og utfordringer. Jeg vet ikke.. Spørsmålene er mange. Nå skal vi møte i fylkesnemnda om ca en uke, hvor saken dreier seg om barnehageplass for minstedatteren vår. Dette på tross av at barnevernets konklusjon er ubegrunnet. Vi er fryktelig spent på utfallet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:05 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Hvem er det egentlig som kan avgjøre om gutten har det bra eller ikke?


Du kan nekte barnevernet. De kan da TROLIG ta med seg politi og bryte seg inn. Noen ganger vedrer de seg for det. Andre ganger har de gjort det.

Ha (gjerne mange) vitner, om dere slipper dem inn.

----

Hvem avgjør om gutten har det bra?

Jo, dersom psyko-bablerne mener at foreldrene ikke er bra, så driter de i om barnet er aldri så frisk. Da vil de "redde" barnet fra framtidig ødeleggelse.

Dere trenger fagfolk på deres side. Har dere noen dere kan aliere dere med som vitner?

Vi alierte oss med den mest anerkjente legen her. Videre fikk vi en kjendisadvokat. I tillegg ble vi utredet av en professor.

Etter 18 år med barnevernshelvete virket det som de gav seg. Det vil si: Den galne barnevernsarbeideren Anne Lise Bangsund skrev i avsluttningsrapporten tvert imot psykolog og professor. Barnevernet har altså kun gitt seg fordi de ikke kommer noen vei i retten med sine egne utredere i mot seg. De har imidlertid ikke endret mening om oss...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:10 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Når det er sagt:
Veldig mange utredere tjener "gode" penger på utredninger. Skriver de mot bv får de ikke nye utredninger/penger.

Eventuelle utredere bør dere velge selv. Prøv å sette dere inn i hvilke muligheter som finnes.

Noen som kan hjelpe med dette? Det er faktisk ikke mange gode! De fleste har druknet hodene sine i kulturelt "in" psyko-babbel. Babbel som "faglig" sett har få års levetid. Det er rett og slett for lite vitenskap og for mye babbel.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pappa_fra_troms wrote:
Nå skal vi møte i fylkesnemnda om ca en uke, hvor saken dreier seg om barnehageplass for minstedatteren vår. Dette på tross av at barnevernets konklusjon er ubegrunnet. Vi er fryktelig spent på utfallet.


Lykke til!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva man må godta..
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:20 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Bianca wrote:
Men hvem avgjør egentlig om gutten vår "lider" av alvorlig omsorgssvikt?
Det er enda ikke en eneste fagperson som har møtt barnet!


Dette problemet er kjent for mange som har vært utsatt for barnevernet. I vår sak hevder barnevernet at minstedatteren (2) har lite mimikk og at hun er passiv. Saken er den at hun er litt sjenert, men dette ser nå ut til å forsvinne gradvis. Hun blir stadig tøffere. Mor er også sjenert, så det kan selvfølgelig ha noe med arv å gjøre, som noen mener. Men er dette en sykdom og er det en barnevernsak? - Jeg mener at det ikke er det.

Vi har selvfølgelig forsøkt å få legen til å henvise til barnelege, vi har snakket med BUP og andre som kanskje kunne "friskmeldt" datteren vår. Men ingen vil blande seg i barnevernsaker. De sier det faktisk rett ut. Barnevernet har en indre sirkel hvor andre ikke slipper til. Barnevernet kan kanskje best beskrives som en slags losje. Alikevel har vi klart å få legen til å observere henne i samspill med oss og i lek. Han vil gi sin uttalelse skriftlig, denne uttalelsen vil bli forelagt fylkesnemnda sammen med andre bevis i saken.

Videre har vi kontaktet PPT som uavhengig av barnevernet har vært på besøk hos oss to ganger. De har ikke noe å utsette på forholdene i hjemmet, eller den omsorgen vi gir barna. Man skulle tro at PPT har mer psykologisk tyngde enn barnevernet, dette tenkte vi da vi kontaktet dem. Ellers er det som sagt nærmest umulig å få uavhengige vurderinger. Slike vurderinger blir også tolket som bestillingsverk, og det synes ikke å være noen som ønsker å foreta slike vurderinger for foreldrene.

Men hadde saken vår vær enda mer alvorlig, ville vi uansett bestilt time på en privat klinikk for å skaffe til veie egen dokumentasjon. Dette bør man vurdere i hvert enkelt tilfelle, tror jeg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:39 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Barnevernet kan kanskje best beskrives som en slags losje.
Godt sagt!

Familievernkontoret vil noen ganger være nyttig å alliere seg med. Ja, noen ganger vil man kunne bruke en vettug prest. Skånland skriver imidlertid at det er samme sosio-psyko-babbel-opplæring blant prester...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:42 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Arild Holta wrote:
pappa_fra_troms wrote:
Nå skal vi møte i fylkesnemnda om ca en uke, hvor saken dreier seg om barnehageplass for minstedatteren vår. Dette på tross av at barnevernets konklusjon er ubegrunnet. Vi er fryktelig spent på utfallet.


Lykke til!


Takk for det Arild. :roll: Vi klamrer oss til håpet om at fornuften finnes, men man vet aldri, så vi er forberedt på å kunne tape i nemnda. Taper vi, blir saken anket til retten, med full støtte fra advokaten vår.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 12:48 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Arild Holta wrote:
Quote:
Barnevernet kan kanskje best beskrives som en slags losje.
Godt sagt!

Familievernkontoret vil noen ganger være nyttig å alliere seg med. Ja, noen ganger vil man kunne bruke en vettug prest. Skånland skriver imidlertid at det er samme sosio-psyko-babbel-opplæring blant prester...


Det kommer mye an på den man henvender seg til, og det avhenger også av hvordan man legger frem saken. Jeg tror at også Marianne kjenner noen fornuftige mennesker i systemet, problemet er at de er i mindretall. Kanskje har vi vært heldige. Det gjenstår å se om en uke. Vi må jo bare håpe og prøve så godt vi kan å legge frem saken slik vi ser den. Mitt beste råd til andre i samme situasjon er å forsøke å bruke systemet mot systemet, så får dere selv tenke dere hva jeg mener med det.

Jeg har forresten tatt telefonisk kontakt med Marianne for noen uker siden, men hun ble bare sint på meg, hun mente at jeg måtte gjøre noe. Jeg skulle gjerne vist hva hun mener at jeg kan gjøre med barnevernet?
– Slik jeg ser det, har jeg ingen eller svært liten mulighet til å gjøre noe som helst. Alt jeg kan gjøre akkurat nå, er å fortelle om det vi opplever og forsøke å vinne saken vår. Hva jeg gjør når saken er over, det gjenstår å se. Men det er ganske klart at det er lurt å ligge litt lavt, så lenge saken pågår, når man ser hva barnevernet kan finne på å hevde..

Kanskje Marianne mener at vi er så resurssterk at vi ikke trenger hjelp?
- Jeg har forsøkt å få en uttalelse fra henne i forbindelse med at barnevernet i tillegg til å bruke datteren vår sin noe diskriminerende adferd, har forsøkt å bruke mot oss et av de andre barnas språkproblemer som kommer av hørselshemming og problemer som følge av for tidlig fødsel og stadige ørebetennelser fra fødselen av.
– Men jeg har ikke fått noe respons på denne henvendelsen, har sendt PM til henne og som sagt forsøkt å snakke med henne på telefon, men hun hadde ikke tid til å snakke med meg, og virket heller ikke som om hun ville snakke noe mer med meg.
- Selv om vi ikke er enige i alt, så har jeg full respekt for deg Marianne, håper du kan forsøke å forstå meg også.

Motstand gjør systemet sterkere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 10:11 am 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Lykke til pappa_fra_troms :)
Hvor kan jeg følge med på saken din? Vil jo gjerne høre hvordan det går.

Vi har forresten en fagperson på vår side... En barnevernskurator faktisk.. :lol: Av alle ting... :roll:
Han holder til i nabokommunen.. man trodde nå det skulle ha noe å si men...
Men som dere sikkert vet så kjører de sitt eget løp uavhenig av hvilke opplysninger de får inn. Og hvem de får på nakken..
Det virker ikke som de er ute etter å løse noe som helst.
Forbanna regelryttere! Hva med litt sunn fornuft og medmenneskelighet?
Lærer de ikke det når de utdanner seg til å bli barnevernspedagog?..

Og fremtidig skade på barnet ja.. Hva med fremtidig skade på foreldrene som blir fratatt barna fordi de ikke gjorde annet enn å være gode foreldre?! Skal man bli straffet for det også nå?!
Hvordan kan en fødselsdepresjon gi fremtidig skade for barnet?
Det er jo ikke noe man har for alltid, da hadde det vel ikke hett det!..

Hvorfor er de ikke intr i å høre på hva foreldrene til barna har å si?
Det er de som kjenner barnet best!
Jeg har tenkt lenge på om jeg skal få en ny vurdering av en psykolog og få gutten med til en.. ja hva skal jeg kalle det.. "barnepsykolog".
Satt lenge med sambo i går og pratet om vi kanskje skulle flytte til feriehuset i Sverige bare for noen måneder.
er fryktelig redd de skal dra det så altfor langt..

Dere som har kjenneskap til lover, regler og barnevernet:
Hva ville dere gjort annerledes hvis dere kunne gått tilbake til starten av saken deres?
Dokumentert mer? Skaffet advokat tidligere? Flyttet? Lest mer om rettigheter? Klaget til en respektiv person? Osv osv..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]