It is currently Thu May 09, 2024 6:46 am



Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:46 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pappa_fra_troms wrote:
Arild Holta wrote:
pappa_fra_troms wrote:
Vi har også vært inne på å flytte, for å få en vurdering et annet sted.


Barnevernet sender da en fæl "dokumentasjon" til barne"vernet" hvor dere flytter. Dette er da grunnlaget for det nye såkalte barnevernet.


Derfor har vi ikke flyttet mens saken pågår, vi ønsker en avklaring. Har aldri vunnet mer enn 100 kroner i lotto, men vi håper alikevel å vinne i nemnda. Gjør vi det, vil kanskje ikke barnevernet sende saken til den kommunen vi flytter til, de har i hvert fall ikke lov til dette..


Hvordan dere skal hindre dem i å gjøre lovbrudd, vet ikke jeg. De gir jo blaffen i loven og tolker den etter tilfeldig for godt finnende...

Nemnda gir barnevernet rett i de fleste tilfeller. Eller så blir det forlik fordi nemnden blir for farlig. I noen få tilfeller vinner foreldrene. Da anker normalt den sosiologisk dypt troende parten...

Vi får håpe dere er veldig heldige! Så blir dere raskt ferdig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:47 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
pappa_fra_troms wrote:
Bianca wrote:
Finnes det en oversikt for hver kommune?


Det finnes en oversikt, antall tiltak i barnevernet finner du om du blar nedover på din kommunes side:

Kommunefakta - Nøkkeltall om kommunene
Faktaark for alle landets kommuner med en rekke sosiale og demografiske nøkkeltall.

http://www.ssb.no/kommuner/


Ja, men det var antall barn med barnevernstiltak..
Det jeg egentlig vil vite er hvor mange barn som ble fratatt foreldrene sine i Lørenskog og Ullensaker kommune i 2005...

Er det så altfor vanlig egentlig?
Hører jo sjelden om det..?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Til Pappa fra Troms og Bianca
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:56 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Arild Holta wrote:
Nulle wrote:
Dersom dere kan påvise saksbehandlingsfeil, kan dere ha krav etter loven til å bytte kontor!


Jeg har hørt at det går ann å sette fram krav om å bytte saksbehandler.


Vi forsøkte, (da det ble konflikt) å snakke med barnevernet om å bytte saksbehandler, det vi fikk høre da, var at de ikke har noen som kan overta saken, altså angivelig resursmangel. Jeg tror rett og slett at de ikke er villig til dette fordi saksbehandleren er klar over at konklusjonen er mangelfull, og at den ikke retter seg mot barna, slik den egentlig skal. Det er jo slik med alt man foreslår, barnevernet kan ikke samarbeide, det vet vi jo alle. En slik henvendelse må derfor i så fall rettes til Fylkesmannen, men det synes som om Fylkesmannen ikke vil blande seg i selve saksgangen. Fylkesmannen behandler bare klager på enkeltvedtak og ikke på selve saksbehandlingen, så lenge saken pågår. Barnevernet kan derfor gjøre hva de vil, så lenge de ikke bringer saken inn for fylkesnemnda. Heller ikke yrkesetisk råd og sivilombudsmannen behandler saker som pågår i barnevernet, det heter undersøkelse og dette bruker barnevernet som påskudd for å plage foreldrene..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:57 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Bianca wrote:
De kan jo ikke bare ta den avgjørelsen utifra antakelser?


De tenker ikke som vanlige dødlige. De mener at folk er skadelige for sine barn om de har dårlig selvtillit og alt mulig.

Siden det påståtte barnevernet består av "fag"folk tenker rettsystemet: - Den faglige parten har rett. Foreldrene innser ikke hvilket problem de er.

Det gir en farlig makt hvor tilfeldighetene rår. Når dere vil forutse dem, er ikke det enkelt når det er tilfeldighetene som rår.

Nettopp fordi det er tilfeldighetene som rår, er det lett å forske på. Man setter opp kriterier for dårlige foreldre. Så ser man at det er helt tilfeldig om de er tatt fra barna eller har fått beholdt dem. Deretter er det bare å undersøke de to gruppene: De som fikk beholde sine barn og de barna som ble tatt av barnefjernkontoret.

De som ble tvangsplassert fikk det verst når de vokste opp. Det er den tragiske virklighet våre galne myndigheter nekter å ta inn over seg.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 7:08 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Bianca wrote:
pappa_fra_troms wrote:
Bianca wrote:
Finnes det en oversikt for hver kommune?


Det finnes en oversikt, antall tiltak i barnevernet finner du om du blar nedover på din kommunes side:

Kommunefakta - Nøkkeltall om kommunene
Faktaark for alle landets kommuner med en rekke sosiale og demografiske nøkkeltall.

http://www.ssb.no/kommuner/


Ja, men det var antall barn med barnevernstiltak..
Det jeg egentlig vil vite er hvor mange barn som ble fratatt foreldrene sine i Lørenskog og Ullensaker kommune i 2005...

Er det så altfor vanlig egentlig?
Hører jo sjelden om det..?


Jeg fant en oversikt, men husker ikke hvor, i denne sto det hvor mange av tiltakene som er omsorgstiltak. Problemet er at besøkshjem og støttekontakt inngår i disse tallene. Jeg tror ikke de vil ut med hvor mange barn som fjernes. Men hvis vi ser på antall barn i fosterhjem, får vi et bilde av situasjonen. Ca 80% av omsorgsovertakelser er fosterhjem, dette betyr at man kan plusse på 20%, så har man antall omsorgsovertakelser.

Når det gjelder tallene på SSB, er dette antall tiltak totalt. Noen kommuner har 1% andre har over 5%. Man kan jo lete etter en kommune med få tiltak, så ser man hvor barnevernet gjør den "beste jobben" ..

Fem av hundre barn og en av hundre, viser store forskjeller. Noen steder er folk flinkere til å ta vare på barna, eller det er noe galt med de som jobber i barnevernet.. :evil: Det må jo være en årsak til at enkelte kommuner har fem ganger så mange tiltak som andre kommuner.


Last edited by pappa_fra_troms on Mon Jul 31, 2006 7:12 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 7:09 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
bianca skrev

De kan jo ikke bare ta den avgjørelsen utifra antakelser?



Barnevernet i Ullensaker tar avgjørelser bare på antagelser. Og jeg må advare om barnevernleder Torill Myrholdt og leder Unni Bevren der er det ikke mye kompetanse ute og går. Men totalt mangel på det. Ellers er dem veldig flinke til å drive med dokumentforfalsking

_________________
jan thore


Last edited by jthaake on Mon Jul 31, 2006 7:37 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 7:13 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
jthaake wrote:
bianca skrev

De kan jo ikke bare ta den avgjørelsen utifra antakelser?



Barnevernet i Ullensaker tar avgjørelser bare på antagelser. Og jeg må advare om barnevernleder Torill Myrholdt og leder Unni Bevren der er det ikke mye kompetanse ute og går. Men toyalt mangel på det. Ellers er dem veldig flinke til å drive med dokumentforfalsking


Tuller du??
Dokumentforfalskning? Hvordan da?
Kan vi risikere å bli kjørt rett i graven her?
Nå begynner jeg å få hetta! :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 7:19 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Quote:
Man kan jo lete etter en kommune med få tiltak, så ser man hvor barnevernet gjør den "beste jobben" ..


Kanskje jeg skal gjøre det og flytte til den kommunen :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 7:22 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Bianca wrote:
jthaake wrote:
bianca skrev

De kan jo ikke bare ta den avgjørelsen utifra antakelser?



Barnevernet i Ullensaker tar avgjørelser bare på antagelser. Og jeg må advare om barnevernleder Torill Myrholdt og leder Unni Bevren der er det ikke mye kompetanse ute og går. Men toyalt mangel på det. Ellers er dem veldig flinke til å drive med dokumentforfalsking


Tuller du??
Dokumentforfalskning? Hvordan da?
Kan vi risikere å bli kjørt rett i graven her?
Nå begynner jeg å få hetta! :shock:


Jeg har dokumenter som beviser att dem driver med det.
og dem lyver i fylkesnemda og får du en ny saksbehandler som heter Else Espelund kjører dem saken for nemda

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 9:50 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Håper ikke jeg fjernet for mye. Her gikk det litt fort unna.

Det hender jeg får samme feilmelding. Da har forumet alltid sendt postingen likevel. Hvorfor feilmeldingen kommer, vet jeg ikke. Det er en svakhet ved programvaren som ved et og annet tilfelle dukker opp.

Det kommer en større oppgradering av denne forumtypen. Får håpe det løser seg da.

Årsaken til at brukerne ikke har rettigheter til å fjerne, er erfaringene fra Trines forum. Sure debatanter ødela diskusjonen ved å fjerne innleggene sine i ettertid.

Men det er da noen i den innerste kretsen som kan få moderator-rettigheter. Om de vil. (Den innerste kretsen vet hvem som er den innerste kretsen.) Men da må de forholde seg til sensur-reglene: TEMA/BRUKERGRUPPE som jeg har påpekt tidligere. Ingen tilfeldig prinnsippløs sensur.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 9:58 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Bianca wrote:
Quote:
Man kan jo lete etter en kommune med få tiltak, så ser man hvor barnevernet gjør den "beste jobben" ..


Kanskje jeg skal gjøre det og flytte til den kommunen :lol:


Det kommer til å være utslagsgivende når vi skal lete etter en kommune i nærheten av Bergen, hvor vi skal slå oss ned når denne saken er avklart.

Når denne dagen kommer, vil jeg melde meg inn i et politisk parti, som jeg ikke skal nevne navnet på, og bruke alle mine kunnskaper og erfaringer til noe positivt, kanskje jeg studerer juss ved UIB, det får tiden vise. Jeg er i hvert fall motivert til dette. :lol: Er ikke helt sikker enda, men jeg har fått ryggplager av IT jobben og er egentlig litt lei av regnskapssystemer, nettverk og butikkdata, så det hadde vært artig med en forandring i livet. Har alikevel skaffet meg en jobbmulighet i Bergen, så vi kommer til å gjøre vestlendinger av oss. Jeg er født i Bergen, så det er et naturlig valg. Har store deler av familien i og rundt Bergen.


Last edited by pappa_fra_troms on Mon Jul 31, 2006 10:14 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 10:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barnevernet og "urent trav" er ingen nyhet. Det er bare å søke på Google etter "bryter loven", "lovbrudd" og lignende sammen med "barnevern" eller "barnevernet". Gå til avansert søk på Google.

Eller så kan man begynne her i forumet:
-->Lovløsheten i det såkalte barnevernet

Vi har så vidt begynt å samle opp barnevernets uredelige sider.

Norge vil være verdens beste land. Dette er baksiden av medaljen.

Kombinasjonen makt og taushetsplikt er farlig. Det forsøpler etikken. Barnevernet hadde ikke kunnet angripe små-problem og lage helvete for normale mennesker om de ikke fikk arbeide skjult bak taushetsplikt og skam. Makt korrumperer.

Man finner tilsvarende galskap i psykiatrien. Folk driter i det. Det er jo "sprø" mennesker og har derfor feil... I politiet ble 1/300 saker anmeldt til tidligere SEFO løst. 299/300 lyver ikke om politiovergrep! Folk driter i det. Det er jo kjeltringer som ikke er til å stole på og derfor har feil. Folk driter i barnevernsoffer. De er jo barnemishandlere, pedofile og alt mulig grusomt og har derfor feil...

Dette er Norges dystre bakside.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Angående tvangsfjernelser
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 10:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bianca wrote:
De kan jo ikke bare ta den avgjørelsen utifra antakelser?...


De bruker § 4-12 d når de vil fjerne barn kun på grunnlag av antagelser.

Vedtak om å overta omsorgen for et barn kan treffes

d) dersom det er overveiende sannsynlig at barnets helse eller utvikling kan bli alvorlig skadd fordi foreldrene er ute av stand til å ta tilstrekkelig ansvar for barnet


Det kan virke som om det er strenge vilkår for å bli fratatt omsorgen på grunn av antagelser om fremtidig omsorgssvikt, men i realiteten er det lite som skal til.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 10:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pappa_fra_troms wrote:
Når denne dagen kommer, vil jeg melde meg inn i et politisk parti, som jeg ikke skal nevne navnet på, ...


Det er bare ett parti av Stortingspartiene som har støttet barnevernsofre: Fremskrittspartiet. Etter at Alvheim er død og Karl I Hagen har trukket seg noe tilbake, så virker partiet på glid. Altfor mange sentrale politikere i FrP snakker posetivt om barnevernet nå. Til og med Karl I Hagen har kommet med slike synspunkter. Det er en stygg utvikling.

Da står bare små-parti tilbake.

Årsaken til FrP's negative glidning er trolig ønsket om makt. FrP med makt betyr raseri i fagforbundene. FO hater barnevernsmotstandere. Kort sagt: FrP-regjering betyr politiske streiker. Derfor må FrP gjøre seg pen for fagforbundene. De kan derfor ofre barnevernsofrene i bytte mot makt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 10:22 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Arild Holta wrote:
Det er bare ett parti av Stortingspartiene som har støttet barnevernsofre: Fremskrittspartiet. Etter at Alvheim er død og Karl I Hagen har trukket seg noe tilbake, så virker partiet på glid. Altfor mange sentrale politikere i FrP snakker posetivt om barnevernet nå. Til og med Karl I Hagen har kommet med slike synspunkter. Det er en stygg utvikling.


Da er det på tide at det kommer friske krefter inn i partiet, som har erfaring med barnevernet. :D


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]