It is currently Thu Mar 28, 2024 11:36 am



Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 5:11 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Altså mtp hvordan dere har blitt "behandlet".
Skulle så gjerne hatt en anelse om hva deres neste trekk blir..
Kanskje jeg kan "se" det utfra din sak?..


Last edited by Bianca on Mon Jul 31, 2006 5:12 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 5:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
pappa_fra_troms wrote:
Dette burde bety at barnevernet står igjen med egne subjektive meninger om barns behov for barnehage og påstander om at det er omsorgssvikt å ikke mene det samme som dem.



Det er basert på deres subjektive følelser (les: profesjonelt skjønn), men det gjør ikke saken noe lettere for dere.

Har dere tenkt på hvordan dere skal leve med å måtte levere barnet hver dag i en barnehage hvor alle de ansatte vet at dere er tvunget av barnevernet? Videre må dere vel gå på såkalte "ansvarsgruppemøter". Dere blir tvunget til å ha kontakt med mennesker dere sannsynligvis ikke kan fordra på nåværende tidspunkt. Det kommer til å bli sendt regelmessige rapporter om datteren deres til barnevernet fra barnehagen, og saksmappen kommer bare til å vokse og vokse. Om ett år eller to er det kanskje tid for mer inngripende tiltak dersom dere ikke klarer å vise den rette holdningen (nesegrus underdanighet). Kom dere unna før de fester lenkene rundt halsen deres akkurat som om dere var negerslaver på vei til slavemarkedet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 5:18 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Bianca wrote:
Pappa fra troms:

Jeg synes din sak er ganske lik vår..
Har jeg anledning til å lese hele saken din et sted?
Hvor langt har saken deres gått nå?
Jeg forstod det sånn at dere skulle i rettssak om en uke?


Vi fikk den første henvendelsen fra barnevernet 4.nov 2005, når saken kommer opp i nemnda er det ganske nøyaktig 10- ti måneder siden saken startet. Jeg har ikke lagt ut hele saken, fordi vi ønsker å skjerme barna mest mulig og fordi vi har sett at alt vi gjør blir oppfattet som påfallende adferd og at barnevernet mener motstand mot systemet gir grunn til alvorlig bekymring.

- Men jeg har alikevel en blogg, hvor jeg skriver en del om saken, det kan godt tenkes at barnevernet har fått med seg dette, og at dette er medvirkende årsak til at de ønsker å "ta oss". Men bloggen er anonym, så de kan ikke bruke det direkte i saken. Vi har ikke ønsket å provosere dem ved å gå ut med navn og dokumenter.

Bloggen finnes på VG-blogg:
http://www.vgb.no/2533


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 5:31 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
agrippa wrote:
Har dere tenkt på hvordan dere skal leve med å måtte levere barnet hver dag i en barnehage hvor alle de ansatte vet at dere er tvunget av barnevernet? Videre må dere vel gå på såkalte "ansvarsgruppemøter". Dere blir tvunget til å ha kontakt med mennesker dere sannsynligvis ikke kan fordra på nåværende tidspunkt.


Vi skal ikke godta noe tvungen barnehageplass, hvis nemnda kommer til en slik konklusjon, kommer vi til å anke saken til tingretten. Vi kan ikke tape en slik sak i retten, det nekter jeg å tro. Det finnes alt for mye dokumentasjon. Vi skal flytte fra denne kommunen, så det blir uansett ikke her. Vi hadde flyttet for lenge siden, hvis vi bare viste hva barneevrnet egentlig tenker og mener i saken. Vi har også vært inne på å flytte, for å få en vurdering et annet sted. Tankene har vært mange, men det er vanskelig når man ikke vet noe sikkert om hva motparten bygger sine "vurderinger" på..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 5:43 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Dere vet sikkert hvor mange barn som blir plassert i fosterhjem hvert år?

Finnes det en oversikt et sted?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Til Pappa fra Troms og Bianca
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 5:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Vi skal ikke godta noe tvungen barnehageplass, hvis nemnda kommer til en slik konklusjon, kommer vi til å anke saken til tingretten. Vi kan ikke tape en slik sak i retten, det nekter jeg å tro. Det finnes alt for mye dokumentasjon. ...... sier du, pappa, men det finnes saker i bøtter og spann som sier noe annet :!:
Om du ikke taper i retten, vil du gjentatte ganger få pakket på ryggen :evil: Spørsmålet er bare hvor lenge dere holder ut. Dere er ikke fysisk nødt til å flytte. Dersom dere kan påvise saksbehandlingsfeil, kan dere ha krav etter loven til å bytte kontor!

Vi gjorde det og har siden hatt fred!

At dere har hatt mange tanker rundt deres sak betviles ikke! Der har vi vært omtrent alle. Det som er så forvilet er at det er ingen logikk i sakene og dermed kan du ikke gardere deg. Det blir som å forutse hvor neste vak kommer på fisketur når du ikke kan se insektene over vannet! Du kan o gjete hvem som er fisk og insekt!


--------------------------------------------------------------------------------
Bianca skrev:
Dere vet sikkert hvor mange barn som blir plassert i fosterhjem hvert år?

Finnes det en oversikt et sted?

Ja, det vet vi: Ca 20 barn i døgnet på landsbasis! Tallene er hentet fra SSB og ved videre lesing finner vi også ut at det til enhver tid er ca 30 000 barn som får av barnevernets "goder" i form av tiltak.

Vi vet også at det går svært ille med ca 2/3 av disse igjen. Det er derfor vi har slike ildsjeler som Arild!

Det er derfor det finnes sider som www.barnasrett.no og Gruppen til Familiens Selvstendige Rett :!:

Nå skal ikke dere ta det inn over dere, for vi er mange her ute som i hvert fall er villige til å stå på i kampen for at dere skal vinne fram. Det er også en kjennsgjerning at barnevernet taper flere saker nå enn for få år siden selv om de våger å fremme flere saker er tapsprosenten ikke i deres favør.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:04 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
7318 barn i fosterhjem pr 31.12.04

Henvendelser og søknad om fosterhjem for 543 barn og unge pr. 31. januar 2006

Region nord: 75
Region Midt: 53
Region vest: 110
Region sør: 110
Region øst: 112
Oslo: 53
Trondheim: 24
Ikke angitt: 6

Det er søkt fosterhjem for like mange jenter som gutter

31. januar 2006 var det søkt fosterhjem for 275 jenter (50,6 %) og 268 gutter (49,4 %) Status 31. januar 2005 var at guttene utgjorde 53,4% mot jentene 46,6%.

http://www.fosterhjem.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=5807


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:05 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Ja, jeg vet jo ikke om vi vinner i nemnda, men det hadde vært utrolig deilig å vinnne over dem etter det de har gjort mot familien vår.


Last edited by pappa_fra_troms on Mon Jul 31, 2006 6:07 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:05 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Mange takk! Hjelpes, det var mange!!
Det hadde jeg aaaaldri trodd!!

Finnes det en oversikt for hver kommune?
Stefaren til samboeren min sa at det var kun 2 barn siste 10 årene som var blitt fratatt foreldrene sine i Lørenskog kommune.
Jeg syntes det hørtes veldig lite ut!

Noen som vet tallene i Ullensaker?

Hvilket grunnlag/dokumentasjon trenger de for å gå så langt?
De kan jo ikke bare ta den avgjørelsen utifra antakelser?...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Han har blogg:
http://www.vgb.no/2533

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:21 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Bianca wrote:
Finnes det en oversikt for hver kommune?


Det finnes en oversikt, antall tiltak i barnevernet finner du om du blar nedover på din kommunes side:

Kommunefakta - Nøkkeltall om kommunene
Faktaark for alle landets kommuner med en rekke sosiale og demografiske nøkkeltall.

http://www.ssb.no/kommuner/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:22 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Arild Holta wrote:


Jeg tittet litt på den i sta..
Det sto veldig mye så jeg tror jeg skal sitte meg ned når junior her har lagt seg.
Kanskje jeg skal blogge jeg også?.. Jo flere dess bedre kanskje.. Vurderer sterkt å gå ut i avisen også.. men får se hvordan utfallet blir først.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pappa_fra_troms wrote:
Vi har også vært inne på å flytte, for å få en vurdering et annet sted.


Barnevernet sender da en fæl "dokumentasjon" til barne"vernet" hvor dere flytter. Dette er da grunnlaget for det nye såkalte barnevernet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:27 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Arild Holta wrote:
pappa_fra_troms wrote:
Vi har også vært inne på å flytte, for å få en vurdering et annet sted.


Barnevernet sender da en fæl "dokumentasjon" til barne"vernet" hvor dere flytter. Dette er da grunnlaget for det nye såkalte barnevernet.


Derfor har vi ikke flyttet mens saken pågår, vi ønsker en avklaring. Har aldri vunnet mer enn 100 kroner i lotto, men vi håper alikevel å vinne i nemnda. Gjør vi det, vil kanskje ikke barnevernet sende saken til den kommunen vi flytter til, de har i hvert fall ikke lov til dette..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Til Pappa fra Troms og Bianca
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 6:40 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nulle wrote:
Dersom dere kan påvise saksbehandlingsfeil, kan dere ha krav etter loven til å bytte kontor!


Jeg har hørt at det går ann å sette fram krav om å bytte saksbehandler.

DU MENER ALTSÅ AT MAN KAN SKIFTE SLIK AT MAN RELATERER TIL BARNEVERNSKONTOR I EN ANNEN KOMMUNE?

DETTE PÅ BAKGRUNN AV FEIL KONTORET GJØR.

Er det via fylkesmannen?

Dette er interessant for oss da prof philos Kirsten Rasmussen skrev at det såkalte barnevernet her _ikke_ måtte relaterer til oss. (De er mobbens forlenga arm...) Det var den første utrederen bestilt av barnefjerner Bangsund. Professoren stoppet myndig hele fylkesnemnda hvor slakten av vår familie skulle stå.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]