It is currently Tue Apr 23, 2024 4:06 pm



Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 10:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Årsaken til FrP's negative glidning er trolig ønsket om makt. FrP med makt betyr raseri i fagforbundene. FO hater barnevernsmotstandere. Kort sagt: FrP-regjering betyr politiske streiker. Derfor må FrP gjøre seg pen for fagforbundene. De kan derfor ofre barnevernsofrene i bytte mot makt.


Jeg er enig i analysen din, Arild.

Det er Fagbevegelsen som har makten i landet. Det er den som styrer. Politikerne er bare nikkedukker for Fagbevegelsen.

Det kommer ikke politikere til makten som ikke er godkjent av Gerd Liv Valla og de andre fascist-kommunistene. Vi velgere har lite å si. Stemmene våre blir knuslet bort. Det meste er bestemt på forhånd, blant annet valglistene. Det eneste politikere ønsker er å samle mest mulig rikdom på statens hender. Så kan de dele ut noen slanter til dem som oppfører seg pent. Slik blir folk avhengige av staten og redde for å miste "velferdsgodene" sine ved å stemme på partier som ønsker å la folk styre livene sine selv. Det er symptomatisk for utviklingen at Fr.p.-politikere prøver å tekkes almenheten ved å bevilge penger til barnevernet. Det blir ramaskrik dersom bevilgningene til "de svakeste blant oss" kuttes. Da er en systemtro presse god å ha. Kun barnevernspropaganda når ut på bred front i mediene. De som ønsker å nedlegge barnevernet blir harselert med dersom de lufter sine meninger utenom dette utmerkede forum. Man kan ikke få seg til å tro at barnevernet er den sumpen av inkompetanse og vrangvilje som det faktisk er. Det er en sikker politisk død å arbeide mot barnevernet og for økt rettssikkerhet for foreldre og barn. I følge de totalitære bøllene i Fagbevegelsen er barna best tjent med at det er staten, og ikke foreldrene, som har eiendomsretten til dem. Fagbevegelsen er jo, som kjent, motstander av privat eiendomsrett, og dette gjelder også barn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 10:55 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Vi må heller ikke glemme at Alvheim hadde venner som fikk ufrivillig erfaring med barnevernet. Han opplevde også (som sykehusdirektør) at barnvernet hentet barn på sykehuset om natten. Det handler om erfaring, og vi kan vel ikke vente at de som ikke har satt seg inn i problemstillingen, eller kjenner noen som har opplevd barnevernet, skal engasjere seg.

Jeg tviler på at Siv Jensen gidder å engasjere seg i barnevern, hun er mest sansynlig for opptatt av seg selv og egen posisjon til å bry seg.

Det finnes mange millioner naive nordmenn, som ikke ønsker å vite sannheten. Vi er oss selv nærmest. Slik er det, og slik kommer det alltid til å være. Men det betyr ikke at det er umulig å gjøre noe med problemene. Saken er kanskje den at man må gjøre noe innenfra, for motstand gjør som kjent systemet sterkere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 11:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Til syvende og sist er det folkemassene som er det sterkeste våpen. Derfor er det ekstremt viktig å nå folk med informasjonen. Nå har vi et åpent internett. Det må vi bruke desperat.

I land etter land lages det sensurnett over internett. Sist ute var Danmark. Teknologien er altså langt på vei til stede for å kneble internett som fri informasjonskilde.

Det vil maktpakket. Slik kan man overlate informasjonsflommen til systemtro og Politisk Korrekte redaktører og journalister, som i "gode gamle dager" med monopolet NRK. Det er en farlig utvikling og vi må handle om vi ønsker radikale forandringer.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 11:24 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Arild Holta wrote:
Til syvende og sist er det folkemassene som er det sterkeste våpen. Derfor er det ekstremt viktig å nå folk med informasjonen. Nå har vi et åpent internett. Det må vi bruke desperat.

I land etter land lages det sensurnett over internett. Sist ute var Danmark. Teknologien er altså langt på vei til stede for å kneble internett som fri informasjonskilde.

Det vil maktpakket. Slik kan man overlate informasjonsflommen til systemtro og Politisk Korrekte redaktører og journalister, som i "gode gamle dager" med monopolet NRK. Det er en farlig utvikling og vi må handle om vi ønsker radikale forandringer.


Jeg har merket meg at fylkesmannen har tatt tak i en del av den kritikken som er kommet inn i form av klager. Dette er bra. Alle som opplever lovbrudd og saksbehandlingsfeil bør klage til fylkesmannen, yrkesetisk råd, sivilombudsmannen, personvernnemnda eller datatilsynet. Vi må kreve sletting av opplysninger som er ubegrunnet og kreve innsyn i alle saker hvor barnevernet beskytter kilder. Dette kan også hjelpe.

Klag på alle enkeltvedtak og klag på saksbehandlingsfeil. Krev også utlevert alle dokumentene i saken. (men husk at det er fornuftig å bruke advokat, søk om fri rettshjelp eller betal selv)
- I saker som går til fylkesnemnda har man alltid krav på advokat, som skal dekkes i sin helhet av staten.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 11:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er vel en maksgrense på antall advokat-timer? Den er vel ikke høy?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 31, 2006 11:41 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Arild Holta wrote:
Det er vel en maksgrense på antall advokat-timer? Den er vel ikke høy?


Tror det var 7 timer, eller noe.

Så det stemmer, men fylkesmannen er pålagt å vurdere særlige villkår i barnevernsaker, dette betyr at man kan få innvilget fri rettshjelp, selv om man i utgangspunktet ikke har krav på dette. (for høy inntekt, men denne grensen er nå hevet) Fylkesmannen skal også ta hensyn til problemstillingen i saken, og sakens karakter. I saker hvor det offentlige er motpart, skal det være lettere å få fri rettshjelp og sakførsel. Man kan i enkelte tilfeller søke om flere timer, og i noen tilfeller kan man søke om å holde samboer eller ektemake sin inntekt utenfor, dette gjelder i saker der saken er av personlig karakter.

Det har også blitt slik at advokatene har mulighet til selv å innvilge fri rettshjelp. (mener jeg å ha lest et sted)

http://www.fri-rettshjelp.no/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Husinkvisisjoner
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 12:39 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
agrippa wrote:
Er det ikke noe som heter ransakelsestillatelse? Denne kan vel ikke gis uten i helt nødvendige tilfelle?

Jeg tror de fleste åpner døren for barnevernet fordi 1) de ikke kjenner sine rettigheter, 2) de føler seg truet og intimidert og er redd for hva barnevernet kan finne på dersom de nekter.

Hadde barnevernet møtt flere stengte dører så hadde det blitt vanskeligere for dem å operere.


Man kan selvfølgelig nekte dem å komme inn, de har ikke grunnlag eller rett til å komme inn, hvis det ikke foreligger misstanke om noe alvorlig som kan skade barna (misshandling, missbruk eller vanskjøtsel)
- Problemet er at de da kan komme til å bruke at du nekter dem overfor politiet, slik at de alikevel kommer inn. De kan tenke at du har noe å skjule. Det er ikke noe annet enn en Catch 22 situasjon for alle foreldre som opplever barnevernet. Det er umulig å vite hva som vil være rett for den enkelte, da man ikke på noen måte kan vite hva barnevernet kan finne på..

Hvis barnevernets saksbehandler sier til politiet at han er alvorlig bekymret for barna, så er dette grunn nok til å trenge seg inn på misstanke om noe alvorlig. Saksbehandleren trenger bare å si at han var bekymret, og trenger heller ikke stå til rette for en slik vurdering. Men hvem kan vite hvilken saksbehandler som kan finne på noe slikt. Vi kan ikke lese tanker, derfor er det svært vanskelig å si noe som helst om hvordan utfallet kan bli, om man nekter barnevernet å komme på "hjemmebesøk".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fri rettshjelp
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 8:22 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
TOK TAK I DETTE INNLEGGET:

----Så det stemmer, men fylkesmannen er pålagt å vurdere særlige villkår i barnevernsaker, dette betyr at man kan få innvilget fri rettshjelp, selv om man i utgangspunktet ikke har krav på dette.
Kan hende det, men vi ble innvilget fri rettshjelp og når KONTORET forsto at vi kanskje hadde en bedre sak en de, begynte nedskjæringene! Da begynte nedpsykingen og splitt og hersk rutinene å komme tilsyne. De gikk også bak ryggen på oss til advokaten vår!

----Man kan i enkelte tilfeller søke om flere timer, og i noen tilfeller kan man søke om å holde samboer eller ektemake sin inntekt utenfor, dette gjelder i saker der saken er av personlig karakter.

Er det ikke som oftest av personlig karakter når det gjelder barnevernet? Slik var det i alle fall i vår sak hvor jeg var den umulige. Jeg påpekte stadig feil og mangler og i tillegg hadde jeg den frekkhet å kjenne loven! I tillegg siterte jeg hva far mente for han arbeidet utenlands. Jeg var med andre ord en person non grata og som sådan behøde de ikke en gang referere riktig :evil:

I det hele tjener bare barnevernet på at ordningen med fylkesnemd og invilging av advokatbistand slik det er utformet i dag :twisted: :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Husinkvisisjoner
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 8:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
pappa_fra_troms wrote:
Hvis barnevernets saksbehandler sier til politiet at han er alvorlig bekymret for barna, så er dette grunn nok til å trenge seg inn på misstanke om noe alvorlig. Saksbehandleren trenger bare å si at han var bekymret, og trenger heller ikke stå til rette for en slik vurdering. Men hvem kan vite hvilken saksbehandler som kan finne på noe slikt. Vi kan ikke lese tanker, derfor er det svært vanskelig å si noe som helst om hvordan utfallet kan bli, om man nekter barnevernet å komme på "hjemmebesøk".


God beskrivelse av situasjonen.

Når det gjelder hjemmebesøk i undersøkelsesperioden så synes jeg ikke man skal gi tillatelse men tvinge barnevernet til å skaffe nødvendig tillatelse i form av ransakelsesordre.

Barnevernet ser helst at foreldre bøyer seg for kravene deres uten at barnevernet må bruke makt. Jeg mener at foreldrene i sterkere grad bør tvinge barnevernet til å innhente polititillatelse til å gå på hjemmebesøk.

Selv om det står i barnevernloven § 4-3 at foreldre ikke kan motsette seg hjemmebesøk, så betyr ikke det at foreldre behøver å ønske barnevernet velkommen inn. Barnevernet bør tvinges til å skaffe "adgangskort" fra høyere myndigheter. Da vil det fremgå at hjemmebesøket er en fiendtlig og aggressiv handling i motsetning til den vante situasjonen hvor foreldre byr barnevernet på kaffe og sitter og plaprer uten å vite at hvert ord blir nedtegnet og innført i journaler.

pappa_fra_troms wrote:
Klag på alle enkeltvedtak og klag på saksbehandlingsfeil. Krev også utlevert alle dokumentene i saken.


Det hjelper lite å kreve dokumenter utlevert når barnevernet lar være å svare på henvendelsen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fri rettshjelp
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 9:02 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
Nulle wrote:
Er det ikke som oftest av personlig karakter når det gjelder barnevernet? Slik var det i alle fall i vår sak hvor jeg var den umulige. Jeg påpekte stadig feil og mangler og i tillegg hadde jeg den frekkhet å kjenne loven! I tillegg siterte jeg hva far mente for han arbeidet utenlands. Jeg var med andre ord en person non grata og som sådan behøde de ikke en gang referere riktig :evil:


Tviler på at fylkesmannen ville holde samboerens inntekt på 2.000.000 kroner utenfor fordi barneveret lar det gå mest ut over den med minst inntekt, men man kunne selvfølgelig forsøke. :idea:

Jeg tror "personlig karakter" betyr at selve saken må dreie seg om personlige forhold. Vi er inne på et vanskelig område, fordi det dreier seg om å bruke menneskelig skjønn. :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Husinkvisisjoner
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 9:18 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
agrippa wrote:
Det hjelper lite å kreve dokumenter utlevert når barnevernet lar være å svare på henvendelsen.


Hvis man selv forsøker å få ut dokumentene (uten advokat), må man sende skriftlig krav om utlevering av dokumentene.

Jeg fikk inntrykk av at de etter hvert ble lei av maset.. Det man ikke må gjøre, er å bli sint eller klage på at det har tatt så lang tid etc. Bare fortsett å sende "snille" brev med krav om å få utlevert dokumentene. Hvis barnevernet ikke svarer, er det bare å sende en klage på forvaltningsvedtak til fylkesmannen. Skriv til fylkesmannen at barnevernet ikke svarer på henvendelser og at de nekter å utlevere dokumentene i saken. - Da kan jeg garantere at dokumentene blir utlevert. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Utlevering av sakens dokumenter
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 9:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
pappa_fra_troms wrote:
Jeg fikk inntrykk av at de etter hvert ble lei av maset.. Det man ikke må gjøre, er å bli sint eller klage på at det har tatt så lang tid etc. Bare fortsett å sende "snille" brev med krav om å få utlevert dokumentene. Hvis barnevernet ikke svarer, er det bare å sende en klage på forvaltningsvedtak til fylkesmannen. Skriv til fylkesmannen at barnevernet ikke svarer på henvendelser og at de nekter å utlevere dokumentene i saken. - Da kan jeg garantere at dokumentene blir utlevert. :D


Barnevernet vil ikke skriftlig nekte å utlevere dokumentene, for det har de ikke lov til ihenhold til forvaltningsloven. Det er derfor de bare unnlater å svare på henvendelsene.

Hvor mange brev skal advokaten sende for å kreve sakens dokumenter utlevert når brevene kun blir ignorert av barnevernet? Det barnevernet ønsker er å manipulere foreldrene til å møte opp på barnevernkontoret og lese dokumentene der mens barnevernerne iakttar reaksjonen deres.

Det går ikke an å klage til Fylkesmannen når du ikke har noe vedtak å klage på.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 9:37 am 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Hmm.. jeg har akkurat sendt brev til Ullensaker barnevern om å få dokumentene mine utlevert.. Kanskje jeg ikke får de likevel da? :roll:
Hvorfor skal dem holde de tilbake?..
Venter på å bli innkalt til ny samtale og vil gjerne være helt klar på hvilke papirer de har og hva som står. Vi vil jo også gjerne være forberedt..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 9:40 am 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Hva skjer forresten på et hjemmebesøk?
Hvor lenge er de her?
Hvis de skal hjem hit og "se på samspillet i familien" så kan det bli vanskelig.. Junior legger seg kl 7, og da jobber både jeg og mannen.
Skal de sitte her og se på at vi trykker på hver vår lap top?...

Ringer de før de kommer, eller blir det avtalt en tid?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Utlevering av sakens dokumenter
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 9:42 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 3:21 pm
Posts: 97
Location: Et sted i Troms
agrippa wrote:
Barnevernet vil ikke skriftlig nekte å utlevere dokumentene, for det har de ikke lov til ihenhold til forvaltningsloven. Det er derfor de bare unnlater å svare på henvendelsene.


Uansett, så er det et forvaltningsvedtak, når de nekter å utlevere dokumentene. Dette kan derfor klages til Fylkesmannen. Jeg tror de da vil se seg nødt til å utlevere dokumentene. Barnevernet har, som du sier, ikke anledning til å nekte å utlevere dokumenter. Det er et klart brudd på forvaltningsloven. (er klar over at de trenerer slike henvendelser, de håper at man skal gi seg) - Det er kanskje ikke så rart at de ikke ønsker at man skal få dokumentene, når man ser hva som står i dem..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]