It is currently Thu Mar 28, 2024 12:56 pm



Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 18, 2006 11:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Du har sikkert hatt nok tid nå til å lese relevant stoff på BarnasRett, nkmr, Forum for Menn og Omsorg, Samfunnsmagasinet etc. Det skulle si deg at det er nærmest bortkastet tid å pugge lover og regler og protestere mht hva bv har lov og rett til. De er en forbrytersk organisasjon under statens fulle beskyttelse, og gjør som de vil. Og det de vil, står vel klart nok for deg.

Som sagt, du skulle vel gjennom lesning vite det meste selv nå, men iallfall:

Det finnes ingen hjelp i form av noen simsalabim-metode for å komme ut som vinnere og bli kvitt barnevernet. Ingen har en god sak mot barnevernet. Hvis de drøyer, eller formelt henlegger saken nå, kommer de til å ta den opp igjen ved første anledning senere, og da vil det hete "Det har vært problemer med/i familien over flere år".

Bare to ting duger:

1)
Slå seg sammen med andre, gjerne i Gruppen til Familiens Selvstandige Rett, og prøve å gjøre noe sammen med dem. Da må man ikke skjule seg, men bruke sitt navn, så får man også adgang til andre under navn. En del av gruppens medlemmer skriver, henger opp plakater, henger opp lapper på kjøpesentre, demonstrerer, møtes og utveksler info om sakene sine. Slik gjensidig info er nyttig; da ser man at ens egen sak ikke er spesiell og at det slett ikke er "noe i veien" med andre foreldre som er rammet av det samme.

I denne forbindelse ser jeg det som negativt at du sletter dine egne innlegg her, og øyensynlig tror at vi som arbeider med innlegg og andre ting, er et slags opplysningssenter hvor du kan hente hjelp men ikke gi noe. Vi er intet opplysningskontor; vi vil ha slutt på barnevernsovergrepene, og det går ikke hvis alle skal gå frem som du: vente seg mystisk hjelp fra andre og så forsvinne i anonym tåke.

Har du tatt kontakt med andre barnevernsofre i ditt område? Hvorfor ikke? Hva har du tenkt å gjøre for dem og sammen med dem? Hva hadde du tenkt å gjøre for dem hvis du selv slapp fri for barnevernet nå? Eller hadde du da tenkt å glemme barnevernet og alle de andre ofrene som barnevernet går løs på hver dag på ny?

2)
Ta barnet/barna og emigrere FØR det foreligger noen rettslig prosess. Det er for sent når fylkesnevndssaken allerede går eller er gått eller dommen foreligger.

I fall du/dere gjør dette, hvordan har du fra utlandet tenkt å hjelpe de barnevernsofre som er igjen i den ytterste nød her hjemme? De trenger et nettverk.

*

Hilsen
Marianne Haslev Skånland
  
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 18, 2006 12:01 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Flott!!..
Ja da, jeg har pugget ALT som er, alle 4 millioner sidene.


Takk for meg!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Takk for meg
PostPosted: Fri Aug 18, 2006 9:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bianca wrote:
Flott!!..
Ja da, jeg har pugget ALT som er, alle 4 millioner sidene.


Takk for meg!


Ja, hadde det bare vært like enkelt å bli kvitt barnevernet! Sier du "takk for meg" til den gjengen der, så har du dem hjemme hos deg før du aner ordet av det. Barnevernstyrannene er som blodigler som ALDRI slipper taket før det har suget familien tom for blod.

Men de vil jo bare hjelpe... Tror du på løgnene deres?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 19, 2006 12:06 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 30, 2006 12:21 pm
Posts: 37
Nei, jeg gir meg ikke i kampen mot barnevernet.
Men jeg gir meg med å skrive flere meldinger her inne.
Kanskje jeg er litt hårsår, men jeg orker ikke krangle med flere mennesker!..
Jeg er ikke intr i å gå ut med fullt navn for å kunne hjelpe andre i samme situasjon, når det bare vil falle tilbake negativt på meg.

Dette ble vel et litt for åpent forum for meg..


Top
 Profile  
 
 Post subject: En kamp for frihet
PostPosted: Sat Aug 19, 2006 6:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bianca wrote:
Nei, jeg gir meg ikke i kampen mot barnevernet.
Men jeg gir meg med å skrive flere meldinger her inne.
Kanskje jeg er litt hårsår, men jeg orker ikke krangle med flere mennesker!..
Jeg er ikke intr i å gå ut med fullt navn for å kunne hjelpe andre i samme situasjon, når det bare vil falle tilbake negativt på meg.

Dette ble vel et litt for åpent forum for meg..


Alle må foreta sine egne vurderinger av hvordan de vil kjempe mot barnevernets tvang. Det er intet krav at du går ut med fullt navn, og jeg har full forståelse for at du ikke vil det. Barnevernet misbruker imidlertid at alle kjemper ensomme kamper. Sammen kan man stå sterkere. Selv disponerer barnevernet en diger arme av terrorister. De er vel-organiserte og har politiet under sin kommando. Mot en slik motstander står enkeltmennesker veldig svakt. Men barnevernet er avhengig av at familier aksepterer "frivillig" hjelp, for det kan ikke bruke tvang mot alle. Lykke til videre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: psykologer er barnevernets samarbeidspartner
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 1:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Du må straks sørge for å få utsrift av alle dine journaler og sakspapirer slik at du vet hvor din sak står. Dersom du står i en barnevernsak bør du også nekte spykolog vurdering da deres største inntekskilde nettopp er barnevernet og de vil sørge for å sykeliggjøre deg i henhold til den diagnose barnevernet bestiller. Jeg vil også advare deg at du ved å benytte psykolog i denne forbindelse høyst sannsynlig kun oppnår å underskrive din egen dødsdom, da dette er "behandlingsform" du vil motta i forbindelse med den undersøkelsesfarsen barnevernet setter i gang.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg klarte det. Du må klare det også
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 11:58 am 
Offline

Joined: Fri Mar 16, 2007 12:46 am
Posts: 13
pappa_fra_troms wrote:
Vi har også blitt rådet til å flytte ut av landet for en tid. Problemet er at vi ikke har økonomi til dette. Hva skal man leve av? hvordan skal man klare seg i utlandet, når man ikke har penger til et slikt opphold.

Hadde vi hatt ubegrensede midler på konto, hadde det ikke vært noe problem. Men da hadde vi heller ikke fått disse problemene med barnevernet. Vi hadde ikke vært tilgjengelig for dem..


Mann må ikke ha ubegrenset med midler for å kune flyte, jeg er uføretrygdet og klarte det rimelig bra. Barnetrygden for mann også utbetalt i utlandet.
Hvis du er flink til å lese mellom rader så finer du svaret på hva må du gjøre for å klare deg ekonomisk.

_________________
Jeg tar gjerne loven i mine hender når det gjelder barna mine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 1:03 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Hvis foreldrene holder sammen og hjelper hverandre, skulle det iallfall gå i et nødsfall at den ene bosetter seg i utlandet med barna og den andre holder inntektsgivende arbeid gående i Norge, og sender til utlandet nok til at de utflyttede kan klare seg. Såfremt det ennå ikke er kommet til fylkesnevndssak, og de utflyttede melder permanent utflytning fra Norge, har barnevernet ikke noe å fare med, skjønt de nok vil prøve å narre og lyve og legge press på den som er igjen hjemme.

Det er naturligvis meget vanskeligere hvis man er alene og heller ikke har annen familie til å støtte seg. Noen klarer allikevel å skaffe seg arbeid i utlandet, og noen får uvurderlig hjelp fra familie eller venner og klarer på den måten å redde barna.

Disse vanskelighetene gjør det desto viktigere for oss å drive opplysningsarbeid her til lands, slik at så mange som mulig blir advart i tide, kan komme seg ut på fornuftig måte, og slipper å være reelle flyktninger som jages av Interpol.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 23, 2007 1:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Disse vanskelighetene gjør det desto viktigere for oss å drive opplysningsarbeid her til lands, slik at så mange som mulig blir advart i tide, kan komme seg ut på fornuftig måte, og slipper å være reelle flyktninger som jages av Interpol.


Foreldre som forlater landet av frykt for at barnevernet skal kidnappe barna deres, er reelle flyktninger. De forlater ikke landet av egen fri vilje men blir tvunget som følge av barnevernets forfølgelse. Man vil kanskje aldri få vite med sikkerhet om flukten var nødvendig, men barnevernet får ihvertfall ikke tak i barna så lenge man holder seg utenfor rekkevidde. De fleste tvangsfjernelser skjer akutt uten at det er noen reell akutt årsak til at de skal tas. Det er bare barnevernet som overdramatiserer for å legitimere bortføring uten vedtak i Fylkesnemnd. Når barna først er tatt, er det uhyre vanskelig å få dem tilbake.

De foreldrene som rømmer etter å ha fått en rettsavgjørelse mot seg, gjør seg skyldig i en kriminell handling og vil bli forsøkt oppsporet av myndighetene med alle midler, inklusive Interpol. Vær forberedt på å bli kastet i fengsel i nabocellen til Al Quaida-medlemmer og bankrøvere.

Barnevernet tar de barna de lettest får tak i.

Mange utlendinger i Norge har den fordelen at de allerede har flyktet en gang fra sitt hjemland. De vet at de kan klare seg utenlands. De færreste etniske nordmenn har denne erfaringen. Derfor synes det som en uoverstigelig hindring å forlate landet for å berge barna. Pappa-fra-troms var en av dem som nølte for lenge. Han har ikke gitt lyd fra seg siden forrige sommer og er sannsynligvis fanget i barnevernets system, det vil si, han har fått en rettsavgjørelse mot seg og har ikke lenger frihet til å flykte.

Moralen er at man bør flykte i tide om man så skal ta med seg barna i en snøskavl, som Mona Lygre uttrykker det. Glem tannbørste, husk bleier, pass, passordkalkulator til nettbank, lommebok, bensin og førerkort og kom deg over grensen til friheten før Pjusseluskan har drukket morgenkaffen sin og begir seg mot din bolig. Mat og andre nødvendigheter kan dere kjøpe når dere har kommet dere ut av Sosialistdiktaturet Norge. (Billigere blir det også)

NB: Nylig aksjonerte barnevernet natt til mandag mot en familie. Har dere mistanke om at barnevernspedagoger planlegger å ta barna så har dere ikke en time å miste. Husk at det er angivere overalt. Innvi færrest mulig i planene deres. Tenk Norge under okkupasjonen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 174 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]