It is currently Thu Mar 28, 2024 5:32 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnvernsak.(fylkesmann)
PostPosted: Fri May 05, 2006 10:56 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:16 pm
Posts: 29
Pleier fylkesmann i fylket. få greie på alle sakene til bv.

Fikk beskjed om at jeg kunne sjekke dette. hos fylkesmann



TA KONTAKT MED FYLKESMANNEN..
- Be om status i saken din
1. Når startet saken, hvilke dag mottok barnevernet henvendelse, når startet
undersøkelsen, hvilke paragraf ligger saken deres under
2.a) fra mottatt henvendelse har barnevernet en uke på seg til å møte dere for å
avklare eller avgjøre om det er nødvendig med en utredning
b) normalt har barnevernet 3 mnd til å utrede en familie.
c) barnevernet kan ikke hente inn informasjon fra skole, politi osv.. uten deres
samtykke.
d) Dere kan motsette dere hjelpetiltak
e) barnevernet kan søke om forlenget undersøkelelsesperiode inntil 6 mnd.
Dette får du vite når du ringer fylkesmannen, husk, du har krav til innsyn i
alle dokumenter / journaler som handler om deg med mindre du ikke er til fare
for rikets sikkerhet, hvilket ikke er tilfelle her.
3)Om saken din ligger under §4.3 /§4.4, er det en undersøkelsessak, med
frivillige hjelpetiltak. Med andre ord, du kan motsette deg disse
hjelpetiltakene.
b) ligger saken din under §4.12 er det snakk om osorgsovertakelse..


Og det har jeg gjort. og dem har ingen opplynsinger i det hele tatt.Om saken min.

Har da bv tatt saken i egne hender??


:twisted: :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 05, 2006 1:42 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er vel først når barnevernet eller andre parter kontakter fylkesmannen at de oppdager saken.

Søker barnevernet om forlengelser, så blir det dokumenter hos fylkesmannen.

Noen som har litt peiling på dette?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnvernsak.(fylkesmann)
PostPosted: Fri May 05, 2006 1:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
EMG wrote:
Pleier fylkesmann i fylket. få greie på alle sakene til bv.

Fikk beskjed om at jeg kunne sjekke dette. hos fylkesmann



TA KONTAKT MED FYLKESMANNEN..
- Be om status i saken din
1. Når startet saken, hvilke dag mottok barnevernet henvendelse, når startet
undersøkelsen, hvilke paragraf ligger saken deres under
2.a) fra mottatt henvendelse har barnevernet en uke på seg til å møte dere for å
avklare eller avgjøre om det er nødvendig med en utredning
b) normalt har barnevernet 3 mnd til å utrede en familie.
c) barnevernet kan ikke hente inn informasjon fra skole, politi osv.. uten deres
samtykke.
d) Dere kan motsette dere hjelpetiltak
e) barnevernet kan søke om forlenget undersøkelelsesperiode inntil 6 mnd.
Dette får du vite når du ringer fylkesmannen, husk, du har krav til innsyn i
alle dokumenter / journaler som handler om deg med mindre du ikke er til fare
for rikets sikkerhet, hvilket ikke er tilfelle her.
3)Om saken din ligger under §4.3 /§4.4, er det en undersøkelsessak, med
frivillige hjelpetiltak. Med andre ord, du kan motsette deg disse
hjelpetiltakene.
b) ligger saken din under §4.12 er det snakk om osorgsovertakelse..


Og det har jeg gjort. og dem har ingen opplynsinger i det hele tatt.Om saken min.

Har da bv tatt saken i egne hender??


:twisted: :evil:


Det er barnevernet du må kontakte for å få opplysninger om saken din dersom du ikke får tilsendt dokumenter fortløpende.

Barnevernet må visstnok søke Fylkesmannen om lov til å forlenge undersøkelsesperioden til seks måneder, men dette gjøres ikke i alle tilfeller.

Barnevernet trenger ikke noen godkjennelse fra Fylkesmannen for å åpne en sak. Det er heller ikke riktig at du kan nekte barnevernet å få tak i opplysninger. Dersom undersøkelsessaken er hjemlet i paragraf 4.12, noe den ofte er, så kan barnevernet få tak i alt, enten du vil eller ikke. Det er helt opp til barnevernet hvorvidt de hjemler undersøkelsen i 4.12 eller 4.4. Du kan i teorien motsette deg "hjelpetiltak", men det at du nekter kan være grunn nok til at de fatter akuttvedtak fordi de blir så voldsomt bekymret når du ikke innser hvor hjelpetrengende du er.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 05, 2006 5:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det må være mulig å spørre dem om de vil velge akutttiltak om man ikke "samarbeider".

Man må kreve å få alt skriftlig.

Du har også rett til å få ting skriftlig uten at de skal gå via advokat. Jeg krevde det, men ble nektet. Imidlertid fikk jeg brev fra en høyere oppe i kommunehierarkiet om at dette hadde jeg rett til. Det såkalte barnevernet bryter loven som det passer dem.

Man skriver altså til det såkalte barnevernet og krever å få utlevert kopier av alle dokumenter i saken. Send gjerne en kopi av brevet til advokaten.

Går de ikke med på det, så kan du klage til fylkesmannen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 05, 2006 7:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Det må være mulig å spørre dem om de vil velge akutttiltak om man ikke "samarbeider".


Det blir som å spørre veggen. De gir ofte unnvikende svar som kan tolkes forskjellig, nettopp for ikke å røpe for offeret hva de planlegger. De driver rent lureri for å pushe offeret inn i menneskehandel.

Arild Holta wrote:
Man må kreve å få alt skriftlig.


Alle vedtak bør man få skriftlig, også forhåndsvarsel om vedtak slik at man har mulighet til å påvirke saksgangen, slik man har rett til iht forvaltningsloven § 17.

Arild Holta wrote:
Du har også rett til å få ting skriftlig uten at de skal gå via advokat. Jeg krevde det, men ble nektet. Imidlertid fikk jeg brev fra en høyere oppe i kommunehierarkiet om at dette hadde jeg rett til. Det såkalte barnevernet bryter loven som det passer dem.

Man skriver altså til det såkalte barnevernet og krever å få utlevert kopier av alle dokumenter i saken. Send gjerne en kopi av brevet til advokaten.


Det beste er jo om advokaten krever å få alle dokumentene utlevert. Imidlertid vil de bare utlevere de dokumentene de vil. De holder tilbake viktige dokumenter for å hindre innsyn. De gjør sannelig som det passer dem. De kan for eksempel kreve at du "frivillig" plasserer barnet mot at du skal få se på dokumentene. Så frekke er de faktisk. Det er lovløse tilstander i barnevernet, og de som jobber der kunne vært medlem av mafiaen. Brutaliteten er tilstede i fullt monn. I likhet med mafiaen er kidnapping av barn en av deres sysler.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Innhenting av egen saksdokumentasjon
PostPosted: Fri Sep 29, 2006 2:20 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Å innhente egn saksdokumentasjon i disse tilfeller er en ny kamp mot systemet du alt kjemper mot. Selv om jeg har skrevet inn til alle instanser og begynner mit brev ved innhenting av opplysninger med forvaltingslovens §§ 18 og 19, blir man sjokkert, ikke bare over tid det tar og antall purringer man sender før man får et svar hvor jeg igjen blir ved å undre om disse personer har gått på skole og lært å skrive. Uansett etter 2 år har jeg endelig fått det som er skrevet og det vil bli benyttet som dokmentasjon i boken jeg nå skriver. Selv har jeg mistet all tilitt til dette offentelige systemet som går for det meste ut på å håne og nedverdige de personer som desverre av forskjellige årsaker ender opp i en livssituasjon hvor de trenger hjelp. Det eneste formålet deres må da være å utvikle ny samfunsfiender eller selvmordsterrorister - da oppskriften de benytter er perfekt til dette formål alene.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 30, 2006 6:41 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ama, vi trenger deg i opplysningsarbeidet mot barnevernets overgrep. Siden du bor i Danmark, håper jeg du også vil vurdere å søke kontakt med Else Sommer. Hun bor på Jylland. Hun har skrevet noen innlegg for dette forumet (i seksjonen Gjesteskribenter) og for BarnasRett. Hennes datter er selv et barnevernsoffer, og Else arbeider hardt og fornuftig med opplysning og kamp mot barnevernet i Danmark, blant annet er hun aktiv i organisasjonen Danmarks Børn. De planlegger nå demonstrasjoner i flere byer der nede, fra Jylland til København. Nettside: danmarksborn.dk .

Jeg var selv nede i Præstø i sommer på en liten sammenkomst som Else arrangerte for å begynne på noe skriftlig som Danmarks Børn vil prøve å publisere.

Else er også aktiv på borgerdebat.dk . Den ble forøvrig startet av Annelise Rasmussen i Haslev, nettopp som reaksjon på en sak hun var vitne til, hvor barnevernet ville sprenge en familie med 6 barn som hadde mistet sitt hus i orkan. Der er flere også på Borgerdebat som har vært utsatt for barnevernet som arbeider aktivt med hjemmesider og annet.

Marianne
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Innhenting av egen saksdokumentasjon
PostPosted: Mon Oct 02, 2006 7:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Selv har jeg mistet all tilitt til dette offentelige systemet som går for det meste ut på å håne og nedverdige de personer som desverre av forskjellige årsaker ender opp i en livssituasjon hvor de trenger hjelp.


Trenger du hjelp må du for all del ikke kontakte barnevernet! Bruk venner og familie eller klar deg selv. Ingen situasjon er så dårlig at den rettferdiggjør kontakt med barnevernet. Det er rene selvmord å ta kontakt med den etaten - så sterkt må jeg advare mot den.

Hva tror du barnevernet kan bidra med av hjelp? Det eneste de har å tilby er kontroll og overvåkning samt fjerning av dine barn. De som jobber der er rene imbesiller. Det er de ansatte i barnevernet som mottar hjelp i form av trygge og gode offentlige stillinger. Prisen betales av barnefamilier som må leve i frykt for denne offentlige terrororganisasjonen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]