It is currently Thu Mar 28, 2024 4:39 pm



Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: vefsn bv på døra
PostPosted: Thu May 24, 2007 6:25 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hugo - arild ?
Hvem kan hjelpe ei ung jente fra mosjøen som nå "endelig" er kommet i BVs søkelys (etter ivrig pågang fra helsessøster)?

Hun har ikke tilgang på nettet, men har telefon og vett i hodet.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: advokat
PostPosted: Thu May 24, 2007 12:01 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
hei.
be henne oppsøke en god advokat,for og få stoppet galskapen,desto tidligere man engasjerer advokat desto bedre.
Vi gjorde det dessverre forseint i vår sak.
kommer man i nemnda er er det russisk rulett.
like stor sjangse for og beholde barna som å vinne i lotto.

systemet er korrupt dessverre.

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 12:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
Like mye russisk rulett å engasjere en hvilken som helst advokat, dessverre. De fleste taper uansett, Hugo, og de fleste advokater trekker på skuldrene og mener vel at avgjørelsene som retten eller nemnda kommer til alltid er riktige. Advokater har respekt for rettssystemet, vet du.

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: adv
PostPosted: Thu May 24, 2007 12:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
ja det er nok det,men det finns advokater som ikke er på barnevernets side.
Men man må nok lete lenge,men de finns.
Det beste er egentlig å kjøre saken selv,angrer den dag i dag at jeg ikke gjorde det i vår sak.

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 2:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
I lille Mosjøen har advokatene tett tilknytning til bv. Ang Adv Hausos advokater: Han selv er nabo til Anne Lise Bangsund og tidligere etterforskningsleder. Han har jobbet i politiet. Komuneadvokat jobber visst i det andre advokatfellesskapet. En tredje advokat jobber alene. Han er imidlertid kjent for sin forsiktighet.

Jeg vet ikke om noen advokater fra nærliggende steder.

Selv hadde jeg Christian Wiig fra Tr.hjem. Han er imidlertid ikke enkel å forstå seg på og kanskje best for folk som har erfaring med rettsystemet. I tillegg har han det så travel. For vanlige enkle mennesker i en sjokktilstand med bv på nakken, så er han for fjern og utilgjengelig.

Jeg har imidlertid ikke muligheter til å hjelpe enkelpersoner. Og tro ikke det er med et lett hjerte jeg sier det. Det er med ondt i magen. Men jeg har bare ikke mulighet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 2:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Anne Brit, er det helt umulig for henne bare å pakke ryggsekken og ta barnet under armen og vandringsstaven i den andre hånden og dra?

Det er fortsatt den beste muligheten, slik jeg ser det. Hvis man altså ikke er altfor sent ute og barnevernet har fått en i en uløselig klemme. Igjen og igjen blir jeg f.eks oppringt av folk som sier "jamen jamen, det er jo feil, det er jo ikke sant, jeg har jo gode vitner, jeg kan jo bevise ...". Jeg har fundert litt på hvorfor det er at folk som er svært så svevende og uinteresserte mht logikk og fornuft i det daglige (da svever de ofte rundt i et vas av drømmer og innrømmer det selv), se de pukker insisterende på logikk og fornuft og realisme når barnevernet går på dem. Som om barnevernet bryr seg nøkken om logikk, sannhet, fornuft, realiteter.

Dessverre: dette kommer til å bli enda verre. Og så lenge folk setter nesen i sky eller ikke bryr seg om å finne ut før det rammer dem selv, så lenge kommer det jo til å bli en evig strøm av tilfeldige, almindelige, godhjertede familiker som får sine liv ødelagt. Dette er regelrett krig, og ettersom barnevernet aldri oppgir makten når de har fått fingrene i barna, så har man knapt kampmidler.

Flukt er den beste mulighet. Dessverre. Man er helt hjelpeløs. Det går i retning av å være sigøyner eller mentalt handikappet eller jøde i Tyskland i 1942. Ikke den gang heller hjalp logikk og fornuft jøder, de som viste frem til nazistene sine medaljer fra første verdenskrig som bevis på at de var gode, lojale tyskere.

    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 3:38 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
jeg har akkurat snakket med henne på telefon, hun har mottatt brev fra BV om at de kommer på "besøk" første uke i juni.

bakgrunnen er "bekymringsmelding" fra helsesøster - som i lengre tid har presset henne i denne forbindelse -

"bekymringen" består i at hun har unnlatt å møte til en helsekontroll med datteren - fordi hun har prioritert eksamener.

Om hun i det hele tatt kan flytte er jeg usikker på - hun ønsker jo at datteren skal ha tilgang til sin familie på begge sider - hun går på skole - og hun har et par jobber i tillegg.

Hvordan er det kan hun nekte å ta i mot "besøket"? Hvis ikke tror jeg at jeg må mobilisere - ved enten å reise oppover selv eller sikre at hennes mor evt. bestemor er tilstede.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 4:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det må gjøres opptak, og hun må ha minst et par vitner til stede som er meget oppegående og skriver referat. Forøvrig: Hvis hun bringer barnet til lege for kontroll, er vel det bedre enn helsesøster. Og den burde egentlig slett ikke foregå i hennes hjem. Barnevernet har uansett ikke noe der å gjøre som angår barnets helsekontroller.

Dette er et element i Adele Johansen-saken om igjen. Denne moren bør bringes til å forstå at det er langt fra ufarlig. Blir barnet tatt, får det ingen kontakt med noen slektninger på noen sider.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 4:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hun er jo veldig utsatt, siden hun har vært litt "vill" av seg.

Hun var på besøk her i påsken da hun gikk på ungdomsskolen sammen med min datter og de er veldig nær hverandre.

Vi snakket om denne muligheten da, og jeg advarte henne og ba henne ta kontakt med engang dyret begynte å røre på seg - det tok mindre enn førti dager...

Vi kan i det minste handle etter føre var prinsippet, siden hun er klar over farene.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 4:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Det foreligger en høyesterett-dom på at en kan velge advokat utenfor rettskretsen, dersom det i din rettskrets ikke er advokater med den spisskompetanse som en trenger. Bostedsforbeholdet blir da opphevet når det dreier seg om alvorlig inngripelse i en persons liv, noe barnevern saker er.
Jeg måtte sparke den første advokaten jeg hadde. Personen var helt ubrukelig. Jeg gikk utenom rettskretsen og fikk reddet sønnen min.
Det aller beste er om hun kan reise bort. Barnevernet er på hugget etter små barn. Hun må ikke under noen omstendigheter møte de alene.
Det beste er om hun får en advokat til å skrive til barnevernet, der de må utdype mer hva bekymringsmeldingen består i. Hun bør også utsette besøket.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 24, 2007 5:46 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Er hun bare halveis i tenåra, så må noen hjelpe henne. Da står hun utsatt til!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mosjøen
PostPosted: Thu May 24, 2007 8:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Tone Hauglum wrote:
Det beste er om hun får en advokat til å skrive til barnevernet, der de må utdype mer hva bekymringsmeldingen består i. Hun bør også utsette besøket.


Hun bør forsøke å avklare dette skriftlig uten å la barnevernet komme på "besøk" i hjemmet hennes. Det betyr at de har bestemt seg for å iverksette undersøkelse på bakgrunn av meldingen om "bekymring" fra helsesøster, selv før de har vurdert henne. Ofte bestemmer de seg på forhånd, dersom meldingen virker alvorlig nok.

Problemet er at en advokat koster, og dersom advokaten skal gå på møter med barnevernet blir det fort veldig dyrt. Ofte vil barnevernet insistere på at de får komme hjem til familien. Hvis ikke blir de veldig bekymret og kan finne på å fatte akuttvedtak i ren angstanfall. Barnevernet er fryktelig redde for å få kritikk for at de ikke grep inn. Derfor griper de heller inn for mye enn for lite. En ung enslig mor med en "vill" fortid er utsatt. Hun vil bli forfulgt av barnevernet til hun har mistet barna. Det er ingen garanti, men barnevernet vil sikkert presse henne til hjelpetiltak og da er det bare et tidssspørsmål før de har nok på henne til å kreve omsorgsovertagelse.

Er hun heldig vil barnevernet nøye seg med en forklaring, men det at helsesøster er bekymret er i seg selv alvorlig. Jeg ville hatt dem på ett møte med vitner og deretter latt advokat skrive at nå er det nok. Hun må ikke akseptere noen form for utredning eller gi tillatelse til innhenting av opplysninger. Begynner det å brenne under føttene, så flytt ut av landet før de rekker å ta barna.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 12:08 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Hun må først og fremst få kopi av bekymringsmeldingen. Før det intet hjemmebesøk. Får hun ikke kopi av meldingen (de kan iblant prøve seg med at det blir kun gitt til advokater), det er helt supert om de sier det. Dersom hun må "betale" for dokumentinnsyn, eller barnevernet "pålegger" henne å ha advokat, så har hun krav på fri rettshjelp. Og hun bør velge advokat som har den kompetansen hun er ute etter og den kompetansen er ikke nødvendigvis i rettskretsen.
Så kan advokaten gå grundig gjennom hva bekymringen dreier seg om.
Det er viktig å få symetri i informasjonen, da er det ikke så lett å bli tatt på "sengen".
Får hun kopi av meldingen, kan hun alikevel be om advokatbistand via fri rettshjelp. Bekymringsmeldingene kan ofte være så idiotiske at en trenger en advokat for å sette barnevernet litt på plass.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 12:48 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Men som sagt:
Advokater er i 90% av tilfellene på barnevernets parti og synes det er flott at barnevernet tar seg av ungjenten og eventuelt redder barnet om barnefjernerne sier det er nødvendig.

Advokater er langt på vei naive mamma-gutter med lang utdanning. De tror systemet er så bra, så bra.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 25, 2007 8:11 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
jeg har fått noen tips om pålitetlige advokater - som har bevist sin kompetanse.

Men jeg har advart henne, for det var foruroligende det som stod i brevet - og hun er typisk mat for BV dyret. Jeg er veldig bekymret, noe jeg også har fortalt henne.

heldigvis har hun en mor som har vært ute en vinterdag før...

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]