It is currently Thu Mar 28, 2024 10:38 pm



Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: min sak i telemark
PostPosted: Fri Jan 19, 2007 9:25 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
jeg skal prøve kort fortelle forløpet i saken...
september- oktober-november: måtte ringe bvvakta etter henvisning fra politi om å finne min datter som er på rømmen:>måtte leite selv> etter vi fant henne kom det 2 gamle tanter fra bvvakta. dette resulterte i et rapport hvor vi ble beskrevet som foreldre som ikke klarte å sette seg i jentas perspektiv. Måtte melde saken inn for barnevernet.
Samtale med barnevernet var hyggelig. med en sannferdig rapport(noen gjør faktisk bra jobb) dette ga oss håp om hjelp.
Saken ble videreført ambulerende team som "skulle på kurs og hadde andre 12 saker som var mye viktigere". på den tiden ble min datter tatt i misbruk av hash. jeg måtte reise til min samboers familie for å ta jenta ut av miljø i påvente av ambulerende team.
etter møte med amb. team fikk tlf fra min psykolog og lege med opplysning om at bv vil ha innsyn i jurnalen(uten min samtykke). jeg etterspurt bv å få innsyn i mine dokumenter, ble nektet, ringte advokat og fikk bekrefte min rett til dette. i samtale med bv leder fikk foreslått om å henlegge saken siden jeg var misfornøyd med bv arbeid og siden jeg selv meldt inn saken.
ny bekymring (stor fravær)ble sent fra skolen etter bv kontaktet de.
saken åpnet på nytt. i mellomtiden ble jenta mer selvdestruktiv.
desember:
måtte plassere jenta på klokkerhuset som følge av siste rømming hjemmenfra. først vedtak §4-6,1 ledd, etter det 4-4. ble foreslått tilbakeføring hjem med MST. MST kommer igang i slutten av jan.
siden plassering ble foretatt har ikke institusjonen klart å følge opp skolen eller BUP, urinprøver ikke tatt, jenta stakk av hver 3 dag og kunne ha fravær opp til 3 dager i slengen uten noen reel leiting.
januar: ble prøvd tilbakeført hjem med oppfølging fra institusjon som hadde to hovedmål:
jenta skal gå på skolen
jenta skal sove hver natt hjemme
(de klarte det ikke i institusjon men vi har fått dette som hovedmål)
jenta plasseres samme dag på institusjon da hun ikke vil være hjemme, raserer alt og gir klar utttrykk for at hun skal stikke av og feste. §6-4, 1 ledd åpner for fri bevegelse. jenta stikker av igjen hver 3 dag, personalet leiter npe sparadisk, ber meg om assistanse, har ikke bil, overfyllt institusjon....
det som fikk begeret til å renne over:
jenta stakk av på onsdag, personalet finner hun og noen venner, løper etter, ungdommer løper langs togskinner, personalet trekker seg og avlyser leiting. morgen etter jenta ikke funnet. ringer institusjon og får beskjed at om de finner henne kan ikke hente med tvang da hun plassert etter frivillig paragraf. ringer bv og får beskjed at de har masse møter men det er ikke fare for ungdommen finner alltids et sted å være og mat...spør om det er rom for tvangsparagraf-nei! ringer fylkesmannen får beskjed må ha skriftlig klage bv kan hjelpe med den.
sender email til TA som tar saken. Finner selv min datter senere på kvelden.
saken så langt resterende står i TA idag

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sag i telemark
PostPosted: Fri Jan 19, 2007 11:18 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Kære Victoria.

Mit råd er at samle matrialer og sagsakter samt andre beviser fks, båndoptagelser, vidior o/andet på at BV IKKE formår at tage omsorg for din datter.

Og hvis muligt anklage BV for omsorgsvikt. Samtidig må du kæmpe vidre og nægt at gå med til noget uden du har sagkyndig vejling. og evt, vejledning fra R-B-V.

Hilsninger
svend-aage
www.godhavnsdrengene.dk

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 19, 2007 11:26 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
ja! jeg sier utredning! MST er det billigste tiltaket for kommunen! så klart de vil sette igang det som er billigst! full forståelse for innsparing men hva med kvalitetssikring?????????

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 19, 2007 11:27 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
BV vil ha avklaringsmøte med meg på mandagen.... båndsopptaker skal være til stedet....

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernets ordbok:
PostPosted: Fri Jan 19, 2007 11:51 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Link til sfm.no

barnevernets ordbok: lett å avsløre.


http://www.sfm.no/Leserbrev/14.01.2007- ... ordbok.htm


svend-aage
godhavnsdrengene

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 20, 2007 12:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Victoria, jeg vet veldig godt hva du gjennomgår. Vi har vært der. Barnevernet rotet til og gjorde alt MYE verre. I dag bærer vi tungt på resultatet.

Jeg forstår ditt ønske om å få utredet din datter. Ikke gjør det! Hun skal bli voksen og få egne barn. Da vil de komme trekkende med utredningen de foretok da hun var på sitt mest rabiate, og fremlegge det som gudsens sannhet i nemnda med krav om å frata henne barn allerede på fødestuen. Og DA vil de lykkes!

Hold din datter unna barnevernet! er mitt råd. Reis bort med henne. Hva som helst. Uansett hvor ille det er, så kan ikke barnevernet hjelpe. Men de kan rasere din familie langt inn i fremtiden, lenger enn du kan overskue.

Nina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 22, 2007 11:50 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
Idag har vi hatt avklaringsmøte med bv som beklaget feil som har blitt gjort i saken. De hadde likevel ingen tilbud hva skolen angår, det må jeg sørge for selv! Jeg hadde min datter på besøk hjemme som forteller om hvordan hun har blitt vekket morgen etter utgivelsen av innlegget og opplyst om hva moren hennes har gjort. Personalet mente at det var for jentas beste, uten å ha først rådført seg med meg, at de har opplyst henne om situasjonen. Bemerkelsesverdi her: de tenker at det er til jentas beste å sette henne opp mot sin mor for å skape større konflikt i hjemmet.....

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject: Klar tale
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 6:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sandstrand victoria wrote:
Bemerkelsesverdi her: de tenker at det er til jentas beste å sette henne opp mot sin mor for å skape større konflikt i hjemmet.....


Barnevernet bruker splitt og hersk-strategien. Det foretrekker at familiemedlemmer er i konflikt med hverandre, for da kan barnevernet gå inn i familien og fiske i opprørt vann.

Hold datteren din unna barnevernet. Det har likevel intet positivt å bidra med og kan skade din datter uendelig mye i fremtiden ved å ta fra henne egne barn. Dette er ikke noe å spøke med. Ta deg i akt. Du må for all del ikke høre på løgnpropagandaen om at barnevernet er en hjelpeinstans, for det er ikke det.

Alle som har involvert barnevernet slik du har gjort, sitter igjen med bitre erfaringer. Det er ikke ansvarlig å involvere barnevernet, snarere tvertimot. Det er uforstandig og tankeløst. Du plikter å beskytte datteren din mot dette brutale maktapparatet, som kan knuse både ditt og hennes liv.

Du må forstå dette, barnevernet har bare tilbud til foreldre som verken ønsker eller trenger det. Da sitter pengene løst. Formålet med barnevernet er nemlig å nedbryte familien og skape kaos i samfunnet. Sant å si, så tror jeg barnevernet foretrekker at ungdommer misbruker hasj og andre rusmidler, for det gir flere barnevernsklienter i fremtiden. Det er derfor barnevernets institusjoner fører ungdommene inn på en kriminell løpebane. Jo flere rotløse ungdommer, dess bedre. Barnevernet ønsker destruksjon. Barnevernet er en terroristorganisasjon som har som formål å spre terror og frykt og forvandle landet til en slagmark. Det gjør de best ved å ødelegge barna fra tidlig spebarnsalder.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 7:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Jeg tror Victoria vet dette selv, hun er selv utdannet barneverns-pedagog og har fortalt meg om hvordan hun opplevet den utdannelsen, hvordan den nettopp går ut på å fremstille omsorgsovertagelse som en lykkelig løsning og foreldre og foreldres hjem som selve problemet. Det er symptomatisk at barnevernet heller ikke vil ansette henne, som tenker meget lenger enn de gjør, og som har hatt alternative forslag og oppfatninger.

Men Victoria er i en fryktelig vanskelig situasjon, og jeg tror ikke man kan bebreide foreldre hva de enn prøver i en sånn situasjon. Jeg tror ikke man kan betrakte ungdom som driver med narkotika som rasjonelle eller tilgjengelige for fornuft. Ungdom føler også som regel alskens press og avhengighet fra kamerater og miljø som vi voksne er mere i stand til å heve oss over og ikke opplever som på langt nær så trykkende. De må ut av narkotikaens grep, ut av det miljøet hvor narkotika brukes (blant annet ut av barnevernets institusjoner), før man kan vente at deres naturlige følelser og reaksjoner overfor foreldrene, og deres kritiske sans overfor et institusjonspersonale som setter dem opp mot foreldrene, igjen begynner å fungere. Barnevernets oppførsel i denne saken er så godt eksempel som noe på barnevernets fallitt. Victoria er ikke alene. Det er dette foreldre opplever igjen og igjen når de prøver å hjelpe sine barn, og istedenfor å finne lojal støtte og fornuftig samarbeid fra et barnevern, får nettopp barne"vernerne" som en ekstra fiende, en som regelrett forfører deres barn rett ut i ulykken.

Husker dere Giselas to innlegg på nkmr og Borgerdebat? Her er de:

Gisela forteller

Det eldste barnet i Götene-saken, Gisela, skrev innlegg på nettstedet Nkmr da hun ble holdt med tvang borte fra sin familie. Innleggene gjengis etter Giselas eget ønske på så mange nettsteder som mulig.

Jeg har truffet Gisela, hun har vært med sin far på symposiet i nkmr i Göteborg for noen år siden. Etter at barna endelig ble fri, har også de to yngste vært på symposiet og fortalt hvordan de ble mishandlet i fosterhjem og på institusjon når de prøvet å rope på foreldrene i telefonen at de ville hjem.

Götene-saken

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernet aksepterer prostitusjon
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 8:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 
Jeg tror Victoria vet dette selv, hun er selv utdannet barneverns-pedagog og har fortalt meg om hvordan hun opplevet den utdannelsen, hvordan den nettopp går ut på å fremstille omsorgsovertagelse som en lykkelig løsning og foreldre og foreldres hjem som selve problemet. Det er symptomatisk at barnevernet heller ikke vil ansette henne, som tenker meget lenger enn de gjør, og som har hatt alternative forslag og oppfatninger.


Det er nytteløst å forsøke å reformere barnevernet fra innsiden, for barnevernet ansetter kun mennesker som er 100 % lojale mot barnevernet.

Gisela

Personale på barneverninstitusjon sier:

- Det är helt normalt att prostituera sig, det är ett naturligt tecken på att man har varit utsatt för övergrepp.

Gisela skriver:

Det måste va något fel på personalen som jobbar här, antagligen är dom själva gamla horor men ändå att låta små flickor i min ålder att hålla på med sån skit och dra in dom i hallick verksamhet, det är för jävligt, det får inte förekomma!!

:!:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Et utpreget sunnhetstrekk.
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 1:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
agrippa wrote:
Sandstrand victoria wrote:
Bemerkelsesverdi her: de tenker at det er til jentas beste å sette henne opp mot sin mor for å skape større konflikt i hjemmet.....


Barnevernet bruker splitt og hersk-strategien. Det foretrekker at familiemedlemmer er i konflikt med hverandre, for da kan barnevernet gå inn i familien og fiske i opprørt vann.

Hold datteren din unna barnevernet. Det har likevel intet positivt å bidra med og kan skade din datter uendelig mye i fremtiden ved å ta fra henne egne barn. Dette er ikke noe å spøke med. Ta deg i akt. Du må for all del ikke høre på løgnpropagandaen om at barnevernet er en hjelpeinstans, for det er ikke det.

Alle som har involvert barnevernet slik du har gjort, sitter igjen med bitre erfaringer. Det er ikke ansvarlig å involvere barnevernet, snarere tvertimot. Det er uforstandig og tankeløst. Du plikter å beskytte datteren din mot dette brutale maktapparatet, som kan knuse både ditt og hennes liv.

Du må forstå dette, barnevernet har bare tilbud til foreldre som verken ønsker eller trenger det. Da sitter pengene løst. Formålet med barnevernet er nemlig å nedbryte familien og skape kaos i samfunnet. Sant å si, så tror jeg barnevernet foretrekker at ungdommer misbruker hasj og andre rusmidler, for det gir flere barnevernsklienter i fremtiden. Det er derfor barnevernets institusjoner fører ungdommene inn på en kriminell løpebane. Jo flere rotløse ungdommer, dess bedre. Barnevernet ønsker destruksjon. Barnevernet er en terroristorganisasjon som har som formål å spre terror og frykt og forvandle landet til en slagmark. Det gjør de best ved å ødelegge barna fra tidlig spebarnsalder.


Jepp!

Dette var godt sagt.

Og jeg har hørt din historie før, jeg, Victoria.

Om "utagerende" tenåringsjenter (de er full i pms). Helt vanlig.

De kan sette hele familier på styr. De utklasser tenåringsguttene med glans. Men når bv kommer inn i saken, da går resten av familien rett i dass.

Ut i fra mitt synspukt, er det likevel et upreget sunnhetstrekk at din datter oponerer mot det bestående.

Det gjorde også Mette-Marit da hun var yngre. Det heter:

Hjemmet wrote:
Mange anser henne fremdeles for å være belastet med ungdomssynder. I stedet burde man innse at de fleste sterke personligheter har levd litt vilt som unge. Det er ofte en uunngåelig måte å skaffe seg de livserfaringene som kreves i deres utvikling mot toppene.


Din datter viser bare at hun har ryggrad og kraft til å tørre å være annerledes, og det skal hun bølønnes for - og ikke straffes for. At det går ann å lede denne sterke tenåringsjenten inn på andre og mer gavnelige stier er en helt annen sak.

At barnevernet er helt på jordet og ikke har peiling på hvordan "utagerende" tenåringsjenter skal behandles, er derimot helt opplagt. Saker og ting vil nok gå seg til etterhvert, men barnevernet er som sagt ingen løsning. Du og din datter er bedre tjent med å få dem ut av livet deres.

Og dette sitatet har jeg lagt ut mange ganger før:

Thomas Gordon wrote:
Hvis du ønsker innflytelse, må du aldri bruke makt.


Jeg tror på enkle løsninger, nettopp fordi at de faktisk FUNKER.

Derfor vil jeg benytte anledningen til å reklamere litt for disse enkle knepene vedrørende barneoppdragelse;

Thomas Gordon wrote:
Skal vi snakke om det, kommunikasjon mellom barn og voksne

Snakk med oss lærer, trening i kommunikasjon og konfliktløsning


Dersom folk flest hadde benyttet seg av denne kunnskapen, så hadde bv-folket blitt arbeidsledige, og det er jo en grunn for at denne lære ikke inngår i deres pensumliste.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: rapport
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 8:29 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
uff! i dag fikk jeg endelig jurnalen til min datter. der sto det blant annet:

"undertegnede registrerte sammen med student at det stod flere flasker med alkoholholdige drikke på kjøkkenbordet. Vi har i ettertid undret oss noe over at disse flaskene ble oppbevart så synlig med blant annet tanke på at mor er bekymret for datterens omgang med et rusmiljø. Dette ble ikke kommentert overfor mor ved hjemmebesøk"

Jeg har masse flasker med olje på kjøkkenbenken, hvor en av de var Galiano flaske som jeg har brukt til å oppbevare olje! Så tåpelig....
Etter denne rapporten ser jeg det ble sent innsamling av opplysninger(uten min samtykke) til politi, min lege og min psykolog med spørsmål om jeg har rusproblemer eller er i rusbelastet miljø! Hvor sykt er dette?

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 8:50 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Gjæret olje :shock: :shock:
Det høres verre ut enn mjød :!: :!:

:lol:

Tro hvor lenge denne galskapen kan fortsette. Vi opplever jo alle disse idiotiske rapportene!! Få det ut. Offentliggjør galskapen systematisk.

Utrolig at slike undermålere får leve seg ut i offentlige jobber!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: rapport
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 9:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sandstrand victoria wrote:
"undertegnede registrerte sammen med student at det stod flere flasker med alkoholholdige drikke på kjøkkenbordet. Vi har i ettertid undret oss noe over at disse flaskene ble oppbevart så synlig med blant annet tanke på at mor er bekymret for datterens omgang med et rusmiljø. Dette ble ikke kommentert overfor mor ved hjemmebesøk"


Hadde det vært politiet som etterforsket saken, så kunne de med ett spørsmål få avkreftet at det var alkohol i flaskene.

Barnevernet er ikke interessert i å få avkreftet mistankene. De er kun ute etter å få dem bekreftet.

Et godt råd til alle foreldre: La aldri vinflasker eller annet stå synlig. Gjem det i skapet. Du vet aldri når Inkvisisjonen kommer på hjemmebesøk.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 10:30 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg syns det er betenkelig at vi ikke kan la vanlige vinflasker stå fremme. Dette er jo ikke ulovlige varer og burde ikke være noe problem. Selv syns jeg det er vanskelig å leve under slike forhold som det bv pålegger oss. Å være på vakt hele tiden i tilfelle inkvsisjonen kommer. Aldrig tillate seg å bruke en tom vinflaske til å oppebevare olje i, noe som ikke burde være et problem

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]