It is currently Thu Mar 28, 2024 11:42 am



Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 23, 2007 10:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg syns det er betenkelig at vi ikke kan la vanlige vinflasker stå fremme. Dette er jo ikke ulovlige varer og burde ikke være noe problem. Selv syns jeg det er vanskelig å leve under slike forhold som det bv pålegger oss. Å være på vakt hele tiden i tilfelle inkvsisjonen kommer. Aldrig tillate seg å bruke en tom vinflaske til å oppebevare olje i, noe som ikke burde være et problem


Det er lett å bli paranoid når man lever i en politistat. Selvfølgelig burde det ikke være sånn, men når hvem som helst kan bli "bekymret" og angi deg til barnevernet eller barnevernet kan bruke vinflasker fylt med olje, som "bevis" på rusmisbruk, så er det bedre å være litt forsiktig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 11:16 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:36 pm
Posts: 31
agrippa wrote:
Annette Olsen wrote:
Jeg syns det er betenkelig at vi ikke kan la vanlige vinflasker stå fremme. Dette er jo ikke ulovlige varer og burde ikke være noe problem. Selv syns jeg det er vanskelig å leve under slike forhold som det bv pålegger oss. Å være på vakt hele tiden i tilfelle inkvsisjonen kommer. Aldrig tillate seg å bruke en tom vinflaske til å oppebevare olje i, noe som ikke burde være et problem


Det er lett å bli paranoid når man lever i en politistat. Selvfølgelig burde det ikke være sånn, men når hvem som helst kan bli "bekymret" og angi deg til barnevernet eller barnevernet kan bruke vinflasker fylt med olje, som "bevis" på rusmisbruk, så er det bedre å være litt forsiktig.


Det er det eneste som er bemerkelsesverdig i vår sak, de hyler og skriker om en alkoholisme de aldri finner, men har ennå ikke nevnt ved et ord vinsamlingen som står til alles skue i vår stue! Kansje forde den aldri minker?? Ikke vet jeg??

_________________
Forfølgelse av barn og deres foreldre er en uting, vi må slå ned på det nå!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 11:21 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Jan 04, 2007 5:36 pm
Posts: 31
Når jeg var 15, var jeg barnevakt hos en barneverns ansatt, jeg røkte, men ble fri for røyk, og jeg visste hun hadde noen pakker liggende i skapet, og skulle låne en. I skapet lå de imidlertid ikke bare røyk, men også hasj og mais pipe! Ikke torde jeg å ta en røykpakke heller, for da ville hun jo visste at jeg hadde oppdaget det som faktisk er ulovlig i skapet hennes!

Ved flere anledninger, når jeg var i 20 års alderen, møtte jeg henne og resten av bv gjengen, i 9 tiden på kvelden, de hadde med seg sine barn ut på middag, de satt og drakk øl og koste seg på stampuben til meg og vennene mine!?

bv ansatte kan liksom gjøre det de vil de, men hadde det samme blitt gjort av vanlige borgere, hadde barna blitt tvangsfjernet på 1 2 3!!!

PSYKT!!

_________________
Forfølgelse av barn og deres foreldre er en uting, vi må slå ned på det nå!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ingen røk uten ild
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 11:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Kathy wrote:
Det er det eneste som er bemerkelsesverdig i vår sak, de hyler og skriker om en alkoholisme de aldri finner, men har ennå ikke nevnt ved et ord vinsamlingen som står til alles skue i vår stue! Kansje forde den aldri minker?? Ikke vet jeg??


Jeg venter spent på Barneombudets neste uttalelse: Foreldre med vinkjeller utsetter sine barn for omsorgssvikt. Vinkjeller må jo være et sikkert tegn på alkoholisme, ifølge barnevernernes skråsikre logikk, for man har ikke vinkjeller uten at man er glad i alkohol.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 12:30 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
:lol: :lol: :lol: :lol:
Den var bra kan ikke jnoe annet enn å le...selvom det er trist. Jeg kunne tenke meg å besøke hjemmet til diverse bv ansatte jeg og for jeg tror ikke på at de ikke har noe alkohol i huset Victoria

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 1:21 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Det er merkelig at det er greit for
noen å snakke om privatlivet til
barnevernsansatte når vi ble sensurert
for å skrive om en barnevernsansatt
som solgte lodder i sin fritid på Rema 1000


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 2:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Det er merkelig at det er greit for
noen å snakke om privatlivet til
barnevernsansatte når vi ble sensurert
for å skrive om en barnevernsansatt
som solgte lodder i sin fritid på Rema 1000


Man skal unnlate å skrive om navngitte bv-ansattes privatliv. Privatliv er beskyttet av lov.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 2:52 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Sandstrand victoria wrote:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Den var bra kan ikke jnoe annet enn å le...selvom det er trist. Jeg kunne tenke meg å besøke hjemmet til diverse bv ansatte jeg og for jeg tror ikke på at de ikke har noe alkohol i huset Victoria

FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Det er merkelig at det er greit for
noen å snakke om privatlivet til
barnevernsansatte når vi ble sensurert
for å skrive om en barnevernsansatt
som solgte lodder i sin fritid på Rema 1000


Sandstrand skrev ikke om noen bestemte. Det er slik loven er.

Ellers er jeg enig med FREDRIKSTADSAKEN at man ikke skulle blitt hindret av politistaten Norge i å ta igjen med bv.

Logikken er:
Kan de angripe oss privat, så legitimerer de at vi kan angripe dem privat.

Loven er imidlertid ikke enig med min moral, og jeg må forholde meg til at staten er sterkere enn meg...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 3:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Sandstrand victoria wrote:
:lol: :lol: :lol: :lol:
Den var bra kan ikke jnoe annet enn å le...selvom det er trist. Jeg kunne tenke meg å besøke hjemmet til diverse bv ansatte jeg og for jeg tror ikke på at de ikke har noe alkohol i huset Victoria

FREDRIKSTADSAKEN wrote:
Det er merkelig at det er greit for
noen å snakke om privatlivet til
barnevernsansatte når vi ble sensurert
for å skrive om en barnevernsansatt
som solgte lodder i sin fritid på Rema 1000


Ellers er jeg enig med FREDRIKSTADSAKEN at man ikke skulle blitt hindret av politistaten Norge i å ta igjen med bv.


Det du med loven i hånd kan gjøre mot barnevernerne er å dikte opp en bekymringsmelding full av falske anklager om rusmisbruk, psykiske sykdom, mistanke om incest, omsorgssvikt og barnemishandling og levere den til myndighetene ved barnevernet. Understrek at du er "alvorlig bekymret". Da kan du "ta dem" på en lovlig måte. Eller ring barnevernsvakten og få dem til å sende en patrulje hjem til barnevernerne når du vet at de har fest. Da sikrer du deg at flest mulig får greie på at de er under oppsikt av barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 4:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det er risikosport å drive med noe sånt, Agrippa! Best å ikke oppmuntre noen til det. Å anmelde falsk er straffbart. Sannsynligheten for at de kan spore falsk anmeldelse tilbake til deg, er til stede, og i så fall: Har du, eller har du hatt, barnevernet på nakken allerede, leverer du dermed et prima argument for dem til å gripe inn mot deg med argumenter som sannsynligvis vil bli akseptert i rettsapparatet. Det at du har barnevernet på deg allerede, vil også gjøre at de kan hevde at anmeldelsen ER falsk og fremsatt i den hensikt å skade.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: enig
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 6:18 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
jeg er enig med Marianne, hvis man skal gjøre noe er det best med mer realistiske og ærlige metoder. En skal klare å leve med seg selv og. I alle fall jeg ringte bv for å høre hva de mente med det de skrev i rapporten ang. alkoholholdige drikke og de beklaget meget for det er feil i fokusere på det... advokaten min har tatt saken idag og vi begynner sånn sagte og ser hvor høyt i systemet vi kommer. Det er i alle fall en begynnelse.

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 7:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 
Det er risikosport å drive med noe sånt, Agrippa! Best å ikke oppmuntre noen til det. Å anmelde falsk er straffbart. Sannsynligheten for at de kan spore falsk anmeldelse tilbake til deg, er til stede, og i så fall: Har du, eller har du hatt, barnevernet på nakken allerede, leverer du dermed et prima argument for dem til å gripe inn mot deg med argumenter som sannsynligvis vil bli akseptert i rettsapparatet. Det at du har barnevernet på deg allerede, vil også gjøre at de kan hevde at anmeldelsen ER falsk og fremsatt i den hensikt å skade.
  


Å anmelde falskt er straffbart, men å melde sin alvorlige bekymring til barnevernet er ingen anmeldelse. Derfor er det fullt ut lovlig. Det rammes ikke av straffeloven, 6. kapittel. Hvis det gjorde det, så kunne foreldre som ble meldt til barnevernet på grunnlag av falske anklager, gå til anmeldelse av melderne. Men den muligheten har de ikke, nettopp fordi det ikke er straffbart å melde inn en falsk bekymringsmelding.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 24, 2007 11:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
   
Ja, sånn som du beskriver det, er jeg beroliget – du har sikkert rett. Det som da gjenstår, er spørsmålet om politi / bv vil ta en slik bekymringsmelding som et ekstra tegn på at du er skrullet. MEN DET GJØR DE JO I ALLE FALL, uansett hva du gjør eller ikke gjør, så det spiller knapt noen stor rolle.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sinnsyke personer melder inn sin "bekymring" til b
PostPosted: Thu Jan 25, 2007 8:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
   
Ja, sånn som du beskriver det, er jeg beroliget – du har sikkert rett. Det som da gjenstår, er spørsmålet om politi / bv vil ta en slik bekymringsmelding som et ekstra tegn på at du er skrullet. MEN DET GJØR DE JO I ALLE FALL, uansett hva du gjør eller ikke gjør, så det spiller knapt noen stor rolle.


Det å melde inn en falsk bekymringsmelding er tegn på at melderen er skrullet, men dessverre er det ingen, verken i barnevernet eller på VG Debatt, som oppfatter dette. Tvertimot er det den meldte som blir oppfattet som skrullet dersom melderen påstår dette. En bekymringsmelding tas som sannhetsbevis. Det er ingen som stiller spørsmål ved innholdet i en bekymringsmelding, og den meldte har ingen mulighet for å renvaske seg for anklagene.

Det er mange sinnsyke personer som plager sine slektninger med falske bekymringsmeldinger. Likevel blir disse meldingene fulgt opp av barnevernet selv om tidligere undersøkelser har vist at meldingene er rent oppspinn. Igjen og igjen blir familiene undersøkt på grunnlag av disse meningsløse bekymringsmeldingene fra alvorlig forstyrrede personer. Det kan være anklager om incest og andre alvorlige forhold.

Poenget mitt er at den meldte ikke kan gå til motanmeldelse da en bekymringmelding ikke kan føre til straff i juridisk forstand. Undersøkelse, hjelpetiltak og tvangsfjernelse regnes nemlig som hjelp og behandling, ikke som en straffereaksjon, selv om det er det det er, i aller høyeste grad.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 31, 2007 9:00 am 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
Vil at dere skal lese dette brevet som leder i FO telemark har skrevet til TA. Synes på slutten virker som bestikkelsen av avisen...




FO- Telemark reagerer sterkt på overskriften i førstesideoppslaget i TA fredag 12 jan. -07.
Vi kjenner ikke den omtalte saken, men ser det som ganske uttenkelig at overvekt er den vesentligste grunn til at det ble reist en fylkesnemdsak. Barneverntjenesten har mulighet til ulike hjelpetiltak til barn og barnefamilier. Disse har ofte vært prøvd over år før en sak kommer så langt som til fylkesnemda og spørsmål om omsorgovertakelse, som kanskje er det mest omfattende og alvorlige virkemiddel som samfunnet kan ta i bruk. Da skal både TA, deres lesere og alle andre vite at saksbehandlerne i barnevernet har hatt en inngående undersøkelse med omfattende faglige og etiske refleksjoner i forkant.

FO ønsker å få vite mer om avisens og advokat Granmos motiv for presseoppslaget.

Vi skjønner at slike førstesider fanger en del aviskjøpere og at det er en avis sitt samfunnsansvar å påpeke eventuelle maktovergrep. Imidlertid bør en avis i større grad ta dette ansvaret på alvor og kvalitetssikre sitt innhold.
Når det gjelder advokater, er det innlysende at de i slike saker representerer den annen part nemlig foreldrene. At Granmo i denne saken velger å kontakte mediene for å vinne frem med sin sak, synes inkonsekvent, når vi registrerer at advokater raskt kommer på banen med beskyldninger om forhåndsprosidering dersom det går ut over egne klienter.

Har avisen og advokat Granmo hatt en etisk refleksjon på hvordan oppslaget kan oppleves for dette barnet ?
Det er mulig at det ligger en refleksjon bak dette utspillet, selv om det nesten synes utenkelig. I så måte må det ligge i en tenkning om at målet helliger midlet eller for å si det på en annen måte; skal vi lage en omelett må vi knuse noen egg.
En burde kunne forvente at høyt utdannede personer ser noe lenger enn dette og ser at de barna vi her snakker om også har krav på beskyttelse.

Det er også betimelig å spørre om hvordan denne reportasjen oppleves av andre overvektige barn og deres foreldre ? 12 åringer leser og avisforsidene møter oss alle steder.

FO er en fagorganisasjon for barnevernpedagoger, sosionomer, vernepleiere og velferdsarbeidere. Dvs at alle fire yrkesgruppene har en minimum 3 årig høyskoleutdanning og flertallet av medlemmene jobber i det offentlige. Mange av barnevernpedagogene finner vi i saksbehandler stillinger innenfor barneverntjenester i de enkelte kommuner.
Barnevernpedagogene har egne ”Yrkesetiske retningslinjer” Det er et vanskelig felt å arbeide i. Det krever en kontinuerlig diskusjon både med seg selv, med kolleger og andre yrkesgrupper. Vi har strengt lovverk å forholde oss til, i Lov om barneverntjenester, denne loven har en egen paragraf som omhandler taushetsplikt, som først og fremst er til for å beskytte barnet.

Det er mange barn og foreldrene i vårt samfunn som i dag trenger hjelp, støtte og veiledning. Det er ikke alltid det er barneverntjenesten som er den rette instansen eller at det er barnevernet sammen med andre etater som kan bidra. Det er mange barn som i dag får et godt tilbud fordi helse, skole og barnevern jobber sammen med foreldrene for å finne gode løsninger. Men mange barn har en så sammensatt problematikk at det helt nødvendig at barnet får et tverrfaglig tilbud.
Barnevernet prøver å se barnet, men også å se den sammenhengen barnet lever i. Dvs at vi alltid prøver å få et nært samarbeid med foreldrene, dette er noe som barnevernet lykkes med i mange saker.
FO s medlemmer som jobber rundt i Telemarks kommuner i barneverntjenestene har mange ganger en tung og vanskelig jobb. Det er vanskelig å bli møtt dag etter dag av barn og deres foreldre som ikke har det godt. Det er også en spennende og utfordrende jobb og i mange saker klarer barneverntjenesten å finne gode hjelpetiltak som er til nytte både for barnet og familien.

Etter reportasjen i TA finner vi saken igjen i de fleste media.
TA fikk for noen år siden barnevernprisen, den gangen opplevde vi at dere hadde et gjennomtenkt syn på hva dere skrev om tjenesten. FO som fagorganisasjon er gjerne med på aktuelle diskusjoner om problemstillinger i barneverntjenesten. Men vi ønsker ikke at alvorlige barnevernssaker skal få offentlig oppmerksomhet på det nivået TA her la seg på.

Styret for
FO – Telemark
v/ fylkesleder
John-Ole Jørgensen

_________________
vic


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]