It is currently Thu Mar 28, 2024 5:17 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: BARNEVERNET STJELER VÅRES KJÆRE BARN
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 2:14 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Jan 16, 2007 12:29 am
Posts: 15
Location: Rødøy
Jeg er en sint,skuffet,og savner mine barn. Jeg elsker barna mine,og savner di hver dag.Jeg trodde en gang barnevernet skulle hjelpe folk,hadde dårlig råd å spurte om hjelp til barnehage....Tok ikke lange tia før barna havnet i fosterhjem.Jeg bodde i Leirfjord,og hadde dårlig råd så fikk økonomisk støtte.Hele elendigheta starta da jeg ringte å klagde på sosial kontoret,pengene kom aldri når di skulle,og det hendte at di ikke kom inn før i midten av mnd.Og fordi jeg klagde på sosial kontoret ble di forbannet,og sendte bekymrings melding over gangen til barnevernet.Derfor sitter jeg i dag uten mine 4 små englebarn.Det minste barnet vårt blir 3år nå 16 Jan,forferdelig å ikke kan feire dagen med han.Jeg savner di utroligste ting ja små ting som man gjorde sammen med barna.Savner det å kunne si natta,gi di en klem,synge sammen med di,leke sammen med ungan,være ute,gå turer ja jeg savner til og med å få hjelpe di å pusse tennene.Jeg vet jeg er ei god mor,og alle som kjenner meg vet det også,men bare ikke bvernet og deres hjelpere.Synes det er forferdelig tungt uten ungan hos meg,og allt man går glipp av i oppveksten demmes,og det tyngste e å vite at barna e tatt uten noen som helst grunn,for di hadde det så fint hjemme,og så må barnevernet ødelegge små uskyldige liv....Ja det er grusomt å vite.En pitte liten trøst e at ungan helt sikkert går til sak mot Leirfjord barnevern når di blir stor.


Sender en tanke til alle i samme situasjon,til alle dere gode foreldre som elsker,og som så grusomt må sitte å savne sine barn

_________________
Leirfjordjenta


Top
 Profile  
 
 Post subject: sosialkontor
PostPosted: Wed Jan 17, 2007 10:13 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
Ja det er vel mange som opplever at sosialkontoret er slik.
før jeg fikk igjennom uføretrygda havnet jeg mellom to ytelser og måtte be dem om hjelp,da fikk jeg høre av saksbehandler at det var en bv sak at jeg ikke hadde inntekt.
Det er svært skremmende at de truer foreldre med bv,
mange havner jo uforskyldt i dårlig råd,
pga enten jobbsituasjon/sykdom å at man da i tillegg straffes med bv er
rett og slett galskap.
man er jo ikke dårlig forelder fordi om man mister jobben eller blir skadet.
føler virkelig med deg.
bare ikke gi opp kampen,prøv igjen.
det hender at man får barna tilbake,var selv i rettsak og har barna enda.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 17, 2007 10:46 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei,må bare få sagt det,at å få barna igjenn i en rettsak når de først er plassert er vel nesten umuligt. Idet systemet slik det fungerer de kan jo ikke innrømme at de tok feil,og gi barna tilbake.
De der folkene er så gjennom syret av fordømmelse og forut inntatte holdninger.Saken er avgjort før den har begynnt,og jeg har sagt det før.Det er bare teater vi har hatt 7 rettsaker med barnevernet så jeg vet hva jeg snakker om.

Det er jo slik i straffe rett at tvil skal komme tiltalte til gode,og at det er bedre 10 skyldige går fri enn at en uskyldig dømmes.
Det er jo ikke slik i sivile saker ,og barneverns saker er jo sivile saker. Der dømmes folk til å miste omsorgen for barn,etter synsing og troing.Det de kaller beviser er ofte 3 hånds informasjon.løgn og bedrag.En trenger ikke å bevise noe som helst for bv har all makt i slike saker.
Vi hadde sak i fylkesnemda i nov-des 06 i 3 lange dager.Vi hadde 2 voksne barn og en hjemme boende som vitnet for oss,og dommerne gav dem skryt hvor flinke og troverdige de var,for det var de jo.Men i dommen nevnte de ikke noe av det de hadde sagt,og tok ikke hensyn til det.
Har du en gang fått en eller flere sakkyndige i mot deg så nytter heller ingenting ,for de er det nermeste man kommer Gud i slike saker.De har all makt,og gjør ofte slett arbeid.Bare det at du ikke er et a4 menneske ,og det er jo ikke en 11 barns mor.

Jeg var umoden med lav impulskontroll jeg var impulsiv. Men har holdt til på samme adresse i 20 år ,og en hard jobb i industrien har jeg nå hatt i snart 7 år.
Så hadde jeg ikke empati... jeg som vet jeg selv er veldig empatisk. Så feil kan det bli,og så mye skade og ulykke de lager med all sin jævelskap.

Så viser det seg at dess mer du kjemper i mor det systemet så strammer de mer og mer inn i rettsakene.
Vi har endt opp med å få se de to minste på 12 og 10 år 2 ganger i året under tilsyn av 2 personer.

Det begynnte så fint i 2000 da de ble plassert med en helg i mnd ,men fostermoren startet straks med bekymringer og sa ungene hadde slike reaksjoner.
Det er slik at skal de holde på ungene så må de minst mulig hjem.Så får barnevernet arbeids ro.Men hvilken skade dette gjør på barna det vil de ikke innse.
Det å komme i fosterhjem er ensbetydende med dårligere psykisk helse .Det har en psykolog brukt av bv innrømmet oven for meg.Det er en så stor belastning for barnet,og likevel gjør de det. May-britt

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]