It is currently Thu Mar 28, 2024 12:44 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: dette er min historie
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 11:35 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
jeg vil begynne dette innlegget med å fortelle at jeg har akkurat blitt utdannet som barnevernspedagog. jeg har en datter på 13 år som har stor behov for hjelp og jeg henvendte meg til det offentlige i håp om få dette. Vi, meg og samboer min, søkte råd og veiledning , men det ble umiddelbart startet sak. Ambulerende team var instansen som skulle hjelpe oss, men de måtte først på kurs til Dannmark. Det er overhodet ingen i barnevernet som brydde seg at min datter ruset seg, stakk hjemmenfra og ikke gikk på skolen. Sist gang jeg hentet henne, bestemte jeg meg å reise til Kristiansand til min samboers familie for å rett og slett avvente til de(bv) var ferdig med kurs. Når jeg kom tilbake fikk jeg klar beskjed fra barnevernet om at jeg hadde undervisningsplikt for min datter siden det er jeg som har valgt å ta hun ut av skolen, vel jeg underviste henne hjemme i ei ukers tid. I løpet av denne tiden har ambulerende team hatt samtaler med meg, og med min datter. De kunne ikke finne løsningen så kjeppt inntil all informasjon var samlet og inntil videre fikk jeg beskjed om ta kontakt med BUP, PPT og vår lege for evnt. urinprøver. Jeg tror jeg har ringt barnevernet så å si hver dag, og til slutt fikk jeg beskjed om at de hadde 12 andre saker som var av mer alvorlig karakter enn min. Da etterspurte jeg innsynn i mappa, men ble konsekvent nektet det. Jeg tok advokat på saken og fikk rask tilbud fra bv om henleggelsen. I forbindelse med dette kom det brev til meg hvor jeg blitt stemplet som hysterisk mor som rakk å sette mange tiltak i løpet av den korte periode bv har vært inne i saken: kontaktet PPT, BUP, tok jenta ut av skolen, reiste til Kristiansand osv. De fremhevet at de har kommet med råd og veiledning jevnlig, motivert jenta å gå på skolen og til og med hatt oppfølging av henne på skolen(dette er bare vås, for de hadde tross alt 12 andre saker). Vår familie var beskrevet som marginal med lite nettverk rundt oss for tross alt har jeg i en samtale med de nevnet at siden jeg ikke fra Norge hadde jeg nær kontakt med min samboers familie og onkelen til min datter. Men dette er for lite nettverk for barnevernet,hva tror de at vi ikke har venner? Jeg er sjokkert! Jeg skjemmes av den grunn at jeg har brukt 3 år av mitt liv og 300.000 på den utdanninga jeg har fått!
Nå har bv presset skolen til å sende ny bekymringsmelding og saken kommer opp til onsdagen. Jeg har presisert til bv leder at jeg klarer meg fint uten hjelp fra de, og angrer at jeg i det hele tatt kontaktet dem. Men tror at det er lite sannsynlig at de lar oss være ifred nå.... jeg oppdaterer fremgangen i saken etter onsdagen...

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 8:22 am 
Offline

Joined: Mon Feb 27, 2006 3:40 am
Posts: 22
Det er ganske utrolig.

_________________
Noen politikere
føler en sterkere dragning mot dine barn
enn andre...


Top
 Profile  
 
 Post subject: min historie
PostPosted: Fri Nov 17, 2006 4:21 pm 
Offline

Joined: Thu Nov 16, 2006 4:33 pm
Posts: 17
Location: porsgrunn
ok. Idag endelig hadde skolen gidde å høre på meg og tok fram mappa til min datter fra barneskolen: viser seg at hun muligens har skrive- og lesevansker, samt mattedysleksi..... hvorfor har det ikke vært mulig å se på dette tidligere?????? Det er jo bare naturlig å tenke at dårlig selvbildet hun sliter med i dag er resultat av hvordan hun har blitt behandlet på skole i forhold til disse problemer! I samtale med min mor( hun er spesialist i barnepsykologi) kommer det frem at min datter hadde oksygenmangel ved fødsel og dette kan være årsak til problemer som skrive og lesevansker. men tror nok at bv kommer til å vrenge dette til min dårlig omsorgsevnet....

_________________
vic


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 02, 2007 2:54 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Her har vi en historie om to familier i Hammerfest.

Når barnevernet svikter
10. februar 2007

Deres saker ligner meget på Victorias: Barnevernet gjør ingen ting for å hjelpe familiene å få barna på rett kjøl. Nei da, de vaser med "terapi", fortrinnsvis rettet mot foreldrene da. Og foreldrene får skylden for barnas narkotikabruk.

Det er mange som ikke forstår at det følgende er to sider av samme sak:

1) Barnevernet griper inn mot foreldres vilje og sprenger deres familier hvor barnevernet ikke har noen grunn til å gripe inn.
2) Barnevernet gjør ingenting for hjelpe foreldre som søker hjelp til å tøyle sine barn som skeier ut.

Ikke i noen av tilfellene er barnevernets "tiltak" til noen hjelp, hverken for barn eller foreldre. De er totalt inkompetente. Deres "utdannelse" er en feilslått opplæring uten basis i hverken virkelighet eller vitenskap.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]