It is currently Thu Mar 28, 2024 3:05 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: hva gjør eg nå
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 1:12 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:47 pm
Posts: 2
Eg er alenemor til to barn med ett som har fått dignose ADHD og ett på utredning, men har dignose for angstdeprasjon.livredd for mor skal dø, mor skal bli kidnappa, og at bv skal ta han bort fra mor.ungene har ingen kontakt med sine fedre.Flyttet fra Lyngdal i april til k... pga bv i lyngdal.
Var i rettsakk i mai i fjor, vant saken, men i dommen så står det noe om sakyndig vurdering.Ungene har nå snart gått ett år på den nye skolen på k.... og nå skal skolen sende beskymringsmelding pga at han minste på 6 år banner veldig mye og nevner andre ord som eg syns er for flaut til å si selv. Brev fra bv: Da mor har besluttet at hun ikke vil motta hjelpetiltak eller ha mer sammarbeid med barneverntjenesten, har bv i k.... besluttet å oversende saken til behandling i fylkesnemda for sosiale saker i rogaland.

Etter bv sin vurdering lever barna i en sitvasjon som beskrevet i lov om barneverntjeneste §4-12 a og d og en ber samtidig fylkesnemda setter inn en sakkyndig.

Så nå lurer eg på hva skjer nå og hva kan eg selv gjøre?
eg må vel kjempe i 15 år til.



ps.håper at eg la dette innlegge på rett sted,siden eg ikke kan eng.


Top
 Profile  
 
 Post subject: *
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 1:13 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
**************

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:14 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 1:41 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:47 pm
Posts: 2
Har advokat på saken siden rettsaken i mai og det var bv i lyngdal som brukte den § i den rettsaken som eg var i da, men bv her på k...i rogaland bruker den videre siden eg ikke ønsker sakkyndig vurdering. Breve har blitt sendt til min advokat å så fra advokat til meg,men rart at han ikke ringte meg ang breve.
(Bv her i rogaland kjenner ikke meg og mine barn,bare fra papirer som har blitt overført fra lyngdal bv.)
Advokaten nevnte heller ikke dette for meg da eg fortalte at eg ikke ønsker noe mer fra bv.han svarte bare at det kan blir negativt for meg men ikke hva.
Hva mer må eg gå igjennom og ikke minst ungene,stakkars dem.
Eg føler meg tvungen til å ha hjelpetiltak på noe eg føler at eg ikke ikke trenger.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 1:43 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
*********

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:14 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 07, 2006 7:46 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:16 pm
Posts: 29
hei.

Har vi ble også meldt, og da sa i fra at jeg ikke hadde noe og skjule. Var bare for dem og komme uameldt. Det var ikke nødvendig.
Fikk til slutt et brev at dem ønsket tiltak, sendte da brev til dem. At jeg da skaffet advokat. og ikke kom på møte føre dette.Men det gikk vist ikke fort nok.så jeg fikk det samme brevet som deg, nesten. For hos meg står det ikke noe om paragrafer dem vil ha det under. ER det lov forresten.
Jeg hadde ikke sagt nei heller, men bare at jeg ville snakke med advokat først.
Han jeg har skaffet meg, er vist bra. Etter som jeg har hørt.

Håper det går bra for deg.
mange hilsner.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 10, 2006 10:20 am 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
Hei..

Barnevernet har ikke lov til å fatte vedtak uten i første omgang ha et møte med deg og advokaten. De må informere om hvilke paragraf saken din ligger under.. som antaglig er 4.3 / 4.4..

Klag dette inn for fylkesnemda.

For guds skyld, ikke tenk " jeg har ingenting å skjule", du har alt å skjule..
For barnevernet trenger informasjon for å føre sak mot deg, den informasjonen gir du ved å spille med åpne kort og takke ja til uanmeldte hjemmebesøk.
Ikke la de få noe å utsette på deg, for de finner alltids et eller annet å sette fingeren på..

Sitter med en bitter lærdom her...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 10, 2006 12:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Bare for å nevne det:

Det er fylkesMANNEN som fører kontroll med det kommunale barnevernet og er rette klageinstans.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]