It is currently Thu Mar 28, 2024 2:42 pm



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 4:55 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:16 pm
Posts: 29
Har fått advokat. Han sier han har god greie på bv saker. Men vi får se.
Men har sendt mail til skolen ang. vår datter .
Pga. mobbingen som startet etter hin ble tatt ut av klasse rommet.
Og måtte snakke med Bv.
Etter det har hun jo blitt "utfryst" av hele klassen, slått, dyttet ertet og sånt.

Har sagt ifra om dette startet etter bv var der.

Dattra mi lurer på om vi kan flytte, da hun føler seg utrygg på skolen . og ute ellers.
Sitter mest inne nå for tiden.Var før mye ute.Bor på et lite sted.
Så er det må vel det ha kommet ut et sted, og siden undersøkelse saken ikke skal komme ut.Kan vi vel klage. PÅ barnevern og skole.

Har jo fått beskjed om at dem vil sette inn tiltak. Men ikke hvorfor,eller etter hvilken paragraf. må dem ikke sette det på brevet, når de henvender seg til oss.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 5:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
EMG wrote:
Har jo fått beskjed om at dem vil sette inn tiltak. Men ikke hvorfor,eller etter hvilken paragraf. må dem ikke sette det på brevet, når de henvender seg til oss.



De kan ikke tvinge dere til tiltak hvis de ikke har grunnlag for tvangsfjerning av barna, så derfor må dere ikke frivillig akseptere slike "hjelpetiltak", og aksepten må være skriftlig. Hjelpetiltakene er i realiteten kontrolltiltak som tar sikte på å overvåke dere og skaffe mer informasjon som garantert vil bli brukt mot dere for alt det er verdt.

Du må finne ut om undersøkelsen er hjemlet i paragraf 4.4 eller 4.12. Sistnenvte gjelder tvangsfjerning av barna men brukes av barnevernet for å presse foreldrene for opplysninger de ellers ikke ville ha gitt. Paragraf 4.4 er såkalte hjelpetiltak, og det anbefales sterkt å takke nei med begrunnelsen at man hverken ønsker eller trenger disse. Barnevernet er imidlertid hysterisk opptatte av å presse flest mulig familier inn i disse "hjelpetiltakene" så her må dere ha is i magen. Avvis tullpratet deres om at tiltakene er nødvendige - det er kun løgnhistorier for å få dere på kroken. De vil forsøke å psyke dere ut. I traffficking-bransjen får ofrene beskjed om at de må tilbakebetale "gjelden" som slavehandlerne har opparbeidet seg. Dette er samme slags løgnhistorie som barnevernet servererer angående hjelpetiltakenes "nødvendighet". De vil ikke fortelle deg rett ut at de tjener på at ha flest mulig familier på hjelpetiltak. Det er i barnevernets interesse at du blir klient. Det er ikke i din egen interesse, og spesielt ikke i dine barns interesse. Å ta imot hjelpetiltak er å akseptere slaveri. Si absolutt nei, så kan vi kanskje stanse denne motbydelige geskjeften som kalles "barnevern".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 5:13 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
agrippa wrote:
EMG wrote:
Har jo fått beskjed om at dem vil sette inn tiltak. Men ikke hvorfor,eller etter hvilken paragraf. må dem ikke sette det på brevet, når de henvender seg til oss.



De kan ikke tvinge dere til tiltak hvis de ikke har grunnlag for tvangsfjerning av barna, så derfor må dere ikke frivillig akseptere slike "hjelpetiltak", og aksepten må være skriftlig. Hjelpetiltakene er i realiteten kontrolltiltak som tar sikte på å overvåke dere og skaffe mer informasjon som garantert vil bli brukt mot dere for alt det er verdt.

Du må finne ut om undersøkelsen er hjemlet i paragraf 4.4 eller 4.12. Sistnenvte gjelder tvangsfjerning av barna men brukes av barnevernet for å presse foreldrene for opplysninger de ellers ikke ville ha gitt. Paragraf 4.4 er såkalte hjelpetiltak, og det anbefales sterkt å takke nei med begrunnelsen at man hverken ønsker eller trenger disse. Barnevernet er imidlertid hysterisk opptatte av å presse flest mulig familier inn i disse "hjelpetiltakene" så her må dere ha is i magen. Avvis tullpratet deres om at tiltakene er nødvendige - det er kun løgnhistorier for å få dere på kroken. De vil forsøke å psyke dere ut. I traffficking-bransjen får ofrene beskjed om at de må tilbakebetale "gjelden" som slavehandlerne har opparbeidet seg. Dette er samme slags løgnhistorie som barnevernet servererer angående hjelpetiltakenes "nødvendighet". De vil ikke fortelle deg rett ut at de tjener på at ha flest mulig familier på hjelpetiltak. Det er i barnevernets interesse at du blir klient. Det er ikke i din egen interesse, og spesielt ikke i dine barns interesse. Å ta imot hjelpetiltak er å akseptere slaveri. Si absolutt nei, så kan vi kanskje stanse denne motbydelige geskjeften som kalles "barnevern".



Spørr dem rett ut om hvilken lov dem har brukt for å starte en sak og be om å få ett skriftelig svar på det. Og si dem må begrunne det på ett barnevernfaglig grunnlag. Og når dem kommer med det (hvis dem gjør det da) se grundig i barnevernloven og forvaltningsloven om det stemmer. kommer dem med vi synes og mener er det ikke hjemlet i noen lov

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 5:16 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Hjelpetiltakene er i realiteten kontrolltiltak som tar sikte på å overvåke dere og skaffe mer informasjon som garantert vil bli brukt mot dere for alt det er verdt.


Dette har veldig mange brent seg på. Barnevernerne mener seg ha rett. Derfor samler de kun argument for dette. Når "samlingen" er stor nok brukes den til å overbevise fylkesnemden. Deretter ruinerer de livet deres gjennom de groveste tvangstiltak, gjerne avstikking med barna.

Det er vanlig at barnevernet vinner i 70-90% av tilfellene i fylkesnemden. Hvorfor? Fordi synsingen deres blir akseptert av psykologer, advokater, dommere etc. Du blir kun oppfattet som en som forsøker å undskylde deg med bortforklaringer og utflykter...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 5:54 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
xbv wrote:
agrippa wrote:
Hjelpetiltakene er i realiteten kontrolltiltak som tar sikte på å overvåke dere og skaffe mer informasjon som garantert vil bli brukt mot dere for alt det er verdt.


Dette har veldig mange brent seg på. Barnevernerne mener seg ha rett. Derfor samler de kun argument for dette. Når "samlingen" er stor nok brukes den til å overbevise fylkesnemden. Deretter ruinerer de livet deres gjennom de groveste tvangstiltak, gjerne avstikking med barna.



Jeg kan ikke få sagt sterkt nok at foreldre ikke må akseptere hjelpetiltak. De smilende barnevernsarbeidere vil fortelle deg at de tenker at hjelpetiltak er nødvendige, men det skal du ta som en bekreftelse på at de tenker hjelpetiltakene er nødvendige for dem selv. Tross alt er de ansatt på offentlige sysselsettingstiltak, og de snakker om seg selv når de sier hvor nødvendige disse tiltakene er.

Har de ikke grunnlag for omsorgsfratagelse så har de heller ikke grunnlag for å påtvinge deg "hjelpetiltak". Si klart ifra at du hverken trenger eller ønsker disse tiltakene deres. Så får de heller surmule litt og finne ut om de kan tvinge deg. Dersom de ikke kan tvinge deg så blir de nødt til å henlegge.

Vær klar over at de lyver. De lyver når de sier at tiltakene er "nødvendige". De er nødvendige for dem, ikke for deg! De er de som trenger familier på hjelpetiltak for ellers klarer ikke parasittene å forsørge seg, og egen velferd betyr aller mest for disse skademenneskene. Så du kan si til dem: Jeg hører hva du sier, men jeg hverken ønsker eller trenger hjelpetiltak. Punktum.

P.S. Hjelpetiltakene vil skade deg og barna dine. Si derfor nei.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Mon Apr 10, 2006 10:35 am 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
agrippa wrote:
Vær klar over at de lyver. De lyver når de sier at tiltakene er "nødvendige". De er nødvendige for dem, ikke for deg! De er de som trenger familier på hjelpetiltak for ellers klarer ikke parasittene å forsørge seg, og egen velferd betyr aller mest for disse skademenneskene. Så du kan si til dem: Jeg hører hva du sier, men jeg hverken ønsker eller trenger hjelpetiltak. Punktum.


Jeg hadde også overivrige barnevernsarbeidere som kom med en rekke forslag til hjelpetiltak jeg ikke hadde bruk for.
I første omgang ble det lagt inn forslag om råd og veiledning i forhold til mitt alkoholproblem ( som jeg forøvrig aldri har hatt), dette står heller ikke noen sted, da de forsto at dette ikke lot seg gjøre da dette var blankt løgn ble det til slutt koket ned til råd og veiledning i forhold til "kjeftinga" mi på ungene mine ???????????
Hallo.. jeg kunne ikke annet en å le... er du seriøs spurte jeg den unge barnevernstuppa som satt der med barnevernstrynet sitt...
Så ble saken overflyttet til en annen kommune, da vi flyttet... Der skulle det bli det foreslått tiltak i forhold til min yngste datter da det ble påstått at hun hadde problemer på skolen.. Dette ble tilbakevist fra skolen.
Jeg takket høflig nei til alle tiltak fra barnevernet, takk og lov ble en år lang sak henlagt forrige måned pga min manglende interesse for samarbeide med barnevernet...

Så jeg råder alle som en til å si minst mulig til barnevernet...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Mon Apr 10, 2006 10:35 am 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
[quote="agrippa"]Vær klar over at de lyver. De lyver når de sier at tiltakene er "nødvendige". De er nødvendige for dem, ikke for deg! De er de som trenger familier på hjelpetiltak for ellers klarer ikke parasittene å forsørge seg, og egen velferd betyr aller mest for disse skademenneskene. Så du kan si til dem: Jeg hører hva du sier, men jeg hverken ønsker eller trenger hjelpetiltak. Punktum.quote]

Jeg hadde også overivrige barnevernsarbeidere som kom med en rekke forslag til hjelpetiltak jeg ikke hadde bruk for.
I første omgang ble det lagt inn forslag om råd og veiledning i forhold til mitt alkoholproblem ( som jeg forøvrig aldri har hatt), dette står heller ikke noen sted, da de forsto at dette ikke lot seg gjøre da dette var blankt løgn ble det til slutt koket ned til råd og veiledning i forhold til "kjeftinga" mi på ungene mine ???????????
Hallo.. jeg kunne ikke annet en å le... er du seriøs spurte jeg den unge barnevernstuppa som satt der med barnevernstrynet sitt...
Så ble saken overflyttet til en annen kommune, da vi flyttet... Der skulle det bli det foreslått tiltak i forhold til min yngste datter da det ble påstått at hun hadde problemer på skolen.. Dette ble tilbakevist fra skolen.
Jeg takket høflig nei til alle tiltak fra barnevernet, takk og lov ble en år lang sak henlagt forrige måned pga min manglende interesse for samarbeide med barnevernet...

Så jeg råder alle som en til å si minst mulig til barnevernet...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Mon Apr 10, 2006 10:35 am 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
Jeg hadde også overivrige barnevernsarbeidere som kom med en rekke forslag til hjelpetiltak jeg ikke hadde bruk for.
I første omgang ble det lagt inn forslag om råd og veiledning i forhold til mitt alkoholproblem ( som jeg forøvrig aldri har hatt), dette står heller ikke noen sted, da de forsto at dette ikke lot seg gjøre da dette var blankt løgn ble det til slutt koket ned til råd og veiledning i forhold til "kjeftinga" mi på ungene mine ???????????
Hallo.. jeg kunne ikke annet en å le... er du seriøs spurte jeg den unge barnevernstuppa som satt der med barnevernstrynet sitt...
Så ble saken overflyttet til en annen kommune, da vi flyttet... Der skulle det bli det foreslått tiltak i forhold til min yngste datter da det ble påstått at hun hadde problemer på skolen.. Dette ble tilbakevist fra skolen.
Jeg takket høflig nei til alle tiltak fra barnevernet, takk og lov ble en år lang sak henlagt forrige måned pga min manglende interesse for samarbeide med barnevernet...

Så jeg råder alle som en til å si minst mulig til barnevernet...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Mon Apr 10, 2006 1:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Cassie wrote:
..er du seriøs spurte jeg den unge barnevernstuppa som satt der med barnevernstrynet sitt...


Typiske barnevernstryner: 1Q=) 8-# (to som kommer på uanmeldt hjemmebesøk på grunnlag av falsk bekymringsmelding)

|-} (har fått medhold i fylkesnemnda om tvangsfjernelse)

|-D (barna må hentes med tvang av uniformert politi)

§-) (fosterforeldre som nettopp har fått vite at barnevernet har klart å skaffe et barn til dem)

Cassie wrote:
Jeg takket høflig nei til alle tiltak fra barnevernet, takk og lov ble en år lang sak henlagt forrige måned pga min manglende interesse for samarbeide med barnevernet...

Så jeg råder alle som en til å si minst mulig til barnevernet...


Gratulerer med henleggelsen. Jeg håper de lar dere være i fred fra nå av. Det er for ille at saken din henlegges med begrunnelse "manglende samarbeid". Den skulle selvfølgelig vært henlagt med begrunnelsen "intet grunnlag for tiltak". Har du fått se hele mappen din?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Mon Apr 10, 2006 1:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Cassie wrote:
Jeg takket høflig nei til alle tiltak fra barnevernet, takk og lov ble en år lang sak henlagt forrige måned pga min manglende interesse for samarbeide med barnevernet...

Så jeg råder alle som en til å si minst mulig til barnevernet...


Manglende interesse gir manglende kontrollidéer hos det såkalte barnevernet.


GRATULERER! |-D

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Takker for svar på undersøkelse sak.
PostPosted: Mon Apr 10, 2006 2:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Cassie wrote:
Jeg takket høflig nei til alle tiltak fra barnevernet, takk og lov ble en år lang sak henlagt forrige måned pga min manglende interesse for samarbeide med barnevernet...

Så jeg råder alle som en til å si minst mulig til barnevernet...


Manglende interesse gir manglende kontrollidéer hos det såkalte barnevernet.


GRATULERER! |-D



Manglende interesse for samarbeid er jo faktisk nok til at de kan bli veldig bekymret... men har de ikke nok på deg til å trekke deg for fylkesnemden, så må de bite i det sure eplet og henlegge. Igjen gratulerer :!: :D

:x barnevernstryne som skriver vedtak om henleggelse

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]