It is currently Tue Mar 19, 2024 12:07 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Blir jeg kjent i Romania, kanskje?
PostPosted: Sat Feb 06, 2016 4:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Blir jeg kjent i Romania, kanskje?

Jeg er ikke sikker på om dette nettstedet agnus dei – english + romanian blog redigeres i Romania eller USA, men det er ihvertfall i hovedsak rumensk.

Av og til tar jeg et google-søk på mitt eget navn, for å se 'om noen skriver noe om meg som jeg ikke vet'. Denne gangen traff jeg på dette:

PLEASE SHARE!!! – 68 De Motive Invocate de Statul Norvegian Pentru A Lua Copiii De La Parintii Lor » Marianne Haslev Skanland, Professor Emeritus, Bergen, Norway
by rodi in LEGAL EVENT, NEWS, NEWS / STIRI Tags: 68 De Motive Invocate de Statul Norvegian Pentru A Lua Copiii De La Parintii Lor, Marianne Haslev Skanland, Motive pentru care Barnevernet ia copii de la parinti

hvor man kan klikke på tittelen.

De har oversatt til rumensk introduksjonen og de 26 første "grunnene" til omsorgsovertagelse jeg har publisert på både engelsk og norsk, og via et annet innlegg, som gjengir de første 28 på engelsk, lenket videre til den engelske originalen:
An incomplete list of reasons given by the child protection services (CPS) of the Nordic countries for depriving children of their parents, 14 March 2012 –

*

Her agnus dei de oversatt min arikkel som er kritisk mot den norske pinsebevegelsen:

Norvegienii Penticostali Nu Stiu Ce Se Intampla La CPS – Marianne Haslev Skanland
Crestin Total, 1 februar 2016

*

Listen med barneverns-argumenter fins visst flere steder også, når jeg leter spesielt etter den:

ȘOCANT: Motivele ABSURDE invocate de autoritățile norvegiene pentru ”confiscarea” copiilor | Mama a folosit prea mult săpun. Fetei nu-i plac chifteluțele de pește. Părinții au solicitat sprijinul mass-media
Nasul tv - televiziunea libera, 11 januar 2016

Motive folosite de Protecția Copilului din Norvegia: Hainele curate nu sunt împachetate cum trebuie
Expunere - cotidian national independent, 12 januar 2016

Motive folosite de Protecția Copilului din Norvegia: Hainele curate nu sunt împachetate cum trebuie
gandeste.org - an alternative media selection, 13 januar 2016

Ca la norvegieni
Barzilai-en-Dan (Un Barzilai izvorât din Dan), 27 jauar 2016

Det finnes flere på nettet, ser jeg. Det er bare å google f.eks mitt navn.

*

På svensk:
Utdrag uppsamlade av Marianne Haslev Skånland
poeter.se, 13 januar 2016

Over selve listen står det mystisk: "Dr. Marianne Haslev, artikeln har rekomanderats på rumänska hos ”Le och själ”. Föreningen."

Selve oversettelsen er visst googlet, og høyst merkverdig, enkelte steder betyr det visst det motsatte av det jeg har skrevet. Kanskje de rumenske oversettelsene er merkelige også?


Tsjekkisk:
To nepochopíte: 50 šílených důvodů proč Barnevernet odebral děti
czc.cz30 januar 2016

Lenket til her, like foran mitt navn:
Vaše dieťa dýcha. To je známka incestu a musí Vám byť odobrané
Nová republika, 2 februar 2016

*

Her er rumensk artikkel som viser til bl.a. Manavgat-saken. (Min google-oversettelse er ikke værlig klar, men.) Artikkelens tittel ser ut til å være rammende, det betyr noe sånt som "Norge har "gått fremover", er ankommet til 1984".

Norvegia a „progresat”, a ajuns în 1984
Buciumul, 16 januar 2016 ?

*

Nam nam, nå ble jeg oppildnet. Det varmer ens hjerte når noe man skriver kan brukes! Hmhm, lurer på hvordan oversettelsene er.

Jeg har i flere år drømt om at vi kunne vært en liten gruppe som oversatte barnevernsstoff mellom forskjellige språk. Her er noen som gjør en jobb!  
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]