It is currently Thu Mar 28, 2024 1:55 pm



Post new topic Reply to topic  [ 260 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Next
Author Message
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Feb 04, 2012 1:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
En artikkel knyttet opp til India/Stavanger-saken, men om forholdene i England. Der er munnkurven enda verre, og barnevernet går naturligvis over alle støvleskafter. Det illustrerer enda en gang hvor viktig ytringsfriheten er. Faktisk er det slik at Menneskerettighetskonvensjonens artikkel 10, som dreier seg nettopp om ytringsfrihet, gir en viss fortrinnsrett vis-a-vis andre av konvensjonens rettigheter.

The facts about child snatching can be reported in Norway
– but not here
By Christopher Booker
The Telegraph, Jan 28, 2012


Det fins ingen vei ut av dette annet enn for landene å kvitte seg med sosialarbeidere og psykologer.

*

PS: Og så - det glemte jeg å si men det er meget viktig: Lønn, godtgjørelse, kompensasjon (alt som heter penger, uansett hva slags navn det gjemmer seg under), det må settes på et fornuftig nivå: 0 (null)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Feb 04, 2012 2:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Indian couple's Norway nightmare to continue for two more months

Ja, det normale er jo at foreldre og barn blir holdt gående i flere år. I slutten av artikkelen står det imidlertid:
"Thanks to some diplomatic pressure from Foreign Minister SM Krishna and the Indian officials in Norway, the Ministry of External Affairs’ proposal to settle the matter without taking it to the court was accepted by the Norwegian authorities."

Altså ikke fylkesnevnd eller tingrett, heldigvis. Blir det så slik? Og blir det realitet at barna blir fri nå snart? Eller skal Stavanger barnevern trekke det ut ikke bare to, men et ubestemt antall måneder, holde onkelen her for meningsløse "vurderinger"?

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Feb 04, 2012 4:06 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
En må regne med de vil gjøre det de kan for å bryte familien ytteligere ned, og utsette onkelen for nedverdigende "undersøkelser" og "vurderinger" og konklusjoner. Det viktigste å la familien kjenne avmakt.

Nå er onkelen der. Hvorfor kan ikke barnevernet stille i beredsskapshjemmet, pakke barnas ting og ta de med seg hjem til foreldrene. På samme måte som de brutalt ble revet fra foreldrene. I stedet skal vi bli vitne til langpining av barn. De skal se foreldrene (?) og onkelen, bli revet bort gang etter gang, tilbake hvor de ikke hører til.

Mest mulig skade. Det beste for babyen og gutten er å bli hentet av foreldrene, alene, med onkelen. Uten barnevern tilstede, uten hygelig miner fra foreldrenes side overfor beredsskaps"hjemmet". Direkte få lov å komme i foreldrenes hender.

Angsten vil sitte i hos ungene, huset hvor de bodde og brutalt ble hentet, retraumatiserer, de vil leve i angst hver time de er der. Minner. Redsel for at det samme skal skje igjen.

Redselen vil de måtte leve med for bestandig. Men henting av foreldrene og onkelen vil lindre, og snarest råd til India. Hvor ingen ytre ting, minner de om det som skjedde.

Barna er skadet for livet. Av barnevernet. Det skal bli spennende å se om advokaten krever erstatning.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Feb 04, 2012 10:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Her er det atter en artikkel:
http://www.dnaindia.com/analysis/column ... nd_1643601

Postet under analyser uten å være så veldig dypsindig.

Jeg forsøkte å legge inn denne. Virket til å fungere.:
Quote:
In Norway, it comes unexpectedly when child welfare taking children. A researcher (Gunn Astrid Baugerud) was surprised that 80% of the children was taken suddenly. Another researcher (Mons Oppedal) claims 63% of such operations are illegal.

Til sammenligning: Avisen er på nett nesten så stor som Aftenposten.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Feb 11, 2012 7:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
    
Så er onkelen kommet til Stavanger, og blir "evaluert", og det skal barnevern og psykologer drive med lenge. Toresen opptrer på videoen nedenfor og "forklarer" at barnefjerningen IKKE har noe å gjøre med spising eller soving, men med at barnevernet fant at barna "trengte mer enn de fikk fra foreldrene".

En riktig paranoid schizofren stat vi lever i. Hvis noe mangler i et barns liv, ville et humant samfunn vel gi noe ekstra i tillegg til det barnet allerede har, for å avhjelpe mangelen? Ikke arbeide for å bryte ned og ødelegge selve fundamentet i barnets liv: dets kjærlighet og bånd til foreldrene? Rykke opp røttene med brutalitet, og tvinge "nye, godt betalte foreldre" på banet.

Og så har barnevernet i Stavanger ADVART onkelen mot å ta kontakt med sin bror og svigerinne - barnas foreldre! Kanskje dette forbudet skal gjelder også hvis onkelen får med barna tilbake til India? Familieødeleggelsen lenge leve!

Norwegian children custody row: Uncle meets 3-yr-old Abhigyan

Onkelen uttaler at han har fått treffe nevøen (men ikke niesen). Han blir godt tatt vare på, sier onkelen, men gutten er traumatisert og redd, og kastet seg i armene på onkelen. (Barnevernet har sikkert en "annen" forklaring på barnets adferd. De mener alltid noe annet enn det naturlige. For en ondskapsfull ideologi!)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 12:17 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Juss er ikke min sterke side, men jeg fikk med meg i en debatt påstanden om at utlendingsloven står over barnevernsloven.

Jeg aner ikke om det er slik, for man kan like gjerne hevde tilbake at menneskerettighetene står over utlendingsloven. Med barnefjernernes virklighetsfordreining av barns beste kombinert med avhumaniseringen av foreldrene, så vil de komme frem til at menneskerettighetene brytes om ikke deres perverse ideologi får råde.

Foreldrenes menneskerettigheter er i slike tilfeller ikke-eksisterende.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 1:53 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
MH Skånland wrote:
    
Og så har barnevernet i Stavanger ADVART onkelen mot å ta kontakt med sin bror og svigerinne


Han kommer fra India og skal ikke få møte sin egen bror, for en grusomhet. Broren hans trenger støtte fra familien. Håper han ikke aksepterer det, den Indiske Ambassaden må kjenne sin besøkelsestid. Antakelig er det en sakkyndigrapport i saken, full av løgner. Løgnene tror advokaten til foreldrene på. Foreldrenes advokat har ikke forsvart de éneste gang i media, tvert om bidratt til ytterligere mistenkeliggjøring.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 11:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
To viktige spørsmål i innleggene ovenfor:

Spørsmålet hvorvidt utlendingsloven står over barnevernsloven:

Jeg har et avisutklipp (ett eller annet sted) om en flyktningfamilie fra Bosnia oppe i Nord-Norge. Hvis jeg ikke blander det sammen med en annen sak, dreiet det seg om at hustruen fødte tvillinger, hadde en fødselsdepresjon, hvorpå barnevernet tok den ene tvillingen – de mente hun ikke hadde tilstrekkelig "omsorgsevne" og fikk klare seg med én. Foreldrene var naturligvis fortvilet, og bestemte da at de var villige til å dra tilbake til det da krigsherjede Bosnia, for da – hadde de fått beskjed om – ville de få med også den andre tvillingen, idet utlendingsloven sto over barnevernsloven. Javel. Men det ville ikke barnevernet, og dermed kom det beskjed om at barnevernsloven sto over utlendingsloven. De skulle ikke få barnet tilbake uansett.

Saken er vel en 10-15 år gammelt, så vidt jeg kan huske. Som vanlig gjorde vår stats-begeistrede presse intet for å følge dette opp. Det er ganske klart at hvis flere aviser slo seg sammen og systematisk eksponerte barnevernet og politikerne som beskytter dem - over noen måneder, ville systemet klappe sammen, og vi kunne få alle disse forbryterne for retten. (Vel, hvem skal være dommere? Våre rettsinstanser er jo del av systemet.)

Men hvis pressen skulle kunne gjøre nytte for seg i å få sannheten frem, ville det jo kreve at de satte seg skikkelig inn i materien - ikke bare skrev tullete om hva barnevernet sier og hva foreldrene sier og hva barnehager sier og hva helsesøstre sier og hva advokater og departement og politikere sier og bla bla, men tok for seg en mengde av saker, sammenlignet dem, leste skikkelig alle saksdokumentene, som de kan få fra familien når barnevernet ikke vil si noe om saken annet enn å antyde at familiens "svikt" er så langt alvorligere enn det som kommer frem, søkte komparent-opplysninger i de sakene hvor det er lett å få pålitelige slike, satte seg til å lese, grundig, den grunnleggende kvakksalver-litteraturen som barnevernet og kliniske psykologer bygger på, og leste grundig den virkelige forsknings-litteraturen. Dette vil pressen ikke skal gjøres. Pressefolk er lært opp til å være lettvinte, og samtidig hovmodige.

*

Om Danmark vet jeg at for et dusin år siden fikk en familie tvangsfjernede barn tilbake hvis de emigrerte. Jeg kjenner til en sak hvor det skjedde: den ressursrike og handlekraftige familien dro til Østerrike og fikk døtrene med seg (men bli nå ikke opphisset optimistiske: Østerrike har også et ille barnevern). Om det fremdeles er mulig å få barna utlevert ved emigrasjon, vet jeg derimot ikke.

*

Spørsmålet hvorvidt familien Bhattacharyas advokat gjør det han bør:

Det er ikke helt lett å bedømme ham, fordi saken åpenbart dysses ned, og det kan virke som om han er en av dem som dysser. Folk er nok normalt sett for respektfulle, for ikke å si underdanige, overfor sine advokater, uansett hva advokaten gjør og råder til. Det er en vanlig feil dette: å tro at man bør "samarbeide" med barnevernet om konfidensialitet. Det er ganske riktig at hvis man sier sannheten offentlig, hevner barnevernet seg ved å kutte foreldrene ytterligere av fra barna, men klar tale er allikevel det eneste som har noen sjanse i det lengre løp til å få drevet den nåværende barnevernsetaten ut av samfunnet, så vi kunne få bygget opp en normal sosialtjeneste her i landet, og som samtidig er positivt viktig for barna. Barna blir jo hjernevasket mot foreldrene hele tiden i klørne på barnevern og foster"foreldre". Da er det viktig at de etter hvert kan få vite – og iallfall gjennom dokumenter få se når de blir større – at det ikke er sant, det de blir tutet ørene fulle om: at foreldrene ikke er i stand til å ha dem hos seg og kanskje er likegyldige. Det er livsviktig for barna å til slutt kunne få se at foreldrene har kjempet for dem hele tiden, og at de slett ikke har vært med på at det er "best" for barna å ikke ha med dem å gjøre.

Når det gjelder denne saken, har jeg inntrykk av, gjennom flere artikler, at familien er blitt grundig skremt til å ikke skulle kritisere norsk barnevern. Ikke usannsynlig har slike råd kommet gjennom advokaten. Men i tillegg er det kommet gjennom norsk presse (den uvitende, nytteløse pressen vår igjen), som ikke "liker" at de ikke er enerådende om å skalte og valte med saken som de vil. Se her, her ber familien så sent som 29. januar 2012 at man ikke skal kritisere:

Norway NRI couple urges media restraint
Av Susenjit Guha
The Sunday Guardian, Jan 29, 2012

Det indiske ekteparet er altså blitt narret og truet til å bøye seg for "norske verdier" ("Norwegian values"). Og det er naturligvis den norske presses, norske politiske myndigheters, og norsk barneverns verdier. (Hjelpe meg hvor heldekkende ideologien er blitt.) Men det kommer jo klart frem i artikkelen at frykten skyldes nettopp trusler: Hvis utenlandsk presse fortsetter å kritisere Norge, kan det virke inn på onkelens mulighet for å få omsorgen for barna, står det rett frem i artikkelen. Ja, så nedrig er nettopp norsk barnevern. De tillater seg å la familiens holdning til barnevernet være avgjørende for hvorvidt barna skal få beholde sin familie eller ikke.

*

PS: Noe av det mest interessante nå er at den russiske konsulen i Oslo sier at Russland ikke vil utstede reisedokumenter til den russiske damen som har søkt asyl i Norge, fått avslag, og som Norge så vil deportere tilbake til Russland, mens Norge nekter å utlevere hennes barn, som barnevernet har tatt. Russland vil nekte henne innreise hvis ikke hele familien får reise. Bravo for Russlands standpunkt her.

  


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sun Feb 12, 2012 2:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
    
Så er onkelen kommet til Stavanger, og blir "evaluert", og det skal barnevern og psykologer drive med lenge. Toresen opptrer på videoen nedenfor og "forklarer" at barnefjerningen IKKE har noe å gjøre med spising eller soving, men med at barnevernet fant at barna "trengte mer enn de fikk fra foreldrene".


Det er typisk at barnevernsjef Gunnar Toresen ikke vil spesifisere hva dette "mer" består i.

Jeg tror barnevernsjef Gunnar Toresen er en tosk med iq på størrelse med skonummeret, så jeg skal gi ham det med teksje:

HVA MER TRENGTE BARNA ENN DET DE FIKK FRA FORELDRENE, GUNNAR TORESEN?

Ikke bry deg med å svare, din stupide analfikserte moron. Det er et retorisk spørsmål, og jeg vet at du uansett ikke har noe svar annet enn mer meningsløs og innholdsløs barnevernssvada.

Vi andre derimot, og pressen, burde stille spørsmålet, for det er særdeles interessant. Hva er dette "mer" som barnevernet hevder barna ikke fikk fra foreldrene?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Mon Feb 13, 2012 1:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg la inn henvisning til dette leserinnlegget under Russland protesterer - - , men man burde kanskje også være oppmerksom på det her; det er jo sendt inn i forbindelse med den indiske saken:

Norway's nightmare
The Hindu Business Line, February 7, 2012

   

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Mon Feb 13, 2012 2:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg tror ikke Toresen er uintelligent, Agrippa. Tvert imot. Men intelligens betyr ikke klokskap eller humanitet. Man kunne nevne en hel del, blant annet maktmennesker alle kjenner til, som har vært særdeles intelligente.

Her:

Onkelen møtte 3-åringen i barnehagen
Av Elisabeth Seglem
Aftenbladet, Stavanger, 13. februar 2012

er Toresen på ferde med flerfoldige ganske finurlige snedigheter, så som at ingen i Norge var uenige i omsorgsovertagelsen, og at han nå ikke vil ha noen publisitet fordi han vil skjerme de involverte - ekspertene eller hvem det nå er - fra press. Akk ja, stakkars alle barnevernere og eksperter som opplever press. Familier, derimot, blir rutinemessig underkastet press fra barnevernet og rettsapparatet (se f.eks Barnevernets bedømmelser), men det skal de bare tåle?

Riktignok er de teknikkene/argumentene han bruker, velkjent fra alle andre barnevernssaker også, de er ikke Toresens egne oppfinnelser, men det hele ville vært mindre farlig hvis det var mere stupid. Göbbels hadde rett, han: Gjør man bare løgnen stor nok (og fremfører den intelligent nok), tror folk ikke at det er løgn.

Så får vi i artikkelen også høre det jeg har hatt en følelse av: at den indiske ambassade har vært sene og uvillige til å hjelpe sine landsmenn. Aha, det har altså vært offentliggjøring med pågang fra egne topp-politikere som har fått dem til å gjøre noe.

Journalist Seglem later ikke til å spørre noen som helst andre enn Toresen og advokaten, og lar især Toresen få fritt spill. Her følges barneverns-taktikken med skremmende diktat medgjørlig opp av pressen - som vanlig.

Stakkars familien. Redning av barna henger i en tynn tråd, og de er vel blitt overbevist om at hva som helst som kan mishage herr Toresen & co må unngås. Snakk om tortur! Norske menneskeretts-ivrige masekopper er i alle andre verdenshjørner og belærer verdens befolkning om alle andre saker enn norske krenkelser av humanitet og anstendighet.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Mon Feb 13, 2012 5:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Jeg tror ikke Toresen er uintelligent, Agrippa. Tvert imot. Men intelligens betyr ikke klokskap eller humanitet. Man kunne nevne en hel del, blant annet maktmennesker alle kjenner til, som har vært særdeles intelligente.


Dette er ingen intelligent mann. Jeg har riktignok aldri møtt ham, men jeg har møtt tilsvarende kvasi-intellektuelle tullinger med firkantede briller.

Toresen er slu, ondskapsfull og ekstremt egosentrisk, men hans grandiose forestillinger står ikke i stil med hans faktiske evner. Jeg tror intelligente mennesker styrer unna en bransje som "barnevern". Mennesker med stort makt- og kontrollbehov tiltrekkes av bransjen. Jeg tror det er en myte at slike mennesker er spesielt intelligente. Det er ikke for ingenting at "barnevern" flommer over av kvinner med tre-årig helse- og sosialutdanning.

I motsetning til hva de sakkyndige mente om Anders Behring Breivik, klarer Toresen antagelig å kle på seg selv om morgenen, men jeg tror ikke han kunne hatt en jobb som krevet mer enn å være ansvarsløs spåmann. En impulsdrevet mann som Toresen hadde aldri kunnet jobbe i næringslivet. Han trenger en skjermet arbeidsplass, og stillingen som barnevernsjef er ideell - for Gunnar Toresen, vel og merke, ikke for barna.

Men "barnevern" er en bransje som tar mest hensyn til hjelpetrengende voksne.

Er det ingen som vil si hva "mer" Tore Gunnarsen mener barna til det indiske paret trenger?

Her sitter klisjéene løst:

- de indiske barna trenger sensitive omsorgspersoner
- de trenger omsorgspersoner som reagerer raskt og logisk på deres signaler
- de trenger ro og forutsigbarhet
- de trenger en stabil omsorgssituasjon
- de trenger adekvate omsorgspersoner
- de trenger stimulerende omsorgspersoner
- de trenger adekvate leker
- de trenger faste rutiner

Med andre ord, alt som Gunnar Toresen ikke kan tilby dem. Bring barna hjem til India.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Mon Feb 13, 2012 10:51 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Her er en video der det sies at Norge er ute etter å stjele utenlandske barn, for å sikre landet arbeidskraft. Det er en sterk aksent, men i starten sier han vel "demographic information is needed". Demografi har med folketallet å gjøre. Han mener sikkert at Norge kidnapper barna fra innvandrerne, for å fylle et tomt hull i våre egne menneskelige ressurser.
http://www.youtube.com/watch?v=apqdsQPRykI

De ser nok på Norge som et ganske betydningsløst land befolkningsmessig. Lignende argumenter kom også fra Polen tidligere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Feb 18, 2012 5:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Flere artikler til Indiasaken:

http://www.ndtv.com/article/india/norwa ... 147?slider

Foreldrene føler barna deres blir holdt som gisler. Med rette, for det er fakta.

http://www.ndtv.com/article/india/custo ... 461?slider

Besteforeldrene protesterer ved den norske ambassaden.

http://www.ndtv.com/article/india/norwa ... 983?slider

Thoresen/Stvg. barnevern og deres treneringsprosesser.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sun Feb 19, 2012 8:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... w.facebook

...

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 260 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 18  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]