It is currently Fri Mar 29, 2024 4:46 pm



Post new topic Reply to topic  [ 260 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Next
Author Message
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Wed Feb 01, 2012 12:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Ninas opplysning om at tittelen "The iron hand ..." skriver seg fra en skrekkfilm, var viktig; jeg ante det ikke.

The Hindu har noen leserbrev. Særlig de to publisert 1. februar er bra fra vårt ståsted sett; faktisk kaller en av dem meg "modig", hvilket kanskje er riktigere enn han vet! For sånn helt uten fare er det jo ikke å synge ut om barnevernet. Hvilket i seg selv kaster et lys over statens forehavender.

Childcare culture - Jan 30, 2012
Child protection - Jan 31, 2012
Norwegian child laws - Feb 01, 2012

Jeg har sett en god del kommentarer på andre indiske nettsteder også, men ikke uten videre lett prosedyre for innsending av kommentar. Noen kommentarer kommer med det vanlige sprøytet, så som at omsorgsovertagelse i Vesten alltid er midlertidig fordi staten slett ikke ønsker å betale for oppfostring av barn, at det jo må ligge dårlig foreldreskap bak , osv. Men de fleste som skriver har ganske sunne instinkter.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Wed Feb 01, 2012 1:41 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Quote:
Dette kan skape sterkere følelser i en større bredde enn vi til nå har sett, om Norge holder inderne for ap.

Om en ganske kort stund vil det bli opptøyer der nede, sikkert med flaggbrenning, bilbrenning o.l.
Her er en slags orientering til indere fra den norske ambassaden i New Delhi:
http://www.norwayemb.org.in/News_and_ev ... -in-India/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Wed Feb 01, 2012 8:23 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Siterer fra orienteringen på nettsidene til den norske ambassaden i India:

Quote:
The parents and the Child Welfare service are not at liberty to make any agreement without the courts approval as the parents no longer has custody of the children after the ruling made in the County Committee. It is up to the appeal court to make a ruling whether the court finds that the suggested solution is in the best interest of the children.

Som om "domstolen" foretar "selvstendig vurderinger" av noe som helst. "Domstolens" hovedoppgave er å legitimere og klubbe igjennom de "barnefagliges" skjønnsvurderinger, ihht "forvaltningens frie skjønn".

Jeg håper de stakkars barna får komme hjem til sine, snarest.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Wed Feb 01, 2012 10:21 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
athene wrote:
"Confiscate" er konfiskere, nyordet "omsorgsovertakelse" er (taken in to) foster care, public care, ergo de uttaler at barna er konfiskert. og det er korrekt, de behandler barn som en vare. Som om de var en eller annen slags ting.


Betimelig, Athene.

Konfiskere betyr "å ta beslag i"- hvilket speiler at her er en gisselsituasjon.

http://no.thefreedictionary.com/konfiskere

Det er en straffbar handling, Thoresen, å holde barn som gisler (og hele deres familie). Det er ikke første gangen du gjør dette.

Hvilken beskyttelse har Thoresen når denne setter alle andre i rekke foran seg selv og ingen norsk offentlig myndighet gjør noe med det.

Det er billedlig.

En kan vel si, uten å unnskylde NOEN for deres handlinger , at slike som Thoresen og hans like (det er ikke rent få) også holder hele forvaltningen i bukseselene mens forvaltningen selv lar det skje.

HVEM er din oppdragsgiver, Thoresen, hvem?

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Mer India
PostPosted: Thu Feb 02, 2012 11:17 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
http://nrk.no/nyheter/verden/1.7978949

Avisen The Times of India skriver at barnas onkel i India ankommer Norge torsdag 2. februar.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mer India
PostPosted: Thu Feb 02, 2012 3:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Svane wrote:
http://nrk.no/nyheter/verden/1.7978949

Avisen The Times of India skriver at barnas onkel i India ankommer Norge torsdag 2. februar.


Indiske myndigheter gjorde onsdag nye diplomatiske fremstøt overfor Norge i saken som omhandler to indiske barn i barnevernets omsorg i Stavanger. I dag kommer barnas onkel til Norge.

Det skal bli interessant å lese hva slags tøv barnevernsjef Gunnar Toresen i Stavanger kommune kommer med denne gangen.

    Dårlig blikkontakt mellom onkelen og niesen?
    Mistanke om at onkelen er smittet med "rabies-syndrom" og trenger utredning?
    Krav om at onkelen må ha sertifikat for trilling av norsk barnevogn?
    Vurdering av onkelen som trist og depressiv når man informerer ham om at han er uegnet som omsorgsperson?
    Anmeldelse av onkelen for vold mot offentlig tjenestemann om han gjør en brå bevegelse som vurderes som "truende" av barnevernsjef Gunnar Toresen?
    Vurdering av onkelen som altfor lav/høy/gammel/ung/tjukk/tynn?
    Onkelen vurderes å ha manglende amme-kompetanse?
    Onkelen kreves tvangsinnlagt til seks ukers døgn-observasjon av omsorgskompetanse på Aline spebarnsenter?
    En privat mail som onkelen skrev til nevøen inneholder karakteristikk av det norske "barnevernet" som "inhuman" og onkelen erklæres uegnet?
    Onkelen kysser den kvinnelige saksbehandleren på hånden og anmeldes for voldtektsforsøk?
    Onkelen beskyldes for manglende sensitivitet fordi han har for høy stemme?
    Onkelen vurderes som uegnet fordi han har et myggestikk på armen og Gunnar Toresen blir alarmert og tror det er den farlige sykdommen "indisk malaria-syndrom"?
    Gunnar Toresen mener onkelen lukter vondt?
    Gunnar Toresen mener onkelen bruker for mye after-shave?
    Gunnar Toresen mener onkelen er uegnet fordi han ikke kan lage vafler?
    Gunnar Toresen mener onkelen er uegnet fordi han mangler pedagogisk utdannelse fra Norges Helse- og sosialhøgskule?
    Gunnar Toresen mener onkelen er uegnet fordi han ikke snakker norsk?
    Gunnar Toresen mener onkelen er uegnet fordi han ikke har hatt de andre barna sine i barnehage fra de er ett år gamle?
    Gunnar Toresen mener onkelen er uegnet fordi han takker nei til å ha en miljøterapeut fra "barnevernet" boende fast hos seg i India?
    Gunnar Toresen mener onkelen er uegnet fordi han har støttet sin bror og svigerinne i kampen mot "barnevernet"?

Fantasien når det gjelder å erklære foreldre som uegnede er grenseløs hos de barnevernsansatte, og vi kan forvente oss mange spenstige begrunnelser for hvorfor onkelen er "uegnet". En stor bunt 1000-sedler i lukket konvolutt til Gunnar Toresen kan muligens avhjelpe situasjonen. Det er mitt beste tips.

Forøvrig vil jeg råde Den indiske ambassade til å fortsette presset mot norske myndigheter. Dette er en legalisert ulovlig barnebortføring, noe som er svært utbredt i Norge. Tusenvis av barn blir årlig bortført fra sine gode foreldre, og domstolene gir dem ingen beskyttelse mot overgrep fra den kommunale og statlige forvaltningen. Norge er en de facto røverstat hvor barn stjeles fra foreldrene uten at det får konsekvenser for de ansvarlige.

Når dere vel har fått barna ut av Norge, så glem ikke alle de andre barna som vansmekter i norske fosterfengsler. Ta saken opp i FN og sørg for at Norge for en skrape. Vi som er fratatt barna våre av forbryterne i "barnevernet" kjemper en håpløs kamp, og vi gir oss ikke. Vi skal fortsette å offentliggjøre navnene på de korrupte offentlig ansatt som mot bedre vitende, sverter foreldre som uegnede for å kunne ta barna deres. Jeg vil minne om at såkalte "fosterforeldre" får meget godt betalt, og de økonomiske ytelsene er hovedmotivasjonen deres for å ta til seg et "barnevernsbarn".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mer India
PostPosted: Thu Feb 02, 2012 6:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
agrippa wrote:
Gunnar Toresen mener onkelen er uegnet fordi han ikke har hatt de andre barna sine i barnehage fra de er ett år gamle?

Det er tidligere opplyst at onkelen visstnok er ungkar!
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Thu Feb 02, 2012 6:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
The Hindu har lagt ut en del leser-kommentarer
rett nedenfor selve artikkelen The iron hand that rocks the cradle (ingen separat lenke-adresse, så vidt jeg kan se). Flere av kommentarene er veldig bra fra vårt ståsted sett.

Avisen ser ut til å velge ut og legge ut en gruppe kommentarer samlet; disse er datert 31 Januar.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mer India
PostPosted: Thu Feb 02, 2012 8:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Gunnar Toresen vet hvordan han skal ro seg i "land" med Stavangerbarnevernet intakt.

I en artikkel i Stavanger Aftenblad stod å lese at "samtalene" med onkelen skulle være tilstede en "kulturell tolk". Skylden skal legges på kulturelle "misforståelser". Snart bretter Stavanger Aftenblad ut om hvor godt barnevernet har forsikret seg om det er til "barnas beste" de vil bli godt ivaretatt blablabla. av sin familie i India.

Barnevernet er forutsigbare. Her har de bestemt seg, barna skal hjem. Til India. Vent og se. Det er et spill, og media spiller med, Stavanger Aftenblad vil IKKE stille et eneste kritisk spørsmål, ikke med étt ord vil de fokusere på SYSTEMET. De vil IKKE konfrontere Toreresens spill i mediene. Medias handlinger er overgrep, svik mot de barn som mistet alt, og foreldrene.

Skulle noe få Staten til å bøye av, endre barne"vern"systemet måtte mediene, i majoritet hengt pa som klegger med avsløringer, i årrekker, inntil det ble politisk umulig å fortsette.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mer India
PostPosted: Thu Feb 02, 2012 10:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Vi får da inderlig håpe de har bestemt seg for at barna skal hjem til India. At vi i Norge må leve videre med dette helvetet, må vike mens den lille indiske familien blir fri. Og når det gjelder nordmenn selv, så har jo den store majoritet latt dette systemet utvikle seg, og de bidrar fortsatt gjennom likegyldighet, tullete argumenter, støtte til alle har sugerør ned i systemkassen. Så vi får bare ha det så godt.

Når det gjelder Bhattacharya-familien, er jeg faktisk litt enkelt og troskyldig spent på hvem de sender onkelen på nakken for å "utrede" ham? Samme ekspert(er) som har utredet hans bror og svigerinne?! Eller kanskje en "sjefsbeagle" - dem fins det jo flere velkjente av. Hm.

Også må han "bli kjent" med barna mens barnevernet iakttar ham. Det tar sikkert tid, for barnevernet blir ikke i en fart sikre på at noen i en biologisk familie egner seg slik som barnevernets vel indoktrinerte fosterpersoner gjør. Hva blir onkelens reaksjon, tro? jeg vet hva ethvert normalt, naturlig individ ville ha for reaksjoner. Det vet barnevernet også, og bruker det mot vedkommende.
  
Og hva mon indernes respons blir hvis barnevernet driver på i vanlig stil med de månedslange "utredningene" sine? Toresen har jo allerede uttalt at rettssaken er satt opp til uke 26. Jaha, da er akkurat halve 2012 gått, da, det er jo i juni :idea:

Spørsmålet er kanskje om barnevernet er så vant til å kunne drive med galskap at de heller ikke ser offentligheten i India som noe faresignal her. Eller om de er blitt litt redde, slik at de prøver å oppføre seg temmelig likt normale mennesker. Det skal jo mye til at de klarer men . .

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Mer India
PostPosted: Fri Feb 03, 2012 12:30 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg forsøker å slå dette sammen med hovedtråen. Greit å ha det samlet.

Det funket. "Mer India" er nå en del av hovedtråden. Å slå sammen tråder, er en kjekk mulighet i "ny-forumet".

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Fri Feb 03, 2012 2:38 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
En av kommentarene under Mariannes artikkel:
Quote:
I saw a subtitled documentary on french channel TV5 about switzerland
and how it had been removing children from their homes for years for
the mildest of pranks like hiding the clothes from the clothes line of
a grouchy neighbour or listening to modern music not conforming to a
dress code They were kept in juvenile homes for years together .There
were actual victims( the children now adults )..speaking out about how
their lives had been ruined by this ..and their parents too similarly
had no recourse to the law to get their children ..the state
organisation had pychologist which branded them with tags like sexual
adicts ( because some underclothes had also been in the clothes hidden
from the clothesline )
The swiss story too echoed the things in this article and I think it
would be great if the hindu continues its coverage.

Vi kan jo håpe på at flere vekkes til å se at dette er et internasjonalt problem som Norden leder.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Fri Feb 03, 2012 3:05 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Forsøkte å legge inn følgende kommentar:
Quote:
"The biological principle" is being made increasingly weaker. Norwegian authorities have a process underway to destroy it. New information we get on 6 February. Then shall the Minister Lysbakken and Magne Raundalen have a press conference. We expect a dramatic worsening against the families. Follow the case on the government website. We hope the international media will not forget us.

http://www.thehindu.com/opinion/op-ed/a ... 842917.ece

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Feb 04, 2012 12:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Arild Holta wrote:
Forsøkte å legge inn følgende kommentar: . . . .
Etter mye strev med det samme, tror jeg jeg fatter systemet som både The Hindu og mange andre indiske aviser later til å bruke:

En artikkel er en relativt kort stund åpen for å sende inn kommentarer til moderering. Så velger avisen ut, gjerne ikke altfor mange, og publiserer dem samtidig. Se på datoen for innleggene under min artikkel. De hadde 2 kommentarer der først, nå har alle kommentarene samme dato: 31. januar.

Så er artikkelen lukket for kommentarer. Det virker ikke sånn, for man får opp en kommentarboks osv, men man får ikke til å klikke når man vil sende inn. Derimot får man beskjed om at siden man søker, ikke lenger eksisterer. Det er ikke selve artikkel-siden, men antagelig kommenterings-siden til vedkommende artikkel.

Det har ihvertfall vært sånn det gikk meg. Skjedde det med ditt, Arild?  
  
Jeg ble så forvirret av det at jeg isteden sendte inn det jeg skrev til selve redaksjonen, og skrev på at jeg hadde prøvet flere små-kommentarer uten å få sendt dem inn, at jeg isteden hadde skrevet en litt lengre beret ning men ikke visste om den egnet seg til publisering, men uansett gjerne ville at noen der borte skulle vite at ikke alle nordmenn tenkte som barnevernet. Og så fikk jeg et par dager etter plutselig en mail om at de kom til å bringe den som egen artikkel.

Merkelig system, kanskje, å lukke for kommentarer så fort. Men de er så mange hundrer av millioner der borte, også mange av dem engelskkyndige og avislesende, og kjent for å være meget engasjerte og lett å opprøre, ikke minst i Bengalen, hvor ekteparet Bhattacharya kommer fra. Så avisene kunne saktens bli oversvømmet av hundrer av innlegg, og isteden har kanskje redaksjonene gjort en bra vurdering når de ikke lar kommentatører drive debatt i hundrevis av innlegg.

The Hindu skrev da forøvrig til meg at "Your article has attracted wide reader interest." Kanskje det er den beste muligheten for å få til skikkelige avsløringer av barnevernets falskspill og grusomheter, altså når vi er så heldige å få oppmerksomhet i utlandet. Og det er lettest å få utlandet til å forstå når det rammer noen av deres egne.
  
Forøvrig, hvis jeg ikke tar feil, har The Hindu hovedkontor i Chennai, som er det moderne navnet på Madras. Altså på sørøst-kysten. Men den leses over hele India, tror jeg, de har artikler og leserbrev fra alle kanter av India.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Indiske barn konfiskert - Såkalt barnevern ignorer ambas
PostPosted: Sat Feb 04, 2012 5:13 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
Det har ihvertfall vært sånn det gikk meg. Skjedde det med ditt, Arild?

Nei. Når jeg fikk vekk bindestreker i epostadresen og "å", så virket det fungere. Men jeg har enda ikke sett det "på trykk".

Forskjellsbehandlingen mellom gutten fra Sri Lanka og disse barna eller de tyrkiske, er ganske dramatisk:
http://www.rb.no/meninger/ledere/article2118894.ece

Her er en til fra India. Noe naiv, men med interessante opplysninger:

Quote:
According to a 2011 report by the Norwegian Statistic Central Bureau, children from immigrant parents have a three-time greater likelihood of being removed from their homes than other children. The report showed 19 out of every 1,000 children born to immigrant parents taken away from their family homes between 2004 and 2010.

http://www.thehindubusinessline.com/opi ... 854163.ece

Ifølge disse tallene er det over 6 av 1000 etniske norske som blir tatt. Synes ikke det er mange år siden BV skrytte over at de tok 3 pr 1000 og "vi" protesterte på at det tallet måtte være for bløff. Mulig det var tiden på VGD, eller før ca 2005. Uansett er det en dramatisk økning, som nok vil forstette.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 260 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]