11. april:
Jeg er blitt bedt om å skrive en artikkel for Pravasi Today ("pravasi" betyr noe sånt som "migrasjon"). Vi har lenket til artikler fra PT's nettside lenger oppe, sånn som
her.
Jeg kan ikke finne artikkelen på den ordinære nettsiden pravasitoday.com, og det stemmer forsåvidt med slik som jeg har forstått det: nemlig at den skal komme i et kvartals-magasin de har som kommer ut på papir, og øyensynlig sendes rundt omkring i verden (antagelig på abonnement). I høyre kolonne på nettsiden, et stykke ned, står det "Pravasi Today Magazine", og det er klikkbart. Magasinets artikler legges altså også ut på nett, men foreløpig er det januar-til-mars-nummeret som er det nyeste på nettet.
Imidlertid finner jeg at artikkelen er gjengitt på en blogg, som faktisk antagelig redigeres av en av folkene i PT. Der står det at den er lagt ut for 2 dager siden, og opprinnelig har stått i Pravasi Today. Så da så! Da har den vel det, da. Skjønt bloggen har den merkelige tittel "Wasted Interest" (bortkastet interesse)! Med tid og stunder kommer ved april-til-juni-nummeret av magasinet på PT's egen nettside også, så får vi kanskje se om artikkelen står der også, eller om det var bortkastet interesse! I det pdf-utkastet de sendte meg i mars, var det flettet inn fine bilder av familien Bhattacharya, og et lite bilde av meg også, ett hvor jeg ser passe dradd ut i fjeset!
Vel, her er blogg-utgaven, nå best på denne adressen (nr 2 ovenfra):
'Child Protection' in NorwayJeg betinget meg iallfall at PT riktignok kunne få publisere artikkelen først og ha den alene en uke eller to, men at jeg så ville komme til å publisere den selv og altså vil beholde copyright.