It is currently Tue Mar 19, 2024 6:24 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Torfinn Svanem og Christian Wiik løp med halen mellom beina
PostPosted: Thu Jan 27, 2011 8:38 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Nov 14, 2009 7:03 pm
Posts: 123
Forsvarsadvokatene Torfinn Svanem og Christian Wiik, Trondheim løp med halen mellom beina da dem hørte at jeg hadde en advokat i sekken. Sekreteren til Wiik sa at i norge hadde vi verdens beste rettssystem.

Den advokten som jeg hadde i sekken var en advokat som så sitt snitt i å svindle fylkesmannen i sør trøndelag for penger. Advokaten fekk en advarsel fra disiplinærnemden i advokatforbundet, merkelig nokk sine egne.
Svanem og Wiik var solidarisk med denne advokaten.
Jeg har brevet fra disiplinærnemden til advokaten med advarselen. Dette kan jeg offentliggjøre.

advokat Torfinn Svanem som var min "forsvarer" sa at han var venn med politiinspektør Alf Rune Nilsen, Trondheim og han ville ikke gå til anngrep på politiet.
Politiinspektør Alf Rune Nilsen var aktor i tingretten og femførte et bestillingsverk fra Lerkendal bydel barnevern Trondheim. Tiltalen var et 100 % falsk og latterlig.

Den gikk bl. annet ut på at jeg hadde truet med å voldta og skjære hodet av politikvinne Elisabeth Kvaløy ved Heimdal politistasjon Trondheim.
I tingretten viste ikke politikvinne Elisabeth Kvaløy om dette og kunne ikke svare for seg. Hun ble sint. Dommer Bjarne Vidar Kjølmoen spurte henne hvilene stygge ord jeg hadde sagt til henne. Til slutt fann hun på at jeg hadde sagt ord som kuk og fitte og slikt. Jeg hadde ikke sagt det heller.

Men dommer Bjarne Vidar Kjølmoen hjalp henne ut av uføret med å legge frem godbier for henne. D.v.s. opninger for å komme med andre løyner slik at det ble bygget opp en ny falsk grunn for å dømme meg.
Jeg ble dømt til 6 måneders fengsel bygget på løyn fra politi

Statsadvokat Per Morten Schjetne gav meg 3 dagers ankefrist når en ser bort fra fredag , lørdag og søndag. Han hadde også bestemt at jeg måtte gå til politiet for å skrive anken.
Sekreterne til adv. Christian Wiik, Trondheim sa at i norge hadde vi verdens beste rettssystem


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Torfinn Svanem og Christian Wiik løp med halen mellom beina
PostPosted: Tue Mar 08, 2011 9:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Som barn må jeg har hørt det gamle ordspråket ”Den Gud gir et embete, gir han også forstand”. Gjennom mesteparten av mitt voksne liv, har jeg hatt tiltro til at myndigheter og forvaltning har fungert etter intensjonen og beskyttet enkeltmennesker mot offentlige overgrep. Etter å ha hatt nærkontakt med det såkalte barnevernet, har jeg selv bitterlig erfart de rettsløse tilstander etaten opererer i.

Bernar, jeg er overhodet ikke i tvil om at du forteller sannheten.

BV-skrullene er ikke gode i hodene sine, det er alminnelig kjent at de kan skru hverandre opp i gruppe-psykotiske tilstander, der de forveksler egne paranoide vrangforestillinger med virkeligheten. Overfor Politikvinne Elisabeth Kvaløy ved Heimdal politistasjon Trondheim, kan BV-skrullene godt ha framstilt deg, Bernar, fredelig i forkle og tøfler, som en demonisk barne-kannibal av aller verste slag. Både antall politifolk og den totalt uproposjonale maktbruken foran øynene på dine egne barn, kan tyde på det. Dette unnskylder dog ikke politifolkene, de plikter å basere seg på egne vurderinger når de skal ta kontroll over en situasjon.

Nå er det slik at for alminnelige, lovlydige og sakesløse borgere, er det en sjokkartet opplevelse når man i private hjem plutselig blir stormet av en skokk svære og aggressive politifolk. Foreldre, som ikke greier å beskytte sine egne barn i kritiske situasjoner, kan oppleve en hjelpeløshet så lammende at den utløser et psykisk traume. Slike traumer kan også uløses når barns helbred er truet, det være seg av alvorlig og livstruende sykdom, eller i forbindelse med kidnappinger, enten det er vinningskriminelle eller bekymrede BV-terrorister som står bak.

I dette tilfellet, slik du har beskrevet det; kan man tenke seg at det fysiske overfallet på deg .... utsløste en sterk skrekk og hjelpeløshet hos barna ... som igjen ... i tillegg til din i situasjonen opprinnelige hjelpeløshet etter å ha blitt utsatt for voldsbruk og passivisering ... utløste en ny hjelpeløshet fordi du ikke kunne beskytte barna da de trengte deg som mest. I verste fall, avhengig av den enkeltes sårbarhet og i hvilken grad man greier å gjenopprette normalitet, kan slike opplevelser utløse posttraumatisk stresslidelse. Dette gjelder både barna og deg selv. Bare så det er nevnt.

Bernar wrote:
Forsvarsadvokatene Torfinn Svanem og Christian Wiik, Trondheim løp med halen mellom beina da dem hørte at jeg hadde en advokat i sekken. Sekreteren til Wiik sa at i norge hadde vi verdens beste rettssystem.


Hva skal man si til at mennesker som er blitt utsatt for politivold, blir avvist og/eller utnyttet/lurt når de har behov for advokatbistand? Slike forhold er ikke en rettsstat verdig.

Rettsstaten er til syvende og sist avhengige av enkeltmenneskers integritet. Anklager bygget utelukkende på vitneutsagn, skal i prinsippet frafalles når vitneutsagnet blir trukket tilbake.

Om enkeltaktørene innenfor rettssystemet lar seg styre av lojalitet til kolleger og selve systemet, blir veien til justismord kort. Fakta og bevis blir underordnet. I slike ensrettede systemer blir enkeltmennesker som står opp for rettferdighet ved å påpeke åpenbare feil og mangler, ofte skviset ut. Det skal ryggrad til for å stå imot flertallets press. Og ryggrad er det mange som ikke har råd til å holde seg med, da kortsiktige, personlige omkostninger kan synes for dyre. Selv om alle, innerst inne vet, at å svikte sin egen integritet er svært ødeleggende i lengden.

Det er tungt å stå alene når overmakten tar i bruk sine skitneste triks. Men, noen ganger må man fortsette å slåss for rettferdighet, selv når det ser som mørkest og mest umulig ut.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Last edited by mater familias on Wed Mar 09, 2011 1:42 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Torfinn Svanem og Christian Wiik løp med halen mellom beina
PostPosted: Tue Mar 08, 2011 10:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Wiig er litt for overseriøs til å takle frustrerte mennesker. Han har en underlig holdning. Har selv møtt den.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]