It is currently Fri Apr 19, 2024 12:03 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: What does one TRILLION dollars look like?
PostPosted: Sun Mar 15, 2009 2:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
What does one TRILLION dollars look like? §-)

Tja... det var vel størrelsen på oljefondet før det ble sløst bort på investeringer ?-S

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 03, 2009 9:16 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Liv Marit skrev:

Quote:
Tja... det var vel størrelsen på oljefondet før det ble sløst bort på investeringer
.

Investeringer er i prinsippet det motsatte av å "sløse bort" - det må i såfall kun omtales som en dårlig investering.

Oljefondet og alle de andre "sparefondene" har vært et viktig bidrag til å pumpe opp økonomien.

Den tilsynelatende ubegrensede stømmen av slike penger inn i markedet skapte en Klondykestemning - der alle skulle bli rike. Vel - nå står husene tomme og til nedfalls i USA og gode bedrifter må legge ned, mens resten av verdiene blir overført til de som hadde mer enn nok fra før.

Det skjedde på tredve-tallet og nå skjer det igjen. Og denne gangen uten at noen protesterer - for vi har gjort oss altfor avhengig av systemet.

Mange snakker om "the Endgame" - at dette er de siste skrittene mot "A Brave New World" og dersom en hører på retorikken og resultatetet av G20 - møtet - er det ikke langt igjen.
Dette er barnevernet utvidet til å gjelde alle,i hele verden.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 03, 2009 6:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Politikerne har selv vedtatt spillereglene, som delvis er skyld i problemene. I USA drev sentralbanken huskjøpene i været med å ikke sette opp renten, slik et selvstyrt marked ville gjort. Dette mettet markedet totalt, og ingen ville kjøpe. Dermed falt boligprisene, og bankene mistet sikkerheten for lån.

Nå fortsetter fallet dramatisk. I tillegg er det horder med arbeidsløse som ikke kan betjene sine lån.

Vi får altså ny bankkrise, mens udugelige politikere sier "fred og ingen fare".

Tro hvor mange milliarder politikerne skal bruke i neste omgang, av folk sine penger, for å opprettholde SITT system?

Det verste er at de skylder på brukerne av systemet deres, og derfor krever mye mer kontroll, overvåking og makt.

De har ikke lært noe som helst av all totalitær makt i forrige århundre. Den stormannsgalne tanken er: Bare VI får blande oss inn, så blir det bra.

Når skal folk lære at vi må beskytte oss mot slike mennesker?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 04, 2009 1:35 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild skrev:

Quote:
Når skal folk lære at vi må beskytte oss mot slike mennesker?


Problemet er vel at det er altfor menneskelig - innenfor det eksisterende systemet leder alle veier i denne retningen. De som ikke går med blir straffet.

Vi har diskutert facisme her før - nå er jeg redd den snart vil vise sitt sanne ansikt - ikke bare overfor enkelte (som barnevernsofre) men overfor stadig større grupper av befolkningen.

Som en anonym amerikaner kommenterte - det er uhyggelige når disse ordene virker fornuftig:


[url=http://zerohedge.blogspot.com/?ref=drhousingbubble.blogspot.com]"The government calmly goes on printing these scraps of paper, because, if it stopped, that would be the end of the government. Because once the printing presses stopped - and that is the prerequisite for the stabilization of the currency - the swindle would at once be brought to light. Believe me, our misery will increase. The scoundrel will get by. The reason: because the State itself has become the biggest swindler and crook. A robbers' state! If the horrified people notice that they can starve on billions, they must arrive at this conclusion: we will no longer submit to a State which is built on the swindling idea of the majority. We want a dictatorship."
[/url]

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]