It is currently Sat Apr 20, 2024 2:03 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: fattigdomsproblematikk
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 10:55 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det er ikke ofte jeg finner at fremskrittspartiet og Siv Jensen kommer med noe fornuftig, men denne gang var et unntak.

- Det er fult mulig å klare det. Vi må samle virkemiddelapparatet, og ha et nasjonalt system for alle offentlige ytelser. Alle må over fattigdomsgrensa, sier Jensen til avisen.

http://www.nettavisen.no/innenriks/poli ... 220024.ece

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 5:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Fattigdomsbegrepet er fleksiblet, særlig i land som Norge hvor folk vanligvis ikke direkte sulter.

Jeg er litt skeptisk til Frp. i denne sammenhengen. De har en lang historie som talsmenn for å stramme inn på velferdsordninger - den som har levd en stund husker deres kampanje mot "trygdemisbrukere" generelt og alenemødre spesielt.

Men Frp. i dag (etter Alvheim) er noe helt annet enn tidligere.

Det som er mest interressant er hvordan Frp's holdninger har påvirket den politiske diskusjonen gjennom årene, og hvordan de holdninger som Frp utrykker til slutt påvirker hele det politiske miljøet.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: FRP
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 6:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja, jeg er også meget skeptisk når det gjelder fremskrittspartiet, er det noe jeg har følt på kroppen selv er deres hersing mot alenemødre. Selv har jeg forstått det slik at denne agresjon hovedsakelig handlet om leder Hagens personlige "hat" forhold til moren til han eget utenomekteskapelige barn - og derfor laget en linje hvor det skulle være håpløst økonomisk for alle enslige mødre - noe jeg vil bekrefte at han klarte med stor suksess. Ut over det er jo det heldigvis flere andre i fremskrittspartiet som har vist mer bakkekontakt med hva virkelighet barnevern opererer under, her sikter jeg til Alvheim, som er kjent av oss som kjemper mot terror regimet norsk barnevern. Han er dersverre død i dag.

I Siv Jensens utsagn viser det også en smule bakkekontakt - hun bekrefter jo her at offentlig velferdodninger som NAV er opprettet for å holde en vis prosentdel (11%) av befolkningen nede og under fattigdomsgrensen for at resten av den norsk befolkningen skal leve økonomisk godt med stabil og forutbestemt inflasjonshemmende politikk og slik kan den samfunnsøkonomiske modell opprettholdtes.

Dersom hun ønsker å lage en endring på denne praksis, er hun velkommen til det. Jeg vil si at det var også på tide...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]