It is currently Wed Apr 24, 2024 7:27 pm



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: datatrøbbel
PostPosted: Mon Jun 04, 2007 6:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
har noen her på forumet windows vista?
opplever blåskjerm b.s.o.d. enkelte ganger under avslutning av maskinen,veit ikke hva det kommer av,har snakket med fujitsu siemens support men de hadde ingen gode råd,har oppdatert driverne,men blåskjermen kommer og går.
er det noen her med samme problemet?

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 04, 2007 7:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Hugo, alle de jeg kjenner som har Vista melder om problemer... Kanskje lurt å gå tilbake til XP?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 08, 2007 6:59 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
http://vistaforum.no/forum/index.php

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: vista
PostPosted: Fri Jun 08, 2007 7:43 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
pproblemet er løst,vista er ikke å anbefale og kjøre uten 2.GB ram.

Bra at du er kommet på nett igjen :D

skal til Vefsn søndag,og treffe barna.

ha en god helg :D

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 09, 2007 12:03 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Under 4% vil gå over til Vista i år, i følge prognosene.

Lykke til med å treffe barna! Det er virkelig ikke et enkelt liv maktpakket sørger for...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: re-data
PostPosted: Sat Jun 09, 2007 12:08 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
takker for det,artig å treffe ungan ja.
håper virkkelig vi får de heim etter neste runde,men det virker håpløst.

ja vista har mange sykdommer enda,men det har gått høvelig greit her.

ha ein fin helg :D

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 09, 2007 10:15 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Det hevdes at når et produkt blir lansert står allerede neste "generasjon" klar til å lanseres i det øyeblikk salgskurven for den forrige generasjonen flater ut.
I denne sammenhengen fungerer det symbiotisk - ved at nye kjøpere av datautstyr først blir "påtvunget" en ny software, som igjen krever større hardware - så etter hvert som det nye operativsystemet erobrer markedet vil nølerne bli tvunget til å følge

jeg er så lei av å være avhengig av dette rotteracet, men alternativet er å bruke masse tid på områder jeg ikke har tid å avse til....

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 09, 2007 11:46 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Rotteracet er verre mht skor og klær... En sko produseres for 20 kroner og selges for 1000! Heldigvis forsvinner en del hindringer som gjør at verstingene mister noe markedskraft.

Data- og kommunikasjonsutviklingen tar markedskraft fra all mulig media. Det neste blir robotrevolusjonen. Dagens teknologi har skapt et mye enklere samfunn hvor folk slipper et fysisk blodslit for å overleve. Med robotrevolusjonen vil arbeidstiden enkelt kunne gå ytterligere ned. Potensialet til å leve sine egne liv vil øke dramatisk.

Men så har vi jo maktpakket og ingen samlende ideologi for å hindre dem i å utnytte situasjonen.

Tenk om vi bare kunne hoppe av og hatt vårt alternative system mht skole og velferd. Da kunne vi velgt å stenge ute de usunne av kapitalkreftene. Hvilken makt hadde psykopatkapitalen hatt om ikke maktpakket tvang oss inn i deres system av påvirkning og likhet.

Uten makten i lomma, er kapitalkreftene lette å temme. Det er våpenmakten som holder oss i et hjerngrep hvor barna våre eksponeres for en rå og kynisk kapital.

Tenk om vi kunne gått ned i "levestandard" uten å påtvinges å være en gruppe som skal ha hjelp av staten? Tenk hvor mye det hadde tatt kraften ut av storkapital som kuer lokale bedrifter. LO tvinger imidlertid lokale lønninger kunstig opp. Dermed går bedriftene konkurs om de skal konkurrere med de store.

Et slikt system ville lokale psykopate bedriftseiere forsøkt å utnytte. Det er ikke bare storkapitalen som er psykopatisk. Hadde derimot alle mennesker hatt muligheten til å eie - bevirke eiendom - (les: være frie små kapitalister) så ville man hatt muligheter for å produsere mat, eller å selge eiendom. Men også på dette området er samfunnet tilpasset de sterke og staten. Landeiendommer er i liten grad bevirket av noen. Derimot har noen pekt på områdene og sagt "mitt" - kanskje for flere hundre år siden. Deretter har man kalt det for "eid".

Det kreves våpenmakt for denne type framgangsmåter og for å opprettholde slike systemer.

At folk ikke har langt på vei våpenmakten over sine egne liv, er det store problemet. Jeg drømmer om et system (eller manglende sådant) hvor våpenmakt kun har til oppgave å beskytte individenes valg - deres rett til egne liv og suverenitet over det de har bevirket.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 10, 2007 8:40 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild skrev:

Quote:
Tenk om vi bare kunne hoppe av og hatt vårt alternative system mht skole og velferd. Da kunne vi velgt å stenge ute de usunne av kapitalkreftene. Hvilken makt hadde psykopatkapitalen hatt om ikke maktpakket tvang oss inn i deres system av påvirkning og likhet.


Dette er selve marerittet for de som lever høyt på den nåværende samfunnsorganiseringen, og det som for en hver pris må forhindres.

Jeg øyner likevel et håp da det ser ut som om stadig flere innser at dette ikke går den rette vegen. Vi så det i Rostock - ca. halvparten av de 80000 som demonstrerte 2. juni var lokale innbyggere.

Vi kan gjennom det fantastiske internett finne informasjon om hendelsene der og alt mulig annet vi ønsker å vite, uten å være avhengig av den til en hver tid rådende ideologien til makten.

Det mest fantastiske med oss mennesker er at vi alltid er på jakt etter de beste løsningene for oss selv og våre barn - når vi forstår at det vi har ikke er godt nok, vil vi forsøke å finne noe bedre.

På tross av at vitenskap og teknologi i stor grad har tjent makten, som er naturlig siden det er der pengene er - er det også historisk bevist at de viktige teknologiske gjennombruddene ikke har kommet på grunn av dette, men på tross - en blir ikke kreativ av å forsøke å bevare det bestående.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 10, 2007 11:22 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Det mest fantastiske med oss mennesker er at vi alltid er på jakt etter de beste løsningene for oss selv og våre barn - når vi forstår at det vi har ikke er godt nok, vil vi forsøke å finne noe bedre.


Dette kalles faktisk "egoisme" i filosofien. (Jeg går ut fra at det er maktpakket som har ødelagt den opprinnelige betydningen av begrepet "egoisme" og gjort det til et skjellsord.) Det kalles jo også "individualisme".

Dette illustrerer veldig klart den tverrpolitiske liberalisme som har egoisme (i posetiv opprinnelig mening) og individualisme som hovedbestandeler. Denne tverrpolitiske liberalismen er imidlertid motsettning til fascisme, kommunisme og nazisme - og også til det moderne velferdstyranniet.

Denne dialogen er nyttig for meg, da jeg leter etter en felles politisk plattform mot de totalitære kreftene. Man trenger å definere denne klart, og så få den ut til folk flest. Man klarer ikke å bryte den totalitære utviklingen om vi skal sitte i venstre/høyre-båser. Jeg tror derimot man styrker fokuset på maktpartiene ved en høyre/venstre-klassifisering.

Det viktigste i dagens situasjon, er om man er totalitær/autoritær eller antitotalitær/antiautoritær.

Barnevernsofrene er gjerne antitotalitære/antiautoritære. Eller så blir de det etter å ha blitt overfalt, terrorisert eller knust av totalitære og autoritære formynderkrefter hvor det såkalte barnevernet er en versting.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Data
PostPosted: Fri Jul 13, 2007 9:52 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Ikke bruk for mye tid foran skjermen, det får deg til å skjele:

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_16194356.asp


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 13, 2007 12:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Før når det gikk på bøker, ble jeg nærsynt. Nå får jeg samme reaksjon på PC. Slutter jeg en periode, så går synet tilbake til normalt.

Øynene går imidlertid ikke i kryss.

Det kunne imidlertid vert en fordel om jeg begynte å se i kryss. Da kunne jeg lettere følge med unger og arbeide på PCen samtidig! :D

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]