It is currently Thu Mar 28, 2024 4:33 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Hva er hensikten med å ha et barnevern hvis tilfeller som Bobbys ikke kan forhindres?
Hensikten er å forfølge alle de andre familiene som hverken mishandler eller vanskjøtter 20%  20%  [ 2 ]
Hensynet til profesjonene, ikke barnets beste, ligger bak opprettelsen av barnevernet 30%  30%  [ 3 ]
Det er uhensiktsmessig å plage så mange foreldre til ingen nytte 0%  0%  [ 0 ]
Barnevernerne tror de er på sporet av barnemishandlere hver gang det kommer en "bekymringsmelding" 10%  10%  [ 1 ]
Barnevernet blåser en lang marsj i barna. De er bare interessert i lønn og trygge arbeidsplasser. 40%  40%  [ 4 ]
Total votes : 10
Author Message
 Post subject: Barnevernet var maktesløse
PostPosted: Thu May 11, 2006 1:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
10-år gamle Bobby ble torturert til døde av sin mor og hennes samboer. Den utviklingshemmede gutten, som led av Fragilt X-syndrom, sa til moren sin at han elsket henne. - Han klemte meg i blant og sa at han elsket meg, sa moren i rettsalen. Moren klarte likevel ikke å beskytte han mot den sadistiske og voldelige stefaren.

- Han var ikke planlagt. Når han ble født føltes det som om han var min bror, sier moren om Bobby. Etter hvert vokste det frem en morsfølelse hos den 30 år gamle kvinnen. Bobby var sjenert, sky og kjærlighetsfull, skriver Expressen.

I slutten av mai i fjor kom stefaren (39) inn i bildet. - Vi traff hverandre på en telefondating-linje i slutten av mai i fjor. Jeg likte stemmen hans og at han bodde på landet.

De to snakket sammen på telefon flere ganger om dagen. Mannen fortalte tidlig om sine S/M-fantasier, noe som vekte morens nysgjerrighet.

Noen måneder senere tok moren med seg Bobby og flyttet til mannen på Malmbäck. Etter en stund synes moren at den nye samboeren gikk for langt, men hun turte ikke å si i fra.

- Han bandt meg, pisket meg, hengte meg opp i taket, ga meg støt under føttene og satte klesklyper på kroppen min.

Så begynte moren og samboeren å mishandle Bobby.

- Torturen ble utløst av småting. Det kunne være et blikk fra Bobby eller at han skramlet med bestikket ved matbordet. Min samboer syntes at Bobby skulle ned i rang.

I begynnelsen gråt Bobby da han ble mishandlet, men han lærte seg å holde tårene tilbake siden det bare forverret situasjonen hans. Samboeren tvang moren til å være med på mishandlingen.

Kommentar: Bobby døde etter å ha blitt lagt naken ut i snøen. Der skal en av de voksne ha trampet på brystkassen hans da han forsøkte å reise seg. Etterpå ble han teipet fast til en stol, og døde av sitt eget oppkast.

Barnevernet, som angivelig er blitt opprettet for å hindre mishandling av barn, var fullstendig fraværende i tiden Bobby ble torturert av sine "omsorgspersoner". Barnevernet klarte ikke å fange opp hva som hendte. Det pleier de da heller ikke å gjøre. Barnevernet er mer opptatt av å undersøke falske meldinger om "bekymring" hvor det er åpenbart at foreldrene ikke har behov for noen "hjelp". Alt mens grusomme tilfeller av barnemishandling tar plass der hvor det ikke har innkommet noen "melding om bekymring". Dette tragiske fallet viser at barnevernet er ute av stand til å hindre alvorlig barnemishandling. Det eneste den etaten makter er å forfølge foreldre og barn urettmessig og krenke familiens privatliv helt unødig og til stor skade for dem det gjelder.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 11, 2006 5:24 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Saken er smellfin for bv. For nå kan de rope etter mere penger og ressurser slik at de kan forfølge uskyldige mennesker under dekke av utsagn ala typen " for å forsøke å hindre at noe slikt skal skje igjen" etc...

Den avdøde lille gutten kommer desverre ikke til å få hvile i fred. Det vil bv sørge for. De kommer til å melke mishandlingen Bobby ble utsatt for for hva den er verdt. Foreldre kan "glede" seg.
Denne grufulle saken vil bli misbrukt igjen og igjen av bv med det formål å forfølge uskyldige.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]