It is currently Thu Mar 28, 2024 11:20 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 12:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
jonh wrote:
Det har jeg forsøkt over lang tid, uten at det hjelper. Hvordan skal man få sagt tydelig nok at tretthet på dagtid har en sammenheng med når man legger seg på kvelden? At man bør dele litt mer på husarbeidet? Ikke bruke penger unødvendig (blant annet 1500 kroner på smykker osv) når man sliter med å få nok til mat? Det har vart såpass lenge nå at jeg ikke holder ut lengre.


Det Jonh nå driver med i denne tråden, er ikke akseptert på forumet. Her skal man stå for det man skriver, ikke slette det.

Da Jonh skrev "Ikke døm meg, jeg prøver nettopp å unngå barnevernet", oppfattet jeg en mykere holdning og mere forståelse enn slik som han begynte tråden. Men det varte altså ikke; nå er han like ensidig igjen. Han burde trolig lese artikkelen

Hvordan barnevernet sprenger en familie på fem
Familien Enebakk kontaktet hjelpetjenesten. "Hjelpen" de fikk sprengte og ødela familien. Av Knut Enebakk.

om hvordan mann og hustru holder sammen tross sykdom og barnevernets ødeleggelser.

Dette forumet dreier seg allikevel ikke om konflikter mellom foreldre, men om hvordan foreldre og barn hører sammen. Ensidig kritikk av partneren er ikke tema her, og vi tar ikke del i å skifte sol og vind mellom foreldre. Å slåss foreldrene imellom er også å gå like lukt i barnevernets gap. Det fortjener ikke barna, uansett hvordan foreldrene er.

Å til og med komme tilbake med enda mer kritikk av barnets mor, ETTER å ha slettet sine egne tidligere innlegg, ligner etter mitt syn ingen ting. Man oppnår ingen beskyttelse mot barnevernet ved å vende seg mot barnets andre forelder.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 3:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
jonh wrote:
Det har jeg forsøkt over lang tid, uten at det hjelper. Hvordan skal man få sagt tydelig nok at tretthet på dagtid har en sammenheng med når man legger seg på kvelden? At man bør dele litt mer på husarbeidet? Ikke bruke penger unødvendig (blant annet 1500 kroner på smykker osv) når man sliter med å få nok til mat? Det har vart såpass lenge nå at jeg ikke holder ut lengre.


Dette er ting som alle ektefeller/samboere sliter med, i større eller mindre grad. Dere må forsøke å finne en løsning som er basert på respekt og kjærlighet for den andre. Barnevernet vil overhodet ikke hjelpe, tvertimot, problemene vil bli mangedoblet og kan føre dere ut i stor tragedie.

Forsøk å skaffe hjelp i huset. Hvis ikke det er økonomisk mulig så bør du heller avfinne deg med å gjøre mer enn din kone/samboer. Det er ikke alle par som deler pliktene 50/50. Fordelingen er avhengig av den enkelte. Dette trenger ikke nødvendigvis være veldig urettferdig, for det er ikke alle som har like stor yteevne.

Hva du enn gjør, ikke meld fra til barnevernet. Nettopp av hensyn til barnet, MÅ du ikke melde fra til "barnevernet". Barnet kan bli sendt til sex-misbrukere eller andre farlige steder, og dere kan ingenting gjøre etter at barnevernet har overtatt "omsorgen". Barnevernet gir blanke i barnet. Det er kynisk menneskehandel barnevernerne driver med.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 3:50 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
jonh wrote:
Ikke bruke penger unødvendig (blant annet 1500 kroner på smykker osv) når man sliter med å få nok til mat? Det har vart såpass lenge nå at jeg ikke holder ut lengre.


Med risiko for å få kvinnelige deltakere på forumet på nakken:

Å pynte seg og å bruke penger på en måte som får kvinnen til å oppleve seg fin, er biologisk betinget.

Jeg har syv jenter og tre gutter. Jentene vil pynte seg og gjøre seg fin, før de er to år gamle. På helsestasjon oppfatter de dette som det vanlige. (Noe av den virklighetsfjerne likestillingsfanatismen er borte. Eller så later de som, på grunn av oss.)

Jeg vet at kvinner er forskjellige. Det er også en livserfaring fra de jeg har relatert nærmest til. Likevel kan man ha dette i bakhodet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 4:10 pm 
Offline

Joined: Sat Oct 28, 2006 6:48 pm
Posts: 21
Vurderer å slette meg fra dette forumet, har sendt admin en pm om grunnen til det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sletting
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 4:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
jonh wrote:
Vurderer å slette meg fra dette forumet, har sendt admin en pm om grunnen til det.


Husk at du ikke kan slette deg fra barnevernet, så gjerne du enn vil.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Damn, that was fun!!"
PostPosted: Fri Mar 09, 2007 7:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
"Damn, that was fun!!"

Jeg forsøker å henge med så godt jeg kan, og leser RBV uten å være pålogget. Egentlig burde jeg ha vasket opp og ryddet på plass klær, men aller helst skulle jeg ha fått tak i et skikkelig mannfolk med både hjerne og muskler som kunne ordnet opp for meg når jeg er opptatt med viktigere ting.

Jeg snublet over denne tråden i går kveld like før jeg skulle legge meg, og til min forargelse oppdaget jeg nå at "jonh" har slettet sine innlegg.

Først og fremst vil jeg si til deg "jonh" at det er lite voksent gjort av deg å slette innleggene dine. Det gir selvfølgelig rom for spekulasjoner vedrørende din troverdighet.

Som sagt, etter å ha snakket med nærmere 700 personer på telefonen fra land og strand, har jeg i det minste fått rede på noe...

1. Barnevernet gjør alt de kan for å grave grøften dypere mellom foreldre-par, for å spille de to ut mot hverande slik at det blir lettere for dem å gå inn og ta barnet.

2. Barnevernet medvirker altså ikke til å bygge broer mellom foreldre.

3. Ufattelig mange barnevernssaker har sitt utgangspunkt i rene barnefordelingssaker.

4. Barnevernet produserer ufattelig mange barnefordelingssaker.

5. Jeg tør å påstå at du er dårlig informert.

Mange foreldre henvender seg altså til barnevernet for å få dem med seg på sin side mot den andre parten for å få hovedomsorgen for barna. Det er helt vanlig.

Mange foreldre er så heldig at barnevernet tror på deres løgner.

Mange foreldre er så uheldig at de begge to mister omsorgen for barna sine på grunn av sin dårlig gjennomtenkte skittkasting mot den andre parten.

Det som virkelig fikk meg til lå kule vippen i går kveld, var denne kommentaren:

jonh wrote:
Akkurat nå kommer jeg ikke til å gjøre stort mer. Har bedt henne finne en egen leilighet, men er bekymret for barnet...


Og jeg bare sier, du verden så "bekymret" du er da!

Det er helt vanlig at foreldre skylder på hverandre når barnevernet blander seg inn i livene deres. Jeg har vært vitne til den slags skittkasting mange ganger. Beskyldningene hagler "det var din skyld" og du er så og så dum, og hadde det bare ikke vært for at du sa og gjorde det og det...

Takk, jeg har hørt det før. Og det er den dritt-slengingen du holder på med nå, som ikke fører noen steder hen.

Hvis du hadde vært en voksen, ansvarsfull og ansvarsbevisst type, så hadde du holdt deg for god til å komme med slike nedlatende kommentarer om moren til ditt barn.

Tvert imot så hadde du gjort alt som stod i din makt for å beskytte og støtte dem, både moren og barnet, og ikke rive dem fra hverandre slik som du nå antyder.

For det SJETTE, så holder du deg ikke til TEMA i denne tråden, som er følgende:

Redd Barna Våre wrote:
Hvordan hjelpe barn i nød
Det finnes barn som lider.
• Hvor lider barn mest i vårt samfunn? På skolen, i barnehjem, hos fosterforeldre?
• Hvordan hjelpe barn i nød uten å utøve overgrep mot barn, foreldre og familie?


Jeg kan ikke se at ditt barn på noen måter lider overlast, eller at det utsettes for omsorgssvikt.

7. Det som står igjen av din tekst nå ”jonh”, får deg til å se ut som en bortskjemt sutrekopp. En bekjent av meg ville kalt deg for en ”primadonna”. For det eneste som står igjen av din opprinnelig tekst nå er denne:

jonh wrote:
Hvem skal kontaktes om en mor overser sitt eget barn, og knapt gjør noe for å holde orden i hjemmet?

Akkurat nå kommer jeg ikke til å gjøre stort mer. Har bedt henne finne en egen leilighet, men er bekymret for barnet...

På kjøkkenbenken flyter det av oppvask, søppel og matrester. Hvis ikke jeg gjør noe, så blir knapt noe gjort i huset.

Det har jeg forsøkt over lang tid, uten at det hjelper. Hvordan skal man få sagt tydelig nok at tretthet på dagtid har en sammenheng med når man legger seg på kvelden? At man bør dele litt mer på husarbeidet? Ikke bruke penger unødvendig (blant annet 1500 kroner på smykker osv) når man sliter med å få nok til mat? Det har vart såpass lenge nå at jeg ikke holder ut lengre.

Vurderer å slette meg fra dette forumet, har sendt admin en pm om grunnen til det.


8. Moren gjør knapt noe for å holde orden i hjemmet, sier du, men hva bruker hun tiden sin til da, når det ikke er husarbeid? -Kan det kanskje være nettopp, barnet?

Er dårlig utført husarbeid et tegn på ”omsorgssvikt”, eller et tegn på at hun trenger hjelp? Dette tåpelige aspektet har jeg forresten i min egen sak. ”Å, fy faderen så rotete det er her da, her må vi fjerne barna” sier barnevernsfolk. En annen ville sagt ”å, fy faderen så rotete det var her da, hun her trenger hjelp av noen andre”. En tredje ville sagt ”å, fy faderen så rotete det var her da, se her jeg skal hjelpe deg å få ryddet opp…”

Her er et herlig sitat til ettertanke, som jeg har rappet fra en nettside:

Mona wrote:
A good friend will bail you out of jail. But a TRUE friend will be sitting there next to you, saying "Damn, that was fun!!


En voksen mann vet hvordan han skal ordne opp når ting floker seg til, det gjør tydeligvis ikke du. For meg ser det ut for at du forventer at din samboer skal ordne opp for dere, både i hjemmet og for deg, være hushjelp og samtidig underholde barna.

9. Hvis du virkelig er så bekymret for barnet, så kaster du virkelig ikke ut barnets mor. Ingen voksne ansvarsfulle og ansvarsbevisste mannfolk gjør sånt, selv om det er din leilighet. Er du et ekte mannfolk, så vet du hvordan du, om så var, skal klare å skaffe til veie de pengene du trenger for å skaffe deg en ny bolig. Dessuten, så har jeg hørt utallige historier om par som likevel klarer å finne tilbake igjen til hverandre etter at den verste stormen har gitt seg. Men, om du kaster henne ut, i håpet om at hun vil komme krypende tilbake igjen til deg, fordi at det er du har alle facilitetene i orden, så er ikke det så sikkert. -Menn er mye mer tilbøyelig til å gjøre det, men ikke kvinner.

10. Er du ikke mann nok til å rydde vekk oppvask, søppel og matrester? Det ser jo ut for at moren lager mat til ditt barn, eller er det bare hennes matrester som står igjen på ”kjøkkenbenken”? Er du ikke mann nok til å vaske opp og rydde etter dem, når moren tydeligvis går gjennom en vanskelig livsfase?

Agrippa kom forresten med et konstruktivt forslag til deg, som du for alvor bør vurdere; Kontakt et rengjøringsbyrå. Og så kan dere heller bruke tiden til å kose dere sammen, fremfor å krangle om hvem som skal ta oppvasken!

Finsk ordtak wrote:
Bare en dåre holder orden – et geni skaper kaos!


11. Din partner har tydligvis ingenting annet å ”smykke” seg med - enn smykker, for det er helt opplagt at hun føler seg oversett av deg. Istedet for å støtte henne og si at hun er vakker og flink, sitter du foran pcen og beklager deg til oss. Og attpåtil klager du over at hun er seint oppe? Når du selv posterer innlegg kl. 4:10 pm?

12. Jeg skjønner ikke helt logikken, når du sier at dere har knapt nok penger til mat; hvordan kan det da ha seg at "kjøkkenbenken flyter det av oppvask, søppel og matrester"?

13. Om å holde det ut: Midt under en fødsel kan ikke en kvinne gi opp og si som så, ”nei, nå orker jeg ikke mer…” Og en ting til: En god sjømann skylder ikke på været. Med det sagt, får du være så snill å postere dine innlegg vedrørende skittkastingen på din samboer på et annet nettsted.

14. "Vurderer å slette meg fra dette forumet, har sendt admin en pm om grunnen til det." For min del håper jeg at dette ikke bare er tomme trusler: Dine kommentarer på mitt innlegg er – nemlig - ikke ønsket.

15. "Damn, that was fun!!" :D :D :D

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Damn, that was fun!!"
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 12:26 am 
Offline

Joined: Sat Oct 28, 2006 6:48 pm
Posts: 21
Ta gjerne kontakt med Arild så får du vite litt mer. Har fått nok av skittkastingen her, og du er ikke den første. Jeg er i praksis alene-pappa med full jobb ved siden av selv om jeg bor sammen med moren, og ber som sagt om hjelp for å få henne på rett vei UTEN å blande inn barnevernet!

Når jeg også logger inn her om natten, er det fordi jeg har så kraftig hoste at det så og si er umulig å sove. Slik jeg sitter her nå føler jeg meg også litt 'forfulgt' her inne på forumet...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 12:54 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
I vanskelige perioder oppfattes alt ofte som negativ kritikk og man reagerer mange ganger med å angripe den som prøver å hjelpe.
"ANGREP ER DET BESTE FORSVAR"
Men hvis du ser litt nærmere på innspillene du har fått har jeg litt vanskelig for å se at det er skittkasting,men vi er forskjellige alle sammen og vi reagerer forskjellig. Og man SKAL være varsom med kritikk uansett hvem det gjelder (unntak fra regelen :barnefjernet som SKAL kritiseres :!: )
For meg som står utafor og prøver å forstå situasjonen ut i fra det lille du har skrevet høres det ut som mor er deprimert(?).I tilfelle er kritikk noe av det verste man kan bidra med. Prøv med en klem og fortell at hun er betydningsfull og at det faktisk finnes noen som bryr seg og at hun er viktig. Tro det eller ei,men slike enkle ting kan faktisk gjøre underverker når det ser svartest ut. Dette kan få positive følger for alle,til og med deg selv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 1:10 am 
Offline

Joined: Sat Oct 28, 2006 6:48 pm
Posts: 21
Vel, alle forsøk på fysisk kontakt oppfatter hun tydeligvis som vold og har truet med å anmelde meg...
Jeg oppfatter det også som om hun har en depresjon, men hun nekter å høre på noen. Skader seg selv iblant, noe som skal har vart lengre enn vi har kjent hverandre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 1:21 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Denne diskusjonen har sporet av. Det å bli beskyldt for vold er veldig ondt for menn flest. Til lykke med med flere klemmer likevel. Tålsomhet er en av de store dydene. Det finner vi nedtegnet fra en del tusen år tilbake og fram til vår tid. Lykke til med kjærligheten.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]