It is currently Thu Mar 28, 2024 9:18 am



Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 6:28 am 
Offline

Joined: Fri May 11, 2007 4:06 pm
Posts: 45
Jeg vil ikke avskaffe bv egentlig. Det er noe med disse psykopatene da, selv om det utgjør et lite mindretall så kan de lage helsike. (Selv BV-ansatte er foreldre :P :P :P) Men, systemet må endres slik at ikke foreldre som er glade i ungene sine får problemer. Disse utgjør nærmere 99% av alle foreldre. Hvordan det skal gjøres dog, vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at systemet funker ikke slik det er idag.

Men jeg trodde det allerede fantes en forening av besteforeldre som forlanger kontakt med barnebarn, men det gjelder kanskje bare i situasjoner med samlivsbrudd?

_________________
Gjøre noe gratis for et medmenneske?

http://www.thehungersite.com/clickToGiv ... s?siteId=1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 6:59 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Her på forumet ser vi det slik at det er bedre å ta bort foreldre enn å ta bort barn. Farlige mennesker skal samfunnet ta hånd om.

Man trenger ikke ta barna fra sitt nærmiljø og sin slekt.

For å gjøre de oppgavene det er å beskytte barn, trenger vi ikke institusjonen "barnevern".

Vi trenger politi, slektninger og en sjelden gang en adopsjonsorganisasjon.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 10:31 am 
Offline

Joined: Fri May 11, 2007 4:06 pm
Posts: 45
Der er jeg helt enig med deg, det beste for barnet er å bli i nærmiljøet sitt. Hvis det kan gjøres ved å ta bort foreldre så er det den perfekte løsning, absolutt!

_________________
Gjøre noe gratis for et medmenneske?

http://www.thehungersite.com/clickToGiv ... s?siteId=1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 10:49 am 
Offline

Joined: Fri May 11, 2007 4:06 pm
Posts: 45
Men hvordan har du tenkt å løse denne situasjonen? Med en forelder som f eks utsetter barnet for psykisk mishandling, hvordan skal man fjerne denne foreldren fra hjemmet? Jeg synes det er den ypperste løsning, for barnet skal ikke straffes for det forelderen gjør ved å miste alle venner og slektninger som man gjør ved en fosterhjemsplassering.

Men rent praktisk? Hvis man ikke kan bevise noe kriminelt? Dersom forelderen ikke godtar at barnet flytter til tante?

Jeg er bare rent nysgjerrig, for jeg kan ikke helt se hvordan det skal løses praktisk

_________________
Gjøre noe gratis for et medmenneske?

http://www.thehungersite.com/clickToGiv ... s?siteId=1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 11:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Nei, nå må man holde opp med å skrive om foreldre som mishandler barna sine her på forumet! Tilfellene er ytterst marginale - og langt langt færre enn forekomst av mishandling av barn som IKKE bor sammen med foreldrene sine.
Mer aktuelt for oss er det derfor å skrive om hva man skal gjøre når man oppdager at foster- og institusjonsbarn er utsatt for urimeligheter og man som nær familie er tvunget til å se på - alldeles handlingslammet.

I det hele gjør angrep og anklager mot egne foreldre meg dyster til sinns. Ser dere ikke at det er en sammenheng mellom anklager mot egne foreldre og samfunnets/barnevernets angrep på foreldre? Slik skriver man på Landsforeningen for barnevernsbarn sine forum, og jeg anbefaler dere som vil fortsette dette temaet med å bringe det med dere dit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 11:44 am 
Offline

Joined: Fri May 11, 2007 4:06 pm
Posts: 45
Det er ikke meningen å si at foreldre er dårlige foreldre. Det jeg prøver å formidle ihvertfall er at det er feil type foreldre barnevernet kødder med. Jeg kan ikke se en eneste person her inne som er dårlige foreldre. Felles for alle her inne er at man har blitt urettmessig utsatt for barnevernet, og at alle er svært glad i barna sine. De andre jeg snakker om finner man ikke her, men det er naboen til barnevernssjefen. Men de finnes.

_________________
Gjøre noe gratis for et medmenneske?

http://www.thehungersite.com/clickToGiv ... s?siteId=1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 1:41 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Poenget er at samme hvordan vi lager såkalte sikkerhetsnett ved det offentlige vil aldri disse kunne tilby den fleksible ordningen som familie og nærmiljø vil kunne gi.

Direkte mishandling er jo skjelden tema for BV intervensjon. Det er jo som oftest mye mer diffust enn som så.

Samtidig må vi jo erkjenne - de fleste av oss - at foreldre ikke er supermennesker akkurat som menneskene ikke er det ellers. Ved de sikkerhetsventiler som de tradisjonelle ordningene ga, ble mange av de problemer som kan oppstå innenfor familien løst til glede for oss alle.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 3:54 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Påstått psykisk mishandling er stort sett aldri mishandling, men kun en idé for å ta makt over familiene.

Har man det ikke verre enn kun noen ukvemsord og mye ignorering, så får man det verre av å bli tatt fra foreldrene. Man får det mye verre.

Det er enkelt å drømme om at alt hadde blitt bedre om man var flyttet. Det finnes imidlertid ingen dokumentasjone på at det hjelper å flytte slike barn i fosterhjem eller adoptere dem bort.

Det finnes kun dokumentasjon på at barn som blir behandlet svært forferdelig, får bedre prognoser å bli flyttet.

Beklager men livet er ikke perfekt. Å bytte noe dårlig med noe enda dårligere, er aldri lurt. Det blir ikke smart bare for noen bygger seg tankebygninger/forsvar for at det er løsningen. Slikt er selvbedrag og livsløgner.

Menneskeheten har klart seg uten barnevernsfantastene så lenge menneskeheten har vert til. At man nå i kun noen ti-år har hatt et såkalt barnevern, gjør ikke barn avhengig av dette.

Nå er jo heller ikke dette forumet til for å diskutere om man noen ganger kan ha behov for det såkalte barnevernet. Dette budskapet skrikes ut i aviser, TV, på skoler, fra politikere etc etc.

RBV skal være en motvekt til dette massehysteriet. Derfor setter vi ikke pris på denne type diskusjon. Les TEMA og BRUKERGRUPPE

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 4:13 pm 
Offline

Joined: Fri May 11, 2007 4:06 pm
Posts: 45
Jeg tror du misforstår hva jeg mener. Jeg har jo sagt flere ganger at bv er ute etter feil type forledre. De er ute etter foreldre som de som er her, som er glade i barna sine, men driter i barna til helse-og sosialsjefen. Og det er kvalmt. Men jeg kan godt slutte å kommentere disse tingene sånn sett, og velge andre diskusjoner

_________________
Gjøre noe gratis for et medmenneske?

http://www.thehungersite.com/clickToGiv ... s?siteId=1


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 15, 2007 4:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Sørlandsjente wrote:
Jeg tror du misforstår hva jeg mener. Jeg har jo sagt flere ganger at bv er ute etter feil type forledre. De er ute etter foreldre som de som er her, som er glade i barna sine, men driter i barna til helse-og sosialsjefen. Og det er kvalmt. Men jeg kan godt slutte å kommentere disse tingene sånn sett, og velge andre diskusjoner


Helse-og sosialsjefer er glade nok i sine barn. Selv psykopater tar vare på avkommet sitt - også de er underlagt sin biologi. Jeg vet ikke hva som menes med "feil type foreldre". Ingen skal måtte akseptere barnevernets innblanding (kriminalitet tar politiet seg av).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Familie og slekt ignoreres
PostPosted: Tue Jun 26, 2007 10:20 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Når barnet ikke kan bo hjemme....

Først og fremst bør en være kritisk til barnevernets kompetanse til å avgjøre om barnet kan bo hjemme hos foreldre. Deres "vurderinger" er tendensiøse, usakelige og bygger på en høyst tvilsom forståelse av barnets utvikling.

Men for argumentets skyld, la oss anta at barnet ikke kan bo hos sine foreldre. (Ingen på dette forumet vil vel benekte at slikt kan forekomme; vi bare tviler sterkt på at barnevernet er kompetent til å oppdage og hjelpe disse barna).

Når barnet ikke kan bo hjemme, er det nærligggende å finne et alternativ i barnets familie eller slekt. Men i slike tilfeller blir familie og slekt bevisst oversett av barnevernet, som en advokat fra Rogaland nylig uttalte til Stavanger Aftenblad:

Quote:
Barnevernet i kommunene har en lovpålagt plikt til å vurdere om noen i barnets egen familie eller nærmiljø kan påta seg rollen som fosterforeldre. Jeg har dessverre flere ganger opplevd at slike vurderinger ikke har blitt gjort.


Hele artikkel:
Mange fosterbarn i fremmede familier


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Familie og slekt ignoreres
PostPosted: Tue Jun 26, 2007 4:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Rinna wrote:
Men for argumentets skyld, la oss anta at barnet ikke kan bo hos sine foreldre. (Ingen på dette forumet vil vel benekte at slikt kan forekomme; vi bare tviler sterkt på at barnevernet er kompetent til å oppdage og hjelpe disse barna).

Mange fosterbarn i fremmede familier


Hun og de to andre etterlyser nå offentlige krav til dokumentasjon som kan anskueliggjøre at barnevernet har oppfylt loven og gjort en skikkelig vurdering.

- Vi må få innsyn i hvem som er kontaktet, hvilken kartlegginger som er gjort, samt begrunnelsene for at personer i barnets nærmiljø ikke egner seg som fosterforeldre. Slik det er nå, må vi bare godta vage utsagn, sier Skretting.


Ovennevnte gjelder også for barnets familie, ikke bare for personer i barnets såkalte nærmiljø.

Jeg tror det forekommer uhyre sjelden at barn ikke kan bo hos sin familie. Ved grovt seksuelt misbruk som i Ronald van der Plaat-sakenfra Vanuatu er jeg enig i at datteren Tanjas hadde fått det langt bedre utenfor "hjemmet", men hvor ofte forekommer slike grove tilfeller av sex-misbruk innen familien?

Jeg er overbevist om at ingen fosterbarn i Norge har blitt flyttet fra familien på grunn av grovt seksuelt misbruk.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]