It is currently Thu Mar 28, 2024 12:37 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: venner og naboers likegyldighet
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 8:50 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri Jan 12, 2007 1:06 am
Posts: 82
Location: Brønnøy Helgeland
Har jobbet med vår barnevernsak i 5 år snart,og i desember kom jeg på internet.før gikk alt i brev og man måtte betale dyr porto,man måtte til naboen og ta kopi. det var så mye om og menn at ingen aner,man var helt utslitt i perioder.

Men det som forbauser meg mest er at venner ikke orker å sende 1 mld eller epost til oppropet engang,tilogmed folk som har sak mot b.vernet som jeg har oppfordret og støtte gjør det ikke.
Igår sendte jeg et titalls eposter til folk og ba dem støtte oppropet,men har ikke sett en som har gjort det enda?
Det kan jo ikke være at de er blakke,epost er jo gratis å sende...

kan noen forklare meg hvorfor likegyldigheten er så stor hos enkelte?

Er det blitt en epedemi at enkelte er så selvopptatte?

Takker til sist alle som har støttet og enda støtter oss i vår sak mot djevelens disipler,og sender en stooor hilsen til alle som støtter opp om organisasjonen.
Vent og se,tilslutt vil rettferdigheten seire :)

_________________
HUGO CHARLES OLSEN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 9:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg tror mange er redde. Redde for hva andre vil tro, hvis man støtter et opprop, redde hvis det skulle vise seg at det var noe rart ved oppropet, redde for at barnevernet vil bruke det mot dem, redde for at dere er barnemishandlere, redde for sladder.

Når dere er så alene, er det dobbelt godt gjort av dere å lage nettside, og å ta kontakt her på forumet. Men jeg håper og tror på at dere vil tjene på det i det lengre løp, at det vil hjelpe dere til å føle dere mere oppreiste at dere ikke skjuler dere.

Lykke til med fortsettelsen. Aldri gi opp å fortelle sannheten. Det vil gavne barna også. Når de blir større, vil de da kunne få dokumentert at dere har kjempet for å ha dem hjemme og få dem hjem igjen, hver meter av veien. Det var til stor hjelp for et par tidligere fosterbarn jeg kjenner. Til å begynne med trodde de at foreldrene hadde vært likegyldige og gjort ett eller annet galt og egoistisk, siden barna ikke fikk være hjemme. Da de ble gamle nok til å få hele historien og kunne lese dokumentene, skjønte de at det ikke var slik, og det hjalp også dem. Fra da av sto de last og brast med foreldrene, som de elsket.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Sun Jan 14, 2007 7:49 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 12:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Slekt og venner gir ikke deg noe sympati,
slutt å tro på dem.

Du har vel en telefonkatalog eller uante muligheter på
din mobil eller nettet.

Gidder du så klarer du å sende til tilfeldige,da bør du samtidig
reklamere for nettstedene.

Noen vil ringe deg opp men svar dem høflig hvilken
kamp du kjemper.

Noen av disse kan være fra barnevernet,men de er få,
folk flest er veldig positive for vår kamp mot barnevernet
har vi fått erfart.

Hilsen Mayliss og Roy Antonsen i Fredrikstad


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kanskje vi må innføre "nabo-dagen".
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 7:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Kanskje vi må innføre en nasjonal "gi-naboen-din-en-klem-dagen"?

Myndighetene har overtatt for naboens rolle, og barnevernet har ekspandert i takt med folks manglende kontakt med naboen.

Familien har også utspilt sin rolle, den har mistet sin innflytelse også i takt med barnevernets utbredelse og makt.

Akkurat hvor mange av mine familiemedlemmer, naboer, venner og venninner støtter meg?

Svar: 2 stk. Gamle-beste-kjæresten min og min sønn. Resten forholder seg taus. Min mor støtter meg riktignok, hun er søt og snill, men vil likevel ikke skrive seg inn i manntallet. Kjæresten min støtter meg, og han sier at han vil signere oppropet og melde seg inn i Gruppen.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]