It is currently Thu Mar 28, 2024 8:53 pm



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Tue Mar 01, 2016 2:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet fra en fostermor til institusjon


Unicef slakter barnevernet: - Barnets beste skal være et grunnleggende hensyn
Reagerer på at gutt (15) med autisme og Downs syndrom blir flyttet fra fostermor og plassert på institusjon.
Dagbladet, 1 mars 2016


"Torsdag i forrige uke skrev Dagbladet at fostermor Gro Mikalsen skal skilles fra sin alvorlig utviklingshemmede fostersønn (15) med autisme og Downs syndrom fordi hun ikke er kommet til enighet med barnevernet i bydel Bjerke i Oslo om ny kontrakt.
    I går var Dagbladet til stede da fostermora tok et gripende farvel med gutten hun har hatt omsorgen for i snart 14 år."


Javel, gripende. Men fostermoren lar det allikevel skje, skjønt hun hadde makt til å forhindre det?


"Stortingsrepresentant Freddy de Ruiter (Ap) i Helse- og omsorgskomiteen betegner saken som «den verste han har sett i norsk barnevern».
- Den er ekstremt grov, og jeg mener både Barnekonvensjonen og menneskerettigheter bør diskuteres i lys av denne saken, sier de Ruiter.
Stortingsrepresentanten er glad for at det nå reageres politisk i Oslo.
…. Jeg lurer virkelig på hva som skjer med denne gutten fra time til time nå. Han får trolig en kraftig reaksjon på at han er blitt tatt ut av sitt vante miljø. Jeg har ikke sett snurten av en helsemessig vurdering fra barnevernets side av hva denne flyttingen vil gjøre med denne gutten, sier Ap-politikeren."


Hvor er stortingsrepresentant de Ruiter fra AP når barn får kraftige reaksjoner på at de blir tatt fra sine virkelige foreldre?

"Barnevernleder Marit Bratlie i bydel Bjerke i Oslo har hele tida vært klar på at det beste for 15-åringen ville være å forbli hos fostermora, men at det er fostermora som har valgt å ikke forlenge kontrakten med dem."

"Leder av bydelutvalget i Bjerke bydel, Bjørn Arvid Lundberg, sier de har bedt barneverntjenesten og bydelsadministrasjonen om å komme med en redegjørelse om saken i møte 10. mars.
   - Vi har i utgangspunktet tillit til at barneverntjeneste og bydelsadministrasjon håndterer saken som de skal, og har ikke nok kunnskap om saken til å gå inn med et pålegg overfor barnevernet nå. Men vi har altså bedt om en redegjørelse, sier Lundberg til Dagbladet."


Fra politikerne kommer det jo enda en gang at de har tillit til barnevernet. Men det later til at de reagerer mere usikkert her, hvor det dreier seg om en fostermor, enn de har for vane å gjøre når det "bare" gjelder biologiske foreldre, som de kan heve seg over med forakt?


Unicef selv har forøvrig slett ikke alt sin egen virksomhet på det tørre:
Save your child from UNICEF


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Wed Mar 02, 2016 8:46 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Her ser vi at de "store" kommer på banen.

Unicef og en Ap-mann.

Foreldre har altså ropt ut sin fortvilelse i mange tiår. Barn har gjort det samme. så kommer altså media med noen historier om det samme...

Det viser en feighet og og manglende vilje til selvstendig tenkning og moralsk integritet som er på et lavmål.

At dette er den styggeste saken fra BV er heller ikke sant. Det finnes hvor mange stygge som helst - også med døden til følge.

MEN: Den dagen Ap sier stopp til BV, så får de trolig høyresiden med seg på en del endringer.

Så jeg bør vel ikke være for negativ, men håpe på en trend...
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Wed Mar 02, 2016 1:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Dagbladet i dag:
- Hvis barnevernlederen fastholder det hun her sier, kan jeg ikke skjønne annet enn at de må finne ny jobb til henne
http://www.dagbladet.no/2016/03/02/nyhe ... /43348607/

Svært krass kritikk fra Freddy de Ruiter:
"- Vi er ikke tjent med å ha en slik barneverntjeneste. Dette rammer de aller svakeste, og er helt uakseptabelt. Det viktigste er tydeligvis ikke hvordan gutten har det, men prestisje. Hvis barnevernlederen fastholder det hun her sier, kan jeg ikke skjønne annet enn at de må finne en annen jobb til henne. Hun går også imot sin egen leder med sine uttalelser. Ansvarlig byråd Inga Marte Thorkildsen har uttalt at utfallet av saken ikke er til barnets beste. Det er tydeligvis de voksnes interesser som her står i sentrum, sier de Ruiter."

Ber byråd Inga Marte Thorkildsen gripe inn:
" Byråd Inga Marte Thorkildsen bør absolutt gripe inn i denne saken. For hver time som går, lider denne gutten. Det må ha førsteprioritet å få ham hjem til fostermor så fort som mulig. Det han er utsatt for i denne saken, kan sammenliknes med å sette et menneske i fengsel uten lov og dom. Han har ingen sjanse til å påvirke dette her, sier de Ruiter."

Barnevernleder Marit Bratlie føler seg sjikanert:
"Barnevernleder Marit Bratlie i bydel Bjerke i Oslo legger ikke skjul på at hun synes Freddy de Ruiter går over streken i sitt angrep på henne.

- Jeg viser til min tidligere uttalelse hvor jeg er forundret over at en kan uttale seg så kategorisk, uten å ha kjennskap til denne saken. Jeg oppfatter også at flere av hans utsagn er en direkte sjikane som jeg ikke ønsker å kommentere."




Også barneombudet engasjerer seg, Dagbladet i dag:
Barneombudet: - Bekymret over dårlige kontrakter mellom barnevern og fosterhjem som går ut over barna
http://www.dagbladet.no/2016/03/02/nyhe ... /43347131/

Barneombud Anne Lindboe:
"- Rettssikkerheten for fosterforeldre, og dermed også for barna, er for dårlig, slik standardkontraktene er utformet i dag, hevder barneombudet.

Hun sier barneombudet har fått flere meldinger om at fosterbarn er flyttet raskt fra fosterhjemmet, nærmest på dagen, flyttinger som kan ha vært utløst av konflikt mellom barnevern og fosterhjem."


Hvor mange barn har ikke blitt flyttet på dagen fra sine biologiske, gode foreldre grunnet konflikt med barnevernet? Ser ikke ut som om Lindboe tenker på det.

En ting til, vi ser at publikum, allmennheten, reagerer sterkt når detaljer fra diverse barnevernsaker blir offentliggjort i mediene. Folk er rett og slett ikke klar over at vilkårlig maktmisbruk er normalen i barnevernsaker.

Jeg håper de svært alvorlige sakene den siste tiden vil føre til at mediene fra nå av tar sitt samfunnsansvar på alvor og gir barnevernsovergrep og barnevernsofre helt nødvendig og rettferdig mediedekning.

Det er på høy tid at rettsløse tilstander innenfor barnevernet blir avslørt for offentligheten.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Thu Mar 03, 2016 7:22 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Sjikane-kortet som stadig brukes som hersketeknikk er kanskje snart brukt opp? Hva gjør de da?

mater familias wrote:
Barnevernleder Marit Bratlie føler seg sjikanert:
"Barnevernleder Marit Bratlie i bydel Bjerke i Oslo legger ikke skjul på at hun synes Freddy de Ruiter går over streken i sitt angrep på henne.

- Jeg viser til min tidligere uttalelse hvor jeg er forundret over at en kan uttale seg så kategorisk, uten å ha kjennskap til denne saken. Jeg oppfatter også at flere av hans utsagn er en direkte sjikane som jeg ikke ønsker å kommentere."

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Wed Mar 09, 2016 11:58 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Dagbladet følger opp med flere artikler, blant annet denne fra tirsdag 8. mars 2016:

- Jeg kan selvfølgelig ikke godta at en bydelsadministrasjon hever seg over både Fylkesmannen og Statens helsetilsyn
http://www.dagbladet.no/2016/03/08/nyhe ... /43423980/

Det er Inga Marte Thorkildsen som utttaler seg:
" - Verken kommunen som helhet, eller bydeler enkeltvis, står over lover og regler. Det sier seg selv. Vi plikter å følge disse, sier byråd for eldre, helse og sosiale tjenester i Oslo kommune, Inga Marte Thorkildsen (SV), til Dagbladet."

Det har vært påvist uforsvarlighet i tjenesteytingen over flere år:
"Flere ganger fra 2011 og fram til i dag har Fylkesmannen etter utført tilsyn konkludert med at omsorgstjenesten er uforsvarlig for disse beboerne på Villa Eik. Statens helsetilsyn gikk inn i saken sommeren 2014 og har etter den tid kommet med pålegg overfor Bydel Bjerke."

Da blir spørsmålet, hvorfor i all verden må "ansvarlig byråd" IM Thorkildsen lese om misforholdene i Dagbladet før hun reagerer?

Enda en ryggesløs og uansvarlig politiker, som overhodet ikke har peiling på hvilke lovbrudd som begås innenfor hennes eget "ansvarsområde"!

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Wed Mar 09, 2016 2:22 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
MH Skånland wrote:
  


"Torsdag i forrige uke skrev Dagbladet at fostermor Gro Mikalsen skal skilles fra sin alvorlig utviklingshemmede fostersønn (15) med autisme og Downs syndrom fordi hun ikke er kommet til enighet med barnevernet i bydel Bjerke i Oslo om ny kontrakt.
    I går var Dagbladet til stede da fostermora tok et gripende farvel med gutten hun har hatt omsorgen for i snart 14 år."


Javel, gripende. Men fostermoren lar det allikevel skje, skjønt hun hadde makt til å forhindre det?
  


Knivskarp kommentar fra professor Skånland der. Det er vel dette som viser forskjellen på foreldre og fosterforeldre.

Det er nok få fedre og mødre som - dersom de kunne forhindre det - hadde sett sin 15 år gamle sønn forsvinne ut av hjemmet på grunn av uenighet om en kontrakt med barneverntjenesten.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Wed Mar 09, 2016 10:10 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Å jeg synes jeg stadig vekk leser "tilsyn", og tilsynet "slakter" ditt og datt.
Jeg har enda til gode og lese om at folk har fått god gammeldags SPARKEN etter slik slakt av ett eller annet tilsyn.

"Finne en annen jobb til?" Hvilken verden lever disse folkene i? Skal en putte et udugelig menneske i en annen tilsvarende stilling? Gjør det virkelig saken noe bedre?

I det private næringslivet får folk fyken om de ikke duger, og det er opp til den enkelte og finne seg jobb, og/eller sette seg inn i NAV-systemet.

Det å få sparken for å være udugelig, gjør faktisk litt til at mange velger og forsøke å gjøre en god jobb. En er avhengig av jobben og intekten. Noe det virker som at de i det offentlige ikke er. De kan gjøre hva som helst mot hvem som helst (bli "slaket" av tilsyn og fylkesmenn og sivilombud og arbeidstilsyn osv osv.) og springe lykkelig hjem med lønningsposen hver mnd.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Wed Mar 09, 2016 10:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Kan se ut som det skjer noe i denne saken nå.

Dagbladet i dag:
Bydel Bjerke fratas omsorgen for Lars og Jonas på Villa Eik
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43444628/

"Kommunaldirektør Endre Sandvik kontaktet Dagbladet i går kveld, og opplyste om at Bydel Bjerke ikke lenger skal ha ansvaret for omsorgen til Lars og Jonas på Villa Eik.

Velferdsetaten tar over
- Dette ansvaret blir nå overflyttet til Velferdsetaten, så raskt det lar seg formelt gjennomføre, sier Sandvik.

Velferdsetaten skal nå sikre at Lars og Jonas får stabile bemanningsforhold av en stab som blir gitt god opplæring, samt at de medisinske ekspertene ved ANH på Ullevål universitetssykehus kommer inn og gir kyndig veiledning."


Dagbladet spør så:
"Hvordan kan du som kommunaldirektør godta at bydelsdirektøren skriftlig har gitt uttrykk for at omsorgsforholdene for Lars og Jonas på Villa Eik er forsvarlige, etter at Fylkesmannen hadde konkludert med at brukerne ikke er sikret forsvarlig omsorg?

- Jeg kan ikke diskutere eventuelle personalsaker i media, sier Sandvik."


Kommuneansatte har et meget sterkt stillingsvern. Som du sier, i høyden vil en eller flere ansatte bli flyttet til annen stilling.

Det er nå å håpe at beboere i Villa Eik nå vil få et forsvarlig og verdig omsorgstilbud.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Thu Mar 10, 2016 12:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Her har vi en annen fostermor som er blitt behandlet på lignende måte som Gro Mikalsen:

Bydel Bjerke ble totalslaktet: Barnevernet ville ta Hanne fra Angelique og brukte samme metoder som mot annen fostermor
- Menneskefiendtlig.

Dagbladet, 8 mars 2016

"For noen få år siden, opplevde hun at Bydel Bjerke tok mange av de samme midlene i bruk, i et forsøk på å få flyttet den alvorlig funksjonshemmede fosterdatteren Hanne ut av hjemmet og inn i en omsorgsbolig."

"Angelique Tangen kjenner seg igjen i mange av metodene barnevernet i Bydel Bjerke nå bruker overfor Gro Mikalsen.
    - Også i vår sak påsto de at fosterforeldre ikke har egne partsrettigheter, og
de forsøkte å bli kvitt biologisk far som verge. Han ønsket at Hanne skulle forbli hos oss, sier Tangen."


"[Advokat Dinardi] forteller at Gro Mikalsen er dypt rystet over utviklingen i saken.
    - Barnevernet sier at fostermor har sagt opp avtalen med dem, og dermed ikke lenger regnes som fostermor for gutten.
Biologisk mor, som også er verge for gutten, har nå bedt om min bistand i saken, da hun stiller seg svært uenig i at hennes sønn ble tatt ut av det tryggeste omsorgsstedet han hadde og nå er borte fra den beste omsorgspersonen han kunne hatt, nemlig fostermora."


Det er mulig at det ikke er helt uvesentlig at dette dreier seg om to fostermødre som har holdt kontakt med barnas foreldre, kanskje i noen grad samarbeidet med dem. Det er vel sannsynligvis mistenkelig og uønsket i barnevernets øyne.

   

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Sat Mar 12, 2016 2:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Dagbladet fredag 11. mars 2016:
Stortingspolitiker (Ap) hudfletter egen partifelle på Facebook: - Jeg regner ham ikke som en av mine egne

"Freddy de Ruiter (Ap) kritiserer sterkt sin egen partifelle, bydelsutvalgsleder Bjørn Arild Lundberg, etter Bydel Bjerke-avsløringene."

Politisk krangel:
"Stortingspolitikeren ønsket å fortelle Lundberg at han som øverste politiske leder i bydelen burde sette seg inn i faktum i sakene.

På Facebook skriver stortingsrepresentanten at barnevernets beslutning om å ta 15-åringen med Downs syndrom og autisme ut av fosterhjemmet, er «en beslutning som forøvrig har møtt sterk kritikk bl.a av Unicef, Autismeforeningen, fra ulikt eksperthold på autisme, fra andre pårørende og ledende politikere.»

«Jeg fikk knapt sagt et ord, men Lundberg kom med en tirade om sin politiske erfaring på dette saksområdet, sin alder ("godt voksen" sa han), deretter takket han for samtalen og la på røret», skriver De Ruiter.

- Jeg blir bare trist. Lundberg må gjerne være sint på meg og andre, men han plikter å sette seg inn i disse sakene og ta affære som politisk leder. Lundberg virker forblindet i sin tiltro til systemet, sier de Ruiter.

Stortingspolitikeren mener det handler om hvor man har sin lojalitet.

- Ligger lojaliteten hos maktapparatet og ikke hos de mest omsorgstrengende, svikter du din rolle som ombud og politiker. Det gjør Lundberg her, sier de Ruiter."


Bydelsutvalgsleder Bjørn Lundberg slår tilbake:
"- Bydelsutvalget hadde et planlagt møte i går. I etterkant av dette møtet, ble det gjennomført et lukket møte for å informere bydelsutvalgets medlemmer om sakene omtalt i Dagbladet. Bydelsdirektøren redegjorde for de aktuelle sakene basert på dokumenterbare fakta. Et samlet bydelsutvalg uttrykte full støtte til bydelsadministrasjonens håndtering av sakene, sier bydelsutvalgslederen."


Dokumenterbare fakta.

Vi vet alle at barnevernets "dokumenterbare fakta" baserer seg på alt fra forvrengning og forvanskning av virkeligheten, til renheklet sladder og løgn.

Når dette blir presentert på lukkede møter uten at den anklagede har full kjennskap til anklagene og heller ikke mulighet til å imøtegå anklagene, får vi rene Kafka-prosesser.

Så nå sitter stortingsrepresentant Freddy de Ruiter der, med skjegget i postkassen, og lurer på hvem som har ført ham bak lyset, hvem har holdt tilbake informasjon for ham og hva slags informasjon det er som er så alvorlig at et samlet bydelsutvalg uttrykte full støtte til bydelsadminsitrasjonen.

Og det vil han heller aldri får vite. Fordi denne informasjonen ikke finnes i de sakspapirene fostermoren har fått og som han har trodd var fullstendig og utfyllende dokumentasjon av saksforholdene.

For barnevernet kan påberope seg all slags taushetsplikter for å nekte Freddy de Ruiter fullt innsyn. Som de allerede har gjort. Som de vil fortsette å gjøre.

Som sagt, rene Kafka-prosesser.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Sat Mar 12, 2016 8:41 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Ja. Den siste var skikkelig illustrerende for galehuset "barnevern"!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Sat Apr 09, 2016 2:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Fylkesmannen åpner tilsynssak mot barnevernet
Romerikes Blad 8. april 2016

"Gro Mikalsen ble i slutten av februar skilt fra fostersønnen sin gjennom 14 år. Nå vil Fylkesmannen undersøke lovligheten i det barnevernet har foretatt seg."

Dagbladet har slått opp mange og utdypende artikler om fostermorsaken. I tillegg har fostermor Gro Mikalsen engasjert juridisk bistand fra et svært velrenommert advokatfirma.

"Ifølge Dagbladet kommer tilsynssaken i tillegg til at Fylkesmannen behandler en rekke klager i saken som advokat Cecilia Dinardi i advokatfirmaet Elden har sendt inn på vegne av Gro Mikalsen og hennes fostersønn.

– Når vi åpner tilsynssak, betyr det at vi vil undersøke lovligheten i det barnevernet har foretatt seg i saken. barnekonvensjonen er en overordnet del av norsk lov og er således viktig ved vår behandling av sakene, sier Narud til Dagbladet."


Kommunene følger leon-prinsippet, Laveste Effektive OmsorgsNivå. Kommunene har selvråderett, og mener de selv kan bestemme nivået på omsorgen de tilbyr, slik at de kan veie kommunens økonomiske hensyn opp mot livskvalitet til den som mottar omsorgen.

Det er lett å forstå at syke og skadde mennesker som ikke har familie eller pårørende til å forsvare seg, blir gjort rettsløse, usynlige, glemte. I strid med FNs barnekonvensjon, om utviklingsmuligheter, rett til et verdig liv.

Vi husker skrekkbildene fra rumenske barnehjem etter kommunismens fall, da diktator Nicolae Ceausescu ble styrtet og henrettet på direktesendt TV på første juledag i 1989.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Sun Apr 10, 2016 11:53 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Fylkesmannen bryr seg ikke når du og jeg blir fratatt eller forsøkt fratatt våre egne barn. Lokalpolitikere ser helst en annen vei, og kan bli brydd og irritert om vi henvender oss.

Vi går med på alle krav. Vi stiller ingen betingelser. Vi er umyndige i egne liv. Vi er satt under administrasjon. Vi åpner stuedøren. Vi løfter på våre dyner. Alt for å tekkes barnevernet.

Vi kan ikke si: "Hvis ikke sånn og sånn, så...."

Vi som har egne barn av kjøtt og blod, har ingenting å forhandle med. Andre kan kjøpslå med barna våre. Selv går vi i døden for dem.

Vi er ikke i et arbeidsforhold. Vi har ingen kontrakt.


Vi er mor og far.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Femtenåring med autisme og Downs syndrom flyttet
PostPosted: Fri Jul 01, 2016 9:33 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Mere bråk i Bjerke bydel: Politikerne er "utsatt for urimelig press", og det fra selveste Dagbladet. Det må være en skrekkelig påkjenning. Hva med familier som utsettes for urimelig press fra Bjerke bydels barnevern?

Bydel Bjerke i Oslo vil ikke innse feil i barnevernet
30 juni 2016

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]