It is currently Fri Mar 29, 2024 12:36 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: KONKLUYION
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 11:17 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Indsat af svend-aage. Godhavnsdreng.




--------------------------------------------------------------------------------

Så var den der; Kongressen, som vi havde haft på tegnebordet i over et år.

Mange mennesker har været i arbejde for at det skulle lykkes og vi står i stor taknemmelighedsgæld til alle dem der lagde et stykke arbejde i at hjælpe os.
Flere af vores oplægsholdere tilsidesatte endda andre vigtige ting, for at kunne være med til at belyse vores krav, om indsigt i de ”skjulte” tilsynsrapporter.

Den lovgivende magt, som vi mente måtte have en stor interesse i vores arbejde, var selvfølgelig inviteret. Jeg startede for 5 mdr. siden med at tigge en række politikere om at deltage. Først var det tidligere socialminister, Eva Kjær Hansen, som jo havde været så elskværdig at støtte vores kongres økonomisk, som sagde nej, med den begrundelse, at ministerens kalender var fuld, dette, selvom jeg ikke havde sat dato på.
I de forløbne 5 mdr. har jeg henvendt mig til 14 forskellige politikere, som, på stribe, alle havde en eller anden undskyldning for ikke at deltage. Dette gjorde mig lidt trist, da de under alle omstændigheder kommer til at høre mere fra os. Her havde de endog en chance for at komme med deres besyv.

Her er et par af de mere eller mindre, mærkværdige undskyldninger. Jeg skal undlade at sætte navne på, men hvis de involverede læser dette, håber jeg at de får røde ører og jeg skal lige tilføje at jeg har det liggende på mail og breve, så hvis nogen vil gøre en sag ud af min påstand, er jeg IKKE bange for at offentliggøre det, for jeg syntes at det er under en politikers lavmål at komme med sådanne udmeldinger.

Her er et par eksempler:

”min ministerbil skal til service den dag”

”jeg kan ikke så tidligt på dagen” (kl. 9.00)

”jeg skal til udvalgsmøde kl.13.30” (15 minutter fra stedet)

”som minister for XXXXX har jeg ikke interesse for noget der kun har historisk værdi”

Tak for kaffe, hvor jeg følte mig gammel, efter den sidste bemærkning.

Og så var der lige pressen:

Det skal lige siges at vi har været ude med vores invitationer til over 400 læresteder, institutioner og alle kommunerne. Vi har kontaktet samtlige medier i form af flere pressemeddelelser og vi har kontaktet tv og radiostationer direkte, ligesom vi har haft kontakt med en del avisredaktioner.

En journalist på jyllandspostens københavnsredaktion, var dog så venlig at svare på min henvendelse, uden dog at gide dukke op og en ditto fra dr1 ringede en time før kongressen var slut, for at høre hvornår det var? Jeg græmmes.

Alt i alt; ikke en gad være med, der er sikkert ikke blod nok i vores historie, for alle dem der er døde, ved at tage deres eget liv i en tidlig alder eller dem der senere er døde af et årelangt misbrug, som de allerede lærte da de var anbragt. Ja skide være med dem, det sælger jo ikke aviser.
Men tro mig;

Hverken politikerne eller pressen var savnet på vores kongres.

Både vores oplægsholdere og vores tilhørere ved hvad det drejer sig om, vi er de professionelle på det punkt, vi havde bare håbet på at nogen var interesseret i at vide, hvorfor så mange tidligere anbragte på de danske børnehjem, ikke har klaret livet.

Under alle omstændigheder vil offentligheden høre mere fra os, vi kan ikke ties ihjel, når vi gamle stiller sutterne, tager næste generation over og jeg tror ikke at de er lige så tålmodige som os.

Som Benny, der var med til at starte foreningen, sagde, sidste år inden han døde af druk:

”Giv dem nogen bank fra mig, formand” det lovede jeg ham, lige som jeg har lovet andre der ikke er her mere.

I vil aldrig blive glemt:
_________________
Mange Venlige Tanker
Poul-Erik (tændstikken)

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 11:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Svend-Aage, jeg synes faktisk du burde offentliggjøre navnene på disse personer. De oppfører seg sånn i sitt offentlige virke og har intet krav på konfidensialitet. Når du ikke gir navn, har det mindre interesse, da virker det bare som generell klaging over politikere, og det gjør ikke inntrykk på noen.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Konklution
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 7:32 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Kære Marianne

Det har sikkert ret i, Men vi arbejder efter en anden konsept på nuværende tidspunkt. Vi ligger i en rimilig dialog med mange minister, og da vores minister end ikke var født da vi var anbragt, så har bestyrelsen flerstemit vedtaget at holde gode miner til slet spil.
Samtidig har vi flere tiltag på beding som vil blive udført med tiden og kan derfor ikke nogen navne "endnu" men tro mig vi er meget klag til at skyde med skarpt på de store kanoner.

Vi må jo tage i betrakting at forældrene til de nuværende tvangsanbragte har nulevende sagsbehandlinger og friske reporter med navne på dem.
Vores sagsbehandler og dem der mishandled os i 50-60 ern ikke findes mere, netop derfor kan vi ikke nævne nogen navne, og dem der sexmisbrugte os skal først Politianmeldes, og det må vi jo nok se i øjnene ikke vil være muligt uden beviser da det ikke er blevet nedskrevet i nogen reporter fra dengang eller de er døde.

Godhavnsdrengene,s mål er i første omgang at få de 1000 reporter om vores medizinske forsøg i 60 ern, som er låst i 80 år åbnet, og helst af frivilighedens vej, for på den måde få sat fokus og plasere ansvaret det
rigtige sted.

Men tag ikke fejl vores tålmodighed og liv vare ikke evigt.

Iøvrigt kan vores mål og orientering om det læses på.

http://www.godhavnsdrengene.dk

Der kan alle følge med i det åbne forum. Hvorimod kun medlemmer kan læse på de låste forum.
Så hvis der er nogen der er interseret og vil støtte vores arbejde så kan alle melde sig ind i Landsforeningen Godhavnsdrengene.
Kontigentet er 200,00 pr. år gældende fra 1 November.

Vi venter med glæde på nye tilmeldinger.

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 8:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg er glad vi ikke er en organisasjon, som vi må rette oss etter. :D

Her er vi alle individer som hver for oss står ansvarlige for egne handlinger.

Men jeg har jo planer om en type arbeide som samler flere enn i dag likevel. Internett gir veldig spennende muligheter for å gå på i flokk. Og alikevel kun være individer. :wink:

Jeg elsker å tenke på tvers av organisasjonskulturen. :)

(Tenkningen min er selvsagt i enlighet og inspirert av individualistisk filosofi, som i våre dager forkastes på en samfunnsskadelig måte av organisasjonskulturen.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 19, 2007 8:40 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Hej Arild.

Ja vi har forskellige midler for voers kamp, men vi alligevel samme mål det er som at angribe "fjenden" fra forskellige vinkler så de til sidst bliver trænke op i en krog.

Jeg indsætter et lille dikt jeg skrev og fik plads til at oplæse ved kongresen. Selv om vi er en forening så står hver især selv til ansvar for sig selv, men vi drøfter alle tiltag først alt skal jo ses fra flere sider.



LØFTET.
------------


Vi mennesker er flokdyr, med enkelte undtagelser.
Vi kan løfte enhver opgave, men ikke allene, vi må være i flok.
Vi kan løfte i flok, men ikke uden en stærk leder.
Vi har en stærk leder og han er uselvisk.



En stærk leder er en der ved hvad løftet drejer sig om.
En der forstår hvad der skal løftes.
En der selv har prøvet det
En der går forest i løftet.



En stærk person, udad til, men meget følsom person.
En person med personlige tragedier og sygdom.
En person der kan takle personlige angreb udefra og fra egne rækker.
En person der til sidesætter egne behov.



Men et skulderklap blev til et skub i ryggen.
Men arbejdet blev ikke mindre.
Men mere intensiv, se det styrker
Men den styrke,smitter af på os andre.



Og sådanne en har Godhavnsdrengene

Nej kære venner det er IKKE mig selv DESVÆRER.

---------------------------------------------------------------------------







NAT ARBEJDE.
-----------------------





Men for at udbrede hvad der skal løftes, kræves hårdt arbejde.
Men når man har en familie der abselut IKKE må forsymmes
Men et arbejde der kræver koncentration og megen tid.
Men så må nætterne tages i brug.



At oprette og veligeholde en hjemmeside som Godhavnsdrengene som har over 250 tusend besøgende
At med så mange indlæg,artikler, radio, film tv,breve,beretninger og orientering.
Ja så kræver det en Webmaster med udstyr og en viden ud over det almindelige.
Og det drejer sig ikke om en eller to timer men flere hundred søvnløse nattetimer.



Det gør man kun på trods af manglende søvn og sygdom, hvis man tror på løftet, selv har prøvet det og angasere sig 110%.
Og selv om han har flere frivilige samfunds opgaver for børns ve og vel.
Som han IKKE selv fik mulighed for som tvangsanbragt.
Det er Arne i en nøddeskal.


Jeg vil på Landsforeningen Godhavnsdrengene,s vejne takke vores

Formand Poul Erik og næstformand Arne for deres fantastiske engasement, uden de 2 tror jeg ikke vi havde opnået denne KONGRES/HØRING.





Hilsen

svend-aage
godhavnsdreng

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]