It is currently Thu Mar 28, 2024 12:31 pm



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Frekke tyver: Lena Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas
PostPosted: Wed Apr 01, 2009 11:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Frekke tyver: Lena Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas

Bak min rygg gikk Lena Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas hen og registrerte GFSR på seg selv i Brønnøysundregistrene.

Jeg ble gjort oppmerksom på dette forholdet i august i fjor av min kollega Bjør Erik Bjorbekkmo.

Men, det var nyttesløst å snakke disse tyvene til rette, så jeg klagde på dem til Brønnøyregistrene, som selvfølgelig bare konkluderte med at registreringen hadde gått riktig for seg.

Det samme forholdet bekreftet nærings- og handeldepartementet med, da jeg klagde saken videre inn til dem.

Hvem som har rett til å bruke navnet Gruppen til Familiens Selvstendige Rett er et juridisk spørsmål. Om og når jeg/vi en gang får nok penger inn på kontoen vår 3411.24.69623 - så skal vi få se på det - hvem som har retten på sin side eller ei.

De tre (hm, kan'kje kalle de "damer") ... kan således heller ikke kreve at jeg/vi skal slutte å bruke vårt eget navn, i så fall, er det opp til dem å stevne meg for retten, for "liksom" å bruke "deres" navn?

Tidligere har folk som har utgått fra GFSR med stort hell klart å lage sine egne grupper og funnet på sine egne gruppenavn som ikke kan assossieres med oss, men, så originale var disse tyvene da altså ikke.

De kaller seg for Gruppen til Familiens Selvstendige Rett Norge, GFSRN (øh?), og deres leder er da liksom Lena Synnøve Olsen, Kristin Brataas er nestleder og Annette Margrethe Olsen er styremedlem. Hennes mann, Sten Tore Olsen er også styremedlem, samt en Gunni Ranfrid Astrup.

Til folk som henvender seg til dem og spør etter meg sier de at de har kastet meg ut. Øh? Åkai, vil de fortsette å leve med sine løgner, så greit nok for meg...

Det kjedelige ved denne "hendelsen" er den at reelle barnevernsofres rederlighet totalt sett vil bli betvilt etterhvert som folk får rede på hva som har skjedd her i gården.

Jeg var tenkt å se gjennom fingrene med disse tullingene sine geberder, for jeg har ei heller mere tid og lyst til å hefte meg med dem, jeg har virkelig annet og langt viktigere arbeid å ta meg til, men som sagt, pga ryktebørsen, velger jeg nå å ta bladet fra munnen og si det som det er med mine egne ord.

-Vel, jeg kan jo utmerket godt skjønne hvorfor de så klokelig holdt kjeften sin godt lukket med syv segl og ikke nevnte med en eneste stavelse til meg om hva de satt der og pønsket på rundt Annette Olsen sitt kjøkkenbord. For, ifølge dem selv, hadde de allerede planene klare i mai i fjor. Annette Olsen og mannen hennes Sten Tore, campet her i Bergen i flere dager i mai og vi gikk på Fløien og akvariet og fisketorget og bryggen i sammen. Lena Olsen sjekket inn her hos meg med sin sønn en hel helg, også det i mai. Og sjøl reiste jeg, min sønn og min kollega ens ærend de 120 milene østover for å hilse på de andre medlemmene i GFSR og for å bli bedre kjent med dem. Vi tilbrakte flere dager hjemme hos Annette og Sten Tore før vi reiste videre. Men, det var aldri snakk om noen registrering av GFSR. Og selv ikke da både Annette og Lena i juli kom innom en svipptur for å hente Lena sin bil som stod parkert uti gaten her, den hadde kollapset etter den første turen hit, kunne de åpne kjeften sin og fortelle meg om hvilke planer de hadde på tapetet.

I september 2008 sendte jeg da ut en orientering til alle medlemmene om hva som hadde hendt og at Lena Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas var ekskludert fra GFSR pga brudd på våre målsetninger.

Greit nok, vil de spille feig og med skitne triks, så får det bli opp til dem. Jeg for min del, foretrekker å spille med åpne kort og være tro mot meg selv.

Min mor sa alltid til meg: Hvis du ikke kan være tro mot en krone, så kan du heller ikke være tro mot hundre. Og sum-summarius, så koker dette ned til min siste konklusjon i denne saken; de som vil gå med meg er hjertelig velkommen til det!, og de andre som vil gå med Olsenbanden - kan gjøre det - så enkelt er det. Ferdig arbeid.

Jeg fortsetter i samme gamle sporet som før - never change a winning team! - nå er det vår - JIPPI! - og alle medlemmene i GFSR får snart et hyggelig brev av meg i posten!

PS: Jeg har snart gebursdag, den 8. april, så klemmer og gaver mottas med STOR TAKK!

|-} |-}


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Wed Apr 01, 2009 12:45 pm, edited 7 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 01, 2009 11:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Ja, Mona, dette var simpelt av dem. Om de ikke trivdes i GFSR så kunne de stiftet sin egen forening - med nytt navn! Verre er at de har brukt medlemslisten til GFSR som utgangspunkt for å verve seg medlemmer, en medlemsliste som det har tatt deg flere år samle.
:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 01, 2009 12:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Nina wrote:
de har brukt medlemslisten til GFSR som utgangspunkt for å verve seg medlemmer, en medlemsliste som det har tatt deg flere år samle.
:evil:


Tusen takk skal du ha for den du, Nina!

Ja, det er riktig som du sier, de har henvendt seg til mange medlemmer og tilbudt dem å bli medlem hos seg. Og så sier de som jeg skriver at de har kastet meg ut, hvilket ikke er tilfelle. Det er de som er blitt ekskludert fra vårt gode selskap. På den annen side, så vil jeg ikke ha noe med folk å bestille som lar seg besnære av svindlere. Det er jo ikke første gang GFSR har vært utsatt for "årelatinger" og "beskjæringer" da, og for min egen del har min "stamme" bare blitt enda sterkere.

Nevermind-69, en annen fyr hvis navn jeg ikke husker sa det sånn; "få alle idiotene over på din side og du kan bli valgt som president!"

Forresten, så har jeg for tiden ikke annet valg enn "å stå i ubehaget". -Og det går greit. Veldig greit. Du vet; "fjellet kan ikke bøye seg for vinden".


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 02, 2009 12:06 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Historien viser at opp gjennom alle tider, hvor folk får en genial ide, vil andre forsøke å kopiere den - eller verre: stjele den og gjøre den til sin egen.

Og kamp om makt har alltid foregått mennesker i mellom. Det er ekstra råttent når de som er rammet av barnevernets forfølgelser, og er i samme båt som dem selv. Det vinner en ingenting på, man bare taper, hvis det ikke personlig makt man er ute etter, eller å straffe.

En får håpe navnet omregistres, det er mange andre bra navn. Det som skjer nå, kan skremme nye foreldre vekk: Er de bare opptatt av å krangle seg i mellom? Gjøre livet surt for hverandre?

De kan skifte navn det håper jeg de gjør i ettertanke, og med respekt for Monas arbeid, uansett hva de måtte mene om det. For å ha det sagt: Jeg kjenner ingen av de involverte, dette er simpelthen noe man bare IKKE GJØR.

Mona fikk en genial ide: Skape direkte kontakt mellom barnevernsofre som hver på sin kant trodde de var alene om å oppleve det som skjedde med de. Det har fått store konskvenser i å gjøre det mulig å avsløre MØNSTRENE i barnevernets overgrep. Før var jeg alene...

Det er trist at noen ikke ser dette og verdsetter det. Håper de som har gjort det selv kommer frem til at en beklagelse er på sin plass. Og en endring i navnet som er registrert selvfølgelig.

Det er noe som heter å "la de tusen blomster blomstre" - det er mange ulike meninger hvordan barnevernet skal bekjempes. La oss ikke krangle om hvilke blomstre som bør bli vannet og dyrket, vær glad alle, at vi hver for oss, vanner og dyrker vår egen blomst. Men ikke stjel min da, er du snill...

Hva svarer Lena Olsen, Anette Olsen og Kristin Brataas? Alle dere også er viktige kjemper mot barnevernet. (Men ikke mot andre som kjemper mot barnevernet på en annen måte enn dere ønsker selv).

Ikke skjønner jeg at Mona ikke eier navnet GFSR - i den forstand at hun har hevd på det.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 02, 2009 8:30 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg kommenterte dette på lederplass. Der er det lett å finne det også for ikke-medlemmer, da den søkemuligheten deres går på ikke-kommenterte postinger.


Liksom-GFSR

Jeg begynte på et skriv om denne saken for lenge siden. Desverre ble det ikke tid til å fullføre. Nå har altså Mona Lygra informert om dette offentlig. Hun og det rettmessige GFSR bør få all medhold i dette.

Saken: Noen få personer har brutt GFSR sine regler ved å gjøre noe så tøvete som å registrere seg som et slags over-GFSR.

Dette er trist. Slikt skaper splittelse og strid. At noen kupper de andre sitt navn, og derved overtar de andre sitt ry og opparbeidede tillit hos barnevernsofrene, er selvsagt uhederlig.

De som står bak dette, har brutt reglene i GFSR. Dette vet de, men fortsetter å leke at de er GFSR. Det er ganske enkelt mot GFSRs regler å registrere seg slik i brønnøysundregistrene. Blant annet for at ingen skulle bli "konge på haugen" i GFSR. Mer "konge på haugen" kan man vel ikke bli enn når man kaller selv GFSR Norge, og derved later som om man er hovedorganisasjonen av GFSR - et slags nasjonalt over-GFSR.

De bryter også norsk lov. Det finnes flere rettsavgjørelser hvor forskjellige har tatt andres navn. Dette har retten stoppet. Også dette er de blitt gjort kjent med.

Det eneste man nå kan gjøre er å informere om at dette ikke er GFSR, og at de ikke følger GFSR sine regler.

GFSR finner man ved å bruke adressen gfsr.no. Så enkelt.

GFSR har flere hundre medlemmer. Denne gruppen har noen få. Folk som snylter på andre, gjennom å misbruke de andres navn, bør selvsagt ikke få flere medlemmer, som de kan bruke til å danne splittelse i miljøet som arbeider mot det såkalte barnevernet.

Kanskje burde de ties i hjel? Det er jo et utrolig tøv hele opplegget. Hva om noen forsøker kuppe Redd Barna ved å kalle seg Redd Barna Norden. De ville nok blitt jekket ned ganske fort. La oss glemme dette sprøytet fortest mulig og konsentrere oss om viktige ting.

Mona Lygre wrote:
(...)

Bak min rygg gikk Lena Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas hen og registrerte GFSR på seg selv i Brønnøysundregistrene.

(...)

Hvem som har rett til å bruke navnet Gruppen til Familiens Selvstendige Rett er et juridisk spørsmål. Om og når jeg/vi en gang får nok penger inn på kontoen vår 3411.24.69623 - så skal vi få se på det - hvem som har retten på sin side eller ei.

(...)

De kaller seg for Gruppen til Familiens Selvstendige Rett Norge, GFSRN (øh?), og deres leder er da liksom Lena Synnøve Olsen, Kristin Brataas er nestleder og Annette Margrethe Olsen er styremedlem. Hennes mann, Sten Tore Olsen er også styremedlem, samt en Gunni Ranfrid Astrup.

Det kjedelige ved denne "hendelsen" er den at reelle barnevernsofres rederlighet totalt sett vil bli betvilt etterhvert som folk får rede på hva som har skjedd her i gården.

(...)

I september 2008 sendte jeg da ut en orientering til alle medlemmene om hva som hadde hendt og at Lena Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas var ekskludert fra GFSR pga brudd på våre målsetninger.

(...)

Jeg fortsetter i samme gamle sporet som før - never change a winning team!


_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 11, 2009 8:08 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei Mona,stå på,ja så simpelt dette var,tenk å gjøre sånnt bak din rygg.Det er helt uærligt og urederlig,å gjøre noe sånnt.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 12:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
may-britt tysnes wrote:
Hei Mona,stå på,ja så simpelt dette var,tenk å gjøre sånnt bak din rygg.Det er helt uærligt og urederlig,å gjøre noe sånnt.


Takk for det du, men ja, jeg skulle ha skjønt denne handlingen bedre dersom det lå en konflikt bak eller om vi på noen måter hadde vært uvenner, så denne greien kom som lyn ifra klar himmel, for ingen av dem hadde informert meg om at de var misfornøyd med noe.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Miraklenes tid har bare såvidt begynt,
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 12:43 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Miraklenes tid har bare såvidt begynt, se nå bare her hva jeg har fått!

Mona Lygre wrote:

Tusen millioner takk skal du ha for denne, Annette!

Det betyr veldig mye for meg.

Og min tilgivelse er herved effektuert!

Annette Olsen wrote:

Så helt til slutt vil jeg bare si, unnskyld alle sammen, og spesielt til Mona Lygre for at jeg var med på å stjele hennes baby som GFSR er for henne. Jeg forstår at det måtte ha gjort vondt for henne, så igjen, jeg er veldig lei meg for det hele. Jeg var dum og trodde på Lena og co. Jeg vil fortsette og jobbe mot systemet men med meg selv som fortegn.

mvh Annette, sjefen på Eidskogen. :)


Jeg syns dette er veldig stort gjort av Annette, og hennes handling er et godt eksempel til etterfølgelse for andre, og spesielt da med tanke på de som jobber for og i barnevernet.

Det var en fyr som en gang sa noe lignende; det er menneskelig å feile og guddommelig å tilgi. Og jeg vil også legge til at det største av alt er å be om unnskyldning når man har tatt feil eller gjort "dumme" ting.




_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 19, 2009 11:47 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Aug 25, 2008 5:05 pm
Posts: 27
Vi har kommentert denne saken her:

http://gfsr.origo.no/-/bulletin/show/279742_advarsel

Quote:
GFSR finner det nødvendig å ADVARE mot at noen- Lena Synnøve Olsen, Annette Olsen og Kristin Brataas har registrert en “organisasjon” som de kaller gfsr-norge, hvorfra de foregir seg å være det offisielle GFSR og at de kan bistå eller gi hjelp til noen som helst.
Det kan de IKKE!
Registreringen er også gjort bak GFSR`s rygg, for oss ukjent utfra hvilke intensjoner eller formål.

På grunn av disse personenes adferd, bl.a i denne sammenheng, føler vi at det må ADVARES på det sterkeste mot disse og deres aktiviteter og at de ikke forveksles med GFSR.no

_________________
___________

GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett
gfsr.no

NB: Ny mailadresse for GFSR- Gruppen til Familiens Selvstendige Rett: post@gfsr.no


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]