It is currently Tue Mar 19, 2024 7:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Fra mail
PostPosted: Wed Jul 09, 2008 2:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Jeg sa til Dag Lauvland at jeg ikke var interessert i å gi ham noen kommentarer, og sa at om jeg mener noen om noe, så skriver jeg om det sjøl. Men, jeg sa også at dersom han sender meg sine spørsmål på mail, vil jeg muligens kunne svare på dem. Her er kopi av mail:

Dag Lauvland wrote:
email: dag.lauvland@l-a.no
realname: Dag Lauvland
contact: Y
Gjelder: Annet
Omhandler: Annet
mesg: Hei! Dag Lauvland fra Lindesnes avis i Mandal, her. Snakket med deg (Mona Lygre) søndag i 13.00-tiden. Har alltid vært innforstått med at offentlige overgrep skjer, og ser en slik forenings berettigelse.Det er da heller ikke det som er spørsmålet. Spørsmålet er imidlertid; Hva er kriteriene for at en person skal kunne bli svartelistet på «Barnevernssympatisører på svartelisten? Kan der skje feil? Foreningen sier selv: Straffbare handlinger som foreldre begår mot sine barn, skal de tiltales for i henhold til den ordinære straffeloven. - Hvordan skal slike forhold avdekkes, ifølge dere? Med vennlig hilsen Dag Lauvland


Mitt svar:

Mona Lygre wrote:
Først; GFSR er ikke en forening, men en løst sammensatt interesse-organisasjon for barnevernsofre.

Kriteriene for å bli oppført på vår såkalte "svarteliste" er at vedkommende medvirker til unødvendig omsorgsovertakelse.

Kan der skje feil? spør du, og jeg går ut ifra at du mener om at folk kan bli skrevet opp på denne listen ved en feiltakelse, i så fall er svaret mitt NEI. Det kan forekomme skrivefeil, men det er dog alt.

Og om hvordan straffbare handlinger skal avdekkes? -Det er en politisak.

Har du forresten sett den nydelig videoen min på Youtube; Norsk presse skjuler statlig folkemord?



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fra mail
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 1:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Det er meg en gåte, Dag Lauvland skriver her til meg:



Dag Lauvland wrote:



Har alltid vært innforstått med at offentlige overgrep skjer, og ser en slik forenings berettigelse.





men, hvorfor i huleste heiteste skriver journalister sjelden og aldri om de offentlige overgrepene som de vet skjer da?

Å skrive sjikanerende side opp og side ned om barnevernsofre og bagatellisere de offentlige overgrepene som de blir utsatt for, ja, se det gidder de, men å stille barnevernsmyndighetene til veggs - nei - se - det tør de ikke. -Pinglene.

Som du ser, så er det ingenting som har forandret seg på fire år og lengre hen, fra den gang da jeg forfattet dette innlegget i 2004:

Norsk presse skjuler statlig folkemord

Absolutt ingen verdens ting har forandret seg i årenes løp, til tross for at vi ble lovet et "åpnere barnevern", og pressen fortsetter å gå barnevernets ærend, og gjør alt de kan for å kriminalisere oss.

-Det eneste som har forandret seg, det er at barnevernet har fått desto større makt og innflytelse, og alt sammen takket være "våre hjelpsomme" journalister.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: sms
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 1:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Sms til meg i dag, som jeg ikke svarte på:

+4747323456 wrote:

Hei! Jeg skriver en sak om nettsiden deres for Liniesnes avis og har derfor sendt en e-post med spørsmål. Kan du svare på disse? Mvh. Marius Loland, Lindesnes.



(Dersom jeg hadde svart med "ok" eller "ja", så regnet jeg med at det ville bli ansett som et "løfte". -Og snart nå en vakker dag skal jeg skrive et innlegg på bloggen min som skal få en tittel i denne her duren "Jeg hater sms og msn".)


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Thu Jul 10, 2008 1:28 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: e-post
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 1:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Marius Loland, marius.loland@l-a.no wrote:


Spørsmål Lindesnes

Hei!

Jeg ser at dere har satt journalst Dag Lauvland i Lindesnes avis på deres liste over personer som har medvirket til unødvendig omsorgsovertagelse.

Mitt spørsmål i oppfølgingsartikkelen er derfor følgende:

- Hvorfor er Lauvland oppført på listen da han selv ikke har bidratt til unødvendig omsorgsovertagelse?

- Har du forståelse for at enkelte oppfatter nettsiden som useriøs når man så lett kan havne på listen?

Håper på raskt svar!







_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: svar
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 1:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Journalister interesserer meg midt bak på ryggen. -Alt det en sjøl ikke liker pleier å bli kalt for "useriøst".

Men, nåja, jeg gav ham et slags svar:

Mona Lygre wrote:

Det er nødvendig for dere journalister å snu deres tankegang helt rundt, slik at barnevernssakene får en riktig behandling. Begynn å beskjeftige dere seriøst med barnevernets ødeleggelser av barn og familier, både gjennom at dere setter dere virkelig inn i enkeltsakene og går til bunns i dem, og gjennom at dere leser relevant litteratur.

Du kan jo f.eks. begynne å lese her:


Vitenskapelige referanser

Når media løper barnevernets ærend

Er det nødvendig å navngi barnevernsansatte?

Norsk presse skjuler statlig folkemord

Har du forresten sett den siste videoen min på Youtube? Norsk presse skjuler statlig folkemord

Her er Vindafjord-videoen som du kan også kan fordype deg i (vi kjenner saken og dens virkelige bakgrunn godt).

Og helt til slutt runder jeg av med et foredrag av Åge Simonsen, som forteller det meste:

Åge Simonsen, del I

Åge Simonsen, del II



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Thu Jul 10, 2008 1:46 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: e-post
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 1:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Marius Loland, marius.loland@l-a.no wrote:


Spørsmål Lindesnes
- Har du forståelse for at enkelte oppfatter nettsiden som useriøs når man så lett kan havne på listen?

Håper på raskt svar!








Jeg lurer på om noen ser det ironiske i at det er like lett, om ikke lettere, å bli tvangsfjernet fra sine foreldre enn å havne på den såkalte "svartelisten".

Hvorfor er det ingen journalister som skriver om hvor lett det er å bli fratatt sine barn?

Det er faktisk langt alvorligere å bli fratatt sine barn/foreldre enn å få navnet sitt på en liste.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: e-post
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 1:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


agrippa wrote:

Hvorfor er det ingen journalister som skriver om hvor lett det er å bli fratatt sine barn?



Ja, hvorfor er det ingen journalister som skriver om det?

-De klarer jo fint å skrive om andre folk de anser som kjeltringer og bøller, til og med et intervju med Bin Laden hadde de løpt ræven av seg for å få i boks?

Men, barnevernssaker? Å, nei-da, det er alt for farlig for dem å skrive om.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 2:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hvorfor er det ingen journalister som skriver om hvor lett det er å bli fratatt sine barn?

Fordi det ikke faller i redaktørers, kommuners, politiets, politikeres smag, og da fremmer det ikke egen karriere.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Du svarte ikke på spørsmålene mine!
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 2:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


-Joda, jeg syns absolutt det er storartet at journalister skrive om GFSRs store kunstverk; svartelisten.

De kan skrive akkurat hva de vil for min del, men jeg forventer ikke noe annet av dem enn kritikk, kritikk, kritikk. Og at de glorifiserer dem som har fått sitt navn oppført på listen.

Og her er mail fra en som ikke har tenkt å gi seg så lett:

Marius Loland, marius.loland@l-a.no wrote:



Ok...

Alt dette er jo vel og bra. Men du svarte ikke på spørsmålene mine.

Regner med du ikke vil uttale deg i saken da?

Marius.






Nei, tenk det, at jeg er ikke interessert i å komme med flere uttalelser til ham om denne saken. Så, flere svar fra meg kan han bare glømme. Jeg oppfatter ham som en utpreget utpresser og vil ikke ha noen verdens ting med ham å bestille.

-Komme her og komme her, og brøyte seg vei inn til meg og ta seg til rette og begynne å avkreve meg svar på spørsmål vedrørende både det ene og det andre, som en annen barnevernansatt, for det er nemlig sånn de gjør det.

Jeg skylder ham ingen svar, og jeg nekter konsekvent å stå skolerett for slike folk, han kunne likegodt ha spurt meg om hvorfor jeg ikke kan ha sofaen min der, eller hvorfor ikke der, og jeg får assosiasjoner til en dum vits, den store kunstmaleren blir intervjuet;

-og hva er yndlingsfargen din?
-eh, rødt.
-og hvorfor det da?
-eh, (himler med øynene) grønt da...


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Spørsmål fra pressen
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 2:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Spørsmål fra pressen

Pressen skjønner åpenbart ikke hva de medvirker til med sine artikler. De skriver som de vil. Det de vil er i stor grad at de lar barnevern og andre i makt-systemet skal få utbre seg. Det er lysår mellom hver gang noen journalist setter seg inn i de fakta som eksponerer "hjelpe"apparatet og deres støttespillere som tvers igjennom usannferdige. Det går enda flere lysår uten at noen journalist konfronterer "hjelpe"apparatet med noe som helst.

Pressens forsøk på å la den skadelidte part komme frem med hva som foregår, består vesentlig i at pressefolk forsøker å få frem korte, enkle svar på spørsmål som de selv har formulert. Får de høfligst slike svar, er det min erfaring at de forvrir problemstillinger, saksgang, sammenheng, og i det hele tatt det meste som er viktig – dreier det til slik at det skal gi lesere inntrykk av at ofrenes utsagn er upålitelige eller løgnaktige. Journalistene kan nok fremtre som sympatiske og fulle av forståelse. Hvordan blir det når artikkelen kommer?

Derimot får barne-industriens aktører en sympatisk presentasjon og stor, positiv back-up. Det hele utarter gjerne til en – ikke folkedomstol men en "pressedomstol". Den overfladiske propagandaen fra myndighetene og deres aktører blir aldri gått etter i sømmene.

Det virker ikke som om pressefolk engang har begrep om hvordan det er fullt mulig å sjekke påstander og saksforhold omhyggelig. Det tar riktignok litt mere enn en halvtimes tid. Og den tiden har nok ikke journalister, for, som han sa til meg, én som ville ha en "fyndig", kontroversiell uttalelse fra meg til bruk på tv om noe jeg hadde skrevet i en artikkel: "Jeg kan jo ikke lese artikkelen, den er jo på flere sider."

Den "undersøkende" journalistikk som bedrives, foregir å skulle "presentere begge sider". Det er den langt fra å gjøre. Det er nok erfaringer som har fått mange barnevernsofre, og klokelig Mona Lygre og en del andre i gfsr, til å si: "Ingen intervjuer som journalister kan manipulere med. Ingen radio- eller tv-intervjuer unntatt på direkte sending. Vi må skrive selv. Les det vi skriver på nettet. Vi kan til og med bidra med én og annen kommentar hvis dere åpner artiklene deres for direkte kommentarer på nett. Etter omtrent hvert sånt får vi oppringninger og innmeldinger fra nye folk. Ofrene for barnevernet får også se at de ikke er alene, uansett hvordan pressen 'vinkler' og 'sympatiserer'."

Pressens måte å skrive om barnevern på, støtter og befester myndighetenes propaganda og passer derfor ikke for ofrene. Pressen vil selv styre hvilke spørsmål som skal stilles, hvordan en sak skal vinkles, og hvordan presenteres. Det vil jeg også, når jeg skriver artikler. Men jeg tillater meg ikke da å herje med mennesker hvis alvorlige nødrop og tragiske skjebne jeg ikke vil beskjeftige meg med. Listene har tross alt eksistert i ca 6 år, og de har ligget på nett i ulike former ihvertfall i 5. All denne tiden har landets aviser hatt til å oppdage dem, og til å gå derfra til en genuin undersøkelse av handlinger, påstander og filosofi som gjennomsyrer norsk barnevern.

Jeg ser at den ene journalisten i Lindesnes har vært innforstått med at offentlige overgrep skjer. – Nei, det er feil i den forstand at det skulle dreie seg om enkelte udyktige barnevernere som håndterer én og annen sak uheldig. Realiteten er at barnevernet er et eneste sammenhengende justismord.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Thu Jul 10, 2008 3:26 pm, edited 4 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fra mail
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 2:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Og Dag Lauvland kaller seg for en "journalist"?

Dag Lauvland wrote:



Har alltid vært innforstått med at offentlige overgrep skjer, og ser en slik forenings berettigelse.




Jeg rystes i mitt indre av slike uttalelser. Han ser at det begås urett, og er likevel ikke villig til å gjøre noe med det?

I stedet for å la ofrene for det offentliges overgrep slippe til i eteren, så henvender han seg heller til overgriperne og lar dem få bravere seg med sine glimrende uttalelser og fremstiller dem som de "stakkars ofrene".

På denne måten er Dag Lauvland med på å fremme det offentliges overgrep for at unødvendige omsorgsovertakelser vil fortsette å akselerere i fremtiden. Og Marius Loland syns det er "okey"?

Vet Dag Lauvland og Marius Loland noen verdens ting om hvordan det er å bli løyet på for så dernest å få sine barn tvangsfjernet?

Nei. De gjør ikke det. For de har aldri intervjuet et eneste barnevernsoffer, og ei heller aldri satt seg inn i en eneste ENKELTSAK.

Fy og skamme seg for noen udugelige "journalister".


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Spørsmål fra pressen
PostPosted: Thu Jul 10, 2008 2:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Etter å ha lest Mariannes supre innlegg, fikk jeg likevel lyst til å gjøre et lite unntak

MH Skånland wrote:
  
Spørsmål fra pressen



jeg vil sende denne Marius Loland et siste svar likevel, eller rettere sagt; en link... :wink:


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dyptpløyende i Lindesnes Avis?
PostPosted: Fri Jul 11, 2008 2:33 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Dyptpløyende i Lindesnes Avis?

Her driver de på fortsatt i Lindesnes Avis. I ganske kjent stil, som illustrerer at hvis man ikke er ydmyk overfor journalister, da personliggjør de forholdet, feilskriver gjerne ens navn (her tre ganger "Rygle" istedenfor "Lygre"), prøver seg kanskje på en subtil latterliggjøring, og unnlater fremfor alt å sette seg inn i selve saken, som her er spørsmålet om HVORFOR barnevernsofre finner det nødvendig å advare mot dem som medvirker til barnevernets galskap.

Disse to nye artiklene er i likhet med den første udaterte, men ligger på nett fredag 11.07.08.

Journalistskepsis
– Fortjener ikke å bli hengt ut

Journalisten her ønsker visst gjennom spørsmål å fokusere på foreldre som mulige forbrytere mot barn. Han tar det vel for gitt, da, at barnevernet er egnet til å finne frem til og gripe inn mot foreldre som mishandler sine barn. Han unnlater å sette seg inn i alle de sakene hvor det ikke finnes noe reelt å anføre mot foreldrene i det hele tatt, slik at barnevernet griper til psykobabbel - og vinner frem med familieødeleggelsen på et slikt grunnlag. Han unngår fullstendig spørsmålet om hva som bør gjøres for å få stoppet den offentlige mishandlingen av barn.

En viss konspirasjonsteori gjør seg øyensynlig gjeldende: Det heter seg at Mona Lygre er leder av gruppen som .... Så der ble både RBV og BarnasRett og andre nettsteder i inn- og utland med lignende synspunkter antatt å være ledet av Mona. Vi er alle sammen bare medlemmer av én gruppe, kanskje en som opererer utenfor virkeligheten? Jaja, journalister er jo intet om ikke overfladiske.

Mer enn litt nedlatende selvros overfor den "stakkars" Mona som journalisten nådig vil gi lov til å opplyse om "sin versjon", men naturligvis uten at journalisten gjør noe for å sjekke opplysningene:
"— Men hvorfor vil du ikke snakke med journalister?
— Fordi dere gjør alt for å framstille oss i et negativt lys.
— Men jeg gir deg jo her en anledning til å gi oss din versjon."


Selveste ordføreren blir mobilisert, og han eksponerer grundig såvel Lindesnes kommune som seg selv og sin egen manglende viten om barnevernet i Norge. Bravo, så vet vi det: "Dersom det mot formodning skulle ha blitt gjort feil, så har den berørte familien en klagemulighet mot fylkesnemnda. Da får de klagen vurdert, blant annet i lys av den kommunale saksforberedelsen, sier ordfører i Lindesnes, Ivar Lindal." Ikke uventet fra KrF, som han representerer. Han uttaler også at Lindesnes barnevern har en høy stjerne. Ja sikkert, blant andre enn dem som forfølges av barnevernet, kanskje. Så familier i Lindesnes med barn: Vær på vakt! Dra i nattens mulm og mørke til Timbuktu, om det så er eneste mulighet, ved første knyst om at "hjelpe"apparatet vil ha kontakt med dere eller er begynt å beskjeftige seg med barna deres!

Pussig hvor pass naíve og gjennomsiktige pressefolk gjør seg – dovne mht å undersøke saksforhold, istedenfor å ta til etterretning at her foreligger det grove menneskerettighetsovergrep utført av det offentlige overfor familier, overgrep som man må sette seg inn i og medvirke til å stoppe. Monas vurdering av denne avisens sannsynlige "bidrag" var vel riktig fra starten.
  
PS: Av siden Nyheter på Lindesnes Avis' nettutgave 11. juli fremgår at det også foreligger en artikkel: "Lindesnes også svartelistet", men denne må man være abonnent for å kunne lese!:
Med abonnement kan du også lese:
.....
Lindesnes også svartelistet
...


Du verden, så fin oppmerksomhet de gir barnevernsofrene, da! Flere barnevernsofre på Sørlandet tar kanskje signalene og får motet opp?

    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 11, 2008 9:57 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Han klarte likevel å få denne til slutt:

Quote:
Blir ikke fjernet
På nettsiden heter det også:

«Personer med tilknytning til barnevern og andre aktører som medvirker til psykisk terror mot familier som der igjen fører at barn blir tvangsfjernet fra sin biologiske familie, vil få sitt navn oppført på denne eksklusive hjemmesiden.
Navn som er meldt inn til listene og er blitt antatt, vil under ingen omstendigheter bli fjernet igjen.»


Så selv om han bruker noen av de vanlige hersketeknikkene, så inneholder jo dette noen poeng mht virkemidler over de som driver med familieterror.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: eg kosar meg
PostPosted: Fri Jul 11, 2008 1:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Se kor eg kosar meg då!

Image

Jeg fikk meg en god latter da jeg åpnet pc'en min i dag morges og leste Lindesnes avis, og fremdeles går jeg rundt og smiler fra øre til øre...

Et typisk trekk ved psykopater (utpressere) er at dersom de ikke får viljen sin med deg, så begynner de å gå på deg som person ved å kalle deg for all verdens ukvemsord for å psyke deg ned, som f. eks. "du må jo være syk" og "det er noe i veien med deg" og diverse andre negative superlativer.

"Må'kkje du være vanskelig" har jeg også hørt før, når folk ikke får viljen sin med meg. -Den elsker for øvrig jeg og Andreas å "spite" med og så ler vi oss skakke. Andreas er min eldste sønn på 20 år.

Folk har nå kalt meg for så mye rart opp gjennom årene, og bare "sjå kor mykje eg bryr meg". Blant annet "Lyngre" og "Lyngar" og en gang fikk jeg faktisk et brev hvor jeg ble kalt for "Mons Lygre". At nå liksom "seriøse" journalister går hen og kaller meg for "Rygle" - for å latterliggjøre meg - og late som om de ikke vet hvem jeg er - også i et forsøk på å psyke meg ned - ja, se, det preller av meg som vann på gåsa -

jeg driver business og lar meg ikke hefte av den slags barnslig mobbing.

Det minner meg forresten også om de barnevernansatte og psykolog Svein Magnar Hansen; i sine iherdige forsøk på å psyke meg ned, skrev han navnene på mine sønner feil, og feile fødselsdatoer, han skrev ned feile adresser på meg, feilsiterte meg notorisk og you name it.

Og de mener om seg selv at de er så veldig "nøyaktige og seriøse"? What?

Og videre; artiklen er udatert og er ikke signert av en journalist?

Og ei heller tillater de at publikum kan få komme med sine uttalelser?

Sant er det at jeg bruke hele meg og mitt vesen for å promotere barnevernsofres sak, så jeg sier meg godt fornøyd med Lindesnes "annonse". Bare synd for meg at bildet av Mona med det "luni lure-blikket" som sier "TRY ME" ikke er vedlagt. Det syns jeg hadde vært digg.

Men så gjenstår det å se hvor mange publikumere som gidder å lese den annonsen da...

Svaret mitt på min mail kunne vært enda bedre, ved at jeg samtidig inkluderte min kritikk av Dag Lauvlands manglende interesse for overgrepsofre ved å skrive et svar på denne setningen:

Dag Lauvland wrote:
Har alltid vært innforstått med at offentlige overgrep skjer, og ser en slik forenings berettigelse.


Mona Lygre wrote:
men, hvorfor i huleste heiteste skriver journalister sjelden og aldri om de offentlige overgrepene som de vet skjer da?


Synd for meg. Men dersom jeg likevel hadde gjort det, så hadde den setningen garantert blitt sensurert vekk. Så, i det store og hele er journalister dyktig til å klippe og lime, for å vri saken om til å dreie seg om sitt syn på saken. De ser kun etter det som de ser etter og intet annet enn det, ferdig arbeid.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]