It is currently Fri Mar 29, 2024 5:40 am



Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 10:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Innlegg lagt inn som kommentar til artikkelen på idg.no/computerworld, som Arild refererte til i innlegg ovenfor (20. juni kl 2.41):

• • •
RE: Persilleblad tåler ikke at man ikke kan anbefale dem?

1: "Listene" har ligget ute på nett i forskjellige versjoner en 5-6 år nå, så velkommen etter!

2: Den holdning som Graz viser når noen protesterer mot overgrep, er velkjent opp igjennom tidene, nettopp fra norske medisinere, og passer sikkert godt i et innlegg som forsvarer legers anonymitet om hva de er med på. Det virker hjelpeløst å konkludere uten å ha satt seg inn i realitetene i barnevernets forehavender. Pussig nok er altså reaksjonene til dels opphissede, trass i at listene bare sier at dette er "personer vi ikke kan anbefale". Du verden for en dramatisk uthenging. Så sarte personer kan neppe hatt det godt i prosessen der de har deltatt i familieslakt? – ja, for det er slakt av uskyldige mennesker det er, ikke minst av barna.

3: Det er neppe Arild Holta som skjuler seg bak "Sykkelrør"s faktisk betimelige innlegg. At to innlegg er postert omtrent samtidig, tilsier vel snarere at to forskjellige skribenter har sendt inn uavhengig av hverandre?

4: GFSR, Gruppen til Familiens Selvstendige Rett, som utgir svartelistene det er tale om, er langt fra anonyme. Det er bare å lese innenat det som står på liste-sidene, og så f.eks søke på Google, så finner man plenty av informasjon, både om GFSR og om det barnevern som ikke verner barn.

26.06.2008 kl 07:41 | Marianne Skånland, Bergen
• • •
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 4:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Flere aviser:

Navngir privatpersoner
Tønsbergs Blad 18.06.2008
Kan kommenteres. 12 kommentarer hittil.

Svartelister "sympatisører"
Romsdals Budstikke 18.06.2008
Kan kommenteres. 14 kommentarer hittil.  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 5:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Min kommentar i Tønsbergs Blad:

Quote:
Jeg mistet mine etter en todagers-prosess fra barnevernet.

Når mine barn ikke var hjemme, hva har da barnevernet med å se i mine skap, for å finne ut hvilken mat jeg spiser? Jeg ga beskjed om at de fikk komme når barna var hjemme, da det er mer reellt i forhold til hva som blir servert barna (Barna hadde altså ikke vært hjemme på flere dager, og hadde fortsatt ikke kommet hjem). De tok ikke kontakt igjen, før de kom for å hente barna dagen etter.

Barnevernets konklusjon: Jeg nekter barnevernet å slippe inn, så barna mine får ikke mat.
Min konklusjon: Barna mine får mat, og barnevernet har ingenting med å kontrollere hva jeg lever av når mine barn er bortreist. Barnevernet kan derimot gjerne komme når barna er hjemme, og/eller ved avtale.

Dette er måten barnevernet turer fram på. Fylkesnemnd tar en avgjørelse om hvorvidt barna skal hentes ut av hjemmet, kun basert på barnevernets utsagn. Så enkelt kan det gjøres. Barnevernet som hentet mine barn, var like klar over at deres utsagn ikke ville bli tatt til følge om de hadde forklart situasjonen omkring deres "hjemmebesøk". Så de forklarte det ikke. Mener dere å si at mennesker som utfører sin jobb slik, ikke burde stå på en svarteliste? Særlig med tanke på at det er barn involvert?
Barna mine er ikke kommet hjem. Jeg venter på at sakene skal komme opp for henholdsvis tingrett og fylkesnemnd. I mellomtiden må jeg bare vente, uten å kunne gjøre noe som helst for barna mine. Hvorfor skulle ikke jeg kunne bruke denne tiden til å opplyse om hvordan barnevernet FAKTISK jobber?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 6:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
I Romsdals Budstikke kommenterte jeg.

Quote:
TO LINJER: TID OG ROM

(Tro om dette ligger innenfor rbnetts snevre toleransegrenser?)

Tid:
Historisk sett finner man ikke at mennesker driver og stjeler andres barn. Dette forteller noe om hvordan mennesket er “konstruert”.

Rom:
I antropologien, eller sagt på en annen måte, i alle mulige kulturer, så stjeler man ikke andre menneskers barn.

Unntak er slavehandel, sexmisbruk etc. Og sosio-bablerne.

VITENSKAP OG RELIGION

Dette kan underbygges med vitenskap som biologi.

Det er i enlighet med vår tids store “sak”, evolusjonsteorien. Det er EGNE gener man oppfostrer i KONKURRANSE med andres gener.

Hvordan dette skader fosterbarn og adopterte kan man lese om i Daly & Wilsons forskning på mhskanland.net. Det er forsking av høy kvalitet og med et stort antall mennesker inkludert.

Går man til de store religioner, så finner man at i jødedommen var det dødsstraff for stjeling av barn (Det Gamle Testamentet). I Koranen finner man ikke aksept for å overta andres barn. I Det Nye Testamentet blir menneskestjeling listet opp blandt “frafallssyndene”.

De postmoderne sosio-bablerne går på tvers av historie, kultur, religion og vitenskap.

Slikt presser selvmordene, sykdommene og lidelsen rett i været! Selvfølgelig.

DETTE SKAL STOPPES!
VI KAN IKKE GI OSS FØR DE SOM DRIVER FREM UKULTUREN HAR FÅTT SIN STRAFF!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 9:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Arilds innlegg til SarpsborgAvisa er ikke kommet inn. Det er heller ikke et jeg prøvet å postere. Så der er det fremdeles 0 kommentarer.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 26, 2008 10:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Med subjektet "Sensur" har jeg sendt dette til Sarpsborgsavisa.

redaksjonen@sarpsborgavisa.no

Arild Holta wrote:
Om sensuren deres, har jeg skrevet følgende et par plasser på RVB- / RBV-forumet:


[EDIT:]
Dette var til SARBSBORGSAVISA. Pr 26 juni, så er det ikke kommet inn. Man må derfor konkludere med at Sarpsborgsavisa driver ren ideologisk sensur, og deltar aktivt i å undertrykke barnevernsofrene. Se lengre ut i debatten at heller ikke Skånlands er kommet inn.
[EDIT SLUTT]

La inn følgende på denne siden:

Quote:
På siden står det at GFSR har laget listene. Det er også GFSR som uttaler seg på forsiden.

Er det da vanskelig å konkludere med at det er GFSR som står bak? Det er jo åpenbart.

Mona Lygre kan hvem som helst få tak i på telefon. Ring og spør. Send en epost.

Det står da også på RVB / RBV sitt forum hvem som står bak. Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (GFSR) arbeider jo hele tiden i det åpne, og med en mye større tro på ytringsfriheten enn man finner i det norske samfunn, eller hos journalister.

Journalistene må skjerpe seg. Siden er aldeles ikke anonymisert. Om man da ikke blander sammen sider, og man har funnet en side jeg ikke kjenner til. Men jeg skulle kjenne til det meste...


Men hvor det ble av kommentaren vet jeg ikke. Mulig den skal godkjennes først?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 27, 2008 11:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kommentar lagt inn i rbnett.no (Romdals Budstikke):

• • • • •
Ja, tragisk for de ødelagte familine at det er nødvendig

Det er ganske riktig tragisk, rbnett, at barnevernets ofre er til de grader forfulgt og foraktet at de i sin nød ikke har annet enn ytringsfriheten igjen. At aviser ikke gjør sin plikt men unnlater å bringe barnevernets realiteter frem i lyset, har jeg registrert i mange år nå. Pressen tror, mener og synser, men er hjelpeløst overfladiske når det gjelder å sette seg skikkelig inn i hva som foregår.

Hadde pressen vært sin oppgave voksen, hadde barnevernets handlemåte overfor sakesløse familier – ikke minst barnevernets ødeleggelser av barna – vært kjent og forstått, og vært brakt til opphør forlengst. Men pressens folk generelt leser ikke, søker ikke komparentopplysninger, snakker ikke med bredden av folk som er rammet, bruker ikke tid på ordentlig innsats – de hopper i min – nå nokså lange – erfaring lydig etter den pressestøttende offentlige propagandaen. De gir glatt etter for press. De blir energiske og stolte når de kan "grave" og "avdekke" snusk som de har myndighetenes og samfunnets backup for, men ta opp u-trendye felt og stå oppreist i motvind er det verre med.

Det tjener barnevernets ofre til ære at de også advarer andre mot det de selv har vært utsatt for, blant annet mot å stole troskyldig på at en oppegående presse vil bringe saken deres frem i lyset så barnevernet må avslutte sin familiefiendtlige oppførsel.

Å følge "vanlig folkeskikk" – – det er ikke alltid helt lett, kanskje, for ofrene å beskrive med høflige ord hvordan barnevernet går frem, fordi barnevernets handlinger så langt fra følger folkeskikk.

Forøvrig: GFSR er langt fra anonyme. Bare søk på nett, der er plenty av informasjon. Det er pressen som iherdig prøver å hysje om GFSR og barnevernsofrenes eksistens og skjebne. Og "listene" har ligget på nett i forskjellige former i en 5-6 år nå, så velkommen etter med den "store nyheten"!

Listene fungerer rimelig bra, tror jeg. GFSR og de av oss som prøver å opplyse om at det norske barnevernets virksomhet er noe helt annet enn å verne barn, vi får stadig henvendelser fra nye familier som er forferdet over hvordan barnevernet går løs på dem, og som har funnet sine saksbehandleres navn på listene og er begynt å ta advarslene alvorlig. Dog er det vanskelig å få familiene til å fatte HVOR ille det er, for, som Goebbels visst sa: Bare løgnen blir gjort stor nok, er det ingen som tror at det er løgn. Listene oppdateres stadig med nye navn, fordi barnevernet og deres hjelpere stadig går løs på nye familier med samme metoder. Slik er sammenhengen.
• • • • •
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Fri Jun 27, 2008 12:11 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 27, 2008 11:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hoppsan! rbnett.no har allerede fjernet mitt innlegg!

Det stemmer godt med min erfaring med pressen. Riktignok er de tandre når det gjelder hva man skriver generelt, men når det gjelder kritikk av DEM, er de formelig opphisset. De har nok regler for at slikt ikke skal tåles.

Vel, det viser jo i klartekst at Romsdals Budstikke ikke er til for befolkningen, men kun for sin egen skyld.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 27, 2008 9:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Redaksjonen i Sarpsborgsavisa svarer på min epost:

Quote:
Hei!

Jeg er nettansvarlig på sarpsborgavisa.no og også den som har skrevet artikkelen.

For å ta spørsmålet om kommentaren din først, så er den ikke offer for noen ideologisk sensur fra vår side. ÅRsaken til at den ikke har kommet på er problemer i forbindelse med omlegging av "motoren" på nettsiden vår. Dette rammet nøandt annet kommentarfunksjonen på artiklene våre. Jeg har søkt etter teksten du har gjengitt i mailen din i basen for kommentarer uten å finne den. Dersom du ønsker å få lagt den på kan jeg gjøre det for deg gjennom å lime inn teksten nedenfor. Vi tar selbvsagt avstand fra all form for sensur og har derfor ikke lagt inn forhåndssensur av kommentarer på sarpsborgavisa.no. Forhåndssensur og registrering av brukere er etter hvert blitt veldig vanlig i norkse nettaviser. Vi har imidlertid valgt å ha helt åpne kommentarfunksjoner.

Når det gjelder hvor anonym eller ikke siden det er snakk om er valgte jeg å følge VG`s "modell" for omtale. De identifiserte heller ikke nettsiden.

Når det er sagt kunne jeg sikkert formulert meg på en annen måte, som ikke hadde virket så "mystisk" og "farlig".

Håper dette er oppklarende i forhold til det du tar opp i mailen din.



Med vennlig hilsen

Tom Arild Olsen

Nettansvarlig



Jeg takker selvsagt ja til at de legger inn mitt svar, men har gjort svaret litt "mykere i kantene". Men vil de bruke det opprinnelige, så er det greit.

Arild Holta wrote:
Med subjektet "Sensur" har jeg sendt dette til Sarpsborgsavisa.

redaksjonen@sarpsborgavisa.no

Arild Holta wrote:
Om sensuren deres, har jeg skrevet følgende et par plasser på RVB- / RBV-forumet:


[EDIT:]
Dette var til SARBSBORGSAVISA. Pr 26 juni, så er det ikke kommet inn. Man må derfor konkludere med at Sarpsborgsavisa driver ren ideologisk sensur, og deltar aktivt i å undertrykke barnevernsofrene. Se lengre ut i debatten at heller ikke Skånlands er kommet inn.
[EDIT SLUTT]

La inn følgende på denne siden:

Quote:
På siden står det at GFSR har laget listene. Det er også GFSR som uttaler seg på forsiden.

Er det da vanskelig å konkludere med at det er GFSR som står bak? Det er jo åpenbart.

Mona Lygre kan hvem som helst få tak i på telefon. Ring og spør. Send en epost.

Det står da også på RVB / RBV sitt forum hvem som står bak. Gruppen til Familiens Selvstendige Rett (GFSR) arbeider jo hele tiden i det åpne, og med en mye større tro på ytringsfriheten enn man finner i det norske samfunn, eller hos journalister.

Journalistene må skjerpe seg. Siden er aldeles ikke anonymisert. Om man da ikke blander sammen sider, og man har funnet en side jeg ikke kjenner til. Men jeg skulle kjenne til det meste...


Men hvor det ble av kommentaren vet jeg ikke. Mulig den skal godkjennes først?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 28, 2008 8:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Lagt inn i  Haugesunds Avis  (med noen tåpelige skrivefeil):

••••
De/Vi har nok tenkt forlengst
Skrevet av: Marianne Skånland, Bergen, 28-06-2008 09:23:05

"Kalle" mener at barnevernets ofre trenger å tenke seg om. Da har han neppe opplevet en eneste tragisk barnevernssak på nært hold. Barna er fortvilet, foreldrene likeså. Deres trygghet og naturlige tiltro til samfunnet er borte for alltid. Ikke få får sitt liv ødelagt, ja jeg mener det, det er ingen floskel.

Mange foreldre som rammes, ringer noen av oss som de håper kan hjelpe. De har ikke bare tenkt, hele deres liv har i måneder og ofte i år kretset om disse forferdelighetene som barnevernet har påført deres barn. De har opplevet barnevernet innenfra, og har måttet innse at intet i festtalene om hjelp til barn er sant.

At folk som har barne-relaterte yrker unngår å se tragediene, er tegn på det etiske lavmål vårt land har nådd.
••••
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 30, 2008 1:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Mandag 30.6. klokken 13.20:
Nå har visst Haugesunds Avis slettet kommentarene til den artikkelen.

Klokken 15.15: Nei, nå er kommentarene på plass igjen. Muligens bare noe data-ufullkommenhet? Eller at "altfor mange" går inn på artikkelen samtidig?! 

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 08, 2008 10:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Avisa Lindesnes den 08.07.08:

http://www.lindesnes-avis.no/artikkel.asp?Artid=172401

Fatal, samfunnsfiendtlig og virkelighetsundergravende "journalistikk"
Dette er å anse som en demonstrasjon på hvordan media og deres "journalister" OFRER mange enkeltindivider og deres skjebner videre- påført av slike som her får fritt talerom, uten krav til innhold eller journalistisk granskning.


- et dårlig fordekt forsøk på å via press ved å kynisk benytte trusler om/overfor uvitende og utsatte menneskegrupper til å provosere frem et "intervju" med eller en uttalelse fra GFSR.

FY SKAM til DAG LAUVLAND- som sikkert opplever dette som en seier for seg selv og sin "journalistikk" !

http://origo.no/-/workgroup/show/1462_presseetikk

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 09, 2008 10:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
MH Skånland wrote:
 Hoppsan! rbnett.no har allerede fjernet mitt innlegg! ....
Vel, det viser jo i klartekst at Romsdals Budstikke ikke er til for
befolkningen, men kun for sin egen skyld.

Jeg ser at det ikke er første gang Romsdals Budstikke sensurerer vekk barnevernskritikk.
Her er et innlegg fra Mona fra september 2007:
rbnett.no sletter mine innlegg mot Karitas pilotprosjekt

De er visst særs glade i å bestemme hva lesere skal mene, de der.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 09, 2008 12:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Har vi fått med oss disse to:


Farsunds Avis


Svartelistes på internett
Fædrelandsvennen 08.07.2008

Barnevernsansatte henges ut på nettet
Farsunds Avis (udatert, men sannsynligvis mellom 1. og 8. juli 2008)

Ingen av dem er åpne for kommentarer på nettet, dessverre. Og begge fremstiller det mer eller mindre som en bragd av pressen at de har "oppdaget" listene – som om listene er hemmelige!? Og uten å få tak i at gfsr's lister har eksistert i ca 5 år nå.

Farsunds Avis' artikkel er mere saklig opplysende om listene, og følgelig en del mer anstendig overfor barnevernsofre enn Fædrelandsvennens.

Især oppslaget i Fædrelandsvennen er den sannsynlige årsaken til at besøk på listene har sprettet i været med langt over 1000 på mindre enn et døgn, og nå er oppe i 27.800. Det øker stadig på. Jf Kandidater til Månedens Idiot juli 2008

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 09, 2008 1:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Akk ja, sann. Mens journalister rundt om er såre opptatt av kriterier for å bli "hent ut" på gfsr's lister og for muligheten for feil, tas det ikke så nøye med statseide selskaper som svartelistes fordi de angivelig ikke fyller lovens krav til styrenes sammensetning:
Svarteliste fra Brønnøysund stemmer ikke

Nei nei, det er rimelig det, at gfsr's svartelister vekker mere interesse enn at Brønnøysund-registrene ikke fører riktige lister! :)

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]